تجربه و آزمایشکیا

تجربهٔ چهار ماه رانندگی با کیا سراتو 2016

بعد از یک ماه تحقیق راجع به خودروهای سدان در رنج قیمت ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان همانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، ام جی ۶، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس و خواندن ده‌ها نقد و بررسی عموماً خارجی اقدام به خرید خودرو کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ به رنگ سفید صدفی کردم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ازآنجایی‌که تجربهٔ رانندگی داخلی (به زبان فارسی) کمی از این خودرو در فضای مجازی وجود داشت بر آن شدم که تجربه شخصی خودم از این مدل را برای کسانی که قصد خرید در این رنج قیمت را دارند بنویسم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ابتدا میرم سراغ ظاهر ماشین و آپشن های خارج خودرو:
ظاهر ماشین در بین رقبا و خودروهای دیگر واقعاً دل‌چسب و زیباست مخصوصاً از پشت و از بغل بسیار چشم‌نواز است. طراحی اسپرت و جوان‌پسند.
ازنظر بنده جلوی ماشین میتونست یکم بهتر از این هم باشه با کمی تغییرات در چراغ‌های جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم ۹ از ۱۰ نمره‌ای هست که بهش میدم.

Kia Cerato 2016
شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقه‌ای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوش‌آمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو می‌رسید آینه‌های بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیره‌های خودرو به‌وسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.

همچنین رینگ اسپرت ۱۷ اینچی و بال عقب، نور زنون جلو با قابلیت چرخش سر پیچ و دی لایت، مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی تاشو.

Kia Cerato 2016
داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوش‌رنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده). روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره. (دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی ۴ اینچ هست و یکم کوچیکه. سیستم‌هایی با صفحه ۷ یا ۸ اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… . بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت می‌بریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون می‌شد).

Kia Cerato 2016
همچنین سیستم ضد بخار شیشه هم به‌خوبی بخار شیشه رو از بین میبره، ولی یک مسئله‌ای که هست اینه که هنگام بخارگیری به‌طور خودکار نوع گردش هوای خودرو از حالت گردش هوای داخل به گردش هوا از بیرون تغییر پیدا میکنه (برای اینکه هوای تازه وارد کابین خودرو بشه و سریع‌تر بخار گرفته بشه). اما فرض کنید در حال سبقت از یک کامیون با دود فراوان هستید و سیستم ضد بخار فعال میشه… .. اوه اوه دود گازوییل هست که وارد کابین میشه و خفتون میکنه. این مسئله بسیار منو آزار می‌ده چون این سیستم هر چند دقیقه یک‌بار گردش هوای بیرون رو فعال میکنه و دود و بوی نامطبوع بیرون داخل میاد. اگر امکان روشن و خاموش کردن گردش هوای داخل و خارج کابین به‌صورت دستی بود عالی می‌شد.

Kia Cerato 2016
صندلی راننده از نوع برقی ۱۰ حالته و با دو حافظه هست و با تنظیماتی که میشه انجام داد، نشستن خوبی رو میشه تجربه کرد. همچنین صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و سردکن هست (بقیه صندلی‌ها فقط گرم‌کن دارند). قبل از اینکه این خودرو رو بخرم با خودم می‌گفتم که گرم‌کن و سردکن چه آپشنیه دیگه؟! بکار نمیاد. بجاش یک آپشن کارآمدتر مثل رادار نقطه کور یا صندوق عقب هوشمند می‌گذاشتید روی ماشین. اما وقتی ماشین رو در پاییز سرد تهران تحویل گرفتم و همچنین در طول پاییز و زمستان باهاش رانندگی کردم فهمیدم که گرم‌کن صندلی و فرمون واقعاً آپشن لازمیه برای مناطق سرد. بسیار لذت‌بخش هست وقتی از اون سرمای منفی چند درجه داخل خودرو میشینید و گرم‌کن صندلی و فرمان رو فعال می‌کنید و در عرض چند دقیقه وجودتون مملو از آرامش و گرما میشه.

فضای صندلی‌های عقب هم مناسب هست ولی برای مسافرت و مسیر طولانی برای دو نفر. صندوق عقب هم کاملاً جادار و خوش سایز.
برای ماشین کف‌پوش چرمی قالبی (سه‌بعدی) خریدم که بسیار به زیبایی داخل کابین افزود و با تودوزی ماشین هم ست شد. ولی خب تمیز کردنش یکم سخته و زود هم کثیفی رو نشون میده.

از دیگر امکاناتی که باید نام ببرم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، جای عینک دودی روی سقف، سانروف برقی دوحالته، آینهٔ عقب الکتروکرومیک، جای لیوان برای تمام سرنشین‌ها (۴ عدد)، تنظیم ارتفاع نور جلو، تنظیم روشنایی گیج، کنترل صوتی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کول باکس، بالابر شیشه برقی اتوماتیک برای راننده و شاگرد و برقی معمولی برای سرنشینان عقب، قفل کودک، خروجی شارژر فندکی، ورودی AUX، سیستم بلوتوث، دماسنج، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب (خروجی هوا برای پای سرنشینان عقب هم تعبیه شده، از زیر صندلی راننده و شاگرد)، قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب و افزوده شدن به فضای صندوق عقب، کنسول وسط و جای دست راننده، دو حافظه برای صندلی راننده.

بحث شیرین مشخصات فنی:
موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۶۱ اسب بخاری با حدود ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ تیپ ترونیک، در کمال هماهنگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چی از هماهنگیِ گیربکس و موتور بگم، کم گفتم. تعویض دنده‌ها بسیار نرم و آرام بدون هیچ‌گونه سروصدایی و تکانی. در هر سرعتی که باشید با فشار دادن پدال گاز معکوسی در اختیار شما هست. مثلاً در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دنده معمولاً ۶ هست، کافی هست که شما پدال را تا ته فشار بدید ۳ عدد معکوس در کسری از ثانیه کشیده می‌شود و در دندهٔ ۳ و دور موتور ۵ هزار نعره‌ای از خودرو بر آمده و آدرنالین به خون شما تزریق می‌شود. در حالت دنده اتوماتیک هم شما می‌توانید با شیفتر پشت فرمان به‌صورت دستی معکوس بدید یا دنده را افزایش بدید، هرچند خود گیربکس همیشه این عملیات را به نحو احسن بسته به رانندگی شما (چه با دور موتور بالا و چه پایین) انجام می‌دهد و معمولاً به دستی نیازی نیست مگر در جاده‌های سرازیری که نیروی جاذبه به سرعت ماشین می‌افزاید و گیربکس هم همین جوری دنده را افزایش می‌دهد. که راه‌حل این قضیه هم گذاشتن خودرو در حالت منوال و استفاده از دنده سنگین در سرازیری هست که نخواهیم هی از ترمز خودرو استفاده کنیم و ترمز موتور این وظیفه رو به عهده بگیره. صفر تا صدی هم که خودم اندازه‌گیری کردم عدد ۹ بود ولی امکان پایین‌تر از این زمان هم برای این خودرو وجود داره و من ویدئوهای دوستان دیگهٔ خودم که سراتو دارند رو دیدم که به عدد ۸ هم دست پیدا کردند.

سیستم فنربندی یکم ازنظر من خشک هست، البته نسبت به مدل‌های قبلی سراتو بهبود چشم‌گیری پیدا کرده. البته مقایسهٔ من با نرمی اپتیما و هیوندای سوناتا وای اف هست، چون پشت هیچ کدوم از رقبای دیگهٔ سراتو ننشستم ولی نسبت به اپتیما و سوناتا که تست کردم یکم خشک‌تر هست.
توی دو سه موقعیت که لازم شده ترمز شدید بزنم از عملکرد ترمزها راضی بودم و واقعاً نجات داده منو ولی باز به نظرم ترمزها قوی‌تر از این هم میتونست باشه.

از دیگر امکانات فنی و ایمنی خودرو بخوام بگم سیستم عدم هرزگردی، سیستم کنترل تعادل خودرو، سیستم کمک راننده در سربالایی و سرازیری، ترمزهای ای‌بی‌اس، ۶ کیسه هوا، فرمون برقی سه حالته و تلسکوپی، کروز کنترل.

مصرف سوخت:
داخل شهر و رانندگی سرگاز مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی معمولی مصرف ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی پرگاز مصرف ۱۰ به بالا در ۱۰۰ کیلومتر

خارج از شهر، جاده به سمت جنوب و سرازیری مصرف ۵. ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت شمال و سربالایی مصرف ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر و جادهٔ کفی مصرف ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سوخت مورد استفاده: مخلوطی از بنزین سوپر و معمولی

هزینهٔ سرویس اولیه ماشین در کیلومتر ۵ هزار= ۱۶۵ هزار تومان (تعویض روغن و سایر بازدیدها)
سایر هزینه‌ها تا کیلومتر ۹۰۰۰= صفر

محاسن: طراحی زیبا، دل‌نشین و اسپرتی، آپشن های مناسب، قدرت و شتاب مناسب
معایب: سیستم فنربندی نسبتاً خشک، عدم امکان ست کردن دائمی تهویه داخلی خودرو، به صدا افتادن قسمت‌هایی از سقف (اتصالات مربوط با آفتاب‌گیر و جای عینک) بعد از ۴ ماه

نویسنده: محمد معتمدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۸ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بسیار متاسفم برای شما که کیفیت، دوام و ایمنی رو فدای ظواهر کردید و بدون شک بدترین انتخاب رو انجام دادید و مواردی که گفتید مانند به صدا افتادن سقف و.. با توجه 4 ماه در اختیار داشتن خودروتون دلیل بر کیفیت پایین خودروی شما نیز هست. من الان 2 ساله هوندا آکورد 2014 دارم و با توجه به کارکرد 40 هزار کیلومترش هیچگونه ایرادی براش پیش نیومده و در مورد کیفیتش باید بگم هنوز هم به محض وارد شدن به کابین بوی خوش مواد و چرم هاش و کیفیتش عین روز اولشه انگار تازه از کمپانی تحویل گرفته شده. یک خودرو اول باید موتور و گیربکس هماهنگ و کارآمد داشته باشه و بعد آپشن هایی که خیلی هاش هم سالی یکبار استفاده نمیشه. واضحه که در این رنج قیمت به مراتب میتسوبیشی لنسر، هوندا سیویک، تویوتا کرولا و رنو فلوئنس کیفیت بالاتری از اسباب بازی هایی عین کیا سراتو و هیوندای الانترا دارن

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. محمدرضا

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر من باید قبول کنی در تست کیفیت کیا بالاتر از پورشه و حتی تویوتا قرار گرفته دیگه دوره ماشین های ژاپنی بسر آمده ، نه اینکه انها بد باشن منظور اینه که دیگر خوردسازها پیشرفت دارند و ساکن نیستن. یه روز های می گفتن سونی هیتاچی ایوا و .. الان دیگه این برند ها کم رنگ شدن ماشین هم همینطور . مردن انتظارشون بالارفته تنوع طلب شدن و عمر ها هم کوتاه شده فکر ها عوض شده و دیگه کسی نمی خواد با یه ماشین 20 سال رو بگذرونه همه ماشین ها عمر مفیدشون 5 سال و بیشتر هم نیست
      موفق باشید

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. ج.

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حالا به فرض صحت نظرت که البته کاملاً غلطه، چرا متاسفی؟!!!!!!!!
      رفته ماشین خریده جرم نکرده که!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. سینا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من نزدیک یکسال هست کیا سراتو خریدم و از انتخابم بسیار راضی هستم
    بحث صدای داشبورد تو هر ماشینی ممکنه باشه بخصوص که ماشین ها رو مدتها در گمرک زیر آفتاب رها میکنن که اونم با چند بار اسپری و واکس داشبورد حل میشه
    سراتو ماشین بسیار خوش دستی هست و سواری عالی داره
    تنها ایرادی که میشه ازش گرفت سیستم صوتی و مانیتور کوچیکشه که راحت میشه عوضش کرد
    دوست عزیزی که دم از هماهنگی موتور و گیربکس میزنی ، پیشنهاد میکنم یکبار پشت فرمان سراتو بشین وگاز بده ببین چطوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صدای داشبورد با اسپری و واکس حل میشه ؟؟؟؟؟داداشه من از اون حرفها زدی ها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sunmartin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لطفا نویسنده مقاله با این شائبه ای که در گزارشش پخش کرده پاسخگو باشد که منظورش از بصدا درآمدن سقف چیست؟بنده در کانال هوادان و دارندگان سراتو عضو هستم که بالغ بر 1200 نفر از دانرندگان و یا دوستداران اینخودرو در ان دو گروه حضور دارند تجربه شخصی و نیز صحبت های دارندگان سراتو را تا بحال مبنی بر صدا افتادن سقف نشنیده بودم پس لازم است نویسنده مثاله پاسخگو باشد که این صدا از کدام قسمت و به چه دلیل می آید و آیا سایر دارندگان نیز این مشکل را داشته اند؟یا موردی است همچنین برای رفع آن به نمایندگی مراجعه کرده یا خیر!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    ونیز یک مورد دیگر افرادیکه میتسو لنسر را خودرویی کیفی میپندارند به این گزارش توجه کنند کم فروش ترین و بدترین خودروهای کمپانی های مختلف در سال 2013

    http://www.yjc.ir/fa/news/4818291/بدترین-خودروهای-سال-گذشته-در-دنیا-عکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بعضی دوستان عنوان می کنن که چطور این دوستمون به این نتیجه رسیده که سراتو بخره!!!
    دوستان تویوتا کرولا gli که مثلا مدل فول آبشن بازار هست. نه تنها فقط 2 اربگ داره بلکه حتی esp هم نداره!!! اون کرولایی که در تست های یورو ان انکپ و NHTSA تونسته 5 ستاره ایمنی بگیره علاوه بر esp حداقل 6 اربگ داره. در نتیجه وضعیت ایمنی کرولا های عرضه شده در بازار ایران کلا زیر سواله!!!!!! علاوه بر این گیربکس 4 سرعته کرولا حتی قابلیت تعویض دستی هم بطور کامل نداره!!
    اما سراتو های فول شرکتی عرضه شده در ایران علاوه بر 6 اربگ مجهز به esp هستند. دقیقا همانند مدلی که در NHTSA تونسته 5 ستاره ایمنی بگیره!!
    در مورد لنسر 1800هم بر خلاف ظاهر اسپرتی که داره شتاب صفر تا صد 12.3 ثانیه ای کاملا مایوس کننده هست!( مراجعه شود به فیلم تست لنسر در خودرو بانک).
    در مورد سیویک هم واقعا آدم باید دل شیر داشته باشه که از گلرنگ موتور فامیلی!!!! ماشین بخره..
    این موارد به علاوه قیمت مناسب سراتو( به نسبت کرولا 2016 که در بازار بین 145 تا 149 میلیون قیمت خورده!!). افت قیمت شدید برخی ماشین های دیگه از جمله ام جی6 و بازار دست دوم نسبتا خوب کیا باعث شده. سراتو با توجه مشخصات فنی خوبش انتخابی کاملا درست در این رنج قیمتی باشه.
    خواهشا دوستان واقعیت های بازار خودرو را بهتر ببینید!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. sunmartin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    ضمن تایید صحبت های دوست عزیزمان “ایمان” باید به کامنت ایشان اضافه کنم که حتی در مواردی سراتو و بخصوص خودروهای دوشرکت کیا هیوندای از برخی جهت ها از ژاپنی ها پیشی گرفتند (رجوع شود به تست های کانسومر سرویس و کانسومر رپورتز و از همه مهمتر carmd) که بصورت مفصل در سایت car.ir میتوانید آنرا مشاهده کنید متاسفانه کره ای ستیزی برخی کاربران به قدری زیاد و از روی تعصبات بی جا است که بروی عقاید کهنه خود پافشاری میکنند دیر زمانی تمامی خانواده ها از تلوزیون و وسایل صوتی تصویری فقط پاناسونیک و سونی و حتی jvc را قبول داشتند با ورود کره ای های الجی و سامسونگ به این بخش و ریزه کاری و استفاده از فناوری های پیشرفته بخصوص صفحات خمیده بازار در سلطه کره ای آمد به گزارش دیلی تلگراف بیش از 68 درصد از فروش لوازم موبایل و تلفن همراه در آمریکا متعلق به سامسونگ است
    کره ای در بسیاری از موارد جهش بی سابقه ای داشتند آیا میدانید برند کیا هیوندای بلحاظ رشد سریع پیشرفت اولین شرکت تولیدی جهان است؟نگاهی به مجله فوربس نشان میدهد که چطور کیا هیوندای به چهارمین برند با ارزش جهان تبدیل شد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. شایان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا سینای عزیز من هم سراتو نیو سوار شدم هم هیوندای الانترا. هر جفتشون بشدت سواری خشکی دارن. کیفیت موادشون بسیار پایینه و اگه صفرش رو بخری سریع باید شیشه ها رو بدی پایین چون بوی پلاستیک خفت میکنه. تو مبحث ایمنی شما تست تصادف سراتو و سیویک رو نگاه کن ببین چقدر ایندو با هم فرق دارن. چیدمان قرار گیری دکمه ها و نورپردازی داخل سراتو بسیار ضعیفه. این مشکل حتی تو اپتیما و سوناتا هم هست. دید جلو و عقب و موقعیت قرار گیری راننده در خودروهای کره ای مخصوصا اپتیما و سوناتا و گرنجور بسیار بده و ستون A دید به اطراف رو کاملا محدود کرده. این مشکل به هیچ وقت در سیویک و آکورد و تیانا و .. نیست. شما یک سری به تست و بررسی خودروها تو سایت های معتبر بزن بعد متوجه حرف من میشی. خودروهای کره ای درسته پیشرفت زیادی کردن اما با ژاپنی ها، آلمانی ها و آمریکایی ها خیلی فاصله دارن. لختی پیشرانه و لذت پایین رانندگی در خودروهای کره ای کاملا مشهوده و گویا حالا حالاها درمان پذیر هم نیست. هندلینگ سراتو کاملا معمولیه و از کرولا پایین تره و اصلا قابل مقایسه با مزدا 3 و سیویک نیست. حالا من از شما میخوام یکبار سوار سیویک بشید تا تفاوت رو با سراتو حس کنید. ماشین کاملا تو دستتونه. هندلیگ فوق العاده است. رکورد مصرف سوختش تو گینس ثبت شده. بهترین خودرو در تست جاده ای در سال 2013 شناخته شد و… تازه شما فرمودید مشکل بصدا در اومدن در و سقف و پنجره اینا حل میشه باید بگم حل نمیشه چون کیفیت ساخت این خودروها پایینه نمونه اش رو هم دیدم و دوست خودم که بشدت از به سر و صدا افتادن ماشین هیوندای توسان خودش ناراحت بود و با پیگیری هاش و چندین بار رفتن به نمایندگی مشکلش حل نشد و نمایندگی گفت این مشکل رو بقیه هم داشتن. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علي ٠٠٩٨

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احتمالا سوار ٢٠۶ صفر شدی میگی بوی بد میده چون همسایهمون ٢٠۶ صفر خریده بو نفت ادم خفه میکنه از اون حرفا بودااا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سراتو بوی مواد بازیافتی میده؟احتمالا شما اینخودرو با خودروی دیگری اشتباه گرفتی حتی در بدترین انواع چینی ها این بو بمشام نمیرسه یه طوری صحبت کنید واقعی تر باشه مثال صحبت شما مثال دروغی هست که هرچه بزرگتر باشه باورش راحتتره اینجا سایت دنده 6 نیست که افراد به خودروهای کره ای حمله ور میشن و با انواع ترفندها و هجمه ها قصد زیر سوال بردن رشد بی نهایت سریع این دو برند جهانی دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      حتما منظور شما سراتو مونتاژ سایپاست،نه سراتو 2016 کره…
      که کاملا درست میفرمایید،به جرات میتونم بگم که سراتو کره ای جدید کاملا با مدل قبلی فرق داره،من تجربه ه دوشون و داشتم…
      به دوستانی که تعصب ماشینای ژاپنی و دارن بگم که تویوتا و… فقط بدرد تاکسی و آژانس میخوره و به همینمنظور هم تولید میشه…
      لطفا یه بار هم شده امتحان کنید بعد نظر بدین…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. کریم

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سراتو 2016 دارم به هیچ عنوان بوی مواد بازیافتی نمیده که دوستمون نوشتن ، اتفاقاً بوی بخصوصی میده که دوست داری هیچ وقت این بوی نویی نره . ضمناً ممکنه روی دست اندازهای خشک کمی ضربه بزنه ولی توی جاده و ناهمواری های اون بسیار نرمه . ماشین بسیار خوشدست جا دار و نرمه . شتاب بسیار عالی . موتور کم صدا و زمان تعویض دنده اصلاً متوجه عوض شدن دنده نمیشی .من هیچ ایرادی توش ندیدم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کاملا موافقم،منم همین نظرو دارم،بعضی دوستان حتی بدون اینکه یه بارظاهر ماشین و دیده باشن ،نظر کارشناسی میدن،یه خورده منصف باشیم،کره بازارخودروی دنیا رو به دست گرفته،شرکت کیا کلا تحت نظر شرکت فورد آمریکاست،قطعات برقی خودرو هم بیشتر آلمانیه…
      خودروهای کره ای فعلا تو ایران بهترینن،واقعیت و بپذیرین دوستان محترم و بزرگوار
      فوق العاده اس،لطفا یه بار تجربه کنید بعد نظر بدین…
      ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. اشنا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان اگر راجب یک خودرو مثل سراتو میخواید نظر بدید یک لحظه فقط یه لحظه فکر کنید در منطقه ازاد زندگی میکنید بعد نظرتون واقعیتر خواهد بود اگر تو کشوری کسی خودرو کره ای میخره تنها دلیلش ارزون بودن اونا هست وسلام .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. sunmartin

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دلیل این دشمنی با شرکت روبه نو و پیشرفته کیا که سالانه تمام جوایز جی دی پاور کار اند کانسومرز و رد دات درو میکنه چی میتونه باشه درحالیکه بین خودروهای اول تا نهم دنیا هست اخیرا (امروز)هم که سانتافه 2017 برترین ایمنی شاسی بلندهای جهان در آمریکا از آن خودش کرد نمیدونم چرا در پدال و سایت های دنده 6 اصلا از پیشرفت این خودروساز برتر و مایه افتخار آسیا مقاله ای درج نمیشه؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. شهروند

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو این رنج قیمتی 110 تا 140 تومن خیلی نمیشه تفاوت قایل شد،تویوتا کرولا،کیاسراتوی جدید،الانترا،مزدا3 مونتاژ، هونداسیویک و MG چینی و…هرکدوم یه جذبه هایی و یه ایراداتی دارن،هیچکدومشون کامل نیستن،هیچکدومشون هم اونقدرا ازبقیه سرتر نیستن، کرولا پول برندشو میخورهمیخوره ولی انصافا کیفیت داشبوردش چندان مطلوب نیست،نیوسراتو نمای داخلی و کیفیت داشبورد بهتری داره ولی کیفیت جلوبندی و لوازم تویوتا رو نداره،الانترا موتورش یه خورده ضعیفتر از اینا هستش و کیفیت قطعات داخلیش در حد نیو سراتو نیست،البته سلیقه ای هم میتونه باشه، مزدا 3 ماشین باکیفیتیه ولی بهمن خودرو به خریداران اون خیلی کم لطفی میکنه،کلا با مزدای تولید شده در ژاپن ،شاید،عوض شده! همین مطلب درمورد سراتوی مونتاژسایپا با نیو سراتو صدق میکنه،هونداسیویک و MG بخاطر خدمات بسیارکم پس از فروش،بخصوص خارج از تهران، واقعا در اولویت خرید مصرف کنندگان ایرانی نمیتونن باشن،میتسوبیشی لنسر هم مثل هوندا و Mg…
    حال دوستان محترم انتخاب با شماست،سلیقه،سن و سال،نحوه استفاده از ماشین،خواسته شما از ماشین،هزینه قطعات پس از خرید، آپشنهای نصب شده فابریک،ایمنی خودرو و…میتونه هرکدوم ازبرندهای فوق رو براتون تو اولویت قراربده..
    انتخاب باشماست،همه شون از یه حداقلهای قابل قبول و جهانی برخوردارن…
    مبارکتون باشه…
    پیروز باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میثم

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سراتو واقعا عالیه من که از بین تمام خودروهای تو این رنج قیمت سراتو 2016 رو برتر از هم شون می دونمب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ریکا

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو 2014 بخاطر اپشنهاش عالیه و بینظیر و نرم در جاده صاف وایرادش میتونه فاق کوتاه لاستیک و کمی سفتی در دست انداز باشه. دو ساله سراتو 2014 دارم راضیم ای کاش رویش نویگیشن هم میذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. راننده با تجربه

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من شش ماه مطالعه و بررسی کردم و سراتو 2016 خریدم. داخل کرولا نشستم احساس کردم تو قبر هستم! سقف کوتاه و فضای بالای اتاق کوچک و خفه کننده بود. مزدا 3 هم سوار شدم شتابش به هیچ وجه از سراتو بیشتر نبود و شاید هم کمتر. از موتور و گیربکس سراتو کسی ایراد بگیره واقعا بی انصافیه. هماهنگی موتور و گیربکس عالی و گیربکس به طرز عجیبی هوشمند هست! بوی داخل کاملا مطبوع و بی سرو صدا هست. سیستم تعلیق موج های جاده رو خیلی عالی رد میکنه ولی دست انداز های کوچیک رو نرم رد نمیکنه که فک کنم به خاطر تایر هست در واقع کیا زیبایی رو به نرمی ترجیح داد چون از تایر 205/45/17 استفاده کرد که رینگ درشت و زیبایی داره ولی فاصله بین رینگ و جاده کم هست. همچنین لاستیک 17 برای این خودرو با این وزن درشت و سفت هست. امکانات که گفتن نداره. حداقل نصف اپشن ها کاربردی و مفید هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      215/45/17

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. حمید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا به درد نمیخوره.کرولا میخریدی لذت میبردی. ۱ سال دیگه متوجه میشی چی خریدی

    موافقم 0
    مخالفم 2
  17. فرهاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سراتو 2015 دارم،یک ساله خریدم،قبلا مزدا3 نیو داشتم،اونم خوب بود ارگونومی خوبی داشت ولی سراتو یه چیز دیگست،شتاب فوق العاده امکانات در حد کادنزا و فیس خوشگل. آپشنها فابریکه مثل هیوندای نیست که تو دبی استارت دکمه ای میبندن روش میشه فول ،فقط داشبورد یه ذره ساده است که اونم مساله ای نیست،در کل خوبه توصیه میکنم بخرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرید

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    لطفا اگر کسی اطلاع داره 2تا سوال دارم :
    1- تفاوت کیا سراتو 2000cc وارداتی 2015 و 2016 رو از لحاظ آپشن وسایر موارد بفرماید.
    2-من قصد خرید مدل 2015 صفر دارم بدون گارانتی بخرم تا سه چهار سال مشکلی که انشالله پیش نمیاد؟ گارانتی چقدر مهمه؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گارانتی تو ایران هیچ معنایی نداره . ماشین وارداتی که 3 یا 4 سال خوب کار نکنه که به درد نمی خوره تفاوتش به لحاظ ظاهری چراغای جلوش تغییر کرده اپشن همونه تقریبا تا جاییکه ک می دونم انتخاب خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (13 ديدگاه)

        سپاس فراوان آقا کامران

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پویا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام به دوست خوبمون . من سراتو 2015 شرکتی دارم که تمام فول ( گارانتی – 5 گرم یک سرد ) که وارداتی هر دو مدل 2016 و 2015 ( گارانتی نداره – 3 گرم 1 سرد )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. وحید

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    متاسفانه ما ایرانیها راه افراط وتفریط را دوست داریم.
    در مورد خودرو تایید کلی برتری ژاپنی یا کره ای درست نیست. به طور کلی ژاپنی ها در صنعت خودرو سازی بسیار با سابقه تر و پخته تر هستند. ولی این دلیل نمی شود که در بازار ایران ور هر کلاس خودرویی نتیجه بگیریم که مثلا لنسر بهتر از سراتو است. با توجه به بازار خاص ایران که خدمات پس از فروش و قیمت بازار دست دوم بسیار متفاوت و مهم است سراتو وارداتی از لنسر یا حتی کرولا سرتر است. ممکن است که در بازار های جهانی کزولا فروش بیتری داشته باشد و از برند با ارزش و معتبر تویوتا باشد ولی در شرایط خاص ایران سراتو سرتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر بنده هم که حدود 5 ماه هست سراتو دارم بهترین انتخاب بوده به لحاظ کلی و مخصوصا قدرت و سرعت و….
    ولی همانطور که در مقاله امده بود صدا های ریز در جادهای ناهموار از قسمت سانروف و قاب عینک وجود داره که البته رفع اون فکر نکنم خیلی سخت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. alireza

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ام جی ۶ هیچی کمتر از این نداره و استایل اسپورتی و جذاب تری نسبت به سراتو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت همگی دوستان ،آقا وحید و آقا حسن و آقا علیرضا از نظراتتون ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ج الف

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش به حالتون ، شما این پولا رو از کجا میارین آخه؟ ما که هنوز یه پراید دسته دومم نتونستیم بخریم ، خوش بحالتون ، خوش خوش خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو اینکه کیفیت کرولا بالاس یچیز کاملا اثبات شدس ولی اگه قرار بود بین این دو تا انتخاب کنم سراتو جدیدو انتخاب میکردم .
    هرچند خودم سیویک جدید رو به هم رده هاش ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      تو فازت دقیقا چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امیررضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاشکی می شد اپشن های این و موتور و بدنه ی مزدا 3 نیو باشه
    من خودم 1 ساله مزدا دارم با توجه به صاحب قبلیش (که ماشین رو درب و داغون کرده بود ) تا الان باهاش 150000 تا رفتم 2 تومن خرجش کردم ولی اپشناش متاسفانه خیلی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    تفاوت مدل نیمه فول سراتو که حدود 120 میلیونه تو بازار و مدل فول که حدود 135 میلیونه چیست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر مسعود

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز سراتو از قبیل ایمنی هندلینگ شتاب آپشن خوبه تنها نقصش سرعت خیلی کم برف پاک کن درجه اولش وافزایش سرعت زیاد درجه بعدیشه.یک متوسط بین یک و دو کم داره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سراتو 2015 وارداتی خریدم تنها مشکل صدای کف جاده هست که تو اتاق میاد .کسی میدونه چکار کنیم صدا کمتر داخل اتاق بیاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. M.ohamad

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سراتو۲۰۱۶خریدم میخاستم بگم خیلی عالیه توپ ازهمه لحاز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من قصد دارم یک سراتو وارداتی بخرم. کل موجودی من هم 120 تومان است. بنظر شما یک سراتو 2015 کم کارکرده بخرم بهتر است یا صبر کنم یک مدل 2016 صفر بخرم. البته میدانم که برای مدل 2016 باید پول بیشتری پرداخت کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا