کیا

نتایج تست تصادف فورد فیستا، کیا ریو و پیکانتو

اخیراً مرسدس بنز C کلاس کابریولت و مزدا CX-5 در تست‌های تصادف یورو انکاپ شرکت کرده و توانستند ۵ ستاره ایمنی را کسب کنند. همراه این خودروها فورد فیستای جدید نیز در تست‌ها شرکت کرده و توانسته به همراه سئات ایبیزا دومین سوپرمینی ای باشد که توانسته ۵ ستاره ایمنی را به دست آورد.

[دانلود ویدئو] فیستای جدید توانسته در بخش تست‌های بزرگ‌سالان و کودکان به ترتیب ۸۷ و ۸۴ درصد امتیازهای ممکن را کسب کند. این خودرو ۶۴ درصد امتیازات بخش ایمنی عابران پیاده را نیز به دست آورده و امتیاز بخش سیستم های ایمنی کمکی برابر با ۶۰ درصد بوده است. این عملکرد حتی با خودروهای بزرگ‌تر نیز قابل مقایسه بوده و حکایت از عملکرد ایمنی بالای فیستا دارد.


اما کره‌ای‌ها هم در این تست‌ها حضور داشته‌اند. کیا ریو و پیکانتو تنها به کسب ۳ ستاره ایمنی بسنده کرده‌اند. این هاچبک‌ها در تست‌های تصادف عملکرد معقولی داشته و ریو توانسته ۸۵ و ۸۴ درصد امتیازات در بخش‌های ایمنی بزرگسالان و کودکان را به دست آورد. این عملکرد برای پیکانتو به ترتیب برابر با ۷۹ و ۶۴ درصد بوده است.


نقطه‌ضعف اساسی محصولات کیا به نبود تجهیزات ایمنی استاندارد مربوط می‌شود به‌طوری‌که در این بخش تنها ۲۵ درصد امتیازات را کسب کرده‌اند. البته پکیج‌های ایمنی ریو و پیکانتو در بازارهای بین‌المللی به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو] مدل‌های ارتقا یافته ریو و پیکانتو توانسته‌اند به ترتیب ۵ و ۴ ستاره را کسب کنند. ریو دارای ترمز اضطراری فعال شهری بوده و پیکانتو نیز از سیستم پیشگیری از برخورد بین‌شهری و شهری بهره می‌برد. ریو همچنین دارای سیستم حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . TUNING

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    فیستا عملکرد خوبی داشته
    خیلی خوشم ازش میاد
    وقت کردید فیلم های کن بلاک هم ببینید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Parsa

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      اقا مهدی میبینی، حالا به حرف من برسن که میگم کره تی بدنیس ولی در حد بزرگاهم نیست. بعضیا کره ای رو با امریکایی هت مقایسه میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کره‌ای ها با سه ستاره عملکرد رضایت بخشی ندارن از نظر من. درسته که ابعادشون کوچیکه (ریو آنچنان هم کوچیک نیست) اما میتونستن با تجهیزات ایمنی بیشتر و بدنه مقاوم‌تر، به چهار یا پنج ستاره حمله کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      نقل قول از پاراگراف آخر متن خبر:

      مدل‌های ارتقا یافته ریو و پیکانتو توانسته‌اند به ترتیب 5 و 4 ستاره را کسب کنند. ریو دارای ترمز اضطراری فعال شهری بوده و پیکانتو نیز از سیستم پیشگیری از برخورد بین‌شهری و شهری بهره می‌برد. ریو همچنین دارای سیستم حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        ببخشید پاراگراف آخر رو جا انداخته بودم. امیدوارم نمونه‌هایی که از الان به بعد وارد ایران میشن، ارتقاء یافته‌هاشون باشن؛ جاده ایمن نداریم، لااقل ماشین ایمن داشته باشیم‌.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. SERIAL WINNER

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    آفرین به سئات ایبیزا و فورد فیستا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا