تجربه و آزمایشکیا

کیا موهاوی (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: از هنگامی که کیا موتورز تصمیم گرفت بزرگ شود تا به امروز بیش از ۶دهه می گذرد و درطی ۱۰سال گذشته قد کشیدن این شرکت که ابتدا با صنایع سنگین شروع کرد و حال با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه ، بخشهای بزرگی از بازار امریکای شمالی و آسیا را دردست دارد با سرعت بیشتری رخ داد . . .

Kia Borrego/Mohave

کیا می دانست که می خواهد بزرگ شود! اما مطمئن بود که برای گام گذاشتن به این بخش بازار یا باید مقتدر حضور پیدا کند یا درصورت ضیف بودن از بین می رود. به همین دلیل به سراغ Peter Schreyer آلمانی – مدیر اسبق دپارتمان طراحی آئودی و طراحی فولکس واگن – رفتند و نهایتا خودروی کانسپتی با نام Mesa معرفی کردند که سرآغاز تولید مدلی با نام موهاوی (نام منطقه ای در ایالات متحده) یا همان Borrego (که با این نام درایالات متحده بفروش می رود) شد.

Kia Borrego/Mohave

کیا با شناخت خوب از یک شاسی بلند لوکس و تسلطی که « شره یر » داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم ۳.۸ لیتر و V8 به گنجایش ۴.۶ لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده ۵ و ۶ سرعته خودکار تولید نمود.

البته از ابتدای سال ۲۰۱۰ یک پیشرانه ۳لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین ۸۰ تا ۸۵ درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.

Kia Borrego/Mohave

ورود به کابین . . .

کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!

به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجم‌های عجیب وغریبی که ژاپنی‌ها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.

Kia Borrego/Mohave

بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از۴دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخش‌های کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.

به هرحال موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد و بقیه نقاط طبق معمول نا امیدکننده است.

Kia Borrego/Mohave

شروع به حرکت . . . .
با فشردن دکمه استارت/استاپ ، پیشرانه V6 و ۲۴ سوپاپ و ۳۷۷۸ سی سی روشن می‌شود، صدای پیشرانه از داخل ضعیف بگوش می رسد و شما را به یاد موتورهای تویوتا می‌اندازد. این پیشرانه ۲۷۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می کند که برابر با ماکزیمم گشتاور ۳۶۲نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است.

Kia Borrego/Mohave

جعبه دنده ۵سرعته خودکار تیپترونیک را درگیر می کنم ؛ کوچکترین فشار بر پدال گاز ناگهان دماغه خودرو را از زمین بلند کرده و مثل یک اسب وحشی موهاوی به جلو می جهد که این عکس العمل به پدال گاز در دنده یک دقیقا مرا یاد اوپیروس می اندازد.

اگرچه دریک شاسی بلند لوکس نباید دنبال شتاب گشت اما پس از لمس کردن دنده یک و رسیدن به دنده دو در زمان ۱۱.۱ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر احساس شد( ۸.۴ بصورت استاندارد) .

Kia Borrego/Mohave

نکته جالب تر در اینجاست که صدای غرغر کردن اسپورت پیشرانه شبیه همان طنینی که در لکسس RX350 است به گوش می رسد اما هرچه به دورهای بالاتر موتور می روم دراین صدا تغییری حس نمی شود. آن شتاب اولیه و عکس العمل تیز نیز در ضرایب بعدی دنده ها دو سومش افت می کند و گویا سواری موهاوی از احساس یک سدان نیمه اسپورت مجددا در غالب یک شاسی بلند قرارمی گیرد وکم کم رام می شود.

Kia Borrego/Mohave

گشتاور تولیدی بسیار عالی است و داشتن تورک بالا یکی از بخش‌هایی است که یک شاسی بلند به آن نیاز مبرم دارد. دنده ها تا عدد ۴ ارتقاء می یابد و سرعت روی ۱۲۰ تا ۱۴۰ درحال بازی کردن است و فاصله بین سرعت ۷۵ تا ۱۰۵ کیلومتر در ۳.۹ ثانیه طی می شود. هر بارشل کردن پدال گاز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دور از دور موتور می گیرد اما معکوس گیری جعبه دنده از افت بیشتر جلوگیری می کند.

کنترل فرمان دندانه شانه ای که در ۳.۵ دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعت‌های بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزش‌های ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمی‌دهد. این فرمان حتی در محیط‌های کوچک توانست در دور کم بپیچد.

Kia Borrego/Mohave

سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!

شاید از نظر چسبندگی بتوان آن را فراتر از هم قدشان دانست و با توجه به طول ۴.۸ متر، عرض ۱.۹، ارتفاع ۱.۸ ، فواصل اکسلهای ۲.۸ و فاصله تایر تا اطاق ۲۱۵ میلی متر و درنهایت تقسیم ارتفاع به عرض و رسیدن به عدد ۱.۰۵ در خواهید یافت که چنین تعادلی دور از ذهن نبوده و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خواهید توانست براین هندلینگ و چسبندگی بیشتر بیافزایید.

Kia Borrego/Mohave

پس از پیمودن پیچ مسیری مستقیم پیش رویم قرارگرفت که با توجه به شناخت قبلی جای مناسبی برای ثبت ۴۰۰ متربود واین اتفاق در سرعت ۱۴۰کیلومتر ودر۱۶.۳ ثانیه رخ داد وهرچه به سرعت افزوده می شد صدای وارد شده به داخل کابین در حال افزایش بود و باید این ضعف را درعواملی چون عایق بندی نامناسب،کیفیت پایین قطعات داخلی (که کیا در آن زبانزد خاص و عام است) والبته رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۶۵با دیواره ۶۰ جستجوکرد.

اگر بخواهید لمسی از صدای داخل و عملکرد سیستم تعلیق داشته باشید باید بگویم عملکردش تلفیقی از نرمی پرادو و تعادل بالای لندکروزر و صدای منتقل شده به داخلش از پستی بلندیها با توجه به کنار گذاشتن زوزه‌های اسپورت در سرعتهای بالا چنگی به دل نمی زند!

راحتی در حین حرکت با این SUV نیز ملموس است و تنگی فضا در هیچ کدام از ردیف‌ها برای پا و سر وجود ندارد که با ردیف سوم توانایی حمل ۷سرنشین را به موهاوی داده، اما از فضای صندوق بارکاسته است.

Kia Borrego/Mohave

نقطه قوت دیگر موهاوی، سیستم ترمزضد بلوکه با پشتیبانی ترمز کمکی و سیستم تقسیم نیروی ترمز درکنار دیسکهای ۱۲.۹ اینچی در جلو و ۱۲.۸ اینچی درعقب است که درسرعت ۱۰۰ کیلومتر و پس از ۴۱ متراین جثه ۲تنی را متوقف می کند.

به مبحث ایمنی آن باید کمربندهای پیش گیرنده سه نقطه ای، بالشتک‌های جانبی برای هر ۳ردیف و جلویی برای سرنشینان جلو، سیستم حفاظت از سر و دوربین دید عقب، سیستم کنترل ثبات و پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، کنترل کشش و کنترل در سربالایی و سرپایینها اشاره کرد.

اما از یک نکته مهم دیگر که در خصوصش سخن نگفتیم مخزن سوخت ۸۲ لیتری است که برای مصرف ۱۴ لیتری در هر یکصد کیلومتر در شهر در نظر گرفته شده که برای چنین پیشرانه ای قابل قبول است. موهاوی حتی در این مدل مجهز به سیستم کنترل گشتاور شده و به کمک یک حسگر و آنالیز شرایط جاده میزان تورک مورد نظر را به چرخ‌ها می‌رساند.

Kia Borrego/Mohave

درخصوص جعبه دنده تیپترونیکش هم باید اضافه کنم که قابلییت مانورپذیری و گرفتن دور موتور بالاتری را به شما می‌دهد و برای یک سواری بیابانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، توصیه می شود البته نه در شهر، زیرا بر مصرف شهری سوخت در صورت استفاده روزمره خواهد افزود اما چابکی موهاوی را دوچندان و آن را مبدل به اسبی می‌کند که افسارش در دستان شماست و با هراشاره‌ای خواسته تان را برآورده می کند.

جمع‌بندی . . . .

آن چیزی که در خصوص نقاط قوت موهاوی می توانم بگویم پیشرانه تیز با توانایی تولید گشتاور بالا، جعبه دنده ای بی صدا و نرم که در حال تعویض دستی احساس یک خودروی سدان را به شما می دهد، با فرمانی کنترل پذیر که کوچکترین ضربات وارد به اطاق را جذب می کند، سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی ، وجود تعادلی عالی در پیچ‌ها وسرعت‌های بالا و نبود حرکات گهواره ای ، اطاقی جادار و راحت با آرگونومی مناسب که تمامی ادوات در دسترس راننده قرارگرفته، سیستم تعلیقی نرم، آرایش خوب بدنه با کروم و سیستم نور LED، ترمزهای قوی واز همه مهمتر دید بسیار عالی به اطراف و نبودن هیچ نقطه کوری اشاره کرد.

Kia Borrego/Mohave

درمقابل نکات منفی همچون فضای کم بار، صدای بالای پیشرانه در دورهای رو به افزون موتور، قیمت بالا و البته مورد قابل توجه که همچنان کیاموتورز با آن مشکل دارد، کیفیت پایین مواد بکار گرفته شده در فضای داخل کابین است.

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده ای است از مقاله « می‌خواهند بزرگ شوند! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » ؛ چاپ شده در سیصد و بیست‌ و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۵۶ دیدگاه‌ها

  1. مصطفي

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان امیدوارم منم یک روز موهاوی بخرم چون ماشین مورد علاقه منه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      سلام. منم امیدوارم. ولی متأسفانه وقتی میتونیم بخریم که دیگه ماشین مورد علاقمون نیست! مثل کسایی که 20 سال پیش پراید و 405 میخواستن و الآن تازه میتونن یه دست دوم بخرن! البته خدا رحم کنه، اینجوری پیش بره هیچی نمیتونیم بخریم!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه بشه همه چیز درباره ی ماشین موهاوی به ایمیل من بفرستین

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. media

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی کاپوتشو بالا میزنی وموتورشو میبینی احساس قدرت و غرور به آدم دست میده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت دست دوم وصفر موهاوی چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرسام

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بین 200 تا 250 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به این میگین ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کیا موهاوی یک مدل v6 هم داره که شما فقط به مدل v8 اشاره کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا برعکس گفتید!!!!!!!! این متن فقط به v6 اشاره کرده. نه v8

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. سینا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کی دیگه ماشین میخره خودشون اون بالا بالا ها لوکس ترین ماشینارو دارند ما بدبخت هارو از زیرتیغ می گذرونند اگه کسی میخاست موهاوی یا لندکروز بخره تو سایت آپارات که بره تمام امکانات ماشینو به صورت فیلم آموزش میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا

    ۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من هم ای ایکس55 داشتم هم موهاوی داشتم ای ایکس55بهتره افرودترم هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. شورلت

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مایه موهاوی سفید رنگ داریم بعد از گذشت2سال هنوز که هنوزه بیشتر عاشقش میشم از همه لحاظ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. پویا

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ملت همچینی میگن آفرود انگا هفته ای هفت روز چهار روزش تو کوه و کمرند این ماشین یک آفرود مثل لندکروزر نیست اما آفرودش قابل قبوله برای اکثر خریدارها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      دوست محترم وقتی میخوای نظر بنویسی بد نیست کمی فکر کنی بعد بنویسی تو داری این ماشینو با لندکروز مقایسه میکنی که تقریبا دو برابر قیمت موهاویو داره اگه تخصص داری این ماشینو با هم رده خودش مقایسه کن مثل ix55 یا اسپورتیج new …

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (332 ديدگاه)

        تازه موهاوی 340 اسب بخار و لندکروز 290 اسب بخاره واقعا لمدکروز پول برندشو میگیره

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. مهرداد

        ۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه آقا بزار مقایسه کنن با لندکروز و هر چی که میخوان. چون موهاوی در هیچ چیز از لندکروز و بقیه شاسی بلندها کم نمیاره. فقط بعضیها فکر میکنن مثلا چون لندکروز گرونتره حتما” بهتره !!!!…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  9. amir.t.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    رقیب ix 55 هستش و ی جورای ازش بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. علی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه موهاوی v8 2013 خریدم،اول میخواستم بدونم واقعا موهاوی بهتره یا سورنتو یا ix55 البته کلاساشون باهم فرق میکنه،موهاوی full size ولی سورنتو و ix55 مینی suv هستن.
    حالا….
    دوم اینکه من بعضی از جاها خوندم که کبا تو سال 2011 رسما تولید موهاوی رو توقیف کرده ، نگرانم اینرو که خریدم 2011 باشه نه 2013 ، از نمایندگی هم خریدم ،اطلس خودرو،
    میشه راهنماییم کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کاظم

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام موهاوی لندکروزر کره ای 340اسب شوخی نیست حتی لندکروزر وی هشت 290 اسب بخار قدرت داره تنها پورشه توربو قدرتش بیشتره دوستان وقتی شرکتی پنج سال بدون کیلومتر ماشینی گارانتی میکنه یعنی حرف نداره سال گذشته توی یک متر برف وکولاک بدون زنجیر رفتم واقعا احساس غرور میکردم لندکروزر پولبرندشو میگیره گیربکس زداف آلمان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Amir mahdi

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من موهاوی داشتم.چون خیلی بزرگه برای پارک کردن وشهر خوب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      لا اقل میدونی یه ماشین فول سایز داری با قابلیت 7 سرنشین یه suv واقعی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بستگی به عادت داره من تا دیروز سانتافه گرند 3300 داشتم که امرور با موهاوی وی8 عوض کردم البته هنوز نروندمش بر خلاف تصور بعصی ها که ماشین داخل شهر باید کوچیک باشه این طور نیست چون من با سانتافه گرند هر جا که دوست داشتم که حد اقل 5 سانت از طول ماشین بزرگ بود به راحتی پارک کنم و یا توی ترافیک ازبین ماشینها عبور کنم که اکثرا باعث تعجب بقیه میشد دلیلش هم به خاطر راحتی بیش از گشتم فرمان برقیش بود الان هم امید وارم موهاوی هم فرمانش برقی باشه البته اگر هم نشد مهم نیست چون توی ان چند روز فقط توی سایت ها خیلی گشتم خوندم فیلم ها رو تو یوتیوب دیدم 99% فقط همه گفتند عالیه اولین باری هست در مورد ماشینی از اهمه تعریف شنیدم. شاد باشید :)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از دوستانی که سنگ موهاوی رو به سینه میزنن خواهش میکنم نظرشون رو بدون تعصب بگن ،
    موهاوی ۶سیلندر شتابش از وراکروز ضعیفتر هست ، و اگر بررسیهای موهاوی ۸سیلندر رو خونده باشین یا سوراش شده باشین ، باید این نکته رو هم بدونین که موهاوی ۸سیلندر شتابش با مدل ۶سیلندرش در یه حدوده ، به علت اینکه گیر باکس به کار گرفته شده توی مدل ۸سیلندر که ۶سرعته هم هست با موتور این ماشین همخوانی نداره ، پس نگین که جاده رو میخوره یا اینکه هر ماشینی رو میگیره ، چون که هیچ فرقی با مدل ۶سیلندرش نداره ، خواهش میکنم اطلاعات درست در اختیار دیگران بگذارید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      واقعیت سنگ و به سینه زدن نیست من خودم موهاوی v8 دارم وقتی حرکت میکنم منو میچسبونه به صندلی شما اگه پشتش نشسته باشی این حرف و نمیزنی
      6 سیلندر 3800 سی سی، 271 اسب بخار
      8 سیلندر 4627 سی سی، 340 اسب بخار

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزم بی اطلاع با این اعتماد به نفس صحبت نکن،،،شما تشریف ببر سایت آپارات درگ موهاوی v6 و v8 رو گذاشته،ببین بعد بیا صحبت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اقا امیر که می گی دوتاش مدلش یکی وی 8موهاوی حجم موتورش 4600ووی6موهاوی
      3800 لطفازهن مردم رو خراب نکن برو سرچ کن فقط بنویس مقایسه خودرو لطفا اطلاع ندارین نظر ندین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهران

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوش چهره ای هست ولی خیلی از ماشین باز ها و اطرافیان شنیدم که IX55 سواری و کیفیت خیلی بهتری داره. با IX55 چند بار سفر رفتم و واقعا حرف نداره (به جز قیافش) خیلی دوست دارم یه بار سواری موهاوی رو هم تجربه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آخه دویت عزیز پراید هم گازش بدی تورو میچسبونه به صندلی ، همه چیز هم اسب بخار و حجم موتور نیست ، در عمل ماشین یه جور دیگه کار میکنه ، یه سری به سایت زیر بزنین شتاب جفت ماشینارو با ۴۰۰ مترشو ببین :
    http://www.zeroto60times.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      امیر آقا شما داری این ماشینو؟ من با کسی که این ماشینو داشته باشه بحث و تبادل نظر میکنم چون باقی نمیدونن و نمیتونن درک کنن تمامیه مدلهای هیوندای از نظر قدرت موتور از کیا موهاوی ضعیف ترن بجز سنتنیال که اونم شاخ قولو شکونده و با 100 میلیون تومن اختلاف قیمت تنها 20 اسب بخار از موهاوی قویتره و در مورد لینک شما بگم همه میتونن وبلاگ طراحی کنن و هر مطلبی دلشون میخواد درج کنن- V8 شتاب 0 – 100 8 ثانیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  16. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نه دوست عزیز ، من این ماشینو ندارم ، وراکروز دارم ، پشت موهاوی هشت سیلندر هم نشستم تاحالا ، ولی روی صندلی شاگردش نشستم ، شتابش خوبه من نگفتم بده ، ولی اصلا در حد موتور ۸ سیلندرش نیست ،
    گفتی همه میتونن وبلاگ طراحی کنن و ….
    این وبلاگ نیست ، سایت هست ، البته فرقی نمیکنه چون اونم هر کسی میتونه طراحی کنه .
    حالا به نظرت اون کسی که این سایتو طراحی کرده ، خصومت شخصی با موهاوی داشته ؟! هزار و خورده ای ماشین رو تست شتابشو نوشته ، از همه ی برندها ، چجوری میتونسه هرچی دلش میخواد بنویسه اونم فقط برای این ماشین بخصوص ؟! یعنی طرف این همه برند آلمانیو آمریکایو ول کرده اومده سراغ کره ای ها که بخواد دروغ بنویسه ؟!
    http://www.autorooster.com این چی ؟! اینم هرچی خواسته نوشته ؟! یعنی عمدی اوده شتاب موهاوی رو کم نوشته ؟!
    اصلا این سایتها و ارقامشو ولش کن ، برو تو یوتیوب تست شتاب موهاوی ۶ و ۸ سیلندرو ببین ، بهترین حالتهاشو که کمترین زمانارو بدست اورده در نظر بگیر ، عمرا اگه بتونه ۸سیلندرش زیر 8.3-8.5 بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      مگه من گفتم چند ثانیه میزنه؟ من الان هم میگم 0 تا 100 موهاوی هشت سیلندر 8 ثانیه – ولی تو این سایتی که الان شما لینکشو گذاشتی موهاوی 0 تا 60 7.4 ثانیه وراکروز 0 تا 60 7.2 ثانیه با توجه به اینکه وراکروز مینی suv هستش و از لحاظ وزنی 218 کیلوگرم از موهاوی سبک تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هر جفت ماشینها midsize suv هستند دوست عزیز ، این دوتا سایت بهترین شتابهای بدست اومده از دو خودرو رو گذاشته.
    منظور من این نبود که بخوام حرف شمارو که مثلا گفتین ۸ میزنه رو بگم اشتباه هست ، من فقط میخواستم بگم شتاب 6 و 8 سیلندرش با هم فرقی نمیکنه . موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      نظر شما کاملا محترمه ولی موهاوی ful size توی همین تست هم اگه مطلب بالا رو بخونین قسمت ورود به کابین همینو نوشته :
      به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد،

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. امیر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نظر شما هم کاملا محترم هست ، ولی شما گفتین وراکروز یک مینی suv هست ، در صورتی که اصلا کلاسی به نام مینی suv نداریم ، کراس اور ها همون suv های کوچک با دو ردیف صندلی هستن که بر پایه ی ماشین سدان هم ساخته میشن ، به هر حال بنده رو حساب حرفی که زدین گفتم که اینها هر جفتشون midsize suv هستن .
    موهاوی رو هم همون جمله ای که خودتون گفتین توش نوشته احساااااس یک suv فول سایز رو به آدم میده ، یعنی اینکه با اینکه کلاسش suv فول سایز نیست ولی حسش رو به آدم میده ،
    شما تو سایتهای http://www.drivearabia.com یا http://www.netcarshow.com و یا هر سایت معتبر دیگه ای که سر بزنین خواهید دید که جفت این خودروها midsize suv هستن و به هیچ وجه موهاوی fullsize suv نیست .
    این در حالیه که ابعدشون هم تقریبا یکسان هست و کاملا موضوع واضحی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (332 ديدگاه)

    کراس اوور که مشخصه.من این حرفهارو طبق اطلاعاتی که از همین سایت پدال گرفتم اینجا نوشتم به هر حال آدم نمیدونه حرف کیو باور کنه یه جا مینویسن فول سایز یه جا مینویسن مدسایز- مرسی از بابت اطلاعات مفید شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خواهش میکنم دوست عزیز ، نویسنده ی مقالات تو سایتها شخص هستند ، یعنی همون بچه های سایت هستند ، واسه همین خیلی نباید به چیزهای جزءی که مینویسن اعتماد کرد ، مخصوصا اگه مقایسه ی چند خودرو باشه که دیگه اصلا نباید کامل به نوشته های یک شخص اعتماد کرد .
    پدال که خوبه ، تو سایتای بزرگ هم مثل موتور ترند مقالات یا تستهایی که توست سایت انجام نمیشه و توسط شخص نوشته میشه اشکالات زیادی توشون پیدا میشه و خیلی قابل اعتماد نیستن
    با تشکر از شما دوست عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. aryan

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام سوالی داشتم از عزیزانی که دراین مورد اطلاع دارند بنده هم خودروی مهاوی برگوی v6دارم ولی هنگام روشن کردن بعد پنج شش ساعت صدای موتور زیاده وبعد دو یاسه ثانیه صدای موتور کم میشود همیشه از روغنهای اتومات استفاده میکنم وحتی نوع روغن رو هم عوض کردم ولی بازم پمپ روغن دیر روغن رو به سوپاپ میرساند چاره چیست .ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آيدا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    راستش من عاشق موهاوی هستم خودم سانتافه٣/۵ دارم اما اصلا دیگه استایلشو درس ندارم به اضافه اینکه ستون شیشه جلو سمت راننده تو پیچ مانع دیدمه میخواستم بدونم این مشکل تو موهاوی نیست چون میخوام موهاوی v6 بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شروین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من خودم موهاوی V8 مدل 2010 دارم و تو این 4 سال 100 هزار کیلومتر هم باهاش رفتم. قبلش سال 2009 پورش کاین اتاق قبلی رو داشتم اما بخاطر اینکه 80 میلیون پول لازم داشتم اون موقع مجبور شدم و حالا میگم توفیق داشتم بفروشمش و به پیشنهاد یکی از بستگانم موهاوی خریدم. من همهء نظرات رو تو این سایت خوندم و با تجربم از هر دو ماشین میگم:
    1- اونایی که تو مقایسشون حرف از ix55 میزنن که باید بگم اصلا مقایسه درستی نیست. ماشین دنده کمک دار رو با ماشینی که فقط 4 چرخ متحرک است با هم مقایسه نکنید. گیربکس موهاوی یک استثناست که فقط در شاسی بلندهای حرفه ای مثل رنجرور و X5 وجود دارد. هم گردن کلفت است هم هوشمند و هم نرم تعویض دنده میکند. حتی پورشه ای که من داشتم گاهی تقه میزد، اما من تا بحال نه در دور پایین و نه تحت فشار، از این گیربکس تقه ندیده ام.
    2- آنهایی که سنگ بی ام و و … را بخاطر کیفیت ساخت به سینه میزنند، بررسی کنند ببینند هیچ X3 ای هست که بعد از 100 هزار کیلومتر، به انواع و اقسام تعمیرات مختلف نیفتاده باشند؟ از سنسور پشت فرمانش که عموما” هر 50 هزار کیلومتر خراب میشود تا موارد دیگر در سیستم تعلیق و …
    مخارج تعمیرات بی ام و قبر جیبتان را می کند! پولتان را مفت بدست میاورید؟ خب، بی ام و بگیرید تا مفت هم از دست بدید!
    3- از نظر کیفیت داخل، قبول دارم که موهاوی چنگی به دل نمیزند ولی به شما قول میدهم این تا زمانیست که میروید در یک نمایشگاه و برای آزمایش، چند دقیقه پشت فرمانش مینشینید و نگاهی میاندازید و پیاده میشوید. اما به شما قول میدهم به محض اینکه با این ماشین ارتباط برقرار کنید، دیگر این موارد به چشمتان نمی آید و محو آن چیزهایی میشوید که این خودروی استثنایی به شما میدهد.
    4- با وجود این ماشین، من به شما میگویم، هیچ شاسی بلندی الان در ایران در هیچ نکتهء فنی ای یارای رقابت با این خودرو را ندارد. ممکن است یک مورد خاص را بیابید که پورشه کاین توربو در آن، سر تر از این ماشین باشد، اما در مجموع نه! به جرات نه! برای مقایسهء درست و بی تعصب و محکمه پسند، همه خصوصیات این خودرو باید در لیست مقایسه تان باشد، نه فقط چند مورد خاص. آنوقت با تعجب خواهید دید در نمره آوری، شماره یک شاسی بلندها خواهد بود. مثلا میگویند این ماشین در آفرود به پای لندکروز نمیرسد. من میگویم در کدوم آفرود؟ تو برف؟ تو کویر؟ تو کوه و کمر با سربالایی تند؟ تو گل؟ تو چی؟ بعضیها فقط دوست دارند یه حرفی بزنند که فکر میکنند اکثریت تاییدشان میکنند. من به جرات عرض میکنم که در تمام موارد فوق موهاوی سرتر است. چون اتفاقا با لندکروز کاملا تستشان کرده ام. در برف و گل و شن، بدلیل اینکه در موهاوی تقسیم قدرت و گشتاور بین چهار چرخ هوشمندانه انجام میگیرد، کاملا در رده بالاتری قرار میگیرد. یعنی خود من میدیدم که تا لندکروزه بخواد بلغزه و رانندش جمش کنه، من یه 20 متر رفته بودم. فقط یادتان باشد در موارد فوق، نباید با لاستیکهای استانداردش تستش کنید. چون لاستیکهای استاندارد موهاوی بخاطر رسیدن به سرعتهای بالا کم عاج انتخاب شده که برای برف بخصوص و شنزار جالب نیست. اما برای آسفالت و سرعت بالا حرف نداره: بی سر و صدا باهاش 180 تا میتونین برین. اما لاستیکهای عاجدار در سرعت بالا گرگر میندازه تو ماشین. در کوه و کمرهای پرشیب هم بلطف دنده کمک (4L) عالی با پشتوانهء 340 اسب بخار، هیچ شیبی نیست که جلودارش باشه. من گاز میدادم و با سرعت 40 کیلومتر شیب 60 یا هفتاد درجه رو میرفتم، اما لندکروز بندرت سرعتش به 20 یا 30 کیلومتر میتونست برسه. البته حق داشت چون اسب بخارش خیلی کمتره. بحث 10 یا 20 اسب بخار کمتر نیست. 70 اسب بخار اختلاف، خودش یعنی یه موتور یه ماشین! کم نیست. البته اگر لندکروزه هم 8 سیلندر بود حتما میتونست در این مورد پابه پای موهاوی بیاد، اما خب بلطف 200 میلیون تومن ناقابل بالاتر !
    5- راجع به برند که باید عرض کنم اونایی که هنوز فکر میکنند بنز و بی ام و حرف اول را میزنند، متاسفانه تو اواخر دهه نود میلادی گیر کرده اند. باید قبول کرد آن دوران گذشت. در اواخر دهه نود، ژاپنیها ثابت کردند که میتوانند هم ردهء بنز و بی ام و بسازند با قیمت کمتر و از 2007 و 2008 هم کره ثابت کرد که میتواند هم رده خودرو سازان بزرگ بسازد و البته با قیمت کمتر. چند سال دیگر هم چین ثابت خواهد کرد که ماشینهای خوبش واقعا خوبند. (حالا ممکنه کلی هم خودرو ساز رده پایین داشته باشه. با اونا کاری نداریم. اما خوبشان واقعا خوبست. بی تعصب باشید.) از بحث خارج نشیم: موهاوی رو اینجوری بگم اصلا میتونین کره ای تصور نکنین. واقعا نیست. کره که الان ثابت کرده واقعا برای خودش قدری ایه. اما اگر هنوز هم دوست ندارید باورشان کنید، با جرات میگویم که این ماشین آمریکاییه. بخدا اگر فقط یک مارک پشتش چسبیده بود مثلا با نام فورد و هیچ تغییری هم در این ماشی نمیدادند، هیچکس تو ایران حتی جرات هم نمیکرد با ix55 و لندکروز مقایسش کنه، چه برسه به اینکه بخواد پشت سرش حرف بزنه.
    اگر آدم تعصبی و برندگرا نباشید و با اطلاعات صحیح و حاصل تجربهء خودتان به این ماشین نگاه کنید، آنوقت میفهمید چه میگویم.
    6- مصرف بنزینش اصلا موردی نداره. با حجم 4600 سی سی، چرا باید انتظار داشته باشیم تو شهر، مثل توسان بسوزونه؟ این انتظار منطقیه؟ تو یه چراغ قرمز 120 ثانیه ای یا یه ترافیک ده دقیقه ای تو یه بزرگراه، این یه موتور 8 سیلندره که معطل مونده، نه یه موتور کم حجم 4 سیلندر. نمیشه مصرف 17 یا 18 لیتریش در شهری مثل تهران رو نقطه ضعف این ماشین بدونیم. این اشکال شهر ماست نه این ماشین. تصور کنین تو یه شهر خلوت، یکی هست که هرجا میخواد بره، ماشینشو یه نیم ساعت تو پارکینگش روشن میزاره، بعد راه میفته هرجا میخواد میره، بعد آخرش نیگا میکنه به تریپ کامپیوترش و میگه: وای! چقدر ماشینم پرمصرفه ! واقعا تو تهران اینجوریه. هر جا میخوای بری با صرف دوبرابر زمان بیشتر باید بری. خب، تو این مدت ماشین خاموش نبوده که. همش در حال توقف بوده.
    باهاش برین تو جاده ببینین مصرفش چه میشه! اونم تازه در مقابل اینکه به محض فشار پا روی پدال، موتورش مثل یک اسب قوی و گوش بفرمان، کل خودرو رو از زمین میکنه و میبره. این بهتره یا کمتر مصرف کردن در مقابل اینکه انگار سوار یه چهارپایی هستید که هرچقدر هم مهمیزش میزنید، نمیره؟ همهء ما راننده ها رنج اینکه تو یه سربالایی تو یه جاده ای مثل هراز و چالوس “هرچه پدال را فشار میدهیم انگار نه انگار” را کشیده ایم.

    دیگر قضاوت با شما.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام و خسته نباشید به دوست خوبم اقا شروین من 1 سالی میشه که موهاوی 2011 دارم و واقعا باید بگم که از رانندگی با این ماشین لذت می برم و از هر نظر راضیم.حقیقتش با صحبتهای اقا شروین شدیدا موافقم و به کسانی که در مورد موهاوی نظر بدی دارن توصیه می کنم حتما خودشون این ماشین رو تست کنن بعد نظر بدهند.عزت زیاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا شروین دست مریضاد. خداییش معلومه ماشین بازی و با تجربه. یعنی مغز خود منو که ترکوندی. هیچکس تاحالا اینجوری برام این ماشین رو تشریح نکرده بود. خسته نباشید از اینهمه تایپ. من همیشه فکر میکردم باید ماشین خوبی باشه اما الان دیگه مطمئن شدم. خیلی ممنون.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان من خودم در جاده ی اهواز-ماهشهر با موهاوی وی6 با ازرا گرنجور کورس بستم واقعا خودم حس کردم که موهاوی هرچی هیوندا هست رو می خوره تویوتا که سهله هرکی باور نمیکنه به این سایت سر بزنه وموهاوی رو با هر هیوندا و تویوتایی که خواست مقایسه کنه موهاوی حتی از دو ستا پورشه هم بهتره وقتی اینارو ببینین متوجه میشین که موهاوی نسبت به قیمتش ازخیلی ماشین های گرون بهتره ماشین یعنی موهاوی v6 وv8

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. مجتبی

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من به همه اونایی که میخوان شاسی بلند بگیرند توصیه میکنم: فقط موهاوی. یلیه واسه خودش.
    اگه دنبال یه شاسی بلندین که نه تو جاده تو کورس با سواریا بزارتتون نه تو آفرود کم بیاره، فقط و فقط موهاوی 8 سیلندر.
    شاسی بلندای دیگه رو که قورت میده درجا.
    با لندکروز و پرادوی جدید شتاب زدم. نمیزاره اونا را بیفتن. هنوز اونا تو شیش و بش اینن که برن یا نرن، موهاوی رفته. سرگاز این ماشین لامذهب عین جنسیس کوپه میمونه. باورتون نمیشه تا با جنسیس نندازین. تا تو دنده یکن عین هم میرن. پا بپای جنسیس میره. فقط وقتی میخوان برن تو ۲ فکر کنم جنسیس سریعتر دنده عوض میکنه. اونم طبیعیه. چون این گیربکس مال یه شاسی بلنده و دودیف رو نیرو میده. اما همه ماشینای دیگه رو میخوره. البته اگه نگین پورشه شاسی بلند توربو یا پانامرا چی؟ چون اونا تو کلاس ۴۰۰ اسب بخار هستند. اما این ماشین با این قیمتی که داره عین طلا میمونه. تمیزش گیرتون اومد هرچی گفت یارو بخرین. من خودم الان ۶ ماهه یه ۲۰۱۱ شو دارم. اصلاً فکر نمیکردم اینایی که راجبش میگن راست باشه. اما حالا میگم فقط موهاوی. قبلش لندکروز و یه یه ماهی هم وراکروز داشتم که اصلا راضی نبودم. لنکروز که لندهوره و حیف پول. وراکروز هم فقط برا رو آسفالت خوبه. یه خاکی باهاش برین میفهمین که اصلاً برا آفرود هیچی نداره. اما این ماشین ……… یه چیز دیگست..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. باقری

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در یک کشور خارجی موهاوی دارم و از سال 2009 با اومدنش گرفتم. خیلی راضی ام ازش. مسئله قیمتش یه طرف. امکاناتش یه طرف. جزو شاسی بلندای حرفه ایه. اینجا همه قبولش دارند. همه کاملا میشناسنش و خیلیها از لتدکروز بالاتر میدونن. من نمیگم بالاتره یا پایینتر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همسایه من تو یه کشور خارجی موهاوی داره. اومده بوده تو این صفحه. به من میگفت برام ترجمه کن ببینم مردم کشور تو چی میگن راجع به این ماشین. به خیلی از ایرادایی که میگیرن میخندید. میگفت اگه قیمت این ماشین 3 برابر این بود همه مردم کشورتون بهش احترام میزاشتند و نمیگفتند لنکروز ازش بهتره. خودش آمریکاییه و موهاوی داره. میگه it is awesome.
    به چیزایی که بقول ما خفن هستند اینا میگن :
    awesome.
    گفتم نظر یه آدم ماشین باز اینور آب رو هم راجع به این ماشین بدونین بد نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آقا شروین
    بنده با نظر شما موافقم ، مخصوصا اون قسمتی که گفتی اینا تو ده ی 90 میلادی زندگی میکنن
    من منکر قابلیت آفرود موهاوی نیستم ، مخصوصا نسبت به وراکروز ، ببین مردم ما اکثرا کسایی هستن که بیشتر روی اسفالت رانندگی میکنن ، مثلا خود من ، این جوری نیست که از هفت روز هفته ۴ روزشو تو کوه و کمند باشم که ، نهایتا جنگلی یا لب ساحلی جایی اگه برم ، اونم سالی چنذ بار .
    بنده گیرباکس موهاوی رو با چیزی مقایسه نکردم ، ولی شما خودت که موهاپی سواری به نظرت انصافا شتابش رو حساب موتورش خوبه ؟!
    این شتاب خوب هست ولی نه واسه یه موتور 8 سیلندر ، یه جورای پشتش که میشنی انگار این شتاب به این صدای شلاقی موتور نمیاد .
    من نمیدونم چطور بعضی از دوستان صفر تا صدو میگین زیر ۷ میزنه و…
    شتابش اندازه وراکروز نیست ، شما خودت بهتر میدونی دیگه ، کلا در مورد موهاوی نمیشه منکر شتاب ضعیفش شد ، همینطور هم واسه اسفالت یکمی خشک هست نسبت به وراکروز ، روی دست اندازا قشنگ میکوبه ، ولی در مورد آفرود بحث فرق میکنه .
    به هر حال کلیپ درگ موهاوی ۸ سیلندر با جنسیس تو سایت آپارات هست ، میتونین ببینین خودتون ، این هم حرف من رو تا حدودی اثبات میکنه چرا که اختلافشون خیلی زیاده ، با این که از سرعت 30 و 50 میندازن ولی بازم خیلی عقب میفته
    موفق باشین
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  30. حسین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقایون من تا دیروز اصلا این ماشینو حسابم نمیکردم. برادرم میخواست شاسی بلند بخره بسفارش همه رفت لندکروز گرفت و سیصد و خورده ای پول داد. دیروز بردمش که ماشینو تحویل بگیریم. موقع برگشت یه موهاوی دیدیم خیلی همچین … میکرد. سر چراغ قرمز من با سوناتا V6 رفتم چپش داداشمم رفت راستش که چراغ که سبز شد …ش کنیم. اصلا باورم نمیشد. وقتی گازو بست به ماشینه نفهمیدیم چی شد. دوباره تو چراغ قرمز بعدی رسیدیم بهش. به داداشم زنگ زدم که اصلا تو گاز دادی؟ گفت من تخته کرده بودم، این چرا اینجوری کرد؟ گفتم فک کنم تقویتی چیزی کرده. بفکر خودمون گفتیم تو چراغ دوم دیگه نزاریم بره. آقا ایندفعه که فهمید میخوایم باهاش بندازیم انگار تازه گاز داد. بدتر از دفه قبل …مون کرد. ما گفتیم حتمن تقویت کرده بوده. اومدم خونه باز نتونستم جلو کنجکاویمو بگیرم. رفتم تو اینترنت دیدم …. واااای خدای من!
    الان تو این سایت هم این مطالب آخرو که خوندم فهمیدم عجب چیزیه این ماشین. اصلا بهش نمیاد. همه جور آپشنی هم فک کنه آدم داره. پس چرا هیچکس نمیشناسه این ماشینو؟ واقعا اطلاعات عمومی مردم ما حتی اینایی که تو کار ماشینن و آدم فک میکنه دیگه همه جور اطلاعاتی دارن، هم یه کلام ازین ماشین نگفتن. یه جاهم که داداشم از یکی پرسید، همچین زد تو خال داداشم که نگو. حالا میفهمم چرا. میخواست ماشین خودشو بندازه که انداخت. رفتم دیشب پیش داداشم زدم پس کلش گفتم صد میلیونتو ریختی دور ! خودشم همچین یه جورایی انگار پشیمون شده بود، هیچی نگفت.
    قبول دارم که همه چیز شتاب و سرعت و قدرت نیست اما اولا مسئله قدرت و شتاب چیزی نیس که آدم ازش بسادگی بگذره. دوما این ماشین علاوه بر قدرت و شتاب همهء چیرای دیگرم داره. کمبود نداره که بگیم این ماشین فقط قدرت و شتاب داره. ثالثا مگه یه ماشین قراره واسه آدم چیکار کنه دیگه. واقعا بنظرم صد میلیونی که داداشم بیشتر داده، فقط حیف شده. فک نکنم اون صد میلیون بیشتر به اندازه صد میلیون سواریه بهتر هم بده. من نمیگم موهاوی بهتره یا بدتره. اما به اختلافشون نمی ارزه. و در مقابل پولی که آدم میده، موهاوی خریون عاقلانه تره. من با نظرات بالا موافقم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا