تجربه و آزمایشکیا

کیا موهاوی (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: از هنگامی که کیا موتورز تصمیم گرفت بزرگ شود تا به امروز بیش از ۶دهه می گذرد و درطی ۱۰سال گذشته قد کشیدن این شرکت که ابتدا با صنایع سنگین شروع کرد و حال با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه ، بخشهای بزرگی از بازار امریکای شمالی و آسیا را دردست دارد با سرعت بیشتری رخ داد . . .

Kia Borrego/Mohave

کیا می دانست که می خواهد بزرگ شود! اما مطمئن بود که برای گام گذاشتن به این بخش بازار یا باید مقتدر حضور پیدا کند یا درصورت ضیف بودن از بین می رود. به همین دلیل به سراغ Peter Schreyer آلمانی – مدیر اسبق دپارتمان طراحی آئودی و طراحی فولکس واگن – رفتند و نهایتا خودروی کانسپتی با نام Mesa معرفی کردند که سرآغاز تولید مدلی با نام موهاوی (نام منطقه ای در ایالات متحده) یا همان Borrego (که با این نام درایالات متحده بفروش می رود) شد.

Kia Borrego/Mohave

کیا با شناخت خوب از یک شاسی بلند لوکس و تسلطی که « شره یر » داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم ۳.۸ لیتر و V8 به گنجایش ۴.۶ لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده ۵ و ۶ سرعته خودکار تولید نمود.

البته از ابتدای سال ۲۰۱۰ یک پیشرانه ۳لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین ۸۰ تا ۸۵ درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.

Kia Borrego/Mohave

ورود به کابین . . .

کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!

به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجم‌های عجیب وغریبی که ژاپنی‌ها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.

Kia Borrego/Mohave

بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از۴دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخش‌های کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.

به هرحال موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد و بقیه نقاط طبق معمول نا امیدکننده است.

Kia Borrego/Mohave

شروع به حرکت . . . .
با فشردن دکمه استارت/استاپ ، پیشرانه V6 و ۲۴ سوپاپ و ۳۷۷۸ سی سی روشن می‌شود، صدای پیشرانه از داخل ضعیف بگوش می رسد و شما را به یاد موتورهای تویوتا می‌اندازد. این پیشرانه ۲۷۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می کند که برابر با ماکزیمم گشتاور ۳۶۲نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است.

Kia Borrego/Mohave

جعبه دنده ۵سرعته خودکار تیپترونیک را درگیر می کنم ؛ کوچکترین فشار بر پدال گاز ناگهان دماغه خودرو را از زمین بلند کرده و مثل یک اسب وحشی موهاوی به جلو می جهد که این عکس العمل به پدال گاز در دنده یک دقیقا مرا یاد اوپیروس می اندازد.

اگرچه دریک شاسی بلند لوکس نباید دنبال شتاب گشت اما پس از لمس کردن دنده یک و رسیدن به دنده دو در زمان ۱۱.۱ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر احساس شد( ۸.۴ بصورت استاندارد) .

Kia Borrego/Mohave

نکته جالب تر در اینجاست که صدای غرغر کردن اسپورت پیشرانه شبیه همان طنینی که در لکسس RX350 است به گوش می رسد اما هرچه به دورهای بالاتر موتور می روم دراین صدا تغییری حس نمی شود. آن شتاب اولیه و عکس العمل تیز نیز در ضرایب بعدی دنده ها دو سومش افت می کند و گویا سواری موهاوی از احساس یک سدان نیمه اسپورت مجددا در غالب یک شاسی بلند قرارمی گیرد وکم کم رام می شود.

Kia Borrego/Mohave

گشتاور تولیدی بسیار عالی است و داشتن تورک بالا یکی از بخش‌هایی است که یک شاسی بلند به آن نیاز مبرم دارد. دنده ها تا عدد ۴ ارتقاء می یابد و سرعت روی ۱۲۰ تا ۱۴۰ درحال بازی کردن است و فاصله بین سرعت ۷۵ تا ۱۰۵ کیلومتر در ۳.۹ ثانیه طی می شود. هر بارشل کردن پدال گاز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دور از دور موتور می گیرد اما معکوس گیری جعبه دنده از افت بیشتر جلوگیری می کند.

کنترل فرمان دندانه شانه ای که در ۳.۵ دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعت‌های بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزش‌های ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمی‌دهد. این فرمان حتی در محیط‌های کوچک توانست در دور کم بپیچد.

Kia Borrego/Mohave

سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!

شاید از نظر چسبندگی بتوان آن را فراتر از هم قدشان دانست و با توجه به طول ۴.۸ متر، عرض ۱.۹، ارتفاع ۱.۸ ، فواصل اکسلهای ۲.۸ و فاصله تایر تا اطاق ۲۱۵ میلی متر و درنهایت تقسیم ارتفاع به عرض و رسیدن به عدد ۱.۰۵ در خواهید یافت که چنین تعادلی دور از ذهن نبوده و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خواهید توانست براین هندلینگ و چسبندگی بیشتر بیافزایید.

Kia Borrego/Mohave

پس از پیمودن پیچ مسیری مستقیم پیش رویم قرارگرفت که با توجه به شناخت قبلی جای مناسبی برای ثبت ۴۰۰ متربود واین اتفاق در سرعت ۱۴۰کیلومتر ودر۱۶.۳ ثانیه رخ داد وهرچه به سرعت افزوده می شد صدای وارد شده به داخل کابین در حال افزایش بود و باید این ضعف را درعواملی چون عایق بندی نامناسب،کیفیت پایین قطعات داخلی (که کیا در آن زبانزد خاص و عام است) والبته رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۶۵با دیواره ۶۰ جستجوکرد.

اگر بخواهید لمسی از صدای داخل و عملکرد سیستم تعلیق داشته باشید باید بگویم عملکردش تلفیقی از نرمی پرادو و تعادل بالای لندکروزر و صدای منتقل شده به داخلش از پستی بلندیها با توجه به کنار گذاشتن زوزه‌های اسپورت در سرعتهای بالا چنگی به دل نمی زند!

راحتی در حین حرکت با این SUV نیز ملموس است و تنگی فضا در هیچ کدام از ردیف‌ها برای پا و سر وجود ندارد که با ردیف سوم توانایی حمل ۷سرنشین را به موهاوی داده، اما از فضای صندوق بارکاسته است.

Kia Borrego/Mohave

نقطه قوت دیگر موهاوی، سیستم ترمزضد بلوکه با پشتیبانی ترمز کمکی و سیستم تقسیم نیروی ترمز درکنار دیسکهای ۱۲.۹ اینچی در جلو و ۱۲.۸ اینچی درعقب است که درسرعت ۱۰۰ کیلومتر و پس از ۴۱ متراین جثه ۲تنی را متوقف می کند.

به مبحث ایمنی آن باید کمربندهای پیش گیرنده سه نقطه ای، بالشتک‌های جانبی برای هر ۳ردیف و جلویی برای سرنشینان جلو، سیستم حفاظت از سر و دوربین دید عقب، سیستم کنترل ثبات و پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، کنترل کشش و کنترل در سربالایی و سرپایینها اشاره کرد.

اما از یک نکته مهم دیگر که در خصوصش سخن نگفتیم مخزن سوخت ۸۲ لیتری است که برای مصرف ۱۴ لیتری در هر یکصد کیلومتر در شهر در نظر گرفته شده که برای چنین پیشرانه ای قابل قبول است. موهاوی حتی در این مدل مجهز به سیستم کنترل گشتاور شده و به کمک یک حسگر و آنالیز شرایط جاده میزان تورک مورد نظر را به چرخ‌ها می‌رساند.

Kia Borrego/Mohave

درخصوص جعبه دنده تیپترونیکش هم باید اضافه کنم که قابلییت مانورپذیری و گرفتن دور موتور بالاتری را به شما می‌دهد و برای یک سواری بیابانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، توصیه می شود البته نه در شهر، زیرا بر مصرف شهری سوخت در صورت استفاده روزمره خواهد افزود اما چابکی موهاوی را دوچندان و آن را مبدل به اسبی می‌کند که افسارش در دستان شماست و با هراشاره‌ای خواسته تان را برآورده می کند.

جمع‌بندی . . . .

آن چیزی که در خصوص نقاط قوت موهاوی می توانم بگویم پیشرانه تیز با توانایی تولید گشتاور بالا، جعبه دنده ای بی صدا و نرم که در حال تعویض دستی احساس یک خودروی سدان را به شما می دهد، با فرمانی کنترل پذیر که کوچکترین ضربات وارد به اطاق را جذب می کند، سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی ، وجود تعادلی عالی در پیچ‌ها وسرعت‌های بالا و نبود حرکات گهواره ای ، اطاقی جادار و راحت با آرگونومی مناسب که تمامی ادوات در دسترس راننده قرارگرفته، سیستم تعلیقی نرم، آرایش خوب بدنه با کروم و سیستم نور LED، ترمزهای قوی واز همه مهمتر دید بسیار عالی به اطراف و نبودن هیچ نقطه کوری اشاره کرد.

Kia Borrego/Mohave

درمقابل نکات منفی همچون فضای کم بار، صدای بالای پیشرانه در دورهای رو به افزون موتور، قیمت بالا و البته مورد قابل توجه که همچنان کیاموتورز با آن مشکل دارد، کیفیت پایین مواد بکار گرفته شده در فضای داخل کابین است.

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده ای است از مقاله « می‌خواهند بزرگ شوند! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » ؛ چاپ شده در سیصد و بیست‌ و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۵۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان خوب
    من قصد خرید یه v8 دارم اما در مورد مصرف سوخت این ماشین هرکی یه چی میگه از 12 لیتر در صد کیلومتر تا 27 لیتر شنیدم از دوستانی از این ماشین استفاده میکنن لطفا راهنمایی کنن

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. مهران

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من 5 ساله موهاوی v8 دارم. تو تهران، اگر هر روز فقط برم سر کار و برگردم (مسیر اتوبانی) مصرفم رو 14هه. اگه تو مسیرای ترافیک دار عصرا بیفتم میره رو 17. میرم شمال رو 10.5 مه. برگردم رو 12 هه.
      تو این 5 سال هم این اعداد تکون نخوردند. گازم خوب میدم. اگرم بنظرتون مصرفش بالاست، من میگم نوش جونش، همینکه بهش گاز میدی، میکنه میره مثل یه اسب گوش بفرمانه. نه مثل … هی بخوای هینننش کنی!
      یه همچین اسب چموشی، غذای خوبم میخواد.

      موافقم 11
      مخالفم 0
    2. Hanid

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من باک رو پر میکنم تو شهر با کولر ۵۰۰ تا میره ولی تو جاده ۱۱ -۱۲ مصرف میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. amir

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام الان من بین توسان و اسپورتیج گیر کرده بودم الان اینو دیدم جذبش شدم راهنمایم کنید قیمتشم بگید لطفا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شما باید ببینی کاربردتون از توسان و اسپورتیج و موهاوی چیه.
      اگه سایز کوچیک اذیتتون نمیکنه و جمعیتی نیستین و مسافرت با یه عالمه بار، نمیرین و جادهء آفرود آنچنان نمیرین و گاز دادن براتون مهم نیست و تو یه سربالایی که می افتین، آروم میرین و به بقیه راه میدین و آرامش ماشینتون خیلی مهم نیست، بین اسپورتیج و توسان یکی رو انتخاب کنین. البته اسپورتیج یه درصد بهتره. حالا ممکنه یکی هم بگه توسان یه درصد بهتره. راس میگه. اینا برادرن هرکدومو داشته باشی اونقدری افسوس اون یکیو نمیخوری.
      اما اگر حتی یکی از موارد بالا که گفتم براتون مهم باشه، در دراز مدت اذیت میشین. در اینصورت موهاوی گزینه خوبیه.
      اگر دنده کمک و تنظیم ارتفاع و شتاب خیلی بالا براتون مهم نباشه، وراکروز هم گزینه خوبیه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. علي

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، تنظیم ارتفاع موهاوی ٨ سیلندر رو چجوری ثابتش کنم ؟؟ در حالت p که هست تنظیم ارتفاع رو سِت میکنم ، به محض اینکه حرکت میکنم دوباره به حالت اولیه خودش Normal بر میگرده !!! ،ماشین مشکل داره یا اینکه من بلد نیستم???

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. محمدرضا

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نه خیر مشکلی نداره
      اگر ارتفاع رو کم کنید به محض حرکت به نرمال برمیگرده. اگر هم زیاد کنید بعد از سرعته ۴۰ کیلومتر بر ساعت به نرمال برمیگرده . در اصل کم کردنه ارتفاع فقط برای بارگیری یا تخلیه بار از عقبه خودرو هست و افزایشه ارتفاع هم برای عبور از جاهای نا هموار با سرعته کم.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۲۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یه چیز دیگه هم من به اظهارات کاملا دقیق شما اضافه کنم: آپشن تنظیم ارتفاع در موهاوی یک کاربرد دیگر هم دارد: صاف نگه داشتن اتاق در ناهممواریهای آفرودینگ. یه کاری میگم بکنین متوجه میشین: ماشینتون رو روشن کنین یه دور باهاش بزنین که سرعتتون بالای 40 بره بعد برین یه جایی که بتونه مثلا یک چرخ رو کمی ببره بالا، مثل یه پل رو جوب یا یه جدولی چیزی، بطوریکه یه چرختون رو بندازین روش یه کم یه طرف اتاق بره بالا بعد دستی رو تا آخر بکشین و بزارین تو P و پیاده شین برین عقب ماشین و گوش کنین: یه صدای پییییس از کمکها میاد و با باد کردن یه طرف و تخلیهء طرف دیگر شروع میکنه به تراز کردن اتاق. حالا سوار شین و بیارینش پایین، روی خیابون تراز و باز برین گوش کنین: همون صداها و مجددا” تراز کردن اتاق.
        این قابلیت رو خیلی از موهاوی دار ها هم نمیدونند. وقتی بهشون نشون میدادم، تعجب میکردند.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  4. آرمان

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخام یه موهاوی ۶ سیلندر بخرم ولی مصرف سوختش خیلی مهمه.از کسانی که دارن راهنمایی میخوام؟صد و چند میسوزونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هاىلوکس داشتم حالا از موهاوى خوشم اومده v6 مىخام بخرم سوختش چطور سوارىش خوب لطفا راهنماىى کنىد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید احمدیان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من حدود 4 ماه میشه ماهاوی هشت سیلندر خریدم از دوستان عزیز سوالی داشتم وقتی که کلید حالت چهار چرخ انتخاب میکنم روی 4WD Hig چراغ سبز روشن میماند ولی وقتی حالت4WDLowقرار میدهم چراغ سبز این حالت شروع چشمک زدن میکند میخواستم این ایراد است یا نه ممنون میشم اگر راهنمای کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد.

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ب دوستان موهاوی سوار.
    من جدیدا ب جمعتون اضافه شدم.ی سوال داشتم. ممنون میشم کمکم کنید.

    زمانی ک ماشین رو خریدم در موقعی ک دنده عقب میزدم اینه بغل ها ب طور خودکار میرفت پایین و دید بهتری رو ایجاد میکرد. باطری ماشین رو برداشتم. متاسفانه این آپشن غیر فعال شد. برای فعال کردن باید چکار کنم؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسحاق اسدپور

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاری ب باطری نداره، یه دونه دکمه جلوی کلیدای بالابر شیشه هس، اونو بزن ب سمت چپ، اون آپشنی ک گفتی فعال میشه 😉

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. ,

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    الان چند وقته که با ماشین تو جاده میرم سر پیچ یا تو سرعت بالا ماشین از تعادل خارج میشه حالت تنظیم ارتفاع رو نرمال هستش علت این عدم تعادل
    چی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میر حسین کبودی

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز کلا ماشین های شاسی مستقل هندلینگ و تعادل خوبی ندارن و موهاوی بهترین تعادل رو بین‌ شاسی مستقل ها داره 😉

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه موهاوی ۲۰۱۲ وی هشت دارم suv های دیگه رو تست نکردم ولی این ماشین واقعا عالیه

    دو تا مشکل داره مصرف بالا و خشک بودن نسبی اتاق توی دست اندازها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. محمدرضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با درود . یک سال هست که یک موهاوی 8 سیلندر مدل 2011 خریدم قبلا توسان 6 سیلندر داشتم و چند تا شاسی بلند دیگرو هم تست کردم. اولا باید بگم این ماشین از بیرون خیلی بزرگ به نظرتون میرسه ولی وقتی پشت فرمونش میشینید به حدی تسلط دارید که انگار پشت 206 نشستید. تو شهر و جاده و بخصوص جاده چالوس خیلی راحت هست و واقعا فکر نمیکردم تو پیچای چالوس اینقدر محکم و راحت باشه و تو سربالایی ها و موقع سبقت ام واقعا سربلند میکنه . مصرفه این ماشین متعادل هست و با توجه به وزن و حجم موتور قابل قبوله شهر حدوده 15 تا 16 و جاده بستگی به جادش داره مثلا رفت چالوس 9 تا 10 هست و برگشت حدوده 12. فقط دیدم بعضی دوستان با لندکروز مقایسش کردن که واقعا کار درستی نیست و باید گفت لندکروز همه جوره از قیمت و هزینه نگهداری و مصرف گرفته تا کیفیت از موهاوی بالاتره. در کل کسایی که قصد خرید موهاوی دارن بهتره بدونن شاید بهترین گزینه رو مد نظر دارن و با مثلا 170 میلیون دارن از امکانات یه ماشین 400 تا 500 میلیونی بهره میبرن. با این حال موهاوی ماشینه خیلی بورسی نیست . و بهتره اگر میاید سمت موهاوی فقط 8 بگیرید چون این اتاق برای موتور 6 سنگینه و برخلاف تصور عموم استهلاک و حتی مصرف 6 بیشتر از 8 هست و گیربکس 5 سرعته 6 سیلندرها هم گویا کیفیته خوبی نداره و گه گاه دچار مشکل میشه. موفق باشید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. Ali montazeri

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بین موهاوی و پرادو کدومش جون سخت تره در کل کدومش بهتره که نخواد خرجش کنی فقط ی روغن عوض کنی لطفا با طرفداری از ماشینی حرف نزنید اون چیزی که هست ممنون از همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز پرادو انواع و اقسام داره. و در کل پرادو و لندکروز پر خرج تر هستن و قطعاتشونم گرونه ولی چیزی که شما گفتی که فقط روغن عوض کنی و بنزین بزنی . هیچکدوم

      موافقم 2
      مخالفم 2
  12. هادی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستانی که در دنده کمک ماشین مشکل دارند
    اول از همه باید بگم که 4how برای جاهای خاکی هست و جاهایی که مقداری زور میخواد
    اما 4lowبرای جاهایی هست که ماشین باید زور زیادی بزنه
    و اینم اضافه کنم که در این حالت ماشین گیریبکس دنده نمیده و باید روی همون دنده یک برید
    که دلیلشو در ادامه میگم
    برای جا زدن دنده کمک ماشن یا حالت دو دیفرانسیل
    اول باید بگم که ماشین باید در حالت ایستاده باشه
    بعد باید گیریبکس ماشین رو روی حالت خلاص (n)
    قرار بدید و هر کدوم از حالت های 4lیا4hرو انتخاب کنید و صبر کنید در حالت اول (4h) ماشین یه تکون کوچیک میده که شما متوجه میشید دنده رو جا زده
    در حالت4lماشین یه تکون بیشتر و بزرگ تر میده
    که یعنی هر ماشینی براش جوجس
    در حالت 4lکه گفتم گریبکس دنده نمیده
    برا جاهای کوهی جاهایی که شما داری با ماشین روی سنگ و اینجور چیزا میری و ماشین باید هر لحظه آماده باشه پس در این حالت ماشین فقط برای زور میشه و آمادس
    باید بگم تمام این ها که گفتم از روی تجربس و من الان 5ساله که موهاوی دارم هر کی دار خیرشو ببینه چون تمام این ها دروغه
    شتاب ماشین به این بزرگی تو 6.3ثانیه خودم ازش گرفتم

    امید وارم کمکتون کرده باشم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. صمدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من رو راهنمایی کنید رو حالت 4h چراغ سبز روشن میشه ولی تو حالت دوم 4lowچشمک میزنه و علانت چهار چرخ قرمز وسط امپر روشن نمیشه
    چه کنم حالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مسعود

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من به تازگی موهاوی هشت خریدم
    خیلی تکون داره و سرو صدا
    به نظرم توی جاده و پیچ هم تعادل خوبی نداره
    چطوری حلش کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. reza

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه وی ۶ خریدم خیلی عالیه وراکروزم داشتم خدایی ماهاوی از هر نظر بهتر از وراکروزه البته نظره شخصیه مخصوصا طراحی داخلش فقط شنیدم که گیربکسشون بعدا با اشکال مواجه میشه لطفا اگه کسی این مشکلو تو ماهاویش دیده راهنماییم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. araz

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایسه کننده این اسباب بازی با حضرت چه رویی دارند؟
    این به اصطلاح شاسی گیربکسش کمک داره؟
    از یه شاسی بلند آفرودی کی انتظارشتاب داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  17. سروش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم موهاوی 8 سیلندر، یک سر و گردن بالاتر از استانداردهای کیا هستش و واقعا حس غرور رو حین رانندگی به شما القا میکنه چرا که نه تنها سوار شاسی بلند 8 سیلندر شدی که تقریبا تو ایران مشابهش (و البته 8 سیلندره به روز) کمه و شاسی مستقل، دنده کمک و آپشن های پر مصرف رو داره بلکه شتابش از 95% سواری های لوکس و میلیاردی روز هم بیشتره بنابراین نه تو شاسی بلند های درست و درمون مثل پرادو 6 و لندکروز کم میاری نه تو سواری هایی که ادعای شتاب دارند. استهلاکش اگر باهاش درست رفتار بشه کمه و به لطف نرمی مناسبی داره سواری خوبی داره بنابراین تو رنج قیمت خودش، از نظر من بهترین انتخابه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. افتخاری

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه v6 موهاوی ۲۰۱۰دارم با توجه به قیمتش واقعا لذت رانندگی با ان بینظیر در مقایسه با لندکروز از نرمی وتعادل خوبی داره .جالب اینکه در پیچ ها لنت های مخالف پیچ عمل میکنه که ماشین کول نیندازه ومتعادل باشه وضعف این ماشین ولندگروز هر دو در ترمزهاشون که بدلیل وزن زیاد قدرت اینرسی ان زیاد وبرای متوقف کردن ان خیلی مشکل داره ولی به نسبت ماشین های شاسی بلند واقعا ماشین با صلابتیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. حميدقاسمي

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخوام ی موهاویv6 بخرم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی مجدین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتظار داشتم بگید ایا دکمه کمکی داره یا خیر؟
    در مواقعی که جاده لیز هست این ماشین میتونه از خودش در مقابل لیز خوردن خودی نشون بده یا خیر ؟؟
    نا سلامتی این ماشین گولاخ که پرادو رو تو جیب خودش میگذاره و۸ سیلندره!!!باید اطلاع خوبی به مخاطب داده بشه..من ۵ ستاره دادم ولی از دستم رفت….شما اطلاعاتت ناقصه استاد عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا