کیا

اولین تصاویر جاسوسی کیا استونیک 2018

کراس اوور کلاس B جدید کیا برای اولین بار شکار دوربین عکاسان صنعتی شد. بنا به گفته‌ها این کراس اوور نام “استونیک” را خواهد داشت انتظار می‌رود نمایی بسیار متفاوت‌تر از KX3 هم اندازه‌ای داشته باشد که هم‌اکنون در چند کشور عرضه می‌شود. انتظار داریم طراحی این خودرو بسیار تحت تأثیر ریوی جدید باشد اما برخی از عناصر طراحی آن نیز از کانسپت Provo 2013 که در تصاویر می‌بینید الهام خواهند گرفت.

2018-kia-stonic-spy-photo
اما در بحث قوای محرکه انتظار داریم که همان پیشرانه‌های نسل چهارم ریو در استونیک ارائه شوند. استفاده از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار در دستور کار قرار داشته و هر دو پیشرانه گشتاور ۱۷۱ نیوتون متری دارند. البته سوپرمینی جدید کیا با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری دیزلی نیز در کره جنوبی عرضه می‌شود. این پیشرانه دو قدرت خروجی متفاوت ۷۶ و ۸۹ اسب بخاری دارد. هر دو پیشرانه گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری را تولید می‌کنند. با توجه به وزن سنگین‌تر کراس اوور استونیک مطمئن نیستیم که پیشرانه‌های ۱.۲۵ و ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی مدل‌های ارزان‌تر ریو در این خودرو بکار گرفته شوند.

2018-kia-stonic-spy-1
هنوز مشخص نیست که کیا و هیوندای کراس اوورهای ساب کامپکت جدید خود را با گزینه‌ی دو دیفرانسیل هم عرضه خواهند کرد یا خیر اما احتمال محدود شدن به طراحی دیفرانسیل جلو وجود دارد. بسته به نوع پیشرانه دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک قابل انتخاب خواهند بود.

2018-kia-stonic-spy-2
کیا قبلاً تأیید کرده ریوی قدبلند در سال جاری معرفی خواهد شد بنابراین انتظار داریم این خودرو را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ببینیم. شاید مدل خاص آمریکا در ماه دسامبر و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شود مگر اینکه کیا تصمیم بگیرد یک ماه بیشتر صبر کرده و آن را در دیترویت به نمایش بگذارد.

2018-kia-stonic-spy-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کیا و هیوندا دیگه جزئی از بازار شدنند میشه گفت جهانی شدنند و الان سهم خوبی از فروش جهانی رو مال خودشون کردنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بله کیا هیوندا با معرفی نسخه های مورد نیاز بازار جهانی بازار را سهمیه بندی کرده و سهم خود را افزایش میدهند همین کراس آور شاید قدرت زیادی نداشته باشد اما گزینه مناسبی برای استفاده شهری است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم زود معرفی و به بازار ایران * هم* عرضه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد جواد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کیا داره کراس اووراشو زیاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا