کیا

عرض‌اندام کیا اسپورتیج فیس‌لیفت در خیابان‌ها!

کیا اسپورتیج فیس لیفت شده بدون هیچ‌گونه پوشش استتاری سنگین در نوربرگ رینگ مشاهده شده است.


با نگاه به این خودرو فوراً می‌توانید اسپورتیج را تشخیص دهید. این کراس اوور به‌روز شده دارای نمای جلوی جدید با ورودی‌های هوای متفاوت و ظاهر مربعی‌تر در مقایسه با نسخه فعلی است. محصول محبوب کره ای‌ها همچنین دارای میله کرومی جدید، چراغ‌های به‌روز شده و مه شکن‌های جدید می‌باشد.


نمای عقب اسپورتیج فیس لیفت تغییر چندانی نداشته اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توانید برخی تغییرات ظریف را تشخیص دهید. مهم‌ترین تغییر این بخش چراغ‌های جدید و حذف نوار کرومی‌ای است که چراغ‌ها به یکدیگر مرتبط می‌کند. همچنین سپر عقب نیز اصلاح شده و رفلکتورها از چراغ‌های دنده‌عقب جدا شده‌اند.


همین رویه اعمال اصلاحات کم به داخل کابین نیز سرایت کرده‌اند زیرا اسپورتیج دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته‌ای است که در فریم متالیک بزرگ‌تری جای گرفته است. تشخیص تغییرات بیشتر کار سخت‌تری است اما به نظر می‌رسد برخی دکمه‌ها نیز اصلاح شده‌اند.


همان‌گونه که پیش‌تر گفته شده اسپورتیج ۲۰۱۹ اولین محصول کیا با قوای محرکه دیزلی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهد بود. این قوای محرکه که اکو دینامیک پلاس نام دارد دارای پیشرانه دیزلی ناشناس، استارتر-ژنراتور هیبریدی ملایم و یک باتری لیتیوم-یون ۴۸ ولتی با ظرفیت ۰.۴۶ کیلووات ساعت می‌باشد. این استارتر-ژنراتور هیبریدی ملایم توسط یک تسمه به میل‌لنگ پیشرانه دیزلی متصل شده و می‌تواند تا ۱۳ اسب بخار خروجی داشته باشد. این سیستم همچنین انرژی جنبشی کاهش سرعت و ترمزها را برای شارژ دوباره باتری لیتیوم-یونی بکار می‌گیرد.


قوای محرکه هیبریدی ملایم اسپورتیج اواخر سال جاری در نسخه اروپایی این خودرو معرفی می‌شود و نهایتاً به سید ۲۰۱۹ نیز راه می‌یابد.

هنوز تغییرات مدل‌های آمریکایی اسپورتیج اعلام نشده اما احتمالاً پیشرانه‌های این خودرو تغییری نخواهند داشت. بدین ترتیب انتظار داریم پیشرانه پایه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۰ اسب بخاری همچنان در دل اسپورتیج آمریکا بتپند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    اسپورتیج همیشه ماشینه خوبی بوده ، اما این نسل از اسپوتیج با فیس لیفت هم کارش درست نمیشه و بهتره نسل بعدی زودتر معرفی بشه .
    اسپورتیج با فروش بینظیر قبلی کجا و این کجا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این کره ای ها هم مثل شرکت های ایرانی دارن کیفیتو میارن پایین تر کیفیت داشبورد در حد چینیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هنوز با ظاهرش کنار نیومدم.یه جوریه انگار ماشینِ بچه هاست.من خودم با بیست و خرده ای سال سن چنین قیافه ای رو دوست ندارم.از بین ماشین هایی با این مدل قیافه فقط GT 86 رو میپسندم اونم به خاطر اسپرت بودنشه و کیفیتی که میدونم پشتشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اینکه اصلا نسبت به قبل تغییری نداشته. چند وقت پیش جلو و پشتشو همچین فیس لیفت کرده بودند که مثلا قرار بود تغییر اساسی در این ماشین به وجود بیاد. در عوض خودروی هیوندا توسان فیس لیفت 2019 در کابین داخلش تغییرات اساسی دارد و برای سال بعد بهتر از امسال می فروشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اصن طراحی های کیا به شدت روند نزولی داشته استینگرم خوبه ها ولی بیشتر به خاطر مسائل فنیش مورد توجهه اونم اولین ماشین این مدلی کیا بود سروصدا کرد وگرنه تو طراحی پس رفت داشتن برعکس هیوندا البته اونم نسبی وبرند جنسیسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فتنه گوساله سامری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینکه همونه.ولی واقعا طراحی های آلمان چقدر جذبه دارن نسبت به کره ای ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چراغ های چهارتایی پورشه چی میگه؟؟
    کره ای ها کیفیتشونو دارن پایین میارن هرسال و فقط رنگ و لعابشو بیشتر میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیافه خوبی داره اما نسل قبل از این دو فیس لیفت که در خیابونهای خودمون تردد میکنه بهتر بود.یک جورهایی این طراحی تقلید از پورشه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی من هیچ وقت راو4 مزدا cx5 یا crv رو ول نمیکنم اینو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا