کیا

شکار کیا سدونا فیس لیفت با پوشش‌های سنگین

حتی با اینکه محبوبیت کراس اوورها بسیار زیاد شده اما کلاس خودروهای مینی ون همچنان به لطف رقبای تازه‌واردی چون هوندا اودیسه و کرایسلر پاسیفیکا رقابتی باقی مانده است. خریداران به زودی خواهند توانست یک گزینه تر و تازه دیگر را در لیست خرید خود ببینند زیرا تصاویر جاسوسی جدیدی از کیا سدونا فیس لیفت منتشر شده است.


پوشش‌های استتاری بسیار سنگینی روی این خودرو بکار رفته و البته این پوشش‌ها کار خود را به خوبی انجام داده‌اند زیرا تغییرات طراحی بدنه را پنهان کرده‌اند. جلوپنجره مدل قبل از فیس لیفت در سدونای مذکور باقی مانده اما فریم آن بیشتر شبیه مدل‌های اسپورتیج و استینگر شده است. همچنین به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو نیز دست‌خوش تغییر شده‌اند.

در نمای جانبی شاهد پوشش استتاری روی درب‌ها و پنجره عقبی هستیم و این امر نشان می‌دهد شاید کیا پروفایل خودرو را اصلاح کرده است. شاید یک تحول عظیم در طراحی بیرونی باعث شود سدونا حریف بهتری برای اودیسه و پاسیفیکا باشد.


در بخش عقبی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. در این بخش شاهد پوشش‌های استتاری زیاد روی درب هستیم. این پوشش به‌صورت کامل باعث پنهان شدن جزئیات شده است.


سدونای فیس لیفت همچون گذشته از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری استفاده خواهد کرد. این امکان وجود دارد که یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس ۶ سرعته فعلی شود.

سدونای به‌روز شده در سال ۲۰۱۸ وارد خیابان‌ها خواهد شد و شاید بتواند وضعیت افت فروش کنونی سدونای فعلی را بهبود بخشد. کیا از ژانویه تا جولای سال جاری تعداد ۱۶۷۳۸ دستگاه از سدونا را به مشتریان تحویل داده است. سال گذشته فروش این خودرو ۲۹۱۵۷ دستگاه گزارش شده بود. فروش این خودرو در جولای ۲۰۱۷ برابر با ۱۷۱۰ دستگاه بوده درحالی‌که در بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۶ شاهد فروش ۵۰۳۷ دستگاهی از سدونا بوده‌ایم.


سدونای کنونی به عنوان مدل سال ۲۰۱۵ عرضه شده است. این خودرو در آن زمان بدنه‌ای صیقلی‌تر از رقبا داشته اما کلاس مینی‌ون‌ها از آن زمان تاکنون شیک‌تر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    مینی ون که خیلی خوبه جادار واسه مسافرت طولانی عالیه شیک هم شدن قیمتشونم مناسب پول یه شاسی بلند فول سایز رو نداشته باشی این راحت با هزینه خیلی کم تر کارتو راه میندازه
    ولی چرا کسی دوسشون نداره؟
    شاید بگم درب عقب کشویش رو با وجود اینکه خیلی خوبه بردارن که دیگه حس آمبولانسو … رو نداشته باشه و درب عادی بگذارن که شبیه بقیه ماشینا بشه بتونه نظر بیشتری جلب کنه
    درب کشیو فقط بذارن واسه ون فول سایز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نسل کنونیش ماشین خوب، زییا و قابل اعتمادیه، امیدوارم نسل جدیدش هم به همین خوبی باشه، اما من تو این کلاس عاشق کرایسلر پاسیفیکا شدم، با این وجود، ون فول سایز رو کاربردی‌تر میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا