بیوککیا

دوئل بیوک لاکراس و کیا کادنزا

در ادامهٔ برگزاری دور سوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی جذاب پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم که در دوئل قبلی آن، دو سدان نیسان ماکسیما و سیتروئن C6 به مصاف یکدیگر رفتند. در این رقابت مجموعاً ۲۵۴۵ رأی به ثبت رسید که ماکسیما توانست ۲۱۴۵ عدد از آن‌ها را به نفع خود مصادره کرده و بنابراین مقتدرانه با کسب ۸۴ درصد از آرا به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که C6 تنها موفق به دریافت ۴۰۰ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه سدان‌های بزرگ، بیوک لاکراس در برابر کیا کادنزا قرار گرفته است.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

؟

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر ۳۰۰

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

؟

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

؟

؟

بیوک لاکراس

لاکراس هم‌اکنون بزرگ‌ترین سدان تولیدی و در اصل پرچم‌دار بیوک محسوب می‌شود. نسل نخست این سدان لوکس آمریکایی در اواخر سال ۲۰۰۴ با مدل ۲۰۰۵ معرفی شد؛ اما نسل اول لاکراس سدانی متوسط بود که روی پلت‌فرم W-Body جنرال موتورز ساخته شده بود. تولید این نسل تا سال ۲۰۰۹ ادامه یافت تا اینکه نسل دوم لاکراس در نمایشگاه دیترویت همین سال رونمایی شد؛ اما در این نسل لاکراس به یک کلاس بالاتر نقل‌مکان کرده و تبدیل به سدان فول سایز شد چراکه نسخهٔ جدید بیوک ریگال (همان اوپل اینسیگنیا ری‌بج شده) به‌عنوان یک سدان متوسط به سبد محصولات بیوک اضافه شده بود. نسل دوم لاکراس نیز با تجربهٔ یک فیس‌لیفت تا سال ۲۰۱۶ روی خط تولید باقی ماند تا اینکه سرانجام در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۵ نسل سوم یا کنونی این سدان لوکس با مدل ۲۰۱۷ رونمایی گردید. نسل سوم بیوک لاکراس روی پلت‌فرم P2XX جنرال موتورز ساخته شده که با دیگر سدان‌های بزرگ این گروه خودروسازی یعنی شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS مشترک است. تا پیش‌ازاین برای لاکراس چهار پیشرانهٔ مختلف بنزینی ارائه می‌شد که سه نمونهٔ آن‌ها از نوع چهار سیلندر با حجم‌هایی از ۱.۵ تا ۲ لیتر و آخری یک واحد شش سیلندر بود. از این موتورها تنها نمونهٔ شش سیلندر در ایالات‌متحده عرضه شده و موتورهای چهار سیلندر همگی مخصوص بازار چین هستند؛ اما به‌تازگی بیوک یک نسخهٔ هیبریدی خفیف را هم برای لاکراس معرفی کرده که مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است و به‌زودی در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. ولی ما برای این رقابت همان پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی لاکراس را انتخاب کرده‌ایم که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

کیا کادنزا

کادنزا سدان لوکس کیا است که برای اولین بار در ژانویهٔ ۲۰۱۴ در کرهٔ جنوبی به‌عنوان جایگزینی برای سدان اوپیروس رونمایی شد. نسل اول کادنزا که بر روی پلت‌فرم مشترکی با هیوندای آزرا ساخته شده بود تا سال ۲۰۱۲ سدان پرچم‌دار کیا محسوب می‌شد اما با معرفی مدل کوریس در سال ۲۰۱۲ این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش واگذار کرد. نسل اول این سدان لوکس کره‌ای پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۴ نهایتاً در سال ۲۰۱۶ به پایان کار خود رسید تا برای سال ۲۰۱۷ با نسل دوم جایگزین شود. نسلی که طراحی آن حاصل دست پیتر شرایرر بوده و کاملاً با نسل قبلی متفاوت است. در طراحی این خودرو برخلاف بیوک لاکراس از خطوط تیز و شارپ استفاده شده که ظاهری جسورانه به آن بخشیده و بنابراین کاملاً در نقطهٔ مقابل استایل موقر و سنگین لاکراس قرار می‌گیرد. نسل دوم کیا کادنزا روی پلت‌فرم Type-N هیوندای-کیا ساخته شده که بازهم با هیوندای آزرا مشترک است. نسل قبلی این خودرو در کشورمان هم عرضه شد اما خبری از حضور نسل دوم آن در ایران نیست. کادنزا که در بازار داخلی کُره با نام K7 عرضه می‌شود، با سه پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری است که شامل یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل، یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی و نهایتاً یک موتور ۳.۳ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی می‌شود که جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی با همین موتور در رقابت ما شرکت کرده است. این پیشرانه که قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور کادنزا محسوب می‌شود ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد که وظیفهٔ انتقال نیروی آن بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است اما در کادنزا نیروی موتور صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و برخلاف لاکراس سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش نیست؛ بنابراین کادنزا هم‌اکنون بزرگ‌ترین سدان دیفرانسیل جلوی کیا محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

پیشرانه ۳.۷ لیتری V6 ۳.۳ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر ۳۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۵.۸ ثانیه ۶.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۴ ثانیه ۱۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۷۶۳ کیلوگرم ۱۷۲۲ کیلوگرم
طول ۵.۰۱ متر ۴.۹۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۰ متر ۲.۸۵ متر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۴۵۰ لیتر
قیمت ۳۲,۹۹۰ دلار ۳۲,۸۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9786675]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    قطعا بىوک بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      رفقاى اهل دل امروز مىخوام در مورد بىوک گراند اسپورت gsx مدل 1970 براتون بگم
      دوستان سال 1970 بىوک گراند اسپورت رو با موتورى بسىار قدرتمند روانه بازار کرد
      این مدل مجهز به موتور 455 بىوک بود که قدرتش 360 اسب بود اما گشتاورش رقم وحشتناک 700 نىوتن متر بود
      براى اىنکه پى به گشتاور بالاى این ماشىن ببرىد بهتره بدونىد ولوو b7 که یه اتوبوس سنگىن وزن هستش گشتاورش 800 هست
      بىوک گراند اسپورت 1970 بدنه اى کاملا مشابه با شول و 442 داشت
      این ماشىن در 1970 تونست لقب پر گشتاور ترین موتور امریکایی رو بگىره
      این گشتاور همىن الان هم رقم بسىار بالایى هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. King Audi R18 e-tron Quattro

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری که از موتور 7500 سی سی به دست بیاد واقعا جای افتخار و شگفتی و … به هیچ عنوان نداره.
        خدا رو شکر که دوران موتور های ۷ لیتری و ۸ لیتری ( در هر ماشینیکه استفاده میشدن ، ژاپنی و امریکایی و آلمانیش برام فرقی نداره ) به پایان رسید و این موتور های پرمصرف و به شدت آلاینده به تاریخ پیوستن.
        وگرنه معلوم نبود چقدر به منابع سوخت های فسیلی و اتمسفر زمین آسیب میزدن .
        خدا رو شکر که هر چی بود تموم شد و رفت .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. فقط انگلستان

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (26 ديدگاه)

          مجید لامبورگینی باز بهتره بدونی که (ali(CHEVY NOVA داره در مورد خودرو مدل 1970 صحبت می کنه و چنین گشتاوری در اون زمان خیلی عالی بوده همون طور که می دونی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 با موتور 6500 سی سی 690 نیوتن متر گشتاور داره حالا خودت مقایسه بکن 1970 با 2017

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. King Audi R18 e-tron Quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          چرا راه دور میری ؟؟؟
          بذار تو همون دهه ی ۷۰ بمونیم‌ و همون جا بحث کنیم !!

          گشتاورموتوری که شوی نوا گفت به هیچ عنوان برای حجم ۷.۵ لیتر جالب و‌ شگفت انگیز نبوده.قدرتش هم که مسخرست.
          موتور ۷.۵ لیتری ۳۶۰ اسب !!!!!!!!!??????

          سال ۱۹۶۶ ، لامبورگینی میورا پی۴۰۰ معرفی شد. موتورش ۳۹۲۹ سی سی حجم داشت. قدرتش ۳۵۴ اسب بخار بود !!!?????
          گشتاورش با همین موتور ۳۹۰۰ سی سی در مدل P400SV که سال ۱۹۷۱ معرفی شد به ۴۰۰ نیوتن مترمیرسید.
          وقتی موتور ۳۹۰۰ سی سی ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور میده ، برای موتور ۷۵۰۰ سی سی ۷۰۰ تا خیلی معمولیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. King Audi R18 e-tron Quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ماشین های تک بعدی هیچ وقت نظرم رو جلب نکردن.
          البته این نظر شخصی منه.
          اگر دقت کنید این فلسفه در ماشین های امریکایی بار ها تکرار شده و میشه و خودروسازان اروپایی دقیقا عکس این موضوع ، به دنبال کمال در همه ی زمینه ها هستند.
          پورشه ۹۱۸ رو‌ میشه به عنوان نماینده این طرز فکر کمال گرا درنظر گرفت. و از اون طرف به دوج‌ چلنجر دمون ( به عنوان یکی از اصیل ترین ماشین های امریکایی و وفادار به سنت ها) توجه کرد.

          باید همه چیز یک ماشین متناسب با هم در یک سطح خوبی قرار داشته باشه.
          اگه قدرتش خوبه مصرفش هم خوب باشه هندلینگ خوب هم داشته باشه و ….

          برای همینه که بنز 300SL یک شاهکار شده و بعد از ۷۰ سال ماشین هایی مثل SLS و GT و SLR همه دارن به یاد اون 300SL افسانه ای ساخته میشن.

          300SL یه موتور ۳ لیتری داشت.

          اما موتور های ۷ لیتری و ماشین هایی که از این‌موتور ها استفاده میکردن همگی به صفحات تاریخ پیوستن و هیچ کس علاقمند به برگشت اون موتور ها نیست. هر چند که اعداد بزرگی همراهشون باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط انگلستان

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (26 ديدگاه)

          زمانی که آمریکا توی دهه 50 از موتور 3.5 لیتری اتمسفریک 350 اسب بخار می گرفت شرکت لامبورگینی اصلا وجود خارجی نداشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. King Audi R18 e-tron Quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دقیقا اینی که گفتی الان چه ربطی داشت؟؟؟؟
          خودت فهمیدی به ما هم بگو !!!

          میخوای به فروچیو لامبورگینی بگم به جای سال ۱۹۱۶ سال ۱۸۶۶ به دنیا بیاد تا شرکتش رو ۵۰ سال زودتر تاسیس کنه ؟؟؟!!!???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ونوم اف ۵

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          مجید جون نظرت درباره بوگاتی و لامبو چیه اسیب به جو نمیزنه بوگاتی که در سریعترین حالت بنزین رو میبلعه رسما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ونوم اف ۵

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          اونموقع که دوج چارجر دیتونا ۳۳۰ تا میرفت لامبورگینی ارزوی شکستن ۲۷۰ رو داشت و از توی تهویه بوی معطر موش مرده بیرون میداد فکر کنم کلارکسون اینو گفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Carbonado Aventador

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          King Audi R18 e-tron Quattro
          حالا چون موتورهای 7 لیتری تو آمریکایی ها استفاده میشدن شدش بد..
          موتور های 6.5 لیتری فراری و لامبورگینی و موتور 8 لیتری بوگاتی شد خوب؟؟؟
          گشتاور 700 نیوتون برای سال 1970 خوب نبود بلکه فوق العاده بود!!!!

          و بعدش از کی تاحالا نگران ذخایر نفتی و آلودگی محیط زیست شدی؟؟؟

          شما به جای نگرانی از آلایندگی متور 7 لیتری…
          برو زباله های تر و خشکت رو جدا کن که به زمین آسیب کمتری برسونن و بشه بازیافتشون کرد!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        مجید جون یه چند وقتی نبوده دلش برا اتیش بازی تنگ شده اخه کی به المانی ها توهین کرد میای اینجا مطلب بی ربط میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Carbonado Aventador

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        ali(CHEVY NOVA
        من درسته که خیلی کم کامنت میزارم…
        ولی همیشه متن هایی که میزاری رو با علاقه میخونم..
        لطفا راجب بیوک ریورا هم یه مقاله کامنت کن.
        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          چشم دوست من کربونادو اونتادور

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۲۳ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          عشقی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. гта

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        علی شوی نوا مرسی بابت اطلاعات ارزنده ات ،
        امیر مثبت هشت هزار هم خوب نظر خودش رو داره و البته در مقابل حقایق مثل طرح توقف قرارداد توتال…
        کلا هر کی یه طوری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پارسی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      قطعا بهتره چون آمریکایی هست شما از این کامنتهای سرخوش کننده کمی فاصله بگیر فکر کنم برای سن و سال کمتون باشه اینجور کامنت نوشتن ما چیزی در دنیا قطعی نداریم ولی در اینجا باید گفت که کیا عالی عمل کرده از موتور کوچیک تر قدرتی تقریبا برابر گرفته و در ظاهر عالی عمل کرده و میشه گفت یه سر و گردن از بیوک بالاتره چون طراحی بیو قدیمی جلوه میده متریال به کار برده شده درش هم عالیه و بازم از بیوک خیلی بهتره در کل میشه گفت برنده اصلی کیاست ولی چون اینجا آمریکایی بیشتر از کره ای طرفدار داره احتمال بالا رفتن بیوک بیشتره چون ملاک بهتر بودن نیست ملاک محبوب تر بودنه متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Roham

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (728 ديدگاه)

        پارسی جان این موضوع رو هم در نظر بگیر که بیوک با موتور حجیم تر و شتاب بهتر داره همون مصرف سوخت کادنزا رو ارائه میده !!!
        این نشون از هنر این برند تو تکنولوژی ساخت هستش
        در پاسخ به اون دوستانی هم که میگن از موتور هفت لیتری گشتاور زیاد گرفتن هنر نیست هم باید بگم تو دهه هفتاد قیمت سوخت پایین بود و همین موضوع باعث می شد که متاسفانه خودرو سازان توجهی به مصرف بالا و آلایندگی هوا نداشته باشن ولی خب این موضوع چیزی از هنر خودرو سازای قدر اون زمان کم نمی کنه ، همه می دونیم که خودرو سازای آمریکایی هم موتور های نسباتا کم حجم داشتن و همه مردم مجبور به خرید گرند اسپورت GSX نبودن و کسی نمی رفته با این ماشین از سر کوچه پیاز و سیب زمینی بخره
        همین روزگار و بعد از چهل سال کمپانی بوگاتی رو می بینیم که باکش رو تو سیزده دقیقه ( درصورت حداکثر سرعت) خالی می کنه و تو همین حالت حداکثر سرعت ، طی 15 دقیقه لاستیکاش تموم می شه اما اینا دلیل نمی شه که بگیم امثال ویرون و گرند اسپورت ماشینای بدی هستن چرا که بازار هدفشون متفاوته
        در آخر هم اینکه تو همون دهه هفتاد کسی دست و پای امثال لامبو و بقیه اروپایی ها رو نگرفته بود که موتور پر حجم نسازن پس چرا اونا موتور 700 نیوتن متری نساختن؟
        همین امروز هم شما موتور اکوبوست فورد رو می بینید که با وجود حجم کم راندمان ایده آلی از موتور درون سوز ارائه میده
        حرفم این نیست که آمریکایی ها بی نظیرن ولی همیشه تو روزگار خودشون حرف واسه گفتن دارن و داشتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          مجید دوست داره بحث راه بندازه تعداد کامنتش بره بالا اونزمان که احمد باقری ۴۰۰۰ تا نظر نوشته بود مجید ۷۰۰ تا هم نداشت ولی با پشتکار و کمک پورشه ۹۱۸ به رقم اعجاب انگیز ۸۰۰۰ خورده ای رسیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Roham جان خیلی قشنگ گفتی وکاملا قبول دارم حرفو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ونوم جان ۸۵۸۶ تا .
          دست پدال درد نکنه واسه این ۸۵۶۵ کامنتی که تا الان گذاشتم یک دونه اونتادور بهم جایزه داده !!!
          این ۳ هفته ای که نبودم داشتم باهاش دوردور‌میکردم الان هم از داخل اونتادورم دارم جوابتو تایپ‌ میکنم !!!
          سردبیر هم گفته وقتی به ۱۰۰/۰۰۰ برسم یه فراری ۸۱۲ هم بهم میدن !!!

          میبینی این تعداد کامنت ها‌ چقدر تو زندگی به من کمک کرده ؟؟؟؟؟؟

          ایمیلم رو بهت میدم تو هم کمک کن و‌ کامنت بذار تا یه درصدی از جایزه ای که میگیرم به تو برسه !!! حیفه این فرصت رو از دست بدی
          :-D:-D:-D:-D:-D:-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ونوم اف ۵

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          داداش من دنبال ثبت رکورد بودم خودم با خودم میجنگیدم و نظر ضد ونقیض میدادم الان به ۲۰ هزار رسیده بودم ولی تعداد برام مهم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ونوم اف ۵

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          الان ساعت ۲:۵۶ صبح هست ماشالله مجید از غروب که ۸۵۸۶ نظر داده بود به رقم ۸۶۰۴ رسیده ادامه بده برادر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. یاشار اسدی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (104 ديدگاه)

      چرا بدون دلیل و مدرک میگی بیوک بهتره…کادنزا به عنوان بهترین سدان فول سایز تو آمریکا انتخاب شد…خود پدال نوشته بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (26 ديدگاه)

        یاشار جان بیوک به خاطر موتور بسیار پیشرفتش هست که بهتره موتور بیوک با تکنولوژی روز اروپا برابری می کنه همه چیز که قدرت اضافه گرفتن که نیست بهتره بدونی که شرکت هایی مثل کیا و هیوندای با امکانات بیشتر قیمت خودشون رو به ماشین های آمریکایی رسوندن قیمت آپشن هم خیلی گرونه کافیه 5 یا شش تا آپشن بیشتر روی یه خودرو بذاری تا قیمتش بیش از ده هزار دلار افزایش پیدا بکنه خیلی ها به اشتباه قیمت رو ملاک برابری دوخودرو می دونن و می گن چون قیمتشون برابره پس به اندازه هم خوب هستن ولی قیمت برابر کادنزا با لاکراس به دلیل امکانات بیشتر کادنزاست وگرنه از نظر تکنولوژی موتور و کم استهلاکی و … بیوک یه سر و گردن بهتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار اسدی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (104 ديدگاه)

          عزیز دل من فعلا که عنوان بهترین سدان فول سایز ایالات متحده در دست خودروی کیا کادنزا هستش…..ولی در کل منم قبول دارم که برند بیوک یه سر و گردن بالاتر از برند کیا هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فقط انگلستان

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (26 ديدگاه)

        یاشار جان بیوک به خاطر موتور بسیار پیشرفتش هست که بهتره موتور بیوک با تکنولوژی روز اروپا برابری می کنه همه چیز که قدرت اضافه گرفتن که نیست بهتره بدونی که شرکت هایی مثل کیا و هیوندای با امکانات بیشتر قیمت خودشون رو به ماشین های آمریکایی رسوندن قیمت آپشن هم خیلی گرونه کافیه 5 یا شش تا آپشن بیشتر روی یه خودرو بذاری تا قیمتش بیش از ده هزار دلار افزایش پیدا بکنه خیلی ها به اشتباه قیمت رو ملاک برابری دوخودرو می دونن و می گن چون قیمتشون برابره پس به اندازه هم خوب هستن ولی قیمت برابر کادنزا با لاکراس به دلیل امکانات بیشتر کادنزاست وگرنه از نظر تکنولوژی موتور و کم استهلاکی و … بیوک یه سر و گردن بهتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mersedes

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          موتور بسیار پیشرفتش! داره برابری میکنه با ماشین های اروپایی!
          شما از عالم خودرو چیزی نمیدونی یا ماشین اروپایی رو خوب نمیشناسی
          بیوک بی تردید نمیتونه قیاس بشه با اروپایی چون نه توان فنیشو و داره نه وقار و پرستیژشو بیوک همونی بود که عینش رویه اپل اروپایی پیاده شد با اینکه بازم من طرح اپل و بیشتر قبول داشتم ولی بازم شکست خورد تفاوت بیوک و اروپایی از آسمون تا زمینه اروپایی هیچوقت موتور 3.8 لیتری v6 رو رویه ماشیناش نمیندازه یا ارگم بندازه اینقدر پایئن ازش بیرون نمیکشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          mersedes
          اتفاقاً کسی که از عالم ماشین چیزی نمیدونه به نظرم شمایی.
          بیوک کاملاً توانایی قیاس با برندهای لوکس اروپایی رو داره چون هم توان فنیش رو داره و هم قطعاً پرستیژ یه ماشین لوکس رو.
          بهتره بدونی بیوک و اوپل هردو زیرمجموعۀ جنرال موتورز هستن و فقط دوتا از محصولات اوپل یعنی مدل‌های اینسیگنیا و موکا با برند بیوک تو آمریکا عرضه میشن که مهندسی و تکنولوژی همین‌ها هم در اصل مال جنرال موتورزه.
          این سدان لاکراس هم بطور کامل مال خود بیوکه و ربطی به اوپل نداره. لاکراس طبق تفکر آمریکایی ساخته شده و بنابراین مطمئناً با ماشین‌های اروپایی متفاوته.
          در مورد موتور هم اگه کمی در مورد ماشین دانش داشتی میدونستی که اکثر یا حتی میشه گفت همۀ خودروسازهای اروپایی از موتورهای توربو استفاده میکند که با حجم کم قدرت بالایی داره درحالیکه آمریکایی‌ها هنوز هم بیشتر از موتورهای تنفس طبیعی استفاده میکنن. بنابراین قدرت لاکراس برای یه موتور 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی کاملاً عالیه. این رو با یه تحقیق ساده میتونی بفهمی.
          اما در مورد بیوک بهتره بدونی که تو لیست رضایتمندی خریداران JD پاور تو بخش غیر لوکس، بیوک رتبۀ اول رو داره. همچنین این شرکت از لحاظ فروش تو بهترین دوران تاریخش قرار داره و سال گذشته برای اولین بار مرز فروش یک میلیون دستگاه رو رد کرد.
          علاوه بر این بیوک دومین برند پرفروش چین هم هست. بنابراین بیوک به‌هیچ‌عنوان شکست‌خورده نیست.
          پس از این به بعد قبل از نظر دادن بهتره کمی تحقیق و مطالعه داشته باشی، این چیزهایی رو که گفتم هم، همه شون مستند هستن که لینک‌هاش رو اینجا میبینی:

          https://www.pedal.ir/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%84%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C-jd-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1/

          https://www.pedal.ir/%d8%ac%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b2/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ac%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b2-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ونوم اف ۵

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          مرسدس جان الان بنز داره با دو تا توربو و حجم ۵.۵ لیتر به زور ۶۰۰ اسب میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mersedes

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          Amir Machine
          شما مثل اینکه هنوز آپدیت نشدی اول اینکه اوپل دیگه زیر مجموعه جنرال موتورز نیست و اومده زیر چتر فرانسوی ها یعنی گروه پی اس ای بعد اینکه شما حرفهای منو و نفهمیدی و زود قضاوت کردی من نگفتم اینو اوپل طراحی کرد من گفتم اوپلیکه اروپایی شده هست در اصل هم در اروپا در برابر اروپایی ها یه برند درجه دویی محسوب میشه و در فروش به گرد پای باقی اروپایی ها نمیرسه حتی میشه گفت به نسبت فورد های اروپایی شده هم کم میفروشه سه اینکه شما منو متهم میکنی به ندانستن میشه بفرمائید در خاک آمریکا چه برندهایی پر فروش ترین هستن تویه این خانواده ؟من به شما میگم ژاپنی ها حتی بیوک در برابر شورولت و فورد هم حرفی برای گفتن نداره و اونجا هم یعنی در آمریکا یه برند درجه دویی و شایدم سه ای حساب میشه لیست جی دی پاور هم در خیلی از قسمتهاش کره ای هارو برنده و اول نشون میده دلیل بر برتری نیست مهم فروش و رشد فروش و تداوم فروش هست به نسبت بقیه چون خریدار مطمئنا مطلع ترین فرد برای خرید ماشینشه من به حرفهام ایمان دارم و اطلاعاتم در حدی که بخوام جواب کاربرها رو بدم کافیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. الف.ی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          امیدوارم با چیزی به نام سیاست شرکت سازنده آشنا باشی. همین اول بگم بقیه کامنتاتو نخوندم و فقط برای حرفی که راجع به بنز زدی جوابتو میدم.
          همون بنز آیا از موتور 4 سیلندر دو لیتری 381 اسب بخار نیرو نگرفت؟ آیا از موتور 4 لیتری 8 سیلندر دو توربو AMG GTR قدرت 577 اسبی نگرفت؟
          موتور وی 12 که چندین سال پیش برای پاگانی زوندا رولوشن ساخت 800 اسب بخار قدرت نداشت؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ونوم اف ۵

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          پس شما هم همین سیاست رو قبول کن ایا فورد از موتور ۳.۶ لیتر برای مدل جی تی ۶۴۰ اسب نگرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. الف.ی

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          مگه من بر علیه فورد چیزی گفتم؟
          درسته این سیاست فورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Amir Machine

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        مجید (امیر) جان، گویا از وقتی برگشتی یا چمیدونم دوباره شروع به کامنت گذاشتن کردی برای ماشین‌های آمریکایی شمشیر رو از رو بستی.
        اولاً بهتره بدونی که خودروسازهای آمریکایی تو دهۀ 70 بخاطر مسائل مالیاتی قدرت موتورهاشون رو خیلی کمتر از واقعیت اعلام میکردن و وقتی ماشین‌ها روی داینو آزمایش میشدن مشخص میشد که قدرت بسیار بیشتری از رقم اعلامی سازنده دارن. پس نیازی نیست قدرت 360 اسبی بیوک رو مسخره کنی چون مطمئناً قدرت واقعیش خیلی بیشتر از اینه.
        دوماً شورلت کامارو ZL1 مدل 1969 با موتور 7 لیتری 430 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور داشت که در یک کلام برای اون سال خارق العاده‌س، حتی گشتاور موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتری لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 و فراری سوپرفست 2017 از ZL1 مدل 1961 کمتره! تازه اینم رقم اعلامی خود شورلته،
        سوماً هیچ عشق ماشینی نیست که از انقراض موتورهای حجیم تنفس طبیعی V8 خوشحال باشه، شخصاً نعرۀ این موتورها برای من بهترین سمفونیه، اتفاقاً خیلی‌ها علاقه به بازگشت موتورهای حجیم تنفس طبیعی دارن یا لااقل دوست دارن نمونه‌هایی که هنوز هستن بازم باقی بمونن، بعنوان مثال تو مطالب سایت‌های خارجی وقتی میخوان بگن لامبورگینی به موتورهای تنفس طبیعی وفادار میمونه از کلمۀ خوشبختانه استفاده میکنن یا در مورد حفظ موتور V12 تنفس طبیعی تو بعضی مدل‌های فراری هم همینطور، پس هنوز هم علاقۀ زیادی به موتورهای حجیم تنفس طبیعی وجود داره و هرگز با این قاطعیت نمیشه گفت کسی علاقه‌ای به این موتورها نداره.
        ضمناً این موتورها تو ماشین‌های اسپرت و سوپراسپرت با حجم تولید پایین استفاده میشن نه تو تاکسی‌ها و ماشین‌های مردمی، پس نگرانی در مورد مصرف سوخت وجود نداره.
        من رو باش که دلتنگ کامنت‌هات شده بودم ولی فکر کنم اشتباه میکردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI . TUNING

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          این چند روز چقدر پدال آروم بود
          تا باز کاربر همیشه بحث درست کن اومد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. King Audi R18 e-tron Quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز اینقدر الکی شلوغش نکن. الکی هم بقیه رو اینجوری قضاوت نکن که ارزش خودت رو‌ کم میکنی. شمشیر از رو بستن دیگه چیه ؟؟؟!!!

          من بی طرف بودم و هستم و خواهم بود. نیازی هم به اثبات این بی طرفی به شما یا هر کس دیگه ای نمی‌بینم .
          دیروز هم از مصرف بالای BMW M4 در مقابل موستانگ انتقاد کردم.

          در مورد اونتادور و اف۱۲ واسه این‌ میگن « خوشبختانه» چون این ماشین ها تولید محدود هستن و کاری به کار کسی ندارن.

          همین اونتادور اگر میخواست ارزون باشه و سالی ۱۰ میلیون تا ازش ساخته بشه و همه بتونن بخرن ، داد و‌ بیداد همه ی سازمان ها و‌ اشخاص درمیامد و تولیدش ظرف ۲ ساعت قطع میشد‌. چون میشد دشمن شماره ی ۱ نسل بشر.

          چرا همه اینقدر دنبال تکنولوژی هیبرید و الکتریکی و هیدروژنی و … هستن ؟؟؟
          اگر این موتور های حجیم اینقدر محبوبن چرا اینقدر محدود شدن؟

          بازم میگم برای ۷۵۰۰ سی سی ، ۷۰۰ نیوتن متر اصلا جالب نیست.
          اگر یه بار قسمت شد و موتور بالای ۵ لیتر از نزدیک دیدی و‌ متوجه سایز و عظمت و هیکلش شدی ، میفهمی ۷۰۰ نیوتن متر برای موتوری که بالای ۳۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف داره و هر کیلومتر حدود نیم کیلو !!! گاز CO2 تولید می‌کنه شگفت انگیز نیست.
          فقط یه بار این موتور های غول رو‌از نزدیک ببین.

          بیشتر از این هم بحث نمیکنم چون حوصله ی تایپ کردن ندارم .

          همه ی عشق ماشین ها هم مثل هم نیستن . موتور های بزرگ و حجیم به شرطی خوبن که گرون و بسیار محدود باشن. مثل وضعی که الان اونتادور داره و منم عاشقشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. King Audi R18 e-tron Quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ((( این چند روز چقدر پدال آروم بود
          تا باز کاربر همیشه بحث درست کن اومد )))

          دوست عزیز اینجا واسه بحث و تبادل نظره. کسی شما رو مجبور نکرده کامنت های منو بخوای یا حتما جواب بدی. اگر جوابی دادی که ما هم استفاده کردیم دستت درد نکنه. مخلصتم هستیم.
          وگرنه ساکت بودن ثوابش خیلی بیشتر از این نفرات پراکنی ها و خاله زنک بازی های تکراریه‌

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Amir Machine

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          اولاً بهتره یه نگاهی به کامنت خودت تو مطلب مقایسۀ لاکراس و کادنزا داشته باشی:
          https://www.pedal.ir/%da%a9%db%8c%d8%a7/%d8%b3%d8%af%d8%a7%d9%86%e2%80%8c-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%a8%db%8c%d9%88%da%a9-%d9%84%d8%a7%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%da%a9%db%8c%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%86%d8%b2%d8%a7/
          ((معلوم بود بیوک برنده‌س))
          اونجا خودت میگی بیوک برنده‌س و حالا اینجا یک ثانیه شتاب بهتر بیوک رو میگی یه نمه و نه این شتاب رو میبینی، نه مسافت 400 متر بهتر، نه قدرت و گشتاور بیشتر و نه سیستم چهارچرخ محرک رو و از اونطرف میگی 25 لیتر فضای صندوق بیشتر کادنزا همۀ اینا رو جبران میکنه!!!!!!!
          فضایی که اندازۀ یک ساک دستی کوچیک هم نیست!!!!
          البته هرکسی سلیقه‌ای داره و میتونه به هر ماشینی که دلش خواست رای بده و به من مربوط نیست اما این طور تغییر رویه دادن برام جالب بود.
          در مورد اونتادور هم وقتی از ماشینی خوشت میاد هیچکدوم از عیب‌هاش رو نمیبینی ولی وقتی علاقه‌ای به یه ماشین نداشته باشی همه چیزاش میشه عیب یا کاملاً معمولی.
          درسته اونتادور تولید محدود و گرون قیمته، اما فکر میکنی کامارو ZL1 مدل 1969 یا دوج چلنجر همی مدل 1970 یا باقی ماشین‌های عضلانی قدرتمند آمریکایی سالی یک میلیون تولید داشتن؟ نه عزیز من، این ماشین‌‌ها همون زمان هم تولید بسیار کم و قیمت بسیار بالایی داشتن که هرکسی توانایی خریدشون رو نداشت و دقیقاً مثل اونتادو امروزی تولید محدود بودن پس به قول خودت کاری به کسی نداشتن.
          بیشتر فروش کامارو، موستانگ و چلنجر متعلق به مدل‌های شش سیلندر کم‌قدرت و کم‌مصرف بود و برای همین امروزه مدل‌های قدرتمندی که از این ماسل کارها باقی موندن مثل همین کامارو ZL1 یا چلنجر همی و موستانگ شلبی قیمت‌های میلیون دلاری دارن.
          مصرف بالای 30 لیتر در صد کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          چی میگی؟!!! کامارو ZL1 مدل 1969 با موتور 7 لیتری V8 بطور متوسط تو هر صد کیلومتر 20 تا 22 لیتر بنزین مصرف میکرد!
          این در حالیه که اونتادور S تو هر صد کیلومتر 17 لیتر بنزین مصرف میکنه! اونم با جدیدترین تکنولوژی‌های 2017، بنابراین با توجه به اختلاف سن نزدیک به نیم قرنی این دوتا ماشین، حداکثر 5 لیتر اختلاف تو مصرف سوخت با وجود گشتاور بیشتر ZL1 کاملاً طبیعیه.
          پس اگه اینطوره، 690 نیوتن متر گشتاور برای موتور 6.5 لیتری دوازده سیلندر اونتادور با مصرف 17 لیتر بنزین تو هر صد کیلومتر و تولید نزدیک به 400 گرم CO2 (نه نیم کیلو) تو هر کیلومتر هم اصلاً و ابداً جالب نیست.
          موتورهای حجیم هم امروزه بخاطر قوانین سختگیرانۀ آلایندگی و مالیات‌های زیاد دارن منقرض میشن وگرنه در بین علاقه‌مندان به ماشین این موتورها هنوز هم محبوبن.
          (موتور هشت سیلندر 7 لیتری 50 سال پیش شورلت با چهار سیلندر کمتر و فقط 500 سی‌سی حجم بیشتر و کمی مصرف سوخت بالاتر گشتاور بیشتری از موتور 6.5 لیتری سال 2017 لامبورگینی داره بعد میگه شگفت‌انگیز نیست!!!!!!!!!!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. MAHDI . TUNING

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          مجید اولا من دوست شما نیستم
          (ساکت بودن ثوابش خیلی بیشتر از این نفرات پراکنی ها و خاله زنک بازی های تکراریه‌)
          پس چرا خودت ساکت نیستی و از وقتی اومدی شروع به بحث کردی
          همه میدونن تو از ماشینای آمریکایی بدت میاد و نیازی نیست هر پستی دیدی شروع کنی
          دیگه من که نمیام زیر پست ماشینای المانی چیزی بگم تو هم نگو
          تو کاری به ما نداشته باشه ما هم کاری به تو نداریم
          البته اگه در حرف خودت صادق هستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. King Audi R18 e-tron quattro

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز

          یه نگاه به لینکی که گذاشتی بنداز ‌… جدولش رو‌ نگاه کن … اونجا مصرف سوخت بیوک کمتر از کادنزا عنوان شده ، برای کیا خیلی زشت بود که حجم‌موتور ، قدرت و‌گشتاورش‌کمتر باشه اما مصرف سوختش بیشتر !!!! خوب معلومه بیوک بهتر به نظر میاد.
          اینجا مصرف سوخت‌های برابر شده ، پس یکی از مهم ترین برتری هایی که بیوک در اون مقاله داشت رو‌ اینجا دیگه نداره . یا حداقل کمتر شده.
          حالا من مطمئنم نیستم کدوم عدد درسته . کاری هم ندارم ،

          پیشنهاد میکنم کامنتی که من پایین گداشتم رو یه بار دیگه بخونی تا الکی حرف تو دهن من نذاری
          من گفتم ، مشخصات فنی تقریبا یکسانه ، اما کیا خیلی زیباتره. کیا رو به دلیل ظاهر زیباترش انتخاب کردم نه ۲۵ لیتر حجم بیشتر صندوق.
          شتاب بیوک ( فقط شتابش ، ) توسط حداکثر سرعت+حجم بالاتر صندوق عقب کیا جبران میشه ( نه فقط حجم صندوق).
          شتاب بیوک هم آن چنان بیشتر از کیا نیست و به زور به ۱ ثانیه هم اختلافشون نمیرسه. البته در بحث حداکثر سرعت هم کیا فقط ۱۰‌کیلومتر برتری داره.

          بازم‌ میگم کیا رو به ۳ دلیل انتخاب کردم
          ۱-ظاهر زیباتر
          ۲-ظاهر زیباتر
          ۳- ظاهر زیباتر
          بیوک اصلا ماشین بدی نیست . فقط به زیبایی کیا نیست

          در مورد بیوک و‌ انتادور جدا تو یه کامنت دیگه توضیح میدم ::::::…….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Amir

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آلایندگی اونتادور مدل ۲۰۱۱ ، دقیقا برابر با ۳۶۹ گرم در کیلومتره.
          در مورد بیوک ،
          1970 Buick GSX Stage-1 Sport Coupe Hydra-Matic
          این مدلی از بیوک GSX هست که از موتور ۷.۵ لیتری استفاده میکنه ، اطلاعاتی هم که‌ من دارم از ۲ سال پیش هست که یک مقاله در مورد این بیوک خوندم. چون از همه قدرتمند تر و باشکوه تره ، مشخصاتش از همون موقع در ذهنم مونده.
          سایتی هست به اسم automobile cataloge ، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اطلاعات ماشین های کلاسیک توش هست و بسیار بسیار معتبره.
          مصرف سوخت این ماشین رو‌ نوشته ، داخل شهر تا ۴۲ لیتر مصرف میکنه .
          در مورد اونتادور گفته تا ۳۶ لیتر مصرف داخل شهری داره.
          فراری اف ۱۲ هم همینطور ، داخل شهر تا ۳۶ لیتر مصرف میکنه.

          بحث‌کامارو و فراری و‌ انتادور نمیدونم چرا راه افتاده !!!
          حرف من فقط یک چیزه .
          موتور تنفس طبیعی بیگ بلاک با ۷.۵ لیتر حجم ، ۷۰۰ نیوتن متر‌گشتاور براش شاهکار و‌ عجیب نیست. فناوری موتور های تنفس طبیعی از ۵۰ سال پیش تا الان فرق زیادی نکرده ، لامبورگینی تا ۷ سال قبل ( مورچیه لگو اس وی ) هنوز مشغول بهسازی همون موتور ۱۲ سیلندری بود که ۴۰ سال پیش واسه میورا استفاده کردن که این بهسازی هم بیشتر شامل افزایش‌ حجم‌ این موتور قدیمی بود نه دستکاری مهندسی و سیستم های پیشرفته.

          چیزی که ماشین های تنفس طبیعی امروز رو‌ سریع تر از ماشین های تنفس طبیعی ۵۰ سال قبل کرده افزایش تکنولوژی این موتور ها نیست ، بلکه گیربکس های پیشرفته تر، سیستم هیبرید ، و اصول کاهش وزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Amir Machine

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          دوست گرامی mersedes
          من خودم بیشتر از شما اطلاعاتم تو حوزۀ ماشین آپدیته و کاملاً در جریان فروش اوپل به گروه پژو-سیتروئن هستم ولی این معامله بتازگی صورت گرفته و اوپل هنوز هم داره از تکنولوژی جنرال موتورز استفاده میکنه هرچند که به تدریج به سمت استفاده از تکنولوژی پژو-سیتروئن میره. این از این.
          بیوک تو آمریکا برند درجه دو یا سه هست؟؟؟؟!!!!!!!!
          واقعاً خنده‌داره این حرف!
          بیوک از لحاظ ارزش، اعتبار برند و کیفیت تو بخش برندهای غیرلوکس جزء بالاترین برندها است.
          در بحث فروش هم همونطور که گفتم تو بهترین دورانش قرار داره و هر سال با افزایش فروش مواجه شده. پیشنهاد میکنم قسمتی از یکی از مطالبی که چند وقت پیش تو همین سایت پدال منتشر شده رو بخونی:
          ((یکی از برندهای جنرال موتورز یعنی بیوک، در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد به‌گونه‌ای که فروش جهانی این برند اصیل آمریکایی در سال 2016 از مرز یک ‌میلیون دستگاه گذشته و برای اولین بار به 1,046,746 دستگاه رسید. این‌ یک نقطهٔ عطف برای بیوک محسوب می‌شود که در طول تاریخ 113 سالهٔ خود هیچ‌گاه بدان دست پیدا نکرده بود. این شرکت در مقایسه با سال 2015، نزدیک به 200 هزار دستگاه فروش بیشتری داشته است که رشدی 23 درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین نرخ افزایش فروش در بین تمامی برندهای خودروسازی بزرگ و بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. بدین ترتیب برای چهارمین سال پیاپی، بیوک رکورد فروش جهانی خود را شکسته است. در حال حاضر بیوک پس از فولکس‌واگن دومین برند پرفروش در بازار چین محسوب می‌شود درحالی‌که آکورا، آئودی، اینفینیتی و لینکلن از رقبای کلیدی آن در بازار ایالات‌متحده هستند. همچنین در همین بازار فروش بیوک به بالاترین میزان طی 11 سال گذشته رسیده است. کراس‌اوور کوچک انکور که چهار سال پیش توسط بیوک معرفی شد طی این مدت هرسال با افزایش فروش روبرو شده است و در سپتامبر 2016 با فروش بیش از 7 هزار دستگاه بهترین ماه فروش خود را در ایالات‌متحده تجربه نمود. از سوی دیگر، بیوک توسط مراجع معتبری چون جی‌دی پاور از لحاظ ایمنی و قابلیت اطمینان نیز در رتبه‌های بالایی قرار گرفته است تا جایی که طبق آخرین نظرسنجی‌ها، خریداران آمریکایی کیفیت و ارزش بالا را ازجمله دلایل خرید محصولات بیوک عنوان کرده‌اند. علاوه بر این، در ماه سپتامبر به کراس‌اوور جدید بیوک اینویژن، از سوی IIHS رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick Plus اعطا شد که بالاترین امتیاز این سازمان است)).
          هنوز هم میگی بیوک برند درجه دو و سه‌س؟!
          در بحث فروش همین مدل لاکراس هم، سال گذشته 27 هزار دستگاه فروش داشته درحالیکه برای مقایسه هیوندای آزرا تو همین مدت فقط 5 هزار دستگاه فروخته، البته قبول دارم که بیوک هنوز هم از لحاظ فروش در پس برندهای ژاپنی مثل تویوتا قرار داره اما این برند اصیل آمریکایی پرقدرت داره ادامه میده و ممکنه بزودی حتی تو کلاس خودش برندهای ژاپنی رو هم تو بحث فروش پشت سر بذاره درحالیکه از لحاظ تکنولوژی، کیفیت، اعتبار و پرستیژ هم دست کمی از برندهای طراز اول ژاپنی و آلمانی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Amir

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مهدی جان سوء تفاهم نشه ، این لغت «دوست عزیز» رو واسه همه به کار میبرم ، منظوری از این حرف نداشتم ، شما به خودت نگیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. ونوم اف ۵

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          انصافا سایت جو دوستانه ای پیدا کرده بود ولی تفرقه بینداز و امار نظرات رو ببر بالا برای پدال بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. احمد

        ۲۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (381 ديدگاه)

        کیا کادنزا !!!!!!
        بهترین سدان فول سایز بازار امریکا !!!!!!!
        کو مدرک و دلیل و مستندات !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        انقدر غول های بزرگ و معتبری توی سدان های فول سایز توی بازار امریکا هستند که کادنزا حالا حالا ها باید کار کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۲۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          دادا وقتی یکی میگه گرند رنجور یا رنجبور بهترین ماشین دنیاس دیگه چه توقعی داری از این امار دادن های دروغی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. asa

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    نه نیازی به فکر هست نه خوندن مطلب و مشخصات.
    بدون تعصب هم میگم : ( قطعا بیوک )

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      ببخشید دوباره کامنت میزارم ولی میخوام بگم طراحی لاکراس در این کلاس اگه بهترین نباشد قطعا جزو بهترین هاست.
      کابینش فوق‌العاده باشکوه و زیباست و از انبوهی مواد با کیفیت ساخته شده و بدنش هم در عین حال که صفت کشتی بودن رو از اجداد پر افتخار گذشتش به ارث برده خیلی خطوط زیبا و منحنی داره که روح آدم رو جلا میده.
      نمیدونم در مورد بقیه هم همینطور هست یا نه ولی طراحی بیوک یک حس خیلی ناب و زیبایی به من میده .
      انگار هم کلاسیکه هم مدرنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        Asa
        داداش صحبت شما درسته
        بىوک شرکتى هست که سال 1903 تاسىس شد و اولىن زىر مجموعه جى ام هستش
        بىوک در طى اىن سالها با محصولاتى نظىر wildcat. Riviera. Road master. Sky lark.و همچنىن کانسپتهاى نظىر y job که اولىن کانسپت جهان بود و همچنىن کانسپت هاى زیباى. مثل xp300 و لسابر 1951 و همچنىن Rivera silver arrow تونسته خودش رو بارها ثابت کنه
        امسال هم بىوک تونست فروش خودش رو به 1/500/000 برسونه و موفق عمل کنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          کلا کره ای ها و بخصوص هیوندای تو طراحی ماشین یه نیم نگاهی سمت آمریکا دارن کلا رگه طراحی های آمریکایی را تو کره ای ها میشه بوضوح دید

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Ali.usa

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (335 ديدگاه)

          کاملا درست نیازی به فکر نیست
          بیوک وسلام
          من نمیگم کره ای ها بد کیفیتن ولی واقعا به آمریکای ها با این قیمت مناسبشون نمیرسن
          ما آبادان نمایشگاه ماشین داشتیم
          یه شورلت امپالا و آزرا اومد برامون ایمپالا داخل کابین تمام چرم با کیفیت که به گفته دارندش چرم بوفالو ولی آزرا از پلاستیک فشرده وبعضی جا ها چرم بی کیفیت بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Kamran cooper

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (119 ديدگاه)

        رای من هم بیوک بود ولی باید گفت انصافا کمی طراحیش قدیمی شده و یاداور سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ هست.بنظرم با یه فیست لیفت مناسب میتونه خیلی خیلی بهتر بشه.البته طراحی داخلیش بی نقصه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    انتخاب من Buick
    از همه لحاظ بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامکال

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بیوک.
    بهتر از رقیبش ظاهر شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. King Audi R18 e-tron Quattro

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مشخصات فنی تقریبا یکسان هست
    بااین حال کیا بیشتر مد نظرم هست،چون ظاهرش بسیار زیباتره.
    شتاب بیوک یه نمه بهتره اما حجم صندوق باز و حداکثر سرعت کادنزا جبرانش میکنه

    پس کیا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    جدا از اینکه میگم قطعا بیوک بهتره ولی یه چیزی برام جالبه و اون اینه که ماشینای آمریکایی حتی از کره ای ها هم ارزون تره که با توجه به استانداردهای آمریکا، نیروی کار گران و کیفیت بالایی که دارن واقعا شاهکاره شما همین بیوک را نگاه کنید با مشخصات بالاتر از کیا و اندازه بزرگترش هم قیمت کیاست و این نشون میده آمریکایی ها نسبت به قیمتشون از همه ماشینا برترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    داخل بیوک حس لوکس بودن رو کاملا منتقل میکنه مصرف سوختشم کمتره فقطم ۱۰۰ دلار گرون تره ظاهر هر دو هم خوبه انتخاب من بیوک چون کلا این برند رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PaRHaM

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    آقا هیج تفکری لازم نیس?
    ۱۲۰ درصد لاکراس❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ميلاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماشین امریکایی خیلی خرابی داره.باید داشته باشی تا متوجه شی.جیب خالی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (151 ديدگاه)

      من خودروی آمریکایی داشتم اصلا خرابی نداره(البته اگه درست رانندگی کنی)
      فقط از وقتی قانون ممنوع بودن واردات خودروهای آمریکایی اومد هزینه نگهداریش رفته بالا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. پارسی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از هر لحاظ در ساختار و متریال و نهایت سرعت و حتی قیمت کیا سرتر و با پرستیژ تره کیفیت مواد کیا فوق العاده بالاتره طراحیش فوق العاده بهتره و شکیل تر و سنگین تره چون طراح آلمانی داره میدونه چطور به ماشین شخصیت و پرستیژ و کلاس بده بیوک انگار مواد کهنه درش به کار رفته در بیرون که واقعا یه ماشین دسته سومی و انگار طراحیش برای حداقل ده دوزاه سال پیشه نشون میده به هیچ وجه در حد کیا نیست کیا عالی کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دادا کیا رو میگی یا بنتلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پارسی

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        کیا رو میگم این طعنه شمارو ندید میگرم ولی با این تیکه پرونی هم حقیقت گم نمیشه و همیشه گفته خواهد شد کیا از حریفش سرتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amin

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        از اون جمله “طراح آلمانی”باید متوجه میشدید ایشون کدوم دوستمون هستند!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      شما اصلا بگو کادنزا خداس…

      برای من و خیلی ها فقط نام برند بیوک به خیلی برند های دیگه می ارزه!!!!

      خود من که به شخصه یکی از عاشقان بیوک ریورا هستم , مطمئنا هر کره ای دیگه ای رو جلوم بزارن باز یکی از محصولات بیوک رو برمیدارم!!!!
      نام برند
      شهرت
      آوازه
      پیشینه
      کیفیت اثبات شده

      فکر کنم فاکتور های مهمی برای انتخاب یه ماشین باشن!!!!!

      قیافه ی جذاب و به روز بالاخره یه روز قدیمی میشه!
      درست مثل تازه عروسی که بالاخرش پیر میشه!!!!

      ولی کیفیت ماشین در طول سالیان کم افول میکنه!!!!

      شما یه کره ای به من معرفی کن که مثل محصولات بیوک پس از 50 60 سال بازم بتونن آسفالت رو به آتیش بکشونن!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    طراحی بیرون کیا کادنزا جذابتره
    اما اتاق بیوک لاکراس قشنگتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. charger

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من به شخصه بیوک رو دوست دارم اما به نظرم بیوک از اون طراحیای فوق العاده قرن بیستمش فاصله گرفته و بیشتر شبیه ژاپنیا شده
    کیا تو طراحی خیلی عالیه و به نظرم تو آینده نزدیک یکی از بهترینا (در زمینه طراحی میشه)
    اما بازم انتخاب من بیوکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Landscape

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    موتور1.5لیتری جهار سیلندر چجوری بیوک می کشه برامن خیلی عجیبه?
    عاشقه دیزاین داخلی بیوکم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اصلا کاری به برتری های بیوک ندارم انتخابم بدون شک بیوک خواهد بود . اصالت و وقار بیشتری داره .
    توی این قسمت هم کرایسلر 300 و ماکسیما رو بیشتر از همه دوست دارم و به نظر من حق ماکسیما هست که اول شه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AK_007

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    مشخصات فنی به سمت بیوک سنگینی میکنه البت باید توجه داشت ک موتورش هم ۴۰۰cc حجم بیشتری داره
    ولی خب به نظر من طراحی کادنزا جبرانش کرده ورای من اونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. AK_007

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظرم یه مقدار جالب نیست که همه ی ماشینای کره ای دارن اول کار حذف میشن
    چون فکر میکنم بعضیاشون واقعا ماشینای قابلی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    طراحی بیرونی کیا قشنگتره اما طراحی داخلی بیوک خیلی قشنگتره از لحاظ فنی هم بیوک دست بالا رو داره ، راجب قدمت و سابقه و افتخار هم که من چیزی نگم بهتره … پس انتخاب من بیوک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. h

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    عجیبه که سیترون c6 حذف شده …
    در اینجا هم من به کیا رای میدم چون هیوندای و کیا کارشون رو خوب بلدن-
    – اگه کیا اون سر دنده رو داشت همه میگفتن از bmw تقلید کرده –

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MAHDI . TUNING

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    کیا ماشین خوبیه اما بیوک خیلی بهتره
    قیمت کادنزا تو منطقه ازاد میبینم میگم حیف که آمریکایی وارد نمیشه وگرنه نصف ماشینای منطقه بیوک میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرشاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از برند بیوک خوشم میاد اما بی انصافیه اگه طراحی خارجی زیبای کادنزا (مخصوصا نمای جلوش) رو نادیده بگیریم. من به کادنزا رای میدم، هم کیفیتش ثابت شدست هم قدرت و امکاناتش برام کافیه. از طرح چراغ عقب لاکراس هم خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امید

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بنظر من ،بیوک متاسفانه دیگه الان مشخصه خاصی که بدون دیدن اسمش بشه فهمید آمریکاییه و دوران باشکوهی داشته ،نداره و همین باعث میشه که من به کادنزا رای بدم.از اون طرف، طراحی کادنزا حداقل در قسمت جلو ، اگر پسرفت نکرده باشه ،درجا زده.یعنی دیگه زیاده روی شده نسبت به مدل ۲۰۱۴

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین یزدین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دلیلی برای انتخاب نکردن بیوک ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دوست عزیز جناب king audi r8 متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد انجین ندارین بهتره در مورد موتورهای بیگ بلاک نظری ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    اول اینکه هر موتوری با توجه به نیاز و سلیقه مردم همون منطقه و با توجه به شخصیت همون خودروها طراحی میشه. دارین بحث از یه خودروی دهه 70 ارزون قیمت در مقابل انواع و اقسام فراری و لامبو میکنید. یه خودروی شهری که قراره یه اتاق سنگین رو با گیربکس سه دنده اتومات بکشه و در اول نیاز به گشتاور بالا تو دور پایین داره . موتور 7400 سی سی با ضریب تراکم پایین که پیستون و شاتون و در کل اینترنال سنگینی داره و مربوط به ماشین شهری هم هست قرار نیست 7000 دور بگیره که شما انتظار هورس پاور بالا دارین ( هورس پاور در دور بالا بدست میاد) اینم دلیلش این نیست که امریکایی ها مثلا چلاق بودن یا بلد نبود چطور موتور قدرت بالا بسازن دلیلش اینه که قرار بود بره تو ماشین 2 تنی شهری . این موتورها معمولا حداکثر گشتاور رو تو دور حدود 2000 میدادن پس مایت موتورها مشخصه. دوما گشتاور و هورس پاور کیلویی نیستن که اگه از موتور 4000 سیسی 400 واحد گرفتن حتما از 8000 سی سی 800 واحدبگیرن!! و اینکه مصرف سوخت درسته رابطه مستقیم با حجم موتور داره اما بهتره جای حرفاهای بیخود تو همون دهه 70 میزان مصرف همین موتورهای بیگ بلاک رو با موتور فراری ها و لامبوها مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز بهتره به جا اینکه برای اظهار فضل ، بیخود و بی‌ جهت از لغات انگلیسی به صورت افراطی ( مایت به‌ جای قدرت !!!) استفاده کنین ، منطقی بحث کنید.
      مخاطب خودش میفهمه سطح سواد شما‌ از موتور چقدره ، نیاز نیست اینقدر با استفاده از لغات انگلیسی الکی به خودتون زحمت بدین ، ما راضی به این همه فشار اومدن روی شما نیستیم !!!

      اول اینکه موتور های بیگ بلاک اصولا مشابهی در بین محصولات هم رده ی ایتالیایی خودشون ندارن !!! در دهه ی ۵۰ و ۶۰ ( حتی تا اوایل دهه ی ۷۰) اکثر ماشین های اسپرت ایتالیایی از موتور های زیر ۴ لیتر استفاده می‌کردند.

      مورد دیگه در مورد وزن این ماشین که شما گفتی ۲ تن ، شما احتمالا وزن این ماشین رو همراه با ۲ مسافر قلچماق و ۱۲۵ کیلوگرمی حساب کردی که ۲ تن شده !!!!
      درستش ۱۷۶۷ کیلوگرم هست ، بین ۱۷۶۷ و ۲۰۰۰ خیلی فاصلست.

      راستی دوست عزیز شما جوری برای بیوک GSX از لغت « شهری » و « اتاق سنگین » استفاده میکنی آدم فکر‌میکنه در مورد پیکان مدل ۵۴ داری حرف میزنی !!!!
      شامل اومدی درست کنی زدی خراب تر کردی !!!!

      بیوک GSX نه یک ماشین شهری سنگین ، بلکه یک ماشین اسپورت بسیار عالی بود. وزنش هم اصلا زیاد نبود. چهل سال پیش در ۶.۵‌ ثانیه به ۱۰۰ می‌رسید و سقف سرعتش حدود ۲۰۰ تا بود .
      اگه شما به این ماشین میگی «شهری» و «سنگین»مشتاقم بدونم در دهه ی ۷۰ ماشین «اسپرت» رو‌ چجوری تعریف میکنی !!!
      ۱۷۰۰ کیلو هم اون زمان اصلا سنگین به حساب نمی آمد . اونتادور خودمون ! الان هم وزن همین ماشینه.

      کسی نگفت گشتاور و هورس پاور! کیلویی هستن ، اما موتور ۲ لیتری قدرتش کمتر از موتور ۵ لیتریه. فکر نکنم فهم این موضوع هوش سرشاری لازم داشته باشه. معمولا هم در حجم های بالاتر نسبت به حجمی که زیاد میشه قدرت کمتر بالا می‌ره.

      در مورد قدرت و گشتاور این موتور هم خودم بهتر میدونم در چه دوری به دست‌ میان ، قدرت ۳۵۰ اسب در دور ۴۶۰۰ و گشتاور ۷۰۰ تایی در ۲۸۰۰ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Infinite

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    کادنزا استایل زیباتری داره.
    از بین محصولات کیا، به نظر من کادنزا و سورنتو در صدر طراحی‌های این شرکت هستند. نسل اول کادنزا که در خیابان‌های ایران هست هنوز هم زیبایی خودش رو حفظ کرده… بر خلاف اپتیما که هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    جناب amir شما ظاهرا درست متن رو نمیخونی مایت منظورم ماهیت بود که ه جا افتاد قدرت رو از کجا دراوردین؟!! من صحبتم درمورد انجین بود نه صرفا بیوک gsx . این انجین با همین مشخصات رو انواع سدان و کوپه ها هم بوده مثل ریویرا. در مورد این موتورها خدا رو شکر من خودم دستم تو کار هست به تمام جوانبش اشنا هستم و موتور 454 بیگ بلاک تیونینگ شده همین الان تو ماشین من نصب هست که عکسش هم تو اواتور من هست.
    در اخر اون دوستمون برای نشون دادن بازده کم این موتورها این رو با موتور لامبو اون زمان مقایسه کرد که من هم ج دادم قدرت رو تو گونی نمیدن که تناسب ببندیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      Might به معنای قدرت … .

      M
      I
      G
      H
      T

      اتفاقاً کاملا هم با جملت جور در میاد ‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    و نکته دیگه اینکه کدوم بی سوادی گفته قدرت و حجم موتور با هم رابطه مستقیم دارن؟! وقتی میگن قدرت منظور هورس پاور هست نه گشتاور و هورس پاور هم تقریبا ارتباطی به حجم موتور نداره و کمیتی که به حجم مربوط میشه گشتاور هست!!
    موتور یه چیزی داره به اسم میل سوپاپ که مغز متفکر هر موتوره وقتی شما از پروفایل میل سوپاپ ها خبر نداری و نمیدونی لیفت و دیوریشن اورلب اینها برای شهر هست یا مسابقه چطور میخوای بین حجم و قدرت و … تناسب ببندی؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز فکر نکنی واسه حرفت جواب نداشتم
      ۳ بار نوشتم هر ۳ بار رفت واسه تایید منم دیگه حوصلم سر رفت !!!

      نکته ی مهم اینه که قدرت و حجم حتما با هم نسبت مستقیم دارن و هر کی غیر از این فکر کنه احتمالا حواسش سر جاش نیست

      ۲۰ ساله فراری و لامبورگینی با سازمان های محیط زیست درگیرن. دلیلش هم فقط یک چیزه‌. فراری و لامبورگینی میخوان قدرت ماشین هاشون از اون یکی بیشتر بشه و واسه این کار چاره ای جز افزایش حجم موتور ندارن، طبعا آلایندگی بالا می‌ره و این به مذاق است سازمان ها خوش نمیاد.

      اگر شما تونستی راهی پیدا کنی که بدون افزایش حجم یک موتور تنفس طبیعی ، با دستکاری میل سوپاپ و … بشه قدرتش رو اینقدر افزایش داد ( ۴-۵ اسب بخار در حد قدرت موتور کولر منظورم نیست !!!! )مطمئن باش بزرگترین اکتشاف خودروی قرن ۲۱ تا الان به اسم شما به ثبت خواهد رسید و اسمت در تاریخ صنعت خودروسازی جاودان میشه ‌ و در ثانی حقوق رویایی از شرکت های خودروسازی مطرح جهان که در زمینه ی موتور تنفس طبیعی پیشگام و باسابقه هستن دریافت خواهی کرد !!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    حرفاتون از روی ندونستنه پسر خوب. یه موتور ۴۵۴ تراک حدود ۲۳۰ اسب میده من با تعویض چند قطعه ک مهمتربنشون همون میل سوپاپ هست قدرت رو میارم رو ۴۵۰ اسب اونهم با همون سرسیلندر تراک ک مجراهای کم حجمی داره و میل سوپاپ کاملا شهری و سبک انواع اقسام نمونه هاش رو با داینو شیت میتونی تو فرومهای امریکایی پیدا کنی. از همین موتور بیگ بلاک شورلت با تغییر اینترنال موتور و اینتک و سرسیلندر و ب خصوص میل سوپاپ ۹۰۰ اسب هم ب صورت تنفس طبیعی میگیرن. پس از شدن معلومه ک میشه اما در قبال افزایش توان شما ی سری چیزها هم از دست میدی مثل گشتاور تو دور پایین و استهلاک قطعات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    هنر طراحی و ساخت انجین تو سوپر اسپرتها اینه که تعادل و توازن بین قدرت خروجی و استهلاک و نمودار گشتاور ایده ال بدست بیاری کار اصلی رو هم اتفاقا حجم و شکل مجاری سرسیلندر و میل سوپاپ انجام میدن وگرنه اگه ب صرف قدرت گرفتن باشه تاتای هند هم مطمعن باش همین فردا میتونه موتور ۱۰۰۰ اسبی بده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دقیقا همینه چون استهلاک می‌ره بالا کسی از این .
      روش های که شما گفتی استفاده نمیکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. محمدرضا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اصلا فاز اینایی که روی یه برند خودرو تعصب دارن یا از اون بدتر روی یه کشور تعصب دارن رو نمی فهمم.هرچی بررسی از کادنزا دیدم تقریبا همشون به شدت راضی بودن و از کیفیتش در کنار قیمت مناسبش تعریف کردن.همین دلیل برتر بودن کادنزا از نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا