کیا

دگرگونی برند کیا با “برنامه S”

کیا اخیراً و به ویژه در آمریکا عملکرد درخشانی داشته است. این خودروساز کره‌ای در سال‌های اخیر برخی خودروهای فوق‌العاده همچون کراس اوور تلوراید، سدان K5، سلتوس جمع‌وجور و سورنتوی جدید را رونمایی کرده است؛ اما این محصولات شاخص تنها بخشی از پروژه‌ای هستند که طبق گفته مدیرعامل شرکت “ّبرنامه S” نامیده می‌شود.

کیا به‌صورت رسمی برنامه S را اوایل سال بعد عملیاتی خواهد کرد. حرف S ابتدای کلمه شیفت Shift بوده و گفته می‌شود مدیرعامل این شرکت خواهان محصولاتی دینامیک‌تر، شیک‌تر و پیشرفته است. هو سانگ سونگ همچنین تأکید بیشتری روی خودروهای الکتریکی دارد. کره‌ای‌ها قول داده‌اند تا پایان سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۱ خودروی الکتریکی را عرضه کنند و به همین خاطر سرمایه‌گذاری سنگین ۲۵ میلیارد دلاری را انجام خواهند داد.

سونگ در مصاحبه‌ای گفته است:

ما باید خودمان را با اقدامات جدید آماده عصر مدرن بکنیم. ما با دگرگونی دوباره برند خود مشتریان جدیدی را هدف خواهیم گرفت.

محصولات الکتریکی کیا در آینده از پلتفرم جدیدی به نام E-GMP استفاده خواهند کرد، پلتفرمی که در محصولات هیوندای نیز بکار خواهد رفت. با استفاده از این معماری در دسترس و ارزان‌قیمت کیا انتظار دارد خودروهای الکتریکی‌اش حداقل ۲۰ درصد از کل فروش جهانی‌اش را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل دهند.

بخشی از دگرگونی این برند شامل عرضه لوگوی جدید خواهد بود که اولین بار روی کانسپت الکتریکی Imagine در سال ۲۰۱۹ پیش‌نمایش شده است. این برند به‌صورت رسمی تائید کرده لوگوی جدید در محصولات آتی این برند نصب خواهد شد و سال آینده باید منتظر این کار باشیم.

لوگوی جدید کیا از حالت سنتی خارج شده و دارای ظاهر مدرن‌تری است. هر سه حرف کیا هم‌اکنون با یکدیگر در ارتباط بوده و لوگوی کیا فاقد خط گردی است که پیش از این در لوگوهای کیا دیده شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    الان لوگوش شده KN

    موافقم 18
    مخالفم 5
  2. Hl>i

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    پروژه S دقیقاً مثل برند N هیوندای عمل میکنه البته با تاخیری سه ساله و ان ارائه محصولاتی ارتقا داده شده و تقویتی برای کیا است.
    در باره لوگوی جدید کیا هم باید گفت از هرجهت که بخوای بهش نگاه کنی کیا خوانده نمیشه نمیدونم چرا شاید یه قلقی داره من متوجه نمیشم VKIA-IKIA و هزارتا چیز دیگه خوانده میشه الا کیا
    کیا با نمای پوزه ببری خود در چند سال پیش و تو یکی دوسال گذشته با معرفی کردن مدلهای تاپ تری چون تلوراید و سلتوس و K5 و سورنتو جدید و استینگر و در اینده با عدد و کد کردن محصولاتش مثل برندهای درجه یک اروپایی خوب بما فهمانده که در این چند سال گذشته پوست اندازی کرده و دگرگون شده اساسی دیگه دست بردن به لوگو و ناخوانا کردنش دیگه خیلی زیادی بود.

    ‏+|<i

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. Ali

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    لوگوی قدیمیش بهتر بود

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا