طراحیکیا

رندری جالب از پیکاپ کیا موهاوی

کیا تاکنون پیکاپ بزرگی نساخته اما شاید این کار را انجام دهد. این خودروساز کره‌ای به زودی شاسی‌بلند جدید موهاوی را عرضه خواهد کرد و ساختار بدنه روی فریم موهاوی می‌تواند مناسب تولید یک پیکاپ هم باشد. البته ما تنها افرادی نیستیم که چنین فکری می‌کنیم زیرا برخی طراحان دنیای خودرو نیز با انتشار رندرهایی به این موضوع اشاره کرده‌اند.


روشی که طراح درباره‌ی پیکاپ موهاوی در پیش گرفته ساده اما مؤثر بوده است. کیا چندین تصویر رسمی از شاسی‌بلند هفت نفره ی موهاوی منتشر کرده و در این رندرها نیز طراح به سادگی ردیف سوم و سقف بالای آن را حذف کرده و یک محفظه بار بسیار کوچک قرار داده که البته برای یک پیکاپ خیلی کاربردی نیست اما خب بودنش بهتر از نبودنش است. ما به چنین چیزی علاقه‌ی شدیدی نداریم اما خب برخی افراد هم از دیدن چنین پیکاپی راضی خواهند بود.


تولید پیکاپ های فول سایز با محفظه بار کوتاه غیرمعمول نیست و در بازار آمریکا چنین نمونه‌هایی دیده می‌شوند. اگر کیا یک پیکاپ با محفظه بار بزرگ را بر پایه‌ی موهاوی تولید کند باید فاصله‌ی بین محوری این خودرو را افزایش دهد. شاید هم فاصله‌ی بین صندلی‌های پشتی کمتر شود تا جا برای محفظه بار باز شود. دیگر ایده‌ی جالب می‌تواند درس گرفتن از شورولت آوالانش باشد که از محفظه بار کوتاه و صندلی‌های ردیف دوم قابل پیکربندی استفاده می‌کرد و می‌توانست ظرفیت محفظه بار را بیشتر کند.


اگرچه تولید چنین خودرویی بعید به نظر می‌رسد اما کیا قبلاً تائید کرده به فکر تولید یک پیکاپ بوده و این پیکاپ یک محصول لایف استایل با زیرساخت یونی بادی نخواهد بود؛ بنابراین احتمال تولید پیکاپ کیا بر پایه‌ی تلوراید یا دیگر کراس اوورهای این برند منتفی است. البته تولید یک پیکاپ بر پایه‌ی فریم موهاوی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

موضوع واضح این است که پیکاپ کیا وارد بازار آمریکا نخواهد شد. موهاوی هم در این بازار عرضه نمی‌شود و کیا به دنبال فتح بازار استرالیا با پیکاپ جدیدش است. فعلاً باید منتظر آینده ماند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. هادی نجفی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    موهاوی واقعا ماشین خوبی هست
    طراحی داخلیش خیلی زیبا و مدرنه
    طراحی چراغ عقبش خیلی به دلم ننشست تو ذوق میزنه
    این نوع طراحی چراغ عقب به سواری میاد،مثل گالانت عینکی ولی برای شاستی بلند نه
    نوشته عقبش از نظر من کار خوبی نبود اه اینقدر بزرگ نوشته موهاوی،شبیه ماشین چینی ها شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی بیرونی کاملا افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    چقدر احمقانه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا