کیا

رونمایی از نسل چهارم کیا اسپورتیج

کیا امروز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، رسماً از اسپورتیج جدید رونمایی کرد. این مدل جدید در زمینه‌های کیفیت، تکنولوژی و بهره‌وری، یعنی تمام فاکتورهایی که امروزه از یک کراس اوور جدید انتظار می‌رود، بهبود داشته است.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
طراحی ظاهری معقول، آن بیان می‌کند که از نسل قبلی‌اش و همچنین همتایان آلمانی خود کاملاً متفاوت ظاهر شده است. این موضوع در طراحی کابین هم صدق می‌کند. حتی یک نسخه GT هم با پیشرفت‌های بصری و همچنین وعده یک تجربه رانندگی اسپرت در دسترس خواهد بود.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
در نسل جدید اسپورتیج، نگاهی اسپرت تر به این کراس اوور مدنظر بوده است. به همین دلیل طراحی سپر و چراغ‌ها تهاجمی‌تر شده‌اند و شباهت‌هایی نیز با پورشه ماکان از نمای جلو دیده می‌شود. هرچند طراحی این خودرو، جذاب و خوش‌تیپ است اما نسل قبلی آن موقرتر و منسجم‌تر به نظر می‌رسید.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
افزایش فاصله بین دو محور به میزان ۳۰ میلی‌متر (در حال حاضر ۲۶۷۰ میلی‌متر) باعث بهبود فضای داخلی مخصوصاً در قسمت جای پای سرنشینان عقب شده است. طول خودرو البته ۴۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده (۴۴۸۰ میلی‌متر) است. قسمت بارگیری عقب نیز ارتفاع کمتری دارد که حمل وسایل را آسان‌تر می‌نماید. فضای بار از ۴۶۵ لیتر به ۵۰۳ لیتر افزایش یافته است.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
فضای داخل کابین نسبت به گذشته مدرن‌تر و با کیفیت‌تر ساخته شده است. فن آوری های جدیدی نیز برای بهبود آسایش و ایمنی و استفاده از تجهیزات مدرن، پیش‌بینی شده‌اند.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
نکته هیجان‌انگیز در این نسل جدید، افزودن گیربکس جدید ۷ سرعته دوکلاچه به لیست گزینه‌ها است. موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ یکی از بهترین گزینه‌هاست. این پیشرانه در اروپا با تنفس طبیعی و بدون توربوشارژر قادر است ۱۳۲ اسب بخار نیرو تولید کند که با کمک یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در واقع پایین‌ترین مدل قابل انتخاب اسپورتیج می‌باشد.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
کیا انتظار دارد بسیاری از مشتریان اروپایی، نسخه دیزلی اسپورتیج با پیشرانه CRDi دیزلی ۱.۷ لیتری کیا Cee`d، را با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور برگزینند. یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری هم با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر و یک نسخه توربو با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر نیز ارائه خواهند شد.

یک موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری بنزینی اکوتوربو، در کنار گیربکس هفت سرعته دوال کلاچ نیز از سوی کیا معرفی شده که می تواند انتخاب تازه‌ای برای اسپورتیج هم باشد. کیا هیچ کلمه‌ای در مورد میزان قدرت آن ذکر نکرده است، اما احتمال می‌رود همانند موتور فورد با خروجی‌های مختلف و در محدوده توان ۱۰۰ اسب بخار باشد.

اسپورتیج جدید از تجهیزات ایمنی ارتقا یافته‌ای نظیر جلوگیری از خروج از لاین، ترمز خودکار پیشگیری از برخورد، چراغ نوربالای خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، دوربین استاندارد در عقب خودرو برای پارک و سیستم هوشمند پارک دوبل خودکار نیز بهره می‌برد.

اسپورتیج جدید از اوایل سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای اروپایی می‌شود.


منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    از اونجایی که پدرم خیلی به اسپورتیج علاقه داره میگه این مدل از قبلش خیلی بهتر شده .اما به نظر خودم یکم پیرتر شده ولی در کل خوبه میپسندمش…از پرایدمون بهتره که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرسابق

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      دوست عزیز داری با پراید مقایسه می کنی؟ پراید رو باید با پیکان مقایسه کنی که از پیکانم عقب تره.
      به نظر من اسپورتیج قبلی قیافش از این خوشتر بود.
      هیوندا بالاخره سرش به تیر خورد و از طراحی های فضایی دست برداشت نمونش همین النترا 2016 بود که دیدین. ولی کیا نمیدونم چرا نمیخواد از این قیافه های مسخره و زود از مود افتادنی دست برداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سارا

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (217 ديدگاه)

        حتمآ نظرات شما عزیزان رو به گوش آقای پیتر شرایر میرسونم و مراتب عذرخواهی ایشون رو هم به همه شما متفکران گرامی اعلام میدارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nissan...Japan

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          اصلا جلو و عقب ماشین انگار دوتا دنیای متفاوته.قرار نیست که هر طراحی هر چی بیرون داد ما بگیم حرف نداره بلاخره اگه مردم یه طرحو بپسندن بیشتر ازش تعریف میکنن و بیشتر فروش میره.اگرم باز خورد ها منفی بود شرکت متوجه میشه.حالا هرکسی که میخواد طراحش باشه.مهم نظر و پسند مردمه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیان

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          کسی نمیخواد سلام کسی و به کسی برسونه ، من نمیدونم چرا در مقابل اظهارنظر دوستان بعضی دیگه از دوستان جبهه میگیرین !!
          حالا یه اسم پیتر … شنیدیم دلیل نیس همه رو بکوبیم
          آقا و خانم محترم طراحی سلیقه ای ، من اصلا دوس دارم بگم پیکان و از این بیشتر دوس دارم ، درس نیس که بعدا مورد تمسخر قرار بگیرم .
          کاشکی یه پیتر … پیدا میشد از طراحی ادب و … یاد میگیرفتیم و احترام به نظرات و سلیقه های مخالفمون .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mehdi

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      از نظر اینجانب تا حدودی شبیه فورد اکو اسپورت شده http://www.netcarshow.com/ford/2014-ecosport_eu-version/800×600/wallpaper_01.htm

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      با نسل قبلش بیشتر حال میکردم،جلوش زیاد جالب نیست ولی کابینش عالی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. HELL CAT

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اینقدر ها هم زشت نیست ولی ملاک من کیفیت هست درسته هیچ وقت به پای تویوتا نمیرسه حالا منم دیروز یه دونه کمری سوار شدم آخه دیگه چقدر میشه به طراحی یه ماشین هم داخل هم خارج اهمیت نداد دیگه اینقدر زشت درسته میگن ماشین ژاپنی ولی خب ما بد بختا که تو ایران باید ۱۹۰تومن پول بدیم یه کمری بخریم با این همه گرونی پول کمی نیست قطعا یکمی هم برای کلاس میخوایم دیگه نه تا این حد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرسابق

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      یه نظر سنجی بگیریم
      اسپورتیج نسل 3 ++
      اسپوتیج نسل 4 —

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علی

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        مخالفم شدیدا. اسپورتیج جدید مدرنتر و با کیفیت تره. اسپورتیج نسل 3 تا دو سال دیگه مثل نسل 2 قدیمی میشه و از چشم می افته. به قولی نو که می یاد به بازار کهنه میشه دل آزار

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      هلکت جان شما نباید از کمری به عنوان یه ماشین 190میلیونی انتظار داشته باشی این ماشین در همین کیش(که جزو کشور ایران هست!!)تاکسیه حالا چون گمرک و وارد کننده کلی از روش میخورن تقصیر تویوتا و ژاپن نیست
      اگه با قیمت واقعی بیاد با این سطح کیفیت و نرمی با هیچی عوضش نمیکنم
      این پیج مال کره ای هاست و من الان کلی دیس میخورم ولی مهم نیس چون پرچم تویوتا در تمام این کره خاکی بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (414 ديدگاه)

    نسل قبلیش در عین سادگی زیبا هم بود
    این یکی اصلا جذاب نیس و در مقابل توسان جدید حرفی برای گفتن نداره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M.R.K

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      این تازه اول کار هست
      زبان طراحی هیوندایی در تمامی محصولاتش در جلو و عقب خودرو یکی شده .
      کیا هم سعی داره این کارو انجام بده البته با این سبک طراحی که روی اسپورتیج انجام داده ، یعنی بالا قرار گرفتن چراغ ها نسبت به جلو پنجره با ۴ تا مه شکن مربعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نمای عقبش زیبا تر شده ولی نمای جلوش کل ماشین میبره زیر سوال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سکوت

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    زشته…داخلش زشته..چراغ جلوشم انگار چراغ پژو207 هستش…کاش مثل نسل قبلش کمی تپل تر و کشیده تر بود..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HELL CAT

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (196 ديدگاه)

      سکوت جان شما ساکن کجایی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HELL CAT

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        خخخخ من سوال پرسیدم اهل کجا هست فقط منفی گرفته آخه به چیی منفی میدین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرسابق

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          هلکت جان بعضیا اصلا هدفشون منفی دادن یا مثبت دادن نیست. با آِیکون های لایک فقط بازی میکنند حالا بعضیا دستشون به + میخوره بعضیا به منفی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      جلوش خیلی زشته مرد باشین و از روی اینکه تو ایران طرفدار زیاد داره نظر ندین
      عقبش خوبه اما جلوش خیلی افتضاحه داخلشم که انگار عزا گرفتن آخه چقد رنگ دلگیر و تیره آدم غمباد میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خداییش توسان 2016 خیلی پخته تر و زیباتر از این شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد علی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اسپورتیج جدید زیباتر و پر ابهت تره. توسان جدید پشتش خیلی افتضاحه. جلوش هم کپی سانتافه ست. بنابراین نتیجه میگیریم:
      اسپورتیج جدید ++++
      توسان جدید _ _ _ _

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر حسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا وکیلی جلوش زشته .نسبت به نسل قبلیش پس رفت داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نخود آش

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    میخوام از کمپانی درخواست کنم اسمشو عوض کنه بزاره زشتپورتیج

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخخ ایول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احسان(احسان)

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا فاصله ای که بین خودروسازی ایران و کره افتاده قابل مقایسه با فاصله خورشید و مریخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. milad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خوشبحال کسی که میتونه بخره…..ما که نمی تونیم…یعنی 90درصد مردم ایران نمیتونن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Erfan

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    قبلا گفتم، بازم میگم. نمای جلوی ماشین یه ضعفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AHMADREZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    جلوی نسل قبل بهتر بود اما عقب و داخل این عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اگر عقب این با جلوی توسان بود معرکه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر علاقه مندانش نوجوان هاو جوان ها باشن و برای سنهای بالاتر، جذابیت کمتری داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohsen

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوب نبود بد تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اصولاً به کراس اوور شهری هیچ علاقه ای ندارم ولی این مدل خیلی اسباب بازی شده ولی همیشه طراحی داخلی کیا رو به هیوندای ترجیح دادم
    دوستی گفت که طراحی داخلی کمری زشت هست!!!برادر من،پس از نظر شما طراحی داخلی اکثر کمپانی ها زشت هست.طراحی داخلی کمری مختص طبقه ایست که طرفداراش هستند و به همین خاطر باوقار و سنگین طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سکوت

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام hell cat..من قیطریه…ولی به دلیل کارم تقریبا نصف سال کیش و دبی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Mehrbod

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اسپورتیج در بیشتر نما ها ، اگرچه از همتایان آمریکایی خود بسیار کپی می کند و می آموزد ، پیشرفت چشمگیر و طراحی اصولی را به نمایش گذاشته است و برخلاف هیوندای ، کیا زبان و مسیر ارتباط بصری را با دوستدارانش پیدا کرده است و از این نظر نسبت به نسل پیشین خود ، ارتقا یافته است .
    اما در بخش پیشرانه بسیار نا امید کننده است و مشخص نیست با این قابلیت های دینامیکی به کدام بخش اصلی و جدی از بازار کراس اوور های تعلق دارد که بیشتر به اس یو وی های کوچک شهری می ماند و حتی عملگر های خودرو نظیر جلوگیری از خروج از لاین، ترمز خودکار پیشگیری از برخورد، چراغ نوربالای خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، دوربین استاندارد در عقب خودرو برای پارک و سیستم هوشمند پارک دوبل خودکار تمامی حکایت از یک گونه شهری تمام عیار را دارد تا قابلیت هایی که بتواند به دینامیک آفرود کمکی کند .
    به قول یکی از دوستان : ” یک خودرو را فقط با چند سانت فاصله بیشتر از سطح زمین که نمی توان کراس اوور نامید ” .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. heh...

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراح این چی پیش خودش فکر کرده ؟ از نیسان جوک هم مضحک تر شده :D :D :D :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد علی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      حرف الکی نزن دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. وحید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط می تونم بگم هروز زشت تر از دیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امير

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان … با وجودی که پایبندی به اصول طراحی برای یه کمپانی خیلی حیاتی به نظر میاد ولی این شرکتهای کره ای نشون دادن که بعضی وقتا از اون ور پشت بوم هم ممکنه بیفتن . به نظر میاد اصرار بیش از حد روی جلو پنجره دماغ ببری یه خرده قیافه این خودرو رو از جلو گنگ و عجیب کرده . انگاری که یه نسل عقب تر رفته . واقعا که نمای عقبی خودرو خیلی سرتر از جلوشه . حالا اینکه فنی خودرو بهتر شده یا بدتر یه بحث دیگه اس. یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شهریا ر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    حیف شده واقعا…جلوش اصلا خوشگل نیست هیچ تو ذوق هم میزنه…2015 خیلی خوشگله ….ولی کیا پسرفت بدی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      پسندیدن ظاهر یک امر کاملا شخصی و سلیقه ای هست چون به فیس فعلی عادت کردید و لی فیس جدید بیاد قطعا جذابتر و محبوبتر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Archi KHAN

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بسیار زشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mehdi

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    زشت…اه اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این چه وضعیه من میخوام دونم این فیس مال 2016 یا نه مال 2017 سایت کیا هم برای 2016 همون فیس قبلی رو گفته من میخوام بخرم کسی میدونه جواب بده ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام تو ایران همون مدل 2015 با مدل 2016 به فروش میره و منم ثبت نام کردم این مدل میدونم حداقل تا سال 2017 نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام کسی میدونه اسپورتیج 2016 کی واد ایران.میشه به من گفته بودم اول آبان الان وسطاشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امید

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان لطفا بگید که چه وقتی2016 وارد ایران میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پدرام

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ناراحت نباشین اسپورتیج 2016 شکلش همون قبلیه 2017 احتمالا این میشه من 2016 خریدم همونه ولی لاستیکش پهن تر شده چند تا اپشن هم بهش اضافهه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بهزاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وقتی این مدل جدید اومد به بازار در عمل میبینیم چه اتفاقی برای نسل 3 میافته. … همون اتفاقی که با ورود نسل 3 برای 2 افتاد.
    فعلا کل کل کسایی که نسل 3 دارن اجتناب ناپذیره. از جمله خودم که یکماه قبل بهمین دلیل فروختم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. حمید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا من این ماشینو گرفتم . قیافش که واقعا محشره مدل ماشین gt line فول آپشنه رینگ 19 موتور 1600 gdi توربو با 178 اسب بخار قدرت شارژر بی سیم سنسور جلو و ترمز خودکار حدکت بین خطوط. درب جعبه برقی و باز شدن اتومات و یه عالمه آپشن دیگه . صدای موتورش خیلی نازه واقعا حس اسپرت بهت دست میده . البته ماشین پلاک منطقه آزاده ولی اگه ملیش اومد بگیرید حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      منم شهریور از پرشین پارس تحویل میگیرم با پلاک ملی فقط نمیدونم sx هست یا ex
      لطفا راهنمایی کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا