کیا

شاسی‌بلند جدید کیا KX5، اسپورتیجی برای چینی‌ها!

کیا شاسی‌بلند جدید خود در چین را با نام KX5 معرفی کرد. این خودرو که به نوعی اسپورتیج چینی‌ها محسوب می‌شود توسط جوینت ونچر محلی دانگ فنگ یوئدا کیا تولید خواهد شد.


واضح‌ترین تفاوت بین نسخه‌ی آمریکایی اسپورتیج و مدل چینی KX5 نمای جلوی بازنگری شده است که در آن ظاهر مرسوم‌تری را شاهد هستیم. چراغ‌های جلوی نازک و جلوپنجره جدید جزو شاخص‌ترین تغییرات این شاسی‌بلند هستند.


اگرچه برخی افراد معتقدند کیا KX5 جدید از نظر طراحی محافظه‌کارتر از نسخه‌ی آمریکایی بوده اما اکثر افراد طراحی آن را جذاب‌تر خواهند داست. با نگاه به دیگر نقاط بدنه تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد.


دیگر نقطه‌ی برجسته کیا KX5 جدید به کابین آن مربوط می‌شود که دارای طراحی جدید برای داشبورد می‌باشد. در این بخش از تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید همچون پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده است. دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد چراکه جای خود را به یک پانل لمسی داده‌اند.


مشتریان چینی خواهند توانست بین دو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۴ اسبی و نسخه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶۲ اسب بخاری یکی را انتخاب کنند. این دو پیشرانه به ترتیب با گیربکس‌های ۷ سرعته دوکلاچه و ۶ سرعته اتوماتیک همراه می‌شوند.

دانگ فنگ یوئدا کیا ادعا می‌کند KX5 جدید بسیار آرام‌تر از قبل بوده که این امر به خاطر استفاده از متریال ضد صدای چندلایه در کابین میسر شده است. طیف کاملی از سیستم‌های ایمنی فعال هم وجود دارد که البته به آن‌ها باید تجهیزاتی همچون سیستم کنترل صوتی، شارژ بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه و… را اضافه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    جلوش که کلا معقول تر از نسخه ی عادیشه،بیشتر شبیه نسل قبلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Think different

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خدایش دستشون درد نکنه سری قبلیش واقعا چراغاش افتضاح بود شبیه این ماهی بادکنکیا بود اما چراغای عقبش خیلی قشنگ بود که الان اونو حفظ کردن و جلو رو اصلاح کردن به این میگن مشتری مداری تازه برای برادرهای حساس و شکننده چینیمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    خداییش طراحیش از نسخه جهانیش بهتره. لطفا پدال یا دوستان اگر اطلاعی دارید به این سوال جواب بدید:
    چرا ایران نمیاد مثلا با شرکتهای مطرحی که در چین سرمایه گذاری کردند وارد معامله نمیشه؟ یعنی مثلا بیاد محصولات فولکس که شرکت مثلا faw تولید میکنه، یا مثلا شرکتهای چینی که مونتاژ تویوتا را بر عهده دارند و… در اینصورت آیا مشمول تحریم میشیم؟ الان شرکت جتا یه شرکت اختصاصی است که در چین تولید شده و میاد محصولات فولکس را میزنه. یکی از شرکتهای ما بیاد با جتا قرارداد ببنده، مشکلی پیش میاد؟ شرکت جتا مختص چینه، ترس ازین نداره که محصولاتشو صادر کنه. اصلا صادرات نداره. در اینصورت ما یه محصول خوب فولکس یا تویوتا را مونتاژ کنیم و سوار بشیم بهتره یا محصولات چینی محض، مانند چری و لیفان و… ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      آمریکایی اطلاعاتشون از شما بیشتر دوما آمریکا راه نقل انتقال پول بسته بخاطر همین سخت که پول جابه جا بشه سوم اینکه شرکت مادر و قتی تحریم کنن خودش جلوی شعبه چینی رو میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش معقول تر از نسخه بین المللی هست بازار چین انقدر اهمیت پیدا کرده که تو این چند ساله تمام شرکت های بزرگ دارن کاملا سفارشی خودرو میسازن فقط برا چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا