کیا

نگاهی به کابین کیا K900 جدید، فضایی لوکس و ظریف

پس از انتشار چندین تصویر جاسوسی و تیزر از نسل جدید محصول لوکس کیا K900، این خودروساز کره‌ای تیزر جدیدی از کابین را نیز منتشر کرده و گفته که این خودرو در ماه آوریل معرفی خواهد شد. تغییرات زیادی در کابین این سدان لوکس و بزرگ صورت گرفته و کیا سعی داشته با استفاده از متریال بهتر و چرم بیشتر، تریم چوب و تکنولوژی بیشتر این خودرو با بهتر از هر زمان دیگری جلوه دهد.


در کابین شاهد پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال و دکمه‌های بسیار کمتری روی داشبورد هستیم بنابراین بخش اعظم کنترل‌ها و عملکردها از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی صورت خواهد گرفت. این صفحه لمسی که ۱۲.۳ اینچی بوده روی کنسول مرکزی قرار گرفته و ورودی‌های هوا نیز از کناره‌های صفحه‌نمایش به زیر آن نقل مکان کرده‌اند. به نظر می‌رسد تنها دو ردیف دکمه وجود داشته زیرا کیا خواسته طراحی مینیمالیستی را که در میان خودروسازان بیشتری محبوب می‌شود بکار گیرد.


نسل جدید K900 از نورپردازی LED با حداقل ۶۴ رنگ و ۷ تِم انتخابی بهره خواهد برد. محصول پرچم‌دار این کمپانی همچنین دارای حسگرهایی خواهد بود که قصد راننده برای استفاده از دکمه‌ای روی داشبورد را احساس کرده و نور آن دکمه را افزایش می‌دهند.


همچنین تقریباً هر جایی که مشاهده می‌شود چرم بکار رفته که از جمله این نقاط می‌توان به بالای داشبورد و پانل درب‌ها اشاره کرد. عناصر چوبی و متالیک نیز باعث لوکس‌تر شدن فضا شده و البته کنسول مرکزی نیز پهن‌تر از قبل می‌باشد. یک سیستم صوتی جذاب نیز می‌تواند توجه مالکان را به خود جلب کند. همچنین ساعت آنالوگ کیا نیز توسط ورودی‌های هوای مرکزی احاطه شده است.


درست همانند بدنه، کابین نسل جدید K900 (این خودرو در برخی کشورها با نام کوریس نیز شناخته می‌شود) حاصل تشریک مساعی استودیوی‌های طراحی نامیانگ کره و ایروین کالیفرنیا می‌باشد. تولید این سدان فول سایز همچون گذشته در کره جنوبی انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز از نیمه دوم سال جاری در برخی بازارهای جهانی کلید خواهد خورد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کابینش تلفیقی از کابین اس کلاس و سری ۷ هست که واقعا خیلی زیبا شده
    ولی طراحی بیرونش یه جوریه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmm

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اگر المانی ها نبودند نه کیا بود نه هیوندا

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حسین دهمرد

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        اگر آلمانیها نبوند از یکی دیگه کمک میگرفتن
        ولی اگه ایرانیا نبودند که کیا پراید رو بهشون بندازه الان حتی کسی نام کیا رو هم نمیشنید.البته همین حرف رو تا حدود میشه برای پژو هم به کار برد
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر علی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (399 ديدگاه)

      عزیز من بذار معرفی بشه بعدا نظر بده در مورد طراحیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Wrx

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    داخلش که خیلی خوب و جذابه ?
    نمای جانبی و مخصوصا جلویی خیلی خوبه ☺️
    ولی نمای پشتیش زیاد جذاب نیست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نمای جلو نیم نگاهی به بنز و عقب نیم نگاهی به بنتلی داشته. ولی عالی شده. یادمون نره که شاید K900 لوکس باشه اما کیا کلا یه برند لوکس نیست و این طراحی برای یه برند غیر لوکس عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید علیرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    .
    در حد خودش عالی کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. samad

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لوکس تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ترکیب مرسدس و بنتلی
    نمای داخل اما خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    نسل قبلش افتضاح بود هرچند تلاش ستودنی بود ولی از هر نظر در مقابل خودروهای دیگه کم می اورد اصلا در حد اندازه یه خودروی لوکس بزرگ نبود
    این نسل طراحی بیرونش به نظرم الهام گرفته از مرسدس کلاس سی نسل قبل هست و داخلش هم نمی تونم بگم شبیه چه خودرویی هست ولی تلفیقی از طراحی های باکیفیت و روز دنیاست امیدوارم قیمتش همانند برادر ناتنیش جنسیس مناسب باشه تا مردمان دیار کفر از سواریش لذت ببرن و ما همچنان درگیر ساخت خودرو باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به عنوان پرچم دار ” کیا ” ماشین خوب و قشنگیه ولی لوکس رو بخوام در یک کلام معنی کنم میشه : رولز رویس فانتوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      فانتوم لوکس نیست
      سوپر لوکس هم نیست
      بلکه هایپر لوکسه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        بله آقا حامد رولز رویس فانتوم هایپر لوکسه
        ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (252 ديدگاه)

    غربیلک فرمان اقتباس از ائودی a8 جدید
    رودری ها از s class
    داشبورد اصلی s class و serie 7
    کنسول میانی آئودی های قدیمی تر،مرسدس و بی ام دبلیو و نیسان
    طراحی جلو اقتباس از المان های serie 6 و بعضی مدل های مرسدس
    طراحی کلی و باد گلگیر ها و… المان های طراحی خودروهای آلمانی
    عقب هم هم بنتلی و هم لوکس های خاص ژاپنی و حتی محصولات فرانسوی
    حالا ۴ تا مورد به نظر بنده
    ۱ .هیچ اشکالی در الهام گرفتن و ایده گرفتن از برند های تراز اول دنیا در جهت پیشرفت وجود نداره و این خیلی هم خوب و صحیح است.
    ۲.سلاطین مسلم و جهت دهنده های اصلی صنعت خودرو برند های آلمانی هستند.(تمام برندهای لوکس از جمله کادیلاک،جگوار،لکسوس(که از ابتدا با کپی کاری محصولات مرسدس شروع کرد)،اینفینیتی ،ولوو (اخیرا) ،آلفا رومئو (اخیرا) و همین کره ای ها از سبک و سیاق و المان های طراحی های داخلی و خارجی محصولات آلمانی برای محصولات جدیدشون الهام گرفته اند.شما به ساده شدن طراحی کنسول داخلی که مرسدس آغازگرش بود توجه کنید که تاثیرش را روی نسل جدید لکسوس ls هم گذاشته و حتی همین کیا و برند های دیگه البته،تا طراحی داینامیک و اسپرت محصولات چند سال اخیر کادیلاک و جگوار و اینفینیتی و ولوو ،که همه به سیاق طراحی های همیشگی بی ام دبلیو (مخصوصا) و آئودی و مرسدس هستند،برسی کنید و ببینیدکدوم محصول کادیلاک و جگوار یا ولوو و… ۲۰ سال پیش اینقدر مشابه و نزدیک به طرح های آلمانی ها بودن…!
    حتی بعضی هاشون سبک طراحی خودشون را داشتند که امروزه هیچ شباهتی به قبلشون ندارن (جگوارو کادیلاک و ولوو نمونه های بارز هستند) ،دیگه تو بحث تکنولوژی و نوآوری محصولات آلمانی که حرف و کلام بی پایانه…
    ۳.تبریک فراوان به کیا و هیوندای و کره ای های سخت کوش و طالب پیشرفت
    ۴.متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبی داره مخصوصا داخلش، در کل خیلی خوشم اومد،ب شخصه از کیا بیشتر از هیوندا خوشم میاد.
    پدال نمیخوای خدای نکرده مطلبی در مورد کانسپت استون مارتین لاگوندا و مکلارن سنا gtr بذاری؟!!! :) :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali a

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی بیرونی و داخلی با اینکه الهام گرفته از بنز و بنتلی هست ولی واقعا خوب و شیک شده…با امکانات خیلی خوب و قیمت مناسبترش نسبت به رقبا ارزش خریدش خیلی بالاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با اینکه کیا بسیار موفق تر از هیوندا عمل عمل کرده ولی در این کلاس کیا در پس جنسیس قرار میگیره و جنسیس بسیار عالی تر ظاهر شده است

    کیا بهتره تمرکز خودش روی کراس اوور ها و اس یو وی ها قرار بده همچنین در کلاس اسپرت ها
    سدان لوکس جنسیس بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا