کیا

عرضه کیا سید GT در سال آینده

ظاهراً طرفداران هاچبک های داغ باید برای خرید کیا سید GT جدید تا سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند. این خودرو از زیرساخت مشترکی با هیوندای i30 N بهره می‌برد.


بنا به گفته اتوکار، محصول جدید کره‌ای‌ها توسط آلبرت بیرمن توسعه یافته، کسی که در پشت‌صحنه i30 N نیز حضور داشته و البته بخش اعظم فرایند توسعه آن در پیست نوربرگ رینگ بوده است.


البته گروه هیوندای موتور مطمئن خواهد شد که این دو خودرو بازار یکدیگر را تحت تأثیر نخواهند داد. به عنوان نتیجه، هاچبک داغ کیا کم‌توان‌تر از هیوندای i30 N خواهد بود و ظاهراً از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرتی کمتر بهره خواهد برد.

هیوندای i30 N پرفورمنس
هیوندای i30 N پرفورمنس
این پیشرانه در هیوندای دو خروجی ۲۵۰ و ۲۷۵ اسب بخاری دارد. نسخه قوی‌تر i30 N در عرض ۶.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


از طرف دیگر کیا سید GT جدید به احتمال زیاد قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت و بدین ترتیب ارزان‌تر خواهد بود. این خودرو می‌تواند جایگزین ارزان‌تری برای فولکس‌واگن گلف GTi محسوب شود.

اتوکار می‌گوید شاید سید GT از قوای محرکه هیوندای استفاده نکند و قوای محرکه هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی با قدرت حدود ۲۰۰ اسبی را در نظر بگیرد. البته احتمال وقوع چنین امری بسیار کم است.


صرف‌نظر از این احتمالات، قوی‌ترین نسخه هاچبک کامپکت جدید کیا دارای تغییراتی در شاسی خواهد بود و ظاهری گیراتر به همراه تریم اسپورت در کابین را ارائه خواهد نمود.

شاید فرم بدنه ۵ درب هاچبک تنها نوع بدنه‌ای نباشد که سید GT خواهد داشت زیرا انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نسخه شوتینگ بریک آن نیز تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا