کیاهیوندای

فراخوان 500 هزار دستگاهی هیوندای و کیا به خاطر چراغ‌راهنما

هیوندای و کیا به خاطر تولید خودروهای ارزان‌قیمت و مطمئن مشهور شده‌اند اما هر خودروسازی روزهای بدی هم دارد و حالا نوبت به این دو برند کره‌ای رسیده تا طعم فراخوان را بچشند. بیش از نیم میلیون دستگاه از ساخته‌های هیوندای و کیا در آمریکا به خاطر چراغ‌های راهنمای عقب فراخوان می‌شوند.

خودروهای تحت تأثیر این فراخوان عبارت‌اند از هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ و کیا سدونا مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷. کیا سدونا به‌صورت رسمی حذف شده و کارنیوال جای آن را گرفته است. هشتمین نسل سدونا که سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد تا سال ۲۰۲۳ جای خود را به خودروی دیگری خواهد داد. در سال ۲۰۲۰ نیز بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از محصولات این دو شرکت به خاطر نگرانی‌های آتش‌سوزی پیشرانه ناشی از نشتی سوخت و روغن احتمالی فراخوان شده بودند.

2015 Kia Sedona SXL

این دو خودروساز می‌گویند یک مشکل الکتریکی می‌تواند باعث تفسیر نادرست استفاده از چراغ‌راهنما توسط راننده شود. واضح است که چنین امری احتمال درگیری بین رانندگان یا حتی تصادف را بالا خواهد برد. NHTSA در توضیح این مشکل آورده است:

جعبه اتصال هوشمند SJB خودروهای تحت تأثیر این مشکل دارای سیگنال نادرست سوئیچی هستند که جهت استفاده از چراغ‌راهنما را تشخیص می‌دهد. شاید نرم‌افزار SJB به‌صورت صحیح نتواند سیگنال‌های دریافتی از سوئیچ چندمنظوره را تشخیص دهد.

 

اولین بار در می ۲۰۲۱ بود که NHTSA با کیا برای اعلام این مشکل تماس گرفت. هر دو خودروساز می‌گویند مشتریان می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه نموده و کار به‌روزرسانی نرم‌افزار را به‌صورت رایگان انجام دهند. خوشبختانه گزارشی از حادثه یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست هیوندای و کیا نرسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بعضی فراخوان ها انگار فقط بخاطر اینه که بگن ما مشتری مداریم ، مثلا همون در پوش موتور اوراکان یا چراغ هشدار ایربگ جنرال موتورز و یا آرم بی دوام روی فرمون مزدا ۳ یا فوم سقف آستون مارتین dbx ، این فراخوان هیوندای مهمه ها یعنی بی اهمیت نیست و من کلی گفتم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      ولی بالاخره فراخوان باید انجام بشه.
      البته سلطان مشتری مداری و فراخوان و گارانتی خودروسازان ما هستن. 😞

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هیوندای و کیا به خاطر تولید خودروهای ارزان‌قیمت و مطمئن مشهور شده‌اند.
    ولی کارشناسان ایرانی معتقدند که اصلا مطمئن نیستن🤣

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بعضی فراخوان ها خیلی عجیبه! آخه چراغ راهنما رو میشه از سر کوچه هم عوض کرد!

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا