کیا

فراخوان کیا سدونا به خاطر درب‌های کشویی خطرناک!

مالکان کیا سدونای مدل سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در صورتی که خودروی خود را با درب کشویی برقی سفارش داده‌اند بهتر است نگاهی به اخبار این روزها داشته باشند.


بنا به گزارش سازمان NHTSA، درب‌های کشویی این مینی ون کره‌ای شاید به دلیل خطای نرم‌افزاری به‌صورت کامل کار نکنند و باعث ایجاد جراحت شوند.

در بیانیه NHTSA آمده است:

خودروهای فراخوان شده دارای درب‌های کشویی برقی‌ای هستند که دارای ویژگی توقف خودکار و باز شدن دوباره بوده و این ویژگی برای باز شدن درب در صورت مشاهده مانعی طراحی شده است. به دلیل ایراد مدول کنترل درب کشویی برقی، شاید حالت باز شدن دوباره درب با وجود موانع معین عمل نکند.

کیا می‌گوید تعداد ۱۰۶۴۲۸ دستگاه سدونای تولید شده بین ۲۱ جولای ۲۰۱۴ تا ۶ دسامبر ۲۰۱۷ تحت تأثیر این فراخوان هستند. البته از آنجایی که این خودروها به ترتیب شماره شاسی تولید نشده‌اند، مشتریان باید به دنبال اطلاعات بیشتر بوده و با مرکز تماس مشتریان کیا در ارتباط باشند.


این خودروساز تاکنون از چندین مورد جراحت سرنشینان در رابطه با این مشکل آگاه شده است. تا هفدهم می سال جاری ۲۱ شکایت در رابطه با این مشکل ثبت شده و کیا دو مورد آن‌ها را تأیید کرده است.


مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان تا هجدهم ژوئن از زمان‌بندی تعمیر مشکل مربوطه آگاه می‌شوند و به آن‌ها توصیه شده در سریع‌ترین زمان ممکن به یکی از نمایندگی‌های مجاز این شرکت مراجعه کنند. با استفاده از برنامه‌ریزی دوباره نرم‌افزار مدول یاد شده مشکل درب کشویی برقی حل می‌شود و البته که برای این کار هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خیلی شیکه.
    معمولا ماشینای کیا تو آمریکا گارانتیهای فوق العاده ای دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    واقعا جزء ونهای زیبای دنیا هستش. از اون بخش کشیده جلوی ماشین خیلی خوشم میاد، به شخصه خیلی به ونها علاقه ندارم ولی سدونا، ترنسپورتر جزء عزیزان هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    ونهایی که دماغه کوتاه و با شیب زیاد دارن خیلی با سلیقه من جور نیستن، یکی از محاسن سدونا زیباییش هست وبه قول دوستمون گارانتی های خوبی که کیا ارائه میده، چند سال قبل وقتی تیزر تبلیغاتی سدونا را دیدم عجیب شیفته طراحیش شدم، ترنسپورتر هم که از قدیم جزء علایقم بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا