کیا

قیمت‌گذاری کیا کارنیوال جدید، 3 هزار دلار ارزان‌تر از کرایسلر پاسیفیکا

مینی‌ون کاملاً جدید کیا کارنیوال مدل ۲۰۲۲ در سه‌ماههٔ دوم سال جاری در ایالات‌متحده عرضه و جایگزین سدونا خواهد شد. پیش از عرضه اما کیا جزئیات قیمت‌گذاری این مینی‌ون جدید را اعلام کرده است. کارنیوال جدید توسط سازندهٔ کره‌ای به‌عنوان یک وسیلهٔ نقلیهٔ چندمنظوره یا همان MPV توصیف شده که این اصطلاحی است که در بازارهای خارج از آمریکای شمالی مثل اروپا برای سگمنت مینی‌ون استفاده می‌شود. این توصیف متفاوت برای بازار آمریکا شاید به این دلیل است که کارنیوال جدید سعی دارد با افزودن عناصر پویاتر کراس‌اووری، این کلاس را از نو تعریف و جذاب‌تر کند.

کارنیوال در ایالات‌متحده در پنج تیپ مختلف شامل LX، LX با پکیج صندلی، EX، SX و SX پرستیژ عرضه خواهد شد که قیمت تیپ پایهٔ آن از ۳۲,۱۰۰ دلار شروع می‌شود. با این قیمت، مینی‌ون جدید کیا نزدیک به ۳ هزار دلار از پرفروش‌ترین خودروی این کلاس در آمریکا یعنی کرایسلر پاسیفیکا ارزان‌تر و ۱۷۰۰ دلار از سلف خود یعنی سدونا گران‌تر است. تجهیزات استاندارد کارنیوال پایه شامل هفت صندلی با تهویه مطبوع برای عقب، سیستم ورود هوشمند و استارت دکمه‌ای، درهای عقب کشویی و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. سیستم‌های ایمنی استاندارد نیز شامل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، سیستم جلوگیری از برخورد عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار صندلی‌های عقب با سنسورهای اولتراسونیک می‌شود.

برای تیپ LX با پکیج صندلی خریداران باید حداقل ۳۴,۱۰۰ دلار بپردازند. این تیپ به تودوزی SynTex، گرم‌کن صندلی‌های جلو با تنظیم برقی صندلی راننده، غربیلک فرمان چرمی و هشت صندلی مجهز است. تیپ EX هم با قیمت پایهٔ ۳۷,۶۰۰ دلار و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، درب صندوق برقی، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، سنسورهای پارک جلو، دوربین و آیفون داخلی، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود.

برای تیپ SX که به سیستم دید اطراف، مه شکن‌های LED، ریل‌های روی سقف، خروجی برق ۱۱۵ ولت، تهویهٔ صندلی‌های جلو با تنظیم برقی صندلی شاگرد و حافظهٔ تنظیمات صندلی راننده و سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر مجهز است هم خریداران باید حداقل ۴۱,۱۰۰ دلار پرداخت کنند؛ و نهایتاً در بالاترین تیپ یعنی SX پرستیژ هم قیمت به ۴۶,۱۰۰ دلار می‌رسد و چراغ‌های LED، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های ردیف دوم، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تودوزی چرمی و سیستم صوتی Bose را ارائه می‌کند.

همهٔ تیپ‌های کارنیوال به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مجهز هستند که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و ظرفیت بکسل ۱۶۰۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کند. این مینی‌ون کره‌ای در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    کابینش عالیه?

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10180 ديدگاه)

      چند وقت پیش یه مقاله میخوندیم از اینکه چرا باید خودروهای آینده ارزان‌تر شوند و استدلالش هم این بود که چون همه چیز دیجیتالی شده و میشه و استفاده از قطعات مکانیکی کمتر میشه ، باید هزینه‌های جانبی هم کمتر شوند و درست میگفت !

      خودروهای جدید از دکمه‌های مکانیکی کمتری استفاده میکنند و همین باعث ارزان‌تر تمام شدن ساخت خودرو میشه !

      مثل بنز S جدید یا تسلا و… که داشبود وسط فقط یه پنل هست بدون دکمه !

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. علی

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        الان لمسی دیجیتالی و صوتی شدن
        ۲۰ روز پیشا فیلمشو دیدم طرف فولکس داشت فکر کنم چون چندتا فیلم بود مارکش یادم نمونده با صوت همه چی ماشینو کنترل میکرد.

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. Hadi

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این ماشین واقعاً تو این کلاس خوبه ولی تلوراید بیشتر میارزه ولی این جادار تر و پر آپشن تره…
        تلوراید:لایک ?
        کارنیوال: دیسلایک ?

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. овsкиكMас

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          هادی کلا استفاده این دوتا خیلی فرق داره! اونی که کارنیوال میخره نیازهای دیگه ای داره از ماشین که تلوراید یا هر ماشین تو این کلاس نمیتونه تامینش کنه و برعکس
          کلا دو کلاس متفاوت هستن
          ولی منکه کلاس تلوراید مورد علاقم هست

          موافقم 10
          مخالفم 2
      3. ⁶⁰⁰⁰⁰⁰

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        عجب چیز لاکچری بمولا

        موافقم 0
        مخالفم 4
  2. Amir

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه،کابینش لوکسه
    طراحی هم عالی
    قیمت گذاری که واسش انتخاب کردن هم مناسبه خیلی با توجه به اینکه کرایسلر پاسیفیکا اگر اشتباه نکنم بهترین ماشین این کلاس هست

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. مانی

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دقیقا پاسیفیکا صاحب این کلاسه
      وقتی‌ کیا ماشین به این خوشگلی‌ و خوبی‌ میسازه و قیمتش رو هم ۳۰۰۰تا
      بیشتر از پسیفیکا میذاره یعنی‌ اومده که این کلاس رو صاحب بشه
      نکته دوم هم اینه که علت تغییر صفحه نمایش‌های مرسدس تو نسل جدیدی اینه که کم کم داره عمومی‌ میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10180 ديدگاه)

    کلاً در این سبک خودرویی ، تمام رقبا قدرتمند و عالی هستند و نسل جدید کارنیوال هم واقعاً عالی کار کرده که میشه از تو عکس هم به منتاژ قدرتمندش پِی برد و طراحی دلچسبی هم داره بخصوص در داخل .

    جالبه برام که آمریکایی‌ها عاشق کاپ‌هولدر هستند و تو همچین خودروهایی تا جا داره کاپ‌هولدر جایگذاری میکنند ، فکر کنم هر یک نفر شرنشین دارای سه جایگاه (آب‌معدنی ، فلاکس قهوه و نوشابه ) باشه !
    بیشتر محصولات شورولت هم چنین هستند و البته تویوتاها و هونداهای مخصوص بازار آمریکا هم اگر توجه کنید چنین است !

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. افشار

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (705 ديدگاه)

      جایگاه آب معدنی ! نقل قولی از ممد ژانگولر بود !! البته یک مدت هست که ممد ژانگولر غیبش زده و پیداش نیست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. STAN

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به نظر من پاسفیکا گزینه بهتریه.

    موافقم 7
    مخالفم 6
  5. REZA ///AMG

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    کیا سدونا (کارنیوال) جدید واقعا یک شاهکار تو این سگمنت محسوب میشه. پیشنهاد میکنم حتما فیلمهای بررسیش رو تو یوتیوب ببینید. اگه تو بازاریابی و نرخ تولید مشکلی نداشته باشه احتمالا تو فروش بتونه سینا و اودیسی (و حتی شاید پسفیکا) رو کنار بزنه.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      گره ای ها تو بازار یابی و تولید هیچ وقت مشکل نداشتن.ولی در نهایت ۳ تا ۴ ساله به این کیفیت رسیدن.و مردم هنوز بهشون اعتماد ندارن.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  6. Benz309 1974

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    عالیه فقط یه سوال : سدونا نسل قبلی این مینی ونه و تولیدش متوقف میشه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      بله

      موافقم 2
      مخالفم 2
  7. mahan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هم خوش فیسه و هم خوش قیمت!رنگ قهوه ای لیزریش قشنگ میتونه باشه یا همین ابیش
    ایکاش طوری میشد که مردم میتونستند هر رنگی که دوست داشتند یا احساس می کردند خودروشون رو زیباتر کرده میخریدند

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      توی ایران تا چند سال پیش هم همینطور بود .ولی خودرورو ساز ها و وارد کننده ها دیدن همه مردم سفید میخرن.و تصمیم گرفتن همون چند دونه خودرو رنگ دیگه رو تولید نکنن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. mahan

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اخه کیفیت رنگ خودروساز های داخلی بدرد نمیخوره و همون سیاه سفیدشونم چنگی به دل نمیزنه!
        شما رنگ های قهوه ای هاوانا و شامپاینی و سبز بی ام و و شرابی لکسوس و …
        نگاه کنید بعد متوجه میشید چرا رنگ های ایرانی این قدر بدرد نخورند!
        در خصوص بعضی رنگ ها هم رو بعضی خودرو ها گرونتره من می خواستم قهوه ای هاوانا رو e250 بفروشم از نمونه های دیگه گرونتر فروختم و همین طور گرونتر خریده بودم

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (804 ديدگاه)

          وارداتی ها هم همه سفیدن.

          موافقم 0
          مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا