کیا

اعلام مشخصات پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

مدت کوتاهی پس از رونمایی از سدان اسپرت استینگر در نمایشگاه دیترویت، کیا هم‌اکنون مشخصات پیشرانهٔ دیزلی این خودرو را برای بازار اروپا اعلام کرده است. همچنین گفته‌ شده در کنار این موتور دیزل، همان دو موتور بنزینی که برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده‌اند، در بازار اروپا هم ارائه خواهند شد.

kia-stinger-2018-1600-04

پیشرانهٔ دیزلی کیا استینگر از نوع ۲.۲ لیتری توربو دیزل است که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. استینگر با این موتور دیزل در ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

stinger-10

بااین‌حال اگر موتورهای بنزنی را ترجیح می‌دهید، همان‌طور که گفته شد کیا همان دو موتور بنزنی بازار ایالات‌متحده را در اروپا هم ارائه کرده است که شامل یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

استینگر با بالاترین موتور خود یعنی نمونهٔ شش سیلندر می‌تواند در ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد؛ اما هنوز آمار عملکرد موتور ۲ لیتری بنزینی آن اعلام نشده است ولی این موتور ازلحاظ عملکرد بین نمونهٔ دیزلی و بنزینی شش سیلندر قرار می‌گیرد. کیا سدان اسپرت خود را در هر دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک در بازار اروپا عرضه خواهد کرد درحالی‌که برای انتقال نیرو هم به‌صورت استاندارد یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را در نظر گرفته است.

2018-kia-stinger-gt_012

هرچند کیا استینگر با ۴.۸۳ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و فاصلهٔ محوری ۲.۹، ابعادی نزدیک به سدان‌های لوکس متوسط دارد، اما این فرزند جدید کیا درواقع رودرروی سدان‌های پریمیوم کامپکتی مانند ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس و همین‌طور سدان‌های کوپه‌ای چون ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت‌بک قرار می‌گیرد.

stinger-vs

کیا هنوز قیمت‌گذاری مدل‌ها و تیپ‌های مختلف استینگر را اعلام نکرده است اما میدانیم این خودرو در نیمهٔ دوم سال جاری در بازار ایالات‌متحده و در سه‌ماههٔ چهارم امسال در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

kia-stinger-2018-1024-10

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مثل اینکه تولید این ماشین بصورت انبوه و عرضه در بازار های جهانی دیگه قطعی شده.
    با آرزوی موفقیت کیا.

    امیدورام هر چه زودتر مقایسه ی این خودرو با رقیبان آلمانی رو ببینم تا عمق پیشرفت کیا بهتر دستم بیاد. از پشت مانیتور نمیشه در مورد قابلیت های دینامیکی نظر داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    برعکس بقیه دوستان نمای عقبش فوق العاده ست من عاشق این نوع طراحی چراغ ها هستم
    هیوندای گرنجور هم تمام ابهتش به طراحی پشتش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فامیلی موتورز

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مقایسه با ژرمن ها !!!!؟ خواب دیدی خیر باشه عمو……………..موش کره ای با ببرهای آلمانی مقایسه بشه ؟ یه چیزی بگو بگنجه آخه برادر من

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا