کیا

معرفی نسخهٔ اروپایی کیا اسپرتیج جدید با طول کمتر و پیشرانه‌های هیبریدی

کیا نسخهٔ اروپایی نسل پنجم کراس‌اوور اسپرتیج را پیش از حضور در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرده است. این نسخه که به‌طور خاص برای اروپا طراحی شده، هرچند به نسخهٔ جهانی که چند ماه پیش معرفی شد شبیه به نظر می‌رسد اما درواقع ۱۳۳ میلی‌متر طول کمتری دارد. این یعنی اسپرتیج اروپایی با طول ۴,۵۱۵ میلی‌متر، تقریباً هم‌اندازهٔ فولکس‌واگن تیگوآن ۴,۵۰۹ میلی‌متری است. به گفتهٔ کیا، در این نسخه ظاهر بیرونی، تکنولوژی و پیشرانه‌ها همگی با در نظر گرفتن خریداران اروپایی طراحی شده‌اند.

هرچند نسخهٔ اروپایی اسپرتیج از نسخهٔ جهانی کوتاه‌تر است اما از نمای جلویی یکسانی بهره می‌برد که این یعنی در اینجا هم شاهد همان جلوپنجرهٔ پوزه ببری به همراه چراغ‌های منحصربه‌فرد با دی‌لایت‌های LED بومرنگ شکل هستیم. البته در طراحی جلوپنجره و سپر جلو تفاوت‌هایی با نسخهٔ جهانی به چشم می‌خورد. در پروفیل جانبی خودرو به خاطر کوتاه‌تر شده طول، طراحی درهای عقب تغییر کرده و لچکی روی ستون C هم حذف شده است. اسپرتیج اروپایی همچنین از سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ نیز بهره می‌برد. خریداران می‌توانند برای این کراس‌اوور از بین رینگ‌های ۱۷، ۱۸ یا ۱۹ اینچی با شش طراحی و رنگ مختلف یکی را انتخاب کنند.

کابین اسپرتیج جدید نیز با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی خمیده برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با گرافیک شفاف در پشت غربیلک فرمان، طراحی جسورانه‌ای دارد. این صفحه آمپر می‌تواند نقشه‌های ناوبری را به نمایش درآورد درحالی‌که به لطف قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، راننده همیشه از جدیدترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار خواهد بود. در اسپرتیج اروپایی با وجود طول کمتر، سرنشینان عقب از فضای پای ۹۹۶ میلی‌متری و فضای سر ۹۹۸ میلی‌متری بهره‌مند خواهند بود. صندوق بار خودرو نیز ۵۹۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

کیا برای خریداران اروپایی اسپرتیج طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را در نظر گرفته که شامل نمونه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی، هیبریدی خفیف و دیزلی می‌شود. همهٔ مدل‌های هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این موتور بنزینی با یک موتور الکتریکی ۹۰ اسب بخاری و یک پکیج باطری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی همراه است که مجموع خروجی را به ۲۶۰ اسب بخار می‌رساند، نسخهٔ هیبریدی یک موتور الکتریکی ۶۰ اسب بخاری و یک پکیج باطری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی داشته و مجموع قدرت آن ۲۳۰ اسب بخار است. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری در نسخهٔ هیبریدی خفیف نیز در دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار ارائه می‌شود.

علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی هم در دو سطح قدرت ۱۱۵ و ۱۳۵ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. این موتور از تکنولوژی کنترل فعال آلایندگی برخوردار است که به کاهش تولید NOx و سایر گازهای مضر کمک می‌کند. همچنین برای این موتور دیزلی هم سیستم هیبریدی خفیف قابل سفارش خواهد بود. برای انتقال نیروی همهٔ موتورها و نسخه‌ها هم گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه و شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.

در کنار تنوع موتورها، کیا طیف گسترده‌ای از حالات رانندگی را هم برای اسپرتیج جدید در نظر گرفته که شامل اقتصادی، راحت، اسپرت و حالت جدیدی بنام تراین می‌شود که برای رانندگی در برف، گِل و ماسه توسعه یافته است. این کراس‌اوور جدید همچنین از کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق هم بهره می‌برد که به‌طور مداوم کمک‌فنرها را تنظیم می‌کند تا خودرو را همیشه اسپرت، راحت و توانمند نگه دارد. در این ماشین سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای مثل کروز کنترل تطبیقی هم وجود دارد که با استفاده از اطلاعات ناوبری، درصورتی‌که پیچ تندی در مسیر پیش رو وجود داشته باشد خودرو را در سرعت مطمئنه نگه می‌دارد. نسل جدید نسخهٔ اروپایی کیا اسپرتیج اوایل سال آینده راهی این قاره خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    واقعآ خوبه ، خیلی پیشرفت داشتن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. امیر

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نسبت به رقبا فکر می کنم زشت تره ولی در کل خوبه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. Ali_x76

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ۲ نسل قبلش واقعا از هر جهت زیباتر و شکیل تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ولی کیفیت سواری خوبی نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ARMAN

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عجب پیشرفتی کردن دمشون گرم
    حالا ما هر روز داریم آپشن های پیش پا افتاده رو حذف می کنیم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Moon

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من اسپرتیج نسل ۳ نسخه ی ۲۰۱۵ داشتم جذابیت بصری زیادی داشت ، کیفیت کابینش بد نبود ولی خوبم نبود ولی یه مشکل نسبتا بزرگ داشت اینکه تقریبا هر ۶ ماه یکبار سیستم شیشه بالابرهاش از کار می افتاد از مهندس اطلس خودرو پرسیدم چرا اینطور میشه هر دفعه گفت همه ی اسپرتیج های این نسل این مشکل رو دارند بعد از چند وقت روی سیستم برقش جرم می گیره که باید سنباده روش بکشند تمیز بشه و دوباره هم این اتفاق باز میفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (568 ديدگاه)

      دروغ گفته . از نمایندگی ایران بیشتر از این انتظار نیست.
      چرا دروغ گفته؟؟؟ چون مدلهای دیگه ای که من داشتم همچین مشکلی نداشت. درواقع اصلا مشکل مزمن نداشت.
      بحثم سر کیفیت اصطحلاک نیست. منظور مشکل همه گیر در تمام مدلهاست که صحت نداره.
      یک ذره انصاف ندارند. نمایندگی ها.
      پا بده همه قطعات سلام ماشین برمیدارن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. abdi_mahdi

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ایول داره از نظر طراحیم واقعا زیباست فقط با عقبش خوب کنار نمیام

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اسپورتیج چه روند پیشرفتی توی طراحی داشته! آدم باورش نمیشه نسل قبلی چی بود الان چی شده…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. محمد مختاری آذر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عجب زیبا هستش یکی از زیباترین محصولات کیا هستش واقعا سنگ تمام گذاشتند قدرت مناسبی برای خودروی شهری دارد قسمت جلوی خودرو واقعا با اون چراغ ها چشم نواز شده در مورد عقب خودرو هم باید بگم اون چراغ عنصر اصلی هستش کابین هم که خوب هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا