کیا

معرفی نسل جدید کیا سول 2020 در لس‌آنجلس

جدیدترین نسل کیا سول ۲۰۲۰ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد. اگرچه ظاهر کلی این خودرو شبیه مدل قبلی می‌باشد اما در ذات آن تغییرات قابل‌توجهی رخ داده است.

کیا سول 2020
سول ۲۰۲۰ جدید از هویت جعبه‌ای شکل استفاده می‌کنند اما در ظاهر آن برخی عناصر آینده‌نگرانه به ویژه در بخش جلو به چشم می‌خورند. برای مثال یک جفت چراغ جلوی نازک وجود دارد که بالای عناصر مشکی قرار گرفته‌اند و یک جلوپنجره‌ی تیره‌ی بزرگ هم به چشم می‌خورد. در این بخش باید به دیلایت های جدید هم اشاره کنیم.

کیا سول 2020
نمای عقب نیز کاملاً متفاوت با نسل پیشین بوده و شامل چراغ‌های چشمگیری است که روی ستون‌های C هم بسط یافته‌اند. خب صحبت از ستون‌های C شد و باید گفت کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند این ستون‌ها با الهام از بال‌های هواپیما طراحی شده‌اند. ستون‌های C همچنین نشان سول را در خود جای داده‌اند.

کیا سول 2020
از نظر قوای محرکه‌ی بکار رفته نباید انتظار موارد زیادی را داشته باشید. مدل‌های پایه دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتون متر خواهند بود. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT هوشمند همراه می‌شود. افرادی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند می‌توانند پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری را انتخاب کنند. این پیشرانه هم با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت شده است.


حالا به مهم‌ترین ویژگی سول جدید یعنی مدل تمام الکتریکی آن می‌رسیم. سول الکتریکی از مجموعه باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که پشتیبان سیستم شارژ سریع DC بوده و از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور قابل‌توجه ۳۹۴ نیوتون متری سود می‌برد. کیا هنوز مشخصات عملکردی این خودرو را اعلام نکرده است.

کیا سول 2020
از جمله ویژگی‌های این خودروی الکتریکی می‌توانیم به چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت، اسپورت و اکو پلاس اشاره کرد. این حالت‌ها به‌صورت خودکار خروجی پیشرانه، ترمزهای احیا شونده، سیستم تهویه مطبوع و بخاری را تنظیم کرده و سرعت نیز به‌صورت خودکار محدود می‌شود تا به راندمان پیشرانه کمک شود.

کیا سول 2020
همچنین سول الکتریکی دارای ترمزهای احیا شونده‌ی هوشمندی است که از طریق پدال شیفترها عمل کرده و به راننده اجازه می‌دهند در زمان کاهش سرعت انرژی جنبشی را جذب کرده و برد خودرو را افزایش دهند. همچنین سیستم ترمز و توقف و هوشمند احیای ترمز وجود دارد که سطح ترمز احیا شونده را بسته به خودروی حاضر در جلوی سول الکتریکی تنظیم می‌کند.

طراحان کیا در کابین از موسیقی الهام گرفته و یک سری فرم‌ها و بافت‌هایی طراحی کرده‌اند که منعکس‌کننده‌ی عناصر آکوستیک برای ایجاد تجربه‌ای متفاوت می‌باشد. یکی از عناصر کلیدی بخش داخلی سول جدید نورپردازی مبتنی بر موسیقی است که می‌تواند با موزیک در حال پخش هماهنگ شود. همچنین شارژ بی‌سیم هم نصب شده است.

کیا سول ۲۰۲۰ با صفحه لمسی رنگی ۱۰.۲۵ اینچی در دسترس است. اندروید اتو، اپل کارپلی، دوربین دنده‌عقب، بلوتوث و… از جمله تجهیزات این خودرو هستند. مشتریان همچنین می‌توانند هدآپ دیسپلی ۸ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردون ۶۴۰ واتی با آمپلی‌فایر، ۱۰ بلندگو و یک ساب ووفر را سفارش دهند.


از نظر ایمنی، سول جدید دارای سیستم‌هایی همچون پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، کروز کنترل هوشمند و دستیار نوربالا می‌باشد.

مدل‌های استاندارد احتراق داخلی کیا سول ۲۰۲۰ در تریم های GT-Line، X-Line و EX دیزاین کالکشن عرضه خواهند شد. از میان این نسخه‌ها شاید مدل X-Line جالب‌توجه‌ترین باشد چراکه خشن‌تر از مدل‌های دیگر طراحی شده است. این مدل از پوشش‌های حفاظتی بدنه، گلگیرهای عضلانی‌تر، عناصر آفرود، رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی، مه شکن‌ها، بدنه‌ی دو رنگ و… سود می‌برد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کیا و هیوندای باید همچین ماشین هایی بسازند کوچیک کاربردی ارزون که فروش خوبی داشته باشه
    ولی به جاش شاسی بلند فول سایز ولستر 150هزار دلاری سدان فول سایز لوکس میخوان بسازند
    که با توجه به امار کاهش فروش دارند کره ای ها اینجوری به جایی نمیرسن عقل که اینو میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آrمaن

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ولی فک کنم اگه عقل اونا نسبت به بعضیا کمتر کار میکرد الان مثلا جای اونا،تو یه برند ساخته بودی که تو حداقل زمان پیشرفت فوق العاده ای داشته و مثلا از گروه جنرال موتورز با اون همه برند زیر مجموعه بتونه تو سال ٢٠١٧ بیشتر فروش کنه و چهارمین گروه پرفروش دنیا بشه
      ولی خب ظاهرا اینطور نیست
      اون ولستر ١۵٠ هزار دلاری که یه نمونه خاص و اصلا تو فروش حساب نمیشه و مخصوص مسابقات،ولستر قیمت مدل عادیش از ١٨ هزار دلاره! ماشین های لوکسشون هم موفقیت خیلی خوبی داشتن! جنسیس ٣ ساله تولید شده أما مدل جی ٧٠ امسال بهترین ماشین سال موتور ترند شد
      مثل بعضی شرکت ها هم کلاه بردار نیستن که ماشین ۵٠٠ هزار دلاری رو با مشخصات اشتباه بدن به مشتری :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد قدسی

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سلام طبیعتا هر کمپانی به فکر افزایش سبد محصولاتش و وارد شدن به سگمنت های مختلفه و از زقابت فرار نمی کنه و سعی می کنه در محصولش مزیت هایی برای رقابت با بقیه قرار بده وگرنه به سختی شکست می خوره از نظر تجاری و مالی که خوب این باعث بهبود و تغییر در آینده میشه. شما از مسئولین و مدیران این شرکت بپرسی تو بخش بازاریابی و مارکتینگ استراتژی هایی رو برای فروشش دارن. در آخر هم اینکه ترسیدن و پا پس کشیدن هیچ موقع جزو ویژگی های کمپانی های پیشرو نبوده و تو یه بازار تجاری سالم همیشه با وجود رقبا بقیه تلاش می کنن موفق بشن. این وسط اولین نفری که وارد یه سگمنت شده ممکنه برای خودش نامی دست و پا می کنه اما در مقابل کسانی که بعدش وارد میشن سعی می کنن نقاط ضعف رو برطرف کنن. پس عقل حرفی که شما زدید رو نمی گه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amin

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      اینا یه مدت اومدن بالا ولی افتادن به افت شدید فروش
      کم کم مردم متوجه باطن خودروهای کره ای شدند و دیگه گول زرق و برق و برک رو نمیخورن
      کاهش آمار فروش چیزیه که همه اینا رو ثابت میکنه نه جایزه فلان مجله و رتبه بندی یکی دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (100 ديدگاه)

    چراغای جلوش تو سبک چارجر و کامارو طراحی شده البته یکم باریکتر ولی در هر صورت زیبا شده مخصوصا نسبت به نسل قبلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آrمaن

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ماشین پرفروشی هست واس کیا و نسل قبلش موفقیت های مختلفی کسب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    حجم بدنه آمریکایی پسند
    طراحی ظاهری اروپایی پسند
    ماشین کاربردی هست ، باریکلا کیا ..، کمی به هیوندای درس بده ، زده تو کار خودخوری .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir Machine

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    استایلش خیلی جذاب‌تر از نسل قبلی شده، من که خیلی خوشم اومد، مخصوصاً نمای عقبی
    ولی نمای جلوش کمی من رو یاد فیس‌لیفت اخیر شورلت کامارو انداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    سلام
    کامارو
    خدافظ
    کیا، به خودت بیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. emad1990

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کلا از این ماشین ریزه میزه ها خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا