کیا

معرفی کیا پروسید 2019 جدید در پاریس

کانسپت زیبای کیا پروسید حدود یک سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و نویدبخش محصولی جذاب از کره‌ای‌ها بود. سرانجام نسخه تولیدی این خودرو به فرم یک شوتینگ بریک شیک و تر و تمیز و برادر GT آن در نمایشگاه خودروی پاریس پرده‌برداری شده است. شما را با پروسید جدید آشنا می‌کنیم که خودروی خانوادگی‌تر سید اسپورت واگن است و البته فضای بار و کابین خود را خیلی قربانی طراحی جذابش نکرده است.


کیا برای سومین نسل پروسید فرم نه چندان محبوب سه درب کوپه را کنار گذاشته و فرم بدنه‌ی منعطف‌تری را انتخاب کرده که البته رقیب مستقیمی ندارد. مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک وجود دارد اما برای خرید این خودرو باید پول بیشتری را بپردازید. موضوع جالب اینکه پروسید جدید تنها در مدل‌های GT Line و GT فروخته خواهد شد تا خود را از نسخه سطح پایین‌تر اسپورت واگن متمایز کند.


این خودروی جذاب از همان پیشرانه‌های ۱ و ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی مدل عادی سید استفاده می‌کند و البته یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی قوی نیز برای مدل سید GT معرفی شده است. نسخه اسپورت این خودرو قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری خود را از طریق گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.


طرفداران کیا همچنین از شنیدن اینکه پروسید تقریباً به اندازه‌ی نسخه اسپورت واگن جادار است خوشحال خواهند شد. این خودرو فضای بار قابل‌توجه ۵۹۴ لیتری را ارائه ‌می‌کند که تقریباً با فضای بار ۶۰۰ لیتری مدل واگن استاندارد برابری می‌کند. کیا کار فوق‌العاده‌ای در طراحی خط سقف و نمای عقب پروسید و جذاب کردن این خودرو بدون قربانی کردن فضای بار انجام داده است.


نوار نورانی LED بخش عقب از جمله ویژگی‌های خوب پروسید بوده و باعث تمایز این خودرو از نسخه‌ی واگن عادی می‌شود. دیگر تغییر مهم این خودرو بازطراحی اسپویلر نصب شده در سقف و چراغ‌ترمز سوم است. همچنین نوشته‌ی پروسید در مرکز چراغ عقب بر خاص بودن این خودرو تأکید می‌کند. پروسید کمی طویل‌تر و به‌طور قابل‌توجهی کم ارتفاع‌تر از واگن بوده تا به این ترتیب ظاهر روان‌تری ایجاد شود. البته ارتفاع این خودرو از سطح زمین نیز کمی کاهش یافته است.

کیا پروسید و پروسید GT جدید در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ به نمایش درآمده‌اند. این شوتینگ بریک ها از ماه نوامبر وارد خط تولید می‌شوند و فروششان در اروپا نیز از سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه طراحی فضایی دیگه . خسته شدیم از طرح های بی در و پیکر بابا یه چیزی بزنید حداعقل ۴ الی ۵ سال بشه تولید کرد این که سال دیگه از چشم میوفته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      سلام.
      طراحیش اصلا فضایی نیست و یه طرح ساده و شیک به سبک کمپانی کیا داره و تا چند سال آینده هم اصلا دموده و خسته کننده نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Arman

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      فقط نمیدونم اگه طراحی هاشون بی در و پیکر هست چرا هر سال جوایز طراحی رد دات رو درو میکنن :))) اشکال نداره تو بخر سال دیگه که از چشم افتاد بفروش
      به اندازه کافی دیس خوردی حالا برو :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    شبیه استیشنهای المانی هست،ماشینهای استیشن جالب نیست.رینگش زشته و این مدل جلو پنجره جدید کیا که وسط جلو پنجره از بالا و پایین یه کم رفته داخل ماشیناشو زشت کرده و اگر یکنواخت بود قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورشه پانامرای اقتصادی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این طرحش را زیبا زده بخصوص در قسمت صندوق عقبش که محفظه درونیش عمیقتر ساخته تا جبرانه طول و عرض کمش را انجام بده و کاملا مناسب باشه برای مسافرت و حمل ساک و چمدان های بزرگ,کیا تا ده سال اینده کاملا بازار اروپا را فتح میکتد و رقیب سختی برای کمپانی های گلف و فلوکس واگن خواهد شد چون دقیقا از اپشن های مرسدس الگوبرداری میکند و بر خلاف بی ام خیلی بیشتر به زیباییه درون اتاقک اهمیت میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا