رنوکیا

مقایسه مگان و کیا سراتو

روزنامه دنیای اقتصاد دو اتوموبیل در رنج قیمت ۲۸ تا ۳۱ میلیون تومان را با یکدیگر مقایسه نموده است. این مقایسه و بررسی اجمالی بین دو خودرو رنو مگان ۲۰۰۰ سی سی و کیا سراتو صورت پذیرفت است.

Kia Cerato

اگر شما به دنبال خودرویی در این محدوده قیمتی هستید، دو خودروی مگان اتوماتیک و کیا سراتو دنده ای برای شما گزینه های مناسبی هستند.

رنو مگان

واردات مگان به کشور در دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰سی سی اواخر سال ۸۵ آغاز شد و پس از دو مرحله واردات شرکت پارس خودرو توانست مجوز تولید مدل ۱۶۰۰سی سی این خودرو را از شرکت رنو فرانسه دریافت کند، به طوری که در حال حاضر مونتاژ این مدل در شرکت پارس خودرو آغاز شده و به گفته مسوولان این شرکت تولید مدل ۲۰۰۰ سی سی آن نیز به زودی در این شرکت آغاز خواهد شد.
اما کیاسراتو به صورت CBU وارد کشور می شود.این دو خودرو از موتور ۲۰۰۰سی سی بهره می برند با این تفاوت که مگان با این موتور می تواند ۱۳۶اسب بخار قدرت تولید کند، اما سراتو توانایی تولید ۱۴۳اسب بخار قدرت را با موتور ۲۰۰۰سی سی دارد.
از سوی دیگر شما با کیا سراتو نیازمند ۹.۲ ثانیه زمان هستید تا بتوانید به شتاب صفر تا ۱۰۰ دست پیدا کنید. در حالی که مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است.
همچنین با مگان می توان تا سقف ۱۹۵ کیلومتر در ساعت گاز داد اما کیاسراتو به شما این فرصت را می دهد تا سرعت ۲۰۵کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.
اما نگاهی به مصرف سوخت این دو خودرو نشان دهنده آن است که مگان در هر صد کیلومتر ۷.۵لیتر بنزین می سوزاند، اما کیا سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند ۷.۸لیتر سوخت است.
اما از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ضد قفل) و ایربگ (کیسه هوا) در رده خودروهای ایمن قرار دارند، اما کیاسراتو دارای ترمز ضد قفل دوگانه به همراه ترمز دیسکی خنک شونده نیز هست.
هم اکنون کیا سراتو دستی با قیمت ۲۹میلیون تومان و مگان ۲۰۰۰ سی سی نیز با قیمت ۳۲میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا