کیا

کیا کادنزا 2019 بهتر از تسلا مدل 3!

بنا به گفته‌ی یکی از نمایندگی‌های شاخص کیا، خرید سدان کادنزا ۲۰۱۹ نسبت به انتخاب تسلا مدل ۳ الکتریکی مزیت‌های بیشتری دارد! این نمایندگی دلیل اظهارات خود را کاملاً تشریح کرده است.


پیش از آنکه وارد یک مقایسه شویم باید خاطرنشان سازیم این دو خودرو دقیقاً رقیب هم نیستند زیرا مدل ۳ کمی کوچک‌تر است. همچنین درحالی‌که تسلا خودرویی الکتریکی است اما کادنزا از پیشرانه‌ای بنزینی استفاده کرده و محدوده حرکتی بیشتری دارد.


اجازه دهید صادق باشیم: این مقایسه‌ای مناسب و صحیح نیست. ما طرفدار تسلا نیستیم اما فکر می‌کنیم خریداران این دو خودرو کاملاً باهم متفاوت بوده و در انتخاب این دو بر سر دوراهی نمی‌مانند. به همین خاطر شاخ‌به‌شاخ کردن کادنزا با محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی به نوعی یک تلاش برای مطرح کردن سدان کره‌ای در بین رسانه‌ها محسوب می‌شود.


به‌هرحال نمایندگی برندون کیا این‌گونه می‌گوید:

مدل ۳ که اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شده خودروهای الکتریکی شده را در دسترس عموم قرار داده است. محدوده حرکتی نگران کننده، فضای بار کم و تجهیزات محدود باعث شده‌اند این خودرو اسیر رقبا شود. بجای آن کیا کادنزا ۲۰۱۹ را در نظر بگیرید که از تجهیزات استاندارد وسیع، فضای کابین مناسب و باک ۷۰ لیتری سود می‌برد و با آن محدوده حرکتی بیشتری خواهید داشت.


کادنزا ۲۰۱۹ خودرویی بزرگ‌تر بوده و قیمت آن از ۳۳۱۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایه‌ی مدل ۳ برابر با ۳۵ هزار دلار است. کیا همچنین پیشرانه‌ای قوی‌تر داشته و گارانتی سپر به سپر و پیشرانه‌ی آن نیز برتر است. شما می‌توانید با یک‌بار پر کردن باک کادنزا مسافت ۶۸۵ کیلومتری را طی کنید.


از جمله تجهیزات استاندارد کادنزا ۲۰۱۹ می‌توان به صندوق پران، هندزفری، کابین چرمی، سانروف برقی، دوربین دید محیطی و… اشاره کرد. البته مقایسه کردن این دو خودرو به اندازه‌ی ردیف کردن اعداد روی برگه آسان نیست زیرا این دو خودرو به کلاس‌های متفاوتی تعلق دارند و پیشرانه‌ی یکی از آن‌ها آینده‌ای درازمدت دارد.


مقایسه کردن یک خودرو، خواه واقعی یا غیرواقعی، روشی جدید در بازاریابی است؛ و اگرچه ما شک داریم مشتریان مدل ۳ سفارش خود را به خاطر کادنزا لغو کنند اما فکر می‌کنیم نمایندگی کیا خواسته از محبوبیت تسلا برای بالا بردن میزان توجه به محصول این برند کره‌ای استفاده کند که به نظر می‌رسد جواب هم داده اما خب فروش این خودرو در مقایسه با تسلا مدل ۳ چندان بالا نیست و نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. (JONATHAN (TESLA

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اول بحث میخوام پیشنهاد میکنم که
    اون افرادی که از کابین تسلا خوششون نمیاد
    یا از ظاهر بیرونی تسلا خوششون نمیاد
    فیلم برسی این ماشین توسط carwow رو که مجری هم
    هم واتسون هستش ببینند
    شک ندارم اکثرتون نظرتون عوض میشه و عاشق مخصئصا کابین تسلا میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      اینکه کادنزا با تسلا 3 مقایسه هیچ دلیلی نداره جز همون دلیلی که کیا فورته یا همون سراتو با لامبورگینی هوراکان یا اونتادور مقایسه شد و نتیجه هم این بود که فورته بهتره، اونجا ک مقایسه خیلی چرت بود، اینجا کمی کمتر چرته، ولی تو متن هم گفته تنها دلیلش اینه که شاید جذابیت تبلیغاتی بیشتر برای مشتریها ایجاد کنن. به دور از تعصب و … طراحی تسلا بنظرم صرفا شخصی هست و خودرویی تمام برقی که استفاده کنندش مطمئنا با اگاهی کامل به سمتش میره و کادنزا هم ک واقعا مسیر خیلی خوبی و تو طراحیش داره پیش میبره اما فروشش مثه طراحیش صعودی نبوده ولی من به شخصه خیلی میپسندمش.
      داخل پرانتز اصلا اصلا دوس ندارم داخل هیچ ماشینی شبیه به تسلا بشه هرچند اگر ترند طراحی به این سمت باشه، بنظرم نهایت بی روح بودن و داره با خودش (نظر شخصی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      منم دیدم. اما کابینش برام جذاب نبود. رانندگی و سکوتش برام جذابیت داشت. امکانات و تکنولوژی که در تسلا 3 به کار رفته واقعا حرف نداره و نظر هر کسی رو میتونه به ماشین الکتریکی عوض کنه.
      اگه انتخابی برای کاربری شهری و روزمره بخوام داشته باشم یکی از گزینه های جدی برام تسلا 3 هست.
      و خوشحالم که رقبا یکی یکی دارن محصولاتشون رو در این زمینه معرفی میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (JONATHAN (TESLA

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    و دلایل بهتر بودن تسلا 3 نسبت به
    خودرو های درون سوز هم کلاس خودش ( نه تنها این ماشین )
    که هم کلاسی های تسلا 3 میشن ( بی ام و سری 3 بنز سی کلاس ائودی a 4
    در اینده هم کادیلاک ct4 ) اگه اشتباه نکنم البته
    1 تسلا برقی هست و همه قبول کردن درون سوز ها اینده ندارن و اینده مال برقی هاست
    2 تسلا سیستم اطلاعات سرگرمی کامل تری با توجه به مانیتور بزرگش نسبت به رقبا میده
    3 پشتیبانی نرم افزاری تسلا بیرقیب هست و حتی عیب یابی خودکار و سفارش قطعه معیوب
    خبرش دیروز پدال گذاشت که در اینده اضافه میشه
    4 سیستم رانندگی خودکار تسلا ( اتوپایلت تسلا ) فقط جنرال موتورز بهتر هست در این ضمینه
    5 طراحی های اینده نگرانه ( ساده و مینمالیستی ) حتی در کانسبت ها هم میبینیم همه خودرو سازان میخوان این کار بکنن بنز هم شروع میکنه با پرچمدار خودش اس کلاس
    ولی تسلا از اول همین کار کرد
    اینده یعنی تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      خودروهای الکتریکی با تمام مزیت هاشون هنوز برای قشر متوسط جامعه مقرون به صرفه نیستن
      مشکلات تسلا مدل ۳:
      ۱)‌ صف طولانی خرید
      ۲) قیمت واقعی خیلی بیشتر از ۳۵۰۰۰ دلار (هنوز خیلی از کسانی که ۳ سال پیش مدل پایه رو پیش خرید کردن منتظر تحویلن)
      ۳) اختلاف بالای مدل پایه از نظر قدرت و برد حرکتی با تیپ های بالاتر
      ۴)‌ آپشن های گرون: رنگ، چرخ و مهم تر و گرونتر از همه رانندگی خودکار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        مهم تر از همه کیفیت متریال و مونتاژ پایین (حتی در مقایسه با برندهای خیلی ارزونتر مثل سوزوکی) نمونش ورود آب بارون به صندوق و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (JONATHAN (TESLA

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (302 ديدگاه)

        در چند مورد با شما موافقم ولی
        صف طولانی خرید خب طبیعی هست ولی تسلا قرار افزایش تولید داشته باشه
        و این مشکل جدی نیست و حل میشه
        اختلاف قدرت هم در درون سوز ها هم هست عادی هست
        قیمت تمام شده بعد ها کاهش پیدا میکنه همراه با افزایش تولید
        آپشن های گرون هم عادی هست چون تسلا یه برند لوکس هست مگه همه لوکس سازان آپشن های گرون ندارن
        کیفیت پایین رو اصلا قبول ندارم هرچند اره مشکل کیفیت منتاز حل شده و بعد ها کاملا برطرف میشه
        سابقه طولانی در تولید انبوه نداره تسلا اول راه هست تازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. آرمان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلیقه ی من ظاهر تسلا رو نمی پسنده . نه بیرون ، نه داخل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mazda-MX5

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سلیقه شما جز کره ای هیچی نمیپسنده عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. mazda-MX5

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عجب رویی دارن اینا
    فعلا گندکاری های گذشته رو جمع کنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      یعنی اگر من گستردگی بازار آمریکا جلوم بود، اصلا نگاه به کره ای نمیکردم مگر اینکه یا خیلی تخفیف خورده باشه یا مفت باشه ?

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. Sajjad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    (((بنا به گفته‌ی یکی از نمایندگی‌های شاخص کیا)))
    فقط یکی از نمایندگی های کیا یه حرفی زده بازار گرمی کنه
    نه هیچ مجلهای نه هیچ سازمان معتبری این حرف رو نزده
    این تیکه رو از متن کپی میکنم چون بعضیا اصلا متن رو نمیخونن و فقط تیتر رو میخونن
    مثل اون سری که بضعیا فرق کاهش تحویل و کاهش فروش رو متوجه نشدن (توی مطلب «کاهش ارزش سهام تسلا در پی تحویل کمتر از حد انتظار خودرو»)
    (((مقایسه کردن یک خودرو، خواه واقعی یا غیرواقعی، روشی جدید در بازاریابی است؛ و اگرچه ما شک داریم مشتریان مدل 3 سفارش خود را به خاطر کادنزا لغو کنند اما فکر می‌کنیم نمایندگی کیا خواسته از محبوبیت تسلا برای بالا بردن میزان توجه به محصول این برند کره‌ای استفاده کند که به نظر می‌رسد جواب هم داده اما خب فروش این خودرو در مقایسه با تسلا مدل 3 چندان بالا نیست و نخواهد بود.))))
    منکر خوب بودن کادنزا نیستم اما نه دربرابر تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina7

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    به شخصه کادنزا رو بیشتر میپسندم
    نسل قبلش هنوزم تو ایران رخ بی نظیری داره و موتور و شتابشم حرف نداره
    از لحاظ امکانات هم هیچی کم نداره
    انتخاب تسلا توسط شما هم کاملا مورد احترامه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mazda-MX5

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از دیگر امکانات خاص کادنزا هم میشه به پیشرانه آماده آتش سوزی و ایربگ های باز نشونده اشاره کرد.بلاخره دی ان ای پراید هنوز تو وجودشون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    حتماً یکی از نمایندگی های تسلا که در حال فروش بیش از حد Model 3 بوده روبه‌روی این نمایندگی کیا قرار داشته و کلی کادنزای صفر کیلومتر رو دستشون مونده….??
    .
    وگرنه یه غارنشین هم یک سدان فول سایز درون‌سوز را با یه سدان کامپکت الکتریکی مقایسه نمی کنه…..!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Mehdi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پدال چیو داری با چی مقایسه میکنی؟ فروش تسلا مدل3از بنز و بی ام و در اروپا بیشتر بوده
    امیدوارم دیگه همچین چیزیو دیگه نبینیم |:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mehdi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پدال
    فکر کنم نمیدونی تسلا مدل3 یکی از خودرو های پر فروش اروپا و امریکا هست؟
    نمیدونی حتی بنز و بی ام و هم در فروش زیر تسلا هست؟
    امیدوارم کامنتمو پخش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي-كيوج

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کار این نمایندگیه یه چیز تو مایه های من و آرنولد رو کجا میبریده??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. farhad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بی ربط ترین مقایسه ممکن فقط برای مطرح کردن اسم کیا
    قافیه که تنگ اید شاعر به جفنگ اید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sina

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اعتماد به نفس کیا مثال قاطری هست که خودشو یه اسب اصیل میدونه خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا