کیا

نسل جدید کیا سدونا با تغییرات بزرگ تولید می‌شود

در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ بود که مینی ون کیا سدونا با استایلی به‌روزتر، کابینی جادارتر و تکنولوژی‌های بهتر رونمایی شد. علیرغم تغییرات صورت گرفته، فروش کیا سدونا چندان جالب نبوده و رقبایی همچون کرایسلر پاسیفیکا، داج گرند کاروان و هوندا اودیسه محبوبیت بیشتری داشته‌اند.

این خودرو سال پیش در آمریکا فروش ۱۵۹۳۱ دستگاهی را تجربه کرد درحالی‌که فروش داج علیرغم سن بسیار بالا به ۱۲۲۶۴۸ دستگاه رسید. نسل فعلی سدونا از مدل سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور داشته ولی در آینده نزدیک شاهد جایگزینی آن با نسلی کاملاً جدید خواهیم بود.

گفته می‌شود سدونای جدید که در برخی بازارها ازجمله ایران با نام کارنیوال شناخته می‌شود در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد و پس از چند ماه نیز وارد بازار خواهد شد.

کیا سدونا ۲۰۲۱ جدید کمی طویل‌تر و پهن‌تر از نسل فعلی خواهد بود و فاصله بین محوری آن نیز کمی رشد خواهد کرد. در تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو شاهد چراغ‌های جلوی LED جدید با دیلایت های LED یکپارچه و سپری جدید بوده‌ایم.

هنوز نوع پیشرانه‌های کیا سدونای جدید تائید نشده است. نسل فعلی این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری ۲۷۴ اسب بخاری استفاده کرده و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم نیرو را به چرخ های جلو می‌فرستد.

احتمال عرضه نسخه پلاگین هیبرید سدونا ۲۰۲۱ هم وجود دارد. احتمالاً این خودرو از همان قوای محرکه الکتریکی شده هیوندای سانتافه استفاده خواهد کرد. نسل جدید سدونا همانند مدل فعلی به‌صورت سه و چهار ردیفه عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. fr

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    طراحی های جدید کیا فوق العاده شده ،عکس جاسوسی هی سورنتو جدید هم بیرون اومده که واقعا جذابه
    باید شاهد یه افزایش فروش خوب تو کیا باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mehdi TuRbO

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    کابینش حس پلاستیک خشک بهم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. دانیال

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    از طراحیش بیشتر بنظر میاد محصول اشکودا باشه تا کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (113 ديدگاه)

      خود مدیر فولکس واگن گفته اشکودا و سئات انداختیم رد کیا و هیوندا برای مهار این دو شما برعکس داری میگی طرف خودش اعتراف کرده اشکودا طراحی های کیا رو اقتباس میکنه سئات از هیوندا این گفته های مدیر هم در پدال اسنادش موجوده
      https://www.pedal.ir/%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a6%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b4%da%a9%d9%88%d8%af%d8%a7/

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا