کیا

آینده‌ی کیا را چگونه تصور می‌کنید؟!

در چند دهه قبل تا حدودی می‌توانستیم پیش‌بینی‌ای از تغییرات صنعت خودرو در آینده داشته باشیم اما هم‌اکنون سرعت پیشرفت و ظهور تکنولوژی‌های جدید به گونه‌ای بوده که حتی نمی‌توان چند سال آینده را به‌صورت تقریبی پیش‌بینی کرد. در سال ۲۰۱۵ مرسدس بنز با کانسپت چشمگیر خود که F 015 لاکچری نام داشت توجهات را به خود جلب کرد و بسیار معتقدند این خودرو نشان دهنده آینده این شرکت است.


این کانسپت با استفاده از قوای محرکه الکتریکی قادر است اورهنگ های جلو و عقب فوق‌العاده کوتاه و کابینی جادار داشته باشد. شاید طراحی با نام Aaron Jaryong Koo از این خودرو الهام گرفته و طراحی مشابهی برای برند کیا داشته است.


این خودرو که نام ساده‌ی ون خانوادگی خودران کیا را با خود یدک می‌کشد درست همان نام را نشان می‌دهد. خودروی موردبحث علیرغم اینکه بیش از ۶۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر از کیا سدوناست اما فضای کابینی برابر را ارائه می‌کند.


از آنجایی که کانسپت کیا کاملاً خودران بوده بنابراین نیازی به تلف کردن فضا با داشبورد سنتی یا غربیلک فرمان نیست. به همین خاطر کابین ون خودران کیا از دو صندلی بزرگ روبروی هم و یک صندلی نیمکتی بزرگ تشکیل شده که می‌تواند به عنوان مکانی عالی برای استراحت کودکان نیز بکار رود.


مرسدس بنز همزمان با معرفی کانسپت F 015 لاکچری اعلام کرد که شاید چنین خودرویی در سال ۲۰۳۰ روی خط تولید رود. اگر پیش‌بینی‌ها صحیح باشند ما می‌توانیم در یک دهه آینده چنین خودروهایی را از مرسدس و کیا در خیابان‌ها ببینیم.

اما آیا می‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره آینده خودروها داشت؟ قضاوت با شما…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کیا و هیوندای روز به روز سهم خودشون در بازار رو افزایش می‌دن
    فکر کنم قدرت گرفتن کیا هیوندای از همه بیشتر به ضرر خودروسازان ژاپنی خواهد بود
    میتسوبیشی زودتر از همه این ادعا رو ثابت کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      کیا و هیوندای
      به لطف طراحی هاشون
      توی دل مردم جا باز کردن
      و پیشرانه اونا زیاد مورد توجه قرار نمیگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        پیشرانه های خوبی دارند اتفاقاً
        جی دی پاور برام ملاک نیست به هیچ عنوان.
        اما همین که هیوندای و کیا در قابلیت اعتماد همیشه جایگاه بسیار خوبی در آمارش دارند نشون میده حداقل ادعای شما پایه و اساس درستی ندارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sajjad

          ۲۴ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          منظورم این نبود که پیشرانه خوب ندارن
          منظورم اینه که کمتر کسی به پیشرانه اونا فکر میکنه
          وگرنه انجین های کره استهلاک خیلی پایینی دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ناشناس

      ۲۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دوست عزیز ولی آمار خلاف حرف شما رو میگه ها. در فروش جهانی و براساس سایت Focus2move:
      ۱- هیوندای در نه ماه اول ۲۰۱۷، 10.5 درصد کاهش فروش داشته و از رتبه ی پنجم به رتبه ششم نزول کرده و هوندا اومده بالاش. هم چنین کیا 8.6 درصد کاهش داشته. عمق فاجعه زمانی آشکار میشه که بفهمیم این دو شرکت رتبه های دوم و سوم بیشترین کاهش فروش در بین کل خودروسازای دنیا (اعم از چینی ها و …) دارن. و فقط شرکت Wuling از اون ها بیشتر کاهش داشته.
      2-صحبت از سهم در بازار شد. خدمتتون عرض کنم که طبق این سایت سهم هیوندای از بازار، از 5.3 درصد در سال 2016 به 4.6 درصد در سال 2017 و سهم کیا از بازار، از 3.6 درصد در سال 2016 به 3 درصد در سال 2017 کاهش پیدا کرده.

      اما درمورد خودروسازان ژاپنی: تویوتا 3.9 درصد، هوندا 10.1 درصد، نیسان 5.6 درصد، مزدا 2.6 درصد، سوزوکی 8.1 درصد و سوبارو هم 8.1 درصد افزایش فروش داشتن. بقیشون هم آمارشون رو نزده. پس همه ی ژاپنی هایی که اسمشون تو این آمار اومده افزایش فروش داشتن.
      حالا با این حساب منظور شما از ضرر برای ژاپنی ها چیه دقیقا؟! البته این بدیهیه که اگه کره ای ها اصلا وجود نداشتن خوب فروششون تقسیم میشد بین برندهای دیگه اعم از ژاپنی ها. ولی ما که منظورمون این نیست. اگه اینطوره که هیچ ماشین چینی هم اگه وجود نداشت به نفع بقیه بود. اگه هیچ خودوساز ایرانی هم وجود نداشت به نفع بقیه بود. چون بالاخره یه چیزی باید سوار میشدیم دیگه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز روند کلی رو در نظر میگیریم
        نه فراز و نشیب هایی که در بطن این روند رخ میدن
        فکر نکنم کسی پیشرفت چشمگیر خودروسازان کره ای رو انکار کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا