کیا

کیا دیگر خودروی دو درب نمی‌سازد!

هر روز بر تعداد خودروسازانی که دیگر محصولات دو درب عرضه نمی‌کنند افزوده می‌شود. بازار خودرو بیشتر به سمت خودروهای مرسوم و کاربردی تمایل پیدا می‌کند و یکی از مشهورترین فرم‌های بدنه یعنی دو درب به تاریخ می‌پیوندد. به‌طور مثال می‌توان به سئات اشاره کرد که دیگر مدل‌های دو درب لئون و Mii را عرضه نمی‌کند.

Kia GT4 Stinger Concept
دیگر مثال این وضعیت سومین نسل کیا سید است که اخیراً معرفی شده و بجای مدل جذاب هاچبک/کوپه‌ی پروسید شاهد تولید مدل کاربردی‌تر و البته جذاب پروسید شوتینگ بریک هستیم. ظاهراً کیا تنها به همین خودرو بسنده نکرده و گفته دیگر برنامه‌ای برای تولید محصولات دو درب در آینده ندارد.


مدیر طراحی کیای اروپا در خلال مصاحبه‌ای که با CarAdvice داشته چگونگی تصمیم‌گیری مقامات این برند برای عدم تولید پروسید دو درب و فکر کردن به گزینه‌ای دیگر را شرح داده است.


او می‌گوید:

ما درست در حال شروع فرایند طراحی نسل جدید پروسید بودیم که مقامات مربوطه گفتند پروسید دیگر مرده و ما نسل جدید این خودرو را نخواهیم داشت؛ و شما می‌توانید قیافه‌ی افراد تیممان را تصور کنید! به خاطر اینکه این کلاس در اروپا ناپدید می‌شود دیگر شاهد هاچبک های سه درب نخواهید بود.

مدیر طراحی کیا در اروپا ایده‌ی بسیار جذابی برای جایگزین یک هاچبک دو درب رو به موت داشته‌اند:

محض رضای خدا دیگر خودروی سه درب نساز زیرا آن‌ها فوراً با تولیدش مخالفت خواهند کرد. ما با دیدن این شرایط به پاسخ جالب‌توجهی رسیدیم.

2013 Kia pro_cee'd
و این پاسخ جالب‌توجه همان خودرویی است که به آن اشاره کردیم یعنی پروسید شوتینگ بریک که چند روز پیش در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. این خودرو را با سید اسپورت واگن عادی اشتباه نگیرید. البته هر دو خودرو تقریباً فضای بار یکسانی دارند. تولید این خودرو از ماه آینده شروع خواهد شد و سفارش آن‌هم از اوایل سال آینده کلید می‌خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    واقعا هم جز برندهای لوکس ،سایر خودروهای اقتصادی فروش آنچنانی ندارند روی کوپه های 2 درب و به صرفه نیست تولیدشون مگر شریکی مثل بی ام و و تویوتا ، مزدا و فیات و… به خاطر همینم هست یا کلا بیخیال میشن کمپانیها مثل هوندا ،کیا و… یا دیر به دیر نسلشونو عوض میکنن مثل نیسان …به نظرم تنها چیزی که باعث میشه تو آینده فروش سدانها باز خوب باشه تولید کوپه های 4 درب کاربردی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    سایت پدال بعنوان یک سایت پیشرو باید به ما یاد بده اکثر خودرو هایی که ما بشون میگیم دو درب ، در جهان بعنوان سه درب شناخته میشوند!
    نه اینکه خود سایت هم از کلمه دو درب استفاده کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      درب صندوق عقب رو اگه هاچ بک یا ناچ بک باشه در حساب میکنن. اگ کوپه باشه نمیشمارنش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا4225

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    سایپا و ایران خودرو هم اعلام کردند که به این کمپینگ عدم تولید خودرو های سه درب پیوسته اند در راستای کمک بهقشر آسیب پذیر ملت شریف ایران همان گاری های عهد بوق را با آپشن چهار درب تولید و در پاچه ملت می کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    تصمیم عاقلانه ایی بود . این نشان از بلوغ فکری شرکت کیاست. من خودم به شخصه از خودروهای دو درب متنفرم .((( البته به جز لوکسهاشون و برندهای مطرح))).
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      ربطی به بلوغ فکری نداره.تقاضا براش نیست نمیسازن به همین سادگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        فکر کنم جملمو بد بیان کردم . حرفت کاملا درسته منم منظورم همونی که گفتی بود.
        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. emad1990

          ۱۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          درود بر تو

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا