کیا

شاسی‌بلند و پیکاپ بدنه روی فریم اولویت اصلی کیا نیست!

استرالیایی‌ها انتظار دو محصول جدید از کیا شامل یک شاسی‌بلند و پیکاپ بدنه روی فریم را داشتند اما به نظر می‌رسد هیچ‌یک از این خودروها به این زودی‌ها پدیدار نخواهند شد. رسانه‌ها می‌گویند کیا توسعه چنین محصولاتی را در نظر نداشته و ظاهراً شاسی‌بلند و پیکاپ بدنه روی فریم اولویت این خودروساز کره‌ای نبوده و آن‌ها فعلاً روی محصولات پرفروش‌تر تمرکز کرده‌اند.

در خبرهای قبلی آمده بود که پیکاپ کیا سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. یکی از مدیران کیا در استرالیا گفته که جهت‌گیری واضحی برای آنچه درباره این پیکاپ رخ می‌دهد وجود ندارد. به این ترتیب آینده شاسی‌بلند کیا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد زیرا کیا در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از پلتفرم پیکاپ موردبحث در آفرودر جدید خود بوده است. رونالد ریورز مدیر کیا استرالیا نیز گفته که اولویت کیا چیزی است که فروش بالاتری داشته باشد.

کیا جولای ۲۰۱۹ تائید کرده بود در حال توسعه پیکاپی کامل برای استرالیاست اما خب ظاهراً اولویت‌ها عوض شده‌اند. شایعات مربوط به شاسی‌بلند بدنه روی فریم این برند کره‌ای هم سپتامبر سال پیش منتشر شده بودند. پیکاپ یاد شده ظاهراً قرار بود به‌صورت تک و دو کابین و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تولید شود. در آن زمان گفته‌ شده بود این پیکاپ خودرویی سبک زندگی مشابه هیوندای سانتاکروز نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو در آمریکا عرضه خواهد شد یا خیر چراکه بازار پیکاپ ها در این کشور کاملاً داغ و رقابتی است.

مدیر کیا در استرالیا همچنین گفته که پیکاپ بدنه روی فریم این شرکت می‌تواند فروش خوبی در این قاره داشته باشد. او افزوده مدیران کیا چند سال پیش فروش ۲۰ هزار دستگاهی را ممکن دانسته بودند. او می‌گوید: “دیدگاه من دراین‌باره تغییر نکرده است.”

البته این پروژه به‌صورت کامل از بین نرفته زیرا کیا در حال تمرکز روی منابع خود بوده و روی پروژه‌های جهانی زیادی تأکید دارد. موضوع سورپرایز کننده اینکه شاسی‌بلند موردبحث در صورت تولید اولین شاسی‌بلند بدنه روی فریم کیا نخواهد بود زیرا قبلاً موهاوه تولید و همین دو سال پیش نیز فیس لیفت شده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا سرعت پیشرفت کره و چین زیاده .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    در کُل ایده ساخت شاسی نردبانی از کمپانیای خودروسازی آمریکایی نشأت میگیره و همچین معماری روی فریم تقریباً سخته و روی اون دسته از شاسیایی که پیشرانه یه ماشین رو حمل میکنن سوار یا قاب میشه و بطور کُلی الآن همچین ساختاری بیشتر تو ماشینای غول‌ آسایی مثل پیکاپا و شاسی‌ بلندای فول‌ سایز به کار میره

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا،اکثر پیکاپ های آمریکایی همچین شاسی و فریم هایی رو دارا هستن…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اون تلوراید پیکاپ چقدر قشنگ دراومده،انتظار اینو نداشتم،آفرین??

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. Amirreza

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    ای کاش پیکاپ کیا واقعا یه پیکاپ باشه و مثل سانتا کروز نشه ، مثلا پیکاپشون رو پایه تلوراید ساخته شه و یا حتی رو پایه همون موهاوی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مک وال

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    هنوز هم موهاوی های داخل ایران رو میبینم، از پرستیژ و شخصیت و ابهت اونها حال میکنم.
    به نظر من ابهت موهاوی تو طراحی زیبای اونه که مثل یک فرد سنگین و با شخصیت میماند. ولی امثال لندکروز مثل قلدورها هستند!

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا