کیا

5 نکته مهم درباره کارخانه جدید کیا در مکزیک

روبان بریده می‌شود و خودروها خط تولید را در کارخانه‌ی جدید کیا در مونتری مکزیک ترک می‌کنند. این کارخانه دومین محل تولید خودرو در کیا پس از افتتاح اولین سایت تولیدی در ۸ سال پیش است.

KiaMexicoPlant010
با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد دلار، این کارخانه محل تولید کیا فورته/سراتو سدان، هاچبک فورته ۵ و دیگر خودروهای جمع‌وجور در آینده‌ای نزدیک است. تیم ما این شانس را داشته تا از این کارخانه بازدید نماید و از امیدهای کیا برای ادامه‌ی رشد سریع خود مطلع گردد.

  • این کارخانه بزرگ است

جدیدترین کارخانه‌ی تولید خودروی کیا مساحتی در حدود ۲۸ هکتار دارد که ۵.۵ هکتار بیشتر از استادیوم کابوی‌ها است. این کارخانه محل استقرار ۱۳ تأمین‌کننده است که امکاناتی را در این سایت در اختیار دارند.

151117 Kia Visita Medios y Distribuidores

  • کارخانه با شتاب ساخته شده است

کلنگ احداث این کارخانه در اکتبر ۲۰۱۴ به زمین شده شد و کار احداث آن در نوامبر سال ۲۰۱۵ به اتمام رسید یعنی زمانی کمتر از ۱۵ ماه! برای درک این مسئله باید گفت که برای ساخت یک خانه‌ی خانوادگی ساده در ایالات‌متحده به‌طور متوسط ۶ ماه زمان لازم است.

KiaMexicoPlant011

  • کارخانه محل تست خود را دارد

هر خودرویی که خط تولید را ترک می‌کند در تست‌های مخصوص داخل کارخانه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این محل تست دربردارنده‌ی ناهمواری‌ها، خطوط ممتد و برآمدگی‌هایی با شیب ۳۰ درصد است.

KiaMexicoPlant005

  • کارخانه پرسنل زیادی دارد

تنها یک ماه پس از تولید کیا فورته سدان ۲۰۱۷ این کارخانه پرسنل ۷ هزار نفری داشته است. کیا تلاش دارد تا با اضافه کردن شیفت‌های دوم و سوم کاری تعداد پرسنل را به دو برابر یعنی ۱۴ هزار نفر افزایش دهد.

KiaMexicoPlant001

  • این کارخانه می‌تواند تعداد زیادی خودرو بسازد

این کارخانه در سال می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بسازد که برابر با تعداد پیکاپ های فورد سری F فروخته شده در ایالات‌متحده در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده و حدود ۱۰ درصد ظرفیت جهانی کیا را تشکیل می‌دهد. تولید فورته سدان هم‌اکنون در حال انجام است و کیا برنامه‌ریزی کرده تا در آینده‌ای نزدیک تولید فورته ۵ هاچبک و دیگر خودروهای کوچک را نیز آغاز کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    قدر مکزیک هم نشدیم یه کیا رو بیاریم ایران رفتیم بی کیفیت هارو اوردیم خیلی عقبیم هنوز خییییلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود برشما.دقیقا درست گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همه آدم شدن جز ما
    تنها راهش اینه که این دوتا شرکت ورشکست بشه انوقت ایران پیشرفت می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرش

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پیش بینی:ده سال دیگر سومالی مشغول ساخت خودروهای تویوتاست و ایران از پژو ۲۰۷ sd پلاس با آینه های راهنمادار و موتور tu5 رونمایی خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Danial

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اگر دولت به فکر بود ده سال پیش یک نمونه از این کارخونه ها تو ایرانم میزدن جای این آشغالای چینی و 206 و پراید و 405 این مزخرفا الان اپتیما تو کشور تولید میشد و همچنین صادر میکردن نهایتا بعد از چند سال هم تکنولوژیشون رو بومی سازی میکردیم… :@

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ازین کارخونه ها داریم خوبشم داریم نمی دونم کسی کارخانه کاشان سایپا یا خراسان ایرانخودرو رو دیده یا نه میگن جزء ١٠ کارخانه مدرن و بزرگ جهانه و جالبه اگه لگن حمام تولید می کرد تا الان یه جایی توی بازار دنیا داشتیم تا این ….. شنیدم حتی م یخواهند خط رباتیک رو جمع کنند چون نیازی نیست!!!!!! به جاش کارگر استخدام می کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. 제네시스

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    کیا کارش درسته.. ولی اون حس اعتماد و عشق به هیوندای رو بهم نمیده، مثلا بین ازرا و کادنزا اگر قرار باشه انتخاب کنم قطعا ازرا انتخابم هست و حتی نسل قبل جنسیس. 2014 رو به کادنزا 2015 و 2017 ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      پدر هیوندای دارن؟؟؟
      صد درصد همینطوره. منم بابام یک زمانی ماکسیما داشتن. نیسان رو از لامبورگینی هم بهتر میدونستم. چون سنم کم بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. علیرضا4225

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اون تصویر اول خط تولید به کل شرکت ایرانخودرو و سایپا می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    دوستان از بین کیا و هیوندا کدوم رو پیشنهاد می کنید؟؟چرا؟؟
    بعد برنده اون دوتا نسبت ب رنو چطوره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز پیشرفتی جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    اینکه کیا به یک غول خودروسازی تبدیل شده و دیگه با آیتم کیفیت و نه قیمت در تست های معتبر و مجلات خودنمایی میکنه بر آگاهان صنعت خودرو و علوم اقتصادی آشکارا عیان شده در این بین شرکت های کیا هیوندای برای پیشبرد صادرات و تسخیر بیشتر بازارهای مهم اروپایی و آمریکایی در امریکا و اروپا سایت های تولیدی با استاندارد بالا را در مدت زمان مشخصی طراحی و اجرایی میکنند
    همینطور که در این گزارش قید شده مرکز ساخت کیا سراتو و کیا ریو و کیا پیکانتو و کیا پرو سید دارای تست کیفیت و جاده ای هست که با کارخانه های معظمی مانند سایت ساخت تویوتا در ترکیه برابری میکند متاسفانه در ایران با روی آوردن به خودروهای فرانسوی که در اروپا هم چنگی بدل نمیزنند صنعت کشور را سالیان سال عقب نگاه داشتند کاش حداقل با برندهای کره ای قرار داد ساخت منعقد میشد چون فرانسه چندین بار ثابت کرده جز سود و منفعت بدنبال هدف دیگری نیست و با کوچیکترین حادثه ای باز از ارسال قطعات به ایران جلوگیری میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (749 ديدگاه)

      سیاستگذاری کلی ربط به فرانسه و … نداره.
      در ضمن در با کیفیت بودن صنعت فرانسه (قدرت 4 صنعتی دنیا )شکی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دوستان من یه دوست دارم سال 84 تو سایپا کار می کرد فوق مکانیک امیر کبیر می گفت انقدر طرح و ایده تو سایپا ریخته ولی مدیرانش نمی ذارن فقط دنبال سود هستن
    رفیقم سال 85 رفت دکترا مکانیک دانشگاه بوستون الانم داره تو شرکت فورد کار می کنه تو قسمت موتور و این چیزا
    وای به حال این مسئولین امروز گفتن سیتروئن میاد تو ایران حتی لاستیکاشم از خارج میاد این تو قراردادش اومده
    اون وقت دولت الکی میگه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      محمد گرامی از این ایده ها زیاد بوده و حتی برخیشون اجرا شده مثلا یکی از کارکنان سایپا برای پایین آوردن هزینه ساخت پیشنهاد میده آنتن برقی پراید حذف بشه و مورد استقبال مدیر وقت قرار میگیره و به اون کارمند پاداش نیز تعلق میگیره!
      یا میلیاردها تومان به گفته خودشون هزینه دگرگون کردن زانتیا میکنند تا موجود جدیدی خلق بشه و با اون افتضاح زود جمعش میکنند!
      جالب ترین بخشش چند وقت پیش رفتن تیمی از کارشناسان قطعه ساز ژاپنی را دعوت کردن تا بیان تجربیات خودشون را به اشتراک بزارند که بعد از بازدید از امکانات خطوط تولیدی، ژاپنی ها اعلام کردن شما تکلیفتون روشن نیست چون قرادادها و شیوه ی تولید به سوی فرانسوی ها سوق داره و از دست ما کاری ساخته نیست و از متخصصان فرانسوی دعوت به عمل آورید! و هزاران دست پخت دیگر…
      یک متخصص با iQ متوسط بینشون نیست که بگه پدرجان نمیشه همزمان با چند شرکت مشارکت داشت(منظور ایران خودرو و سایپا) برید دنبال یک شریک و کل امکانات و نیرو و سرمایه را هم جهت با اون شریک قرار دهید.
      خودرو سنگین با یک شرکت ، وانت با یکی دیگه ، سواری با اون یکی ، لوکس با آن طرف ، شاسی بلند با این یکی و… و در آخر یک سیستم صدپاره که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        درود بهزاد
        حرف دل منو زدی
        بنز و بی ام و در یک زمان فقط با یک شرکت مشارکت میکنن
        مثکه خودروسازان ما توانایی خودشونو بالاتر از بنز و bmw میدونن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا