کیا

حضور کانسپت های متنوع کیا تلورید در نمایشگاه سما

شاسی‌بلند جدید و سه ردیفه ی کیا تلورید ماه سپتامبر و در هفته‌ی مد نیویورک به‌صورت غیرمنتظره‌ای رونمایی شد؛ اما این خودروساز کره‌ای هم‌اکنون کانسپت های جدیدی را روانه‌ی نمایشگاه سما در لاس‌وگاس کرده و یکی از یکی خشن‌تر و سرسخت‌تر می‌باشد. با هم این خودروها را معرفی می‌کنیم.

  • تلورید هوریزون رومر


اولین کانسپت از چهارگانه‌ی کیا در سما مدل هوریزون رومر نام دارد که دارای ویژگی‌های آفرود قابل‌توجهی می‌باشد. در بخش جلویی شاهد گارد سفارشی و فلاپ های متفاوت، اگزوز جدید در عقب و اسنورکل می‌باشیم. این خودروی مفهومی از رینگ‌های ۳۲ اینچی مشکی رینو استفاده می‌کند.

  • تلورید کادت لیدر


دیگر مفهومی کیا هم دست کمی از هوریزون رومر ندارد. کادت لیدر که با رنگ متمایز سبز ارتشی و مشکی مات از دیگر برادران متمایز می‌شود دارای رینگ‌های ۳۲ اینچی مشکی رینو و لاستیک‌های پاتاگونیای متفاوت و برخی شاخصه‌های آفرود می‌باشد. گارد متفاوت، سپر لوله‌ای عقب با فلاپ جدید و خروجی اگزوز جدید از جمله ویژگی‌های این شاسی‌بلند هستند.

  • تلورید دیزرت دریفتر


درحالی‌که دو کانسپت اولی کیا برای ماجراجویی در خارج جاده ساخته شده‌اند اما این یکی مناسب صحراست. با رنگ متمایز نظامی و نوارهای مشکی و کاپوتی جدید، تلورید دیزرت دریفتر از رینگ‌های ۳۲ اینچی مشکی رینو و لاستیک‌های پاتاگونیا سود می‌برد.

  • تلورید باجا گلایدر


نهایتاً به چهارمین تلورید مفهومی می‌رسیم که برخی ویژگی‌های مدل دیزرت دریفتر را قرض گرفته و البته دارای شاخصه‌های مختص به خود هم می‌باشد. رنگ مشکی و چراغ‌های LED باعث تمایز این کانسپت شده‌اند. همانند دیگر مدل‌ها، باجا گلایدر هم دارای رینگ‌های ۳۲ اینچی مشکی رینو و لاستیک‌های پاتاگونیا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همه کارایی که این کانسپتا قراره انجامش بدن رو یه لندکروز میتونه به صورت استوک انجام بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خبر جدید هم اینکه:
    سُکان طراحی گروه هیوندای -کیا از اول نوامبر در دستان یکی دیگر از مفاخر دنیای طراحی خودرو معاصر ،لوک دونکروولک ، خواهد بود، وی رهبر جدید کل گروه هیوندای در بخش طراحی است. پیش از این، او به عنوان معاون اجرایی هیئت مدیره طراحی Hyundai و Genesis فعال بود اما از این‌پس فعالیتهای طراحی هر سه برند گروه (از جمله KIA) تحت نظارت وی خواهند بود. لوک جایگزین پیتر شرایر میشود، شخصی که تحولی چشمگیر در طراحی محصولات کیا بوجود آورد، شرایر نیز از این‌پس به عنوان مشاور ارشد طراحی مجموعه هیوندای کیا همراه لوک خواهد بود. یعنی نظرات Schreier همچنان بر طرح های این گروه تاثیرگذار خواهد بود، اما بقول معروف ، کلام نهایی را لووک دانکروولک خواهد زد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      سینا جان خبر مهم و جالبی را اِرائه کردی .
      با این اوصاف ، آینده مجلل و لوکسی را در طراحی کره ایها شاهد هستیم و احتمالاً دیگر کمتر شاهد طراح های اسپرت و اِقوا کننده هستیم .

      ولی مطمعناً پیتر شرایر همانند گریس بنگل برای همیشه در یاد خودرودوستان باقی میمونه و همیشه مورد احترام قرار میگیره .
      در هر صورت فکر میکنم کیا هیوندای کار خوبی کردن و نیاز به یک تفکر غریب در طراحی شرکت داشتند تا از بلاتکلیفی در طراحی در بیایند و وارد عصر جدیدی شوند ، چرا که به نظر شخصی خودم ، رونماییهای جدید ، اون حس و حال سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ کیا هیوندای رو نداشت .
      البته این فروش در بازار جهانیست که موفقیت را نمایان میسازه و نه احتمالات .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        اره نوید عزیز
        خعلی حس خوبی دارم نسبت به اینده طراحی این گروه.
        طراحی مورسیه لوگو هنوز که هنوز ادم رو به وجد میاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این ماشین برای بازار امریکاست ولی اصلا در حد رقبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تلورید اسکی آف جی ام سی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartim

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    کیا عالیه تمام محصولاتش با کیفیت ایمن و با طراحی زیبا و مثال زدنی امیدوارم کیا مثل همیشه جزو 5 خودروی بالای جدول رده بندی باشه و آقای لوک دونکروولک هم مثل شرایر که افتخاراتی با استینگر سراتو اپتیما سید . سورنتو و جنسیس و سوناتا کسب کرد موفق عمل کنه و شاهد یکنواختی در طراحی نباشیم کره ای ها با باز گزاشتن دست توانای شرایر و جناب جی جی . موتور محرک طراحی سایر شرکت ها شدند و تونستن اونها را هم به رقابت وادار کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ملکوتی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موندم بگم خوشگله یا زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا