کیا

کانسپت زیبای کیا در نمایشگاه فرانکفورت 2017

رفته رفته تنور نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ داغ می‌شود زیرا کیا نیز اعلام کرده کانسپت جدیدی را روانه این رویداد مهم خواهد کرد. این خودرویی مفهومی که هنوز نامی ندارد پیش‌نمایشی برای جهت طراحی سومین نسل محصول کامپکت cee’d خواهد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ و به عنوان یک هاچبک ۵ درب متولد خواهد شد.


مفهومی مذکور در مرکز طراحی اروپایی کیا در فرانکفورت طراحی شده و این مرکز تنها چند صد متر با مکان رونمایی خود فاصله دارد. این یک هاچبک داغ بسط یافته است که تلاش دارد ظاهر اسپورت مدل کوپه و سه درب  pro cee’d  را حفظ کند. البته کاربرد بیشتری به لطف درب‌های عقب و صندوق بزرگ حاصل شده است.


درست همانند هیوندای که تصمیم گرفته با اضافه کردن فرم بدنه فست بک به i30 باعث جذاب‌تر شدنش گردد، به نظر می‌رسد کیا نیز همین کار را با مدل  cee’d انجام خواهد داد. البته روش کیا متفاوت خواهد بود زیرا این کانسپت احتمالاً نشانه‌هایی از مدل شوتینگ بریک خواهد داشت.

نشان GT، قوس گلگیرهای گیرا و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر نشانه‌هایی از یک محصول اسپورت هستند و امیدواریم این شاخصه‌ها در مدل تولیدی نیز پدیدار شوند. با نگاهی نزدیک‌تر متوجه خواهید شد این خودروی مفهومی فاقد ستون‌های B است. نبود آینه‌های جانبی مرسوم و اورهنگ های بسیار کوتاه به همراه چراغ‌های عقب گسترده نشان از طراحی ظریف و صیقلی این خودرو دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی اغواکننده‌ای داره، اگه ستون C حفظ شه، بهترم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. matin

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    شاید کانسپت کیا جی تی استینگر یاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      البته نسخه ی شوتینگ بریکش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا