کیا

نگاهی به کانسپت‌های کیا در نمایشگاه امسال SEMA

کیا در نمایشگاه امسال SEMA، چهار کانسپت جدید معرفی کرده است؛ کانسپت‌هایی که هر کدام انعکاس‌دهنده مناطق مشخصی از ایالات متحده هستند. همچنین برای اولین بار، کانسپت تریل‌استر الکتریک هییبرید AWD پا به نمایشگاه SEMA گذاشته است. این کانسپت را اوایل امسال در «شیکاگو» دیده بودیم. همچنین بالست پوینت سدونا نیز که در سال گذشته به نمایش گذاشته شد، امسال نیز به نمایشگاه بازگشته است. در مجموع، کانسپت‌های سال ۲۰۱۵ کیا در نمایشگاه SEMA ظاهراً برای مسافرت‌های جاده‌ای در امریکا تدارک دیده شده‌اند. تیم چِینی (Tim Chaney)، معاون بازاریابی کیا در امریکا می‌گوید:

در طول ۲۱ سال حضور در بازار ایالات متحده، ما با افتخار نظاره‌گر نقش محصولاتمان در مسافرت‌های مردم و ماجراجویی‌های لذت‌بخش آنها در تمام گوشه‌های کشور بوده‌ایم. امسال، نمایشگاه SEMA برای ما فرصتی فراهم کرد تا این روح ماجراجویی موجود در جاده‌ها را در آغوش بگیریم و تنوع مناطق مختلف در امریکا و همین‌طور علاقه مردم به استفاده از تزئینات شخصی در خودروهایشان را به تصویر بکشیم.

KIA TRAIL'STER Concept
KIA TRAIL’STER Concept
در بین ۶ خودروی سفارشی کیا در نمایشگاه SEMA 2015، در ادامه می‌خواهیم نگاهی به چهار کانسپت دیگر داشته باشیم که دو مدل آن‌ها برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داده شده‌اند. دو مدل جدید سورنتوی پس‌‌وست و اپتیمای A1A نیز پیش از این در پدال معرفی شده اند.

فوتو سافاری سدونا
فوتو سافاری سدونا محصول سفارشی دیگری از تیم خلاق LGE-CTS موتور اسپورتس است؛ با این تفاوت که این بار منطقه شمال شرق ایالات متحده مدّنظر بوده است. همچنین این تیم با مشورت‌گرفتن از یک گروه حرفه‌ای از عکاسان، سدونا را برای داشتن یک ریل سقف مناسب برای قرارگیری دوربین‌های DSLR و سیستم دوربین ورزشی WASPcam آماده کرده‌اند. در عین حال، این ریل سققی قادر است تا وزن یک عکاس را نیز تحمّل کند.

Kia SAFARI SEDONA
Kia SAFARI SEDONA
Kia SAFARI SEDONA
Kia SAFARI SEDONA
Kia SAFARI SEDONA
Kia SAFARI SEDONA
فوتو سافاری سدونا مجهز به یک جلوپنجره «استریت سن اسپید» و یک سیستم تعلیق «هل‌ویگ» با تنظیم ارتفاع خودکار است. درون کابین سدونا، ردیف صندلی‌های وسط برداشته شده‌اند و کیا، در واقع این خودرو به یک استودیوی ادیت حرفه‌ای تبدیل کرده‌ است. یک آی‌‌مک ۲۷ اینچ با نمایشگر ۵K رتینا چیزی است که در هر MPV دیگری می‌تواند هزینه‌ای اضافی برابر ۱۷۹۹ دلار داشته باشد.

فورته کوپ ماد باگر
آخرین کانسپت جدید کیا برای نمایشگاه امسال SEMA، «فورته کوپ ماد باگر» نام دارد که وسیله‌ای ایده‌آل برای مسابقه در گل و لای است. «لاکس موتور ورکز» شرکتی است که پشت این پروژه بوده و نسخه‌ای منحصر به فرد از کوپ با ارتفاع زیاد از سطح زمین، تایرهای آفرود، تغییرات در گل‌گیرها و لبه‌های کناری بدنه، سقف پانوراما، صندلی‌های مسابقه‌ای «اسپارکو اوو II رد ریس» و یک غربیلک فرمان «اسپارکو L575» تولید کرده است.

KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
KIA FORTE KOUP MUD BOGGER
FORTE KOUP MUD BOGGER
از لحاظ ظاهری، چهره ماد باگر نشان می‌دهد که از قرار گرفتن در هر گونه مسیری، هراس ندارد. شاید به همین دلیل نیز ممکن است برای یک سفر خارج از جاده‌ای، نسبت به پس‌وست ادونچر سورنتو ترجیح داده شود.

در مورد کانسپت‌های بالست پوینت سدونا و تریل‌استر، باید گفت که اولین کانسپت در نمایشگاه SEMA در سال ۲۰۱۴ حاضر بوده و دومی نیز معرفی رسمی‌اش را در فوریه سال جاری میلادی در نمایشگاه شیکاگو تجربه کرده است.

این دو کانسپت، البته شرایط کاملاً متفاوتی دارند؛ «بالست پوینت» چیزی شبیه به یک کافه متحرک است و «تریل‌استر» نیز یک نسخه سفارشی از «سول» بوده که یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک الکتریکی برای آن به کار رفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. m.tn

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جایگاهی که الان کره جنوبی تو منطقه تو این 30 سال اخیر بدست اورده از لحاظ اقتصادی، * ایران *برای خودش برنامه ریزی کرده بود که بهش برسه
    که الان …
    بله
    شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      توی افق 1404 اول برنامه ریزی این بود که ایران بتونه با کره و ژاپن رقابت کنه!!!!!!! بعد یه مقدار رفتن جلوتر گفتن هدف اینه که با ترکیه و هند رقابت کنیم. باز یه مدت گذشت دیدن نه نمیشه گفتن با امارات و وکشورهای عربی خلیج فارس. باز هی فکر کردن فکر کردن دیدن بازم نمیشه. گفتن این بار دیگه گرفتن پاکستان و لبنان رو شاخشه. امروز هم میگن همین که بتونیم یه اقتصاد خوب در حد خودمون داشته باشیم کافیه!!!!!!!!!!!! عاشق این برنامه ریزیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. m.tn

        ۱۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (32 ديدگاه)

        عجب!
        البته من دوطرف اسم ایران ستاره گذاشتم که متوجه منظورم بشین
        منظورم این دولت نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. real

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    برنامه ریزی!؟
    تو ایران اصلا برنامه ریزی معنی داره!؟
    تو یه سنی بچه با کثیف کاری خودش بازی میکنه دقیقا برنامه ریزی ایران یه چیزی تو اون مایه هاس!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. tt

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فک کن با کیا سول بری افرود واقعا خجالت اوره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عباس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    فقط بنز فقط آلمان!کره ایی ها فقط دنبال کپی کردن هستن!چهار تا چرخ رو از روی بنز کپی کردن،فرمونش گرده از روی بی ام وی برداشتن! الان یک عده میان تقریبا شبیه همین حرف ها رو درباره کره ایی ها میگن!تعصب کافیه!آلمان از ۱۵۰ سال قبل شروع کرده،کملا طبیعیه که جلوتر از کره ایی باشن که از ۳۰ سال قبل شروع کردن!پیشرفتشون خیلی زیاد بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_boss429

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      کپی به همراه پیشرفت سگش شرف داره درجا زدن و پسرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        کیا بهتره اول بره ایمنی تولیداتشو ببره بالا بعد بیاد از این طرحها بده. اسپورتیج تو آزمون فشار به سقف خودرو کاملا مردود شده. تو یوتیوب سرچ کنید تست اسپورتیج در IIHS

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرمااااان

          ۱۸ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          بیزحمت یه نگاهی هم به کیا K900 بنداز نظرت یکم عوض میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. sky watcher

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    از کره ای ها خوشم نمیاد …
    چه خودرو چه لوازم خانگی و چه لوازم الکترونیکی
    از اول هم ازشون خوشم نمیومد …
    ولی وای برما که فقط حرف میزنیم فقط حرف …….
    تبدیل شدیم به مملکت حراف ها ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    کیا فورته مادباگر واقعا عالیه بخصوص طراحی جسورانه و صد در صد آمریکایی پسندش محصولات کیا بیشتر اروپایی و آمریکایی پسند هستند و هیوندای آسیایی پسند درکل کیا هیوندای دوستدارم و به پیشرفتشون افتخار میکنم چون هیچ ادعایی ندارند و همیشه در مبحث کیفیت و رضایت جزو صدر نشین ها هستن برعکس سایر شرکت های پر مدعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    فورته کوپ ماد باگر خیلی باحال شده ، خوراکِ آفرودِ ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اصلا کیا و هیوندا که در اصل یکی هستن کارشون جالب نیست ولی احساس میکنم هیوندا میخواد خودروهایی باروح اسپرت خودشو در کیا بدمه و ماشین های هیوندای رو خیلی شیک و باکلاس جلوه بده ولی فعلا مردم از مدل های کیا بیشتر بازدید کردن و به قول معروف بیشتر به دل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آق جبات

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بابا این حرفارو نزنین…
    حالا سایپا غیرتی میشه پراید واسه آفرود میزنه…
    اونوقت دیگه به هیچ عنوان از خر شیطون پایین نمیانا….
    سایپا 245…محصول ملی…برای آفرود بازها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا