کیا

حضور کانسپت کیا نیرو الکتریکی در CES

کیا در حال پیش‌نمایش نیرو الکتریکی با کانسپت جدیدی است که هشتم ژانویه در لاس‌وگاس و در رویداد الکترونیک مصرف‌کننده CES معرفی خواهد شد.


این خودروساز جزئیات زیادی از محصول جدید خود منتشر نکرده اما می‌دانیم که قوای محرکه باتری-الکتریکی با راندمان بسیار بالا خواهد داشت. کیا می‌گوید این خودرو دارای اینترفیس انسان-ماشینی خواهد بود که هرگز پیش از این دیده نشده و همچنین از سیستم نورپردازی گرافیک موشن پیشرفته‌ای سود خواهد برد.


البته با توجه به اخبار پیشین می‌دانیم که همان قوای محرکه بدون آلایندگی هیوندای آیونیک الکتریکی در کیا نیرو الکتریکی بکار خواهد رفت.


این قوای محرکه در آیونیک قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۹۶ نیوتون متری داشته و از پیشرانه ۲۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بنا به گفته EPA باعث ایجاد محدوده حرکتی ۱۹۹ کیلومتری می‌شود.


از نظر بصری، کیا نیرو الکتریکی جدید دارای نمای جلوی به‌روز شده با جلوپنجره اصلاح شده‌ای خواهد بود که با درگاه شارژ یکپارچه شده و همچنین جایگاه مه شکن‌ها نیز عوض شده است. احتمالاً سپر جلو نیز تغییر خواهد یافت. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو می‌توان به چراغ‌های LED در جلو و عقب به همراه نوشته نورانی نیرو الکتریکی در سپر عقب اشاره کرد.


انتظار می‌رود نسخه الکتریکی این خودرو اواخر سال جاری معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خداییش طراحی های کیا از موقع استخدام بهترین طراح های دنیا همیشه پیشرو بوده

    من به پیشرفت شوم احترام زیادی میزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    اگه باتری شو یه پکیج ۴۰ کیلو وات ساعت انتخاب کنن یا بیشتر عالی میشه، آیونیک بیشترین بازدهی رو توی تماما ماشین های برقی داره( صرف نظر از وزن ماشین) .
    ظاهرشم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Raha

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    ” دارای نمای جلوی به‌روز شده با جلوپنجره اصلاح شده‌ای خواهد بود”
    این شد یه چیزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Love Cars

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    طراحیش بسیار زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا