کیا

کیا پس از EV6، روی دو کراس‌اوور الکتریکی دیگر کار می‌کند

برنامه‌های الکتریکی کیا صرفاً به مدل EV6 محدود نمی‌شود زیرا این شرکت در حال کار روی چند مدل الکتریکی دیگر است. رئیس محصولات اروپایی کیا در گفتگویی با اتو اکسپرس اعلام کرده است که خودروی الکتریکی بعدی این شرکت یک کراس‌اوور بزرگ خواهد بود که بازار ایالات‌متحده را هدف قرار داده است. علاوه بر این، کیا روی یک کراس‌اوور الکتریکی دیگر برای بازار اروپا نیز کار می‌کند.

فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این خودروها در دست نیست اما کراس‌اوور بزرگ احتمالاً EV7 یا EV8 نام خواهد داشت درحالی‌که مدل اروپایی می‌تواند EV4 نام داشته باشد. این مدل برای رقابت با خودروهایی مثل ولوو C40 و مرسدس بنز EQA به بازار خواهد آمد. به گفتهٔ اتو اکسپرس، EV4 روی همان پلت‌فرم E-GMP هیوندای آیونیک ۵، جنسیس GV60 و کیا EV6 ساخته خواهد شد و ابعادی مشابه نسخهٔ اروپایی اسپرتیج خواهد داشت.

گفته EV4 از قوای محرکهٔ مشابه EV6 استفاده خواهد کرد که این یعنی با انتظار پکیج‌های باطری ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی را داشته باشیم. استفاده از پلت‌فرم E-GMP همچنین به معنای برخورداری از معماری الکترونیکی ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی را فراهم می‌کند. احتمالاً EV4 در دو نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب با ۲۲۶ اسب بخار قدرت و دو موتورهٔ چهارچرخ محرک با ۳۲۱ اسب بخار قدرت تولید خواهد شد. کیا قصد عرضهٔ ۱۱ مدل الکتریکی مختلف تا سال ۲۰۲۵ را دارد که شامل شش مدل الکتریکی اختصاصی از خانوادهٔ EV و پنج نسخهٔ الکتریکی از محصولات درون‌سوز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    سال 2025 اسم رمز شرکت هایی هست که خیلی دیر فهمیدن داره بازار از دست شون خارج می شه!
    تا اوون سال TESLA چهار گیگا فکتوری فول ظرفیت در خط تولید داره.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. محمدرضا

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      به نظرم مدیران تمام شرکت ها باید هر روز صبح.داستان یاهو و نوکیا رو بخونن و بفهمن غرور چگونه نابودشون کرد.
      هرشب هم داستان فیسبوک رو بخونن آینده نگری مارک زاکربرگ رو ببینند.که خرید اینستاگرام چگونه ثروت مندشون کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        فعلا که هنوز با درون سوزاشون دارن میفروشن تا وقتی هم که دارن میفروشن شک نکن روی توسعه خودروهای برقی کار میکنن ، وقتی یه شرکت میگه من در سال ۲۰۴۰ کاملا برقی میشم منظورش به صورت غیر مستقیم اینه که فروش درون سوز های من در این سال رو به افول میره و من خودروهای برقی خودم رو جایگزین میکنم ، بعد نکته جالبتر اینجاست که شمایی که هی در حال گفتن این هستی باید بدونی که شرکتی که مثل تسلا از اول برقی میساخته ماشین جایگزینی نداره که بخواد جای خالی درون سوزاشو پر کنه پس هر چند مدلم که داشته باشه در واقع تمام برقی هستن هر چند که کلا ۴ تا داره و چون کامل برقیه این چهارتا خیلی به چشم میان ولی شرکتی مثل مرسدس چون یه شرکتیه که سبد محصولات درون سوزش خیلی گستردس زمان میبره تا بخواد همشون رد جایگزین کنه و این میشه که با اینکه در حال حاضر ۶ مدل ماشین برقی داره ( EQA , EQB , EQC , EQE , EQS , اسپرینتر برقی ) رو پیش بینی کنی که به سرنوشت نوکیا دچار میشه ، بعدشم باید بدونی که همه شرکتا بیکار و بی عار ننشستن تا تسلا جونت جایگاهشونو ازشون بدزده ، در حال حاضر هم که میبینی کسی رقیبی برای پلید نساخته از آلمانیا دلیلش اینه که آلمانیا هنوز مثل نقل و قند در صدر هستن و دارن میفروشن و احساس خطر نکردن ، وقتی تسلا جای بنز و بی ام و رو در جایگاه فروش گرفت اون روز رقابت به شکل دیگه ای ادامه پیدا میکنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمدرضا

          ۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1064 ديدگاه)

          مسئولین نوکیا هم همین فکر هارو میکردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          چه ربطی داره ، الان تعداد خودروهای الکتریکی مرسدس از تسلا بیشتره اما چنتا روشن فکر میگن بنز یه خودروساز باستانیه ، بنزم اگه کلا ۴ تا مدل داشت ، مطمئن باش تو یه سال میتونست همشونو الکتریکی کنه ، منتها بنز سبد محصولاتش برعکس تسلا گستردس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. عرفان

        ۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        مشکل شماها اینه که دارین صنعت خودرو رو با صنعت موبایل و تکنولوژی مقایسه میکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هی از قیافه هم معلومه چه سم هایی هستن این برقیا…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا