کیا

کراس اوور الکتریکی کیا، قاتل سوپرکارها!

کیا سال آینده با معرفی یک کراس اوور پرچم‌دار جدید اقدام به گسترش سبد محصولات الکتریکی خود خواهد کرد.

این خودروی جدید که در قامت کانسپت Imagine پیش‌نمایش شده هم‌اکنون در داخل کارخانه با کد CV شناخته می‌شود. اتو اکسپرس می‌گوید این پرچم‌دار الکتریکی از نظر شتاب گیری در خط مستقیم اکثر سوپرکارها را شکست خواهد داد.

این نشریه بریتانیایی به برخی ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه محصول جدید کیا همچون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه و زمان شارژ دوباره زیر ۲۰ دقیقه و برد حدود ۴۸۰ کیلومتری اشاره کرده است.

کراس اوور بدون آلایندگی کیا که از مزیت همکاری با ریماک سود خواهد برد بر پایه پلتفرم ماژولار E-GMP شکل می‌گیرد. این معماری برای تولید خودروهای الکتریکی در کلاس‌های مختلف طراحی شده و از سیستم شارژ ۸۰۰ ولت موجود در پورشه تایکان سود خواهد برد.

اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند بنابراین محصول جدید کیا اصلاً شبیه کراس اوورهای کامپکت و سنتی کنونی نخواهد بود و بخش اعظم ویژگی‌های طراحی مدل کانسپت را حفظ خواهد کرد.

نمای عقب طویل‌تر، خط سقف خمیده و جلوپنجره دماغه ببری مدرن ظاهراً در مدل تولیدی هم حفظ خواهند شد. نسخه پرفورمنس این خودرو شاید با کیت بدنه اسپورت تر، رینگ‌های متفاوت و عناصر رنگی جدید متمایز شود.

در کابین نسخه مفهومی این خودرو حداقل ۲۱ صفحه‌نمایش باکیفیت بکار رفته و احتمالاً برخی از این ویژگی‌ها در مدل تولیدی نیز دیده خواهند شد.

با توجه به زمان عرضه احتمالی در سال ۲۰۲۱، کراس اوور الکتریکی کیا به زودی وارد فاز تست می‌شود و بنابراین می‌توانیم در آینده شاهد تصاویر جاسوسی آن باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Obscured

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واو. همکاری با ریماک، فناوری شارژ پورشه. یه شبه تلوراید دیگه برای بازار تو راهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    از هیوندا هم همچین تصاویری درز کرده فک میکنم اسمش هیوندا ۴۵ بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    اگه اینطور باشه که خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Joker

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    ۲۱ صفحه نمایش ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Roham

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    کیا و هیوندای همیشه روی کاغذ خوب بودن!
    نه بیشتر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    به نظرم بیشتر تبلیغه و در حد یه کانسپته وگرنه کیا از پس تولید همچنین خودرویی بر نمیاد و مدل واقعی یه سر و گردن از اعداد اعلامی پایینتره. کلا هیوندای-کیا همیشه برای تولید یه مدل جدید کلی سر و صدا و تبلیغات راه میندازه و آخرش که خودرو میاد بیرون، نقدهای مثبتی نمیگیره مثل هیوندای سوناتای جدید که قرار بود با یه طرح انقلابی عرضه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      از هیوندا موتورز ششمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان با نزدیک هفت میلیون خودرو در سال و چندین مرکز تحقیقات و توسعه در امریکا و المان و کره اونم برندی از یک کشور مدرن و پیشرفته بر نمیاد همچین خودرویی بسازه !!!!!???? ظاهرا اون دوشاخ باید بزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (259 ديدگاه)

        اتفاقا چون دوشاخه تو پریزه اینو گفتم استاد. اینایی که گفتی هیچکدوم دلیل به ساخت همچین خودرویی با همچین تکنولوژی ای نمیشه. شما کافیه یه نگاه به تسلا و پورشه و بقیه خودروسازهای با سابقه بندازی تا ببینی آیا تجاری کردن همچین کانسپتی توسط خودروسازی که هنوز به عنوان لوکس ساز و اسپورت ساز بین مردم دنیا (مخصوصا مردم آمریکای شمالی) جا نیافتاده چقدر توجیه اقتصادی داره. شما هم بهتره یکم هیجانتو کنترل کنی و یکم از داستانهای جن و پری فاصله بگیری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          والا این چیز که عیان است چه حاجب به بیان است ده سال پیش سامسونگ گوشی نیزد میگفتین چطور ممکنه بتونه گوشی در حد سونی اریکسون و نوکیا بزنه ولی الان نه سونی اریکسوتی مونده و نه نوکیایی و سامسونگ تبدیل به غول تکنولوژی شده اونم با فاصله زیاد حالا کار ندارم که شما دوست نداری باور کنی ولی کره جنوبی تو خودرو سازی غول بزرگی شده تا جایی که بسیاری از محصولاتش تو همین امریکای شمالی که میگی تولید میشه و به عنوان یک خودروساز معتبر و با تکنولوژی شناخته میشه در مورد این سوناتا جدید شما دیدی که میکی زشته؟ سوارش شدی که میگی مشکل داره ؟دستت بهش رسیده که میگی تکنولوژی نداره؟ یکی از تخیل بیا بیرون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مانی

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          باید جملت رو اینجوری اصلاح میکردی که:
          کیا براحتی میتونه تعداد زیادی از این رو بسازه
          اما با سختی زیاد میتونه تعداد کمی‌ رو بفروشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دارم فکر میکنم ما داریم به سرعت نور از دنیا عقب میفتیم. نه خبری از ماشینای جدید در ایرانه و نه چشم اندازی با این قیمتای دلار برای دسترسی عموم هست. عملا چشم اندازی در حوزه خودرو در ایران دیگه برای هیچکس حتی پولدارش وجود نداره و هر روز عقب تر از دیروز خواهیم بود متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Irani

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اینا با شمشیر تو فرق ملت زدند!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا