چشم اندازکیا

کوچولوی سحرخیز کیا

کیا موتورز کره نسل دوم خودرو کوچک و دوست داشتنی پیکانتو (picanto) را با نام صبح (morning)  معرفی می کند. این خودرو برخلاف سایر برادرانش تاکنون به کشور ما راه نیافته بود.

جزئیاتی از این خودرو که توسط کیا منتشر شده نشان از جذابیتهای این خودرو کوچک دارد. موتور پایه این خودرو سه سیلندر و یک لیتر حجم داشته و ۸۲ اسب بخار توان در دور موتور ۶۴۰۰ تولید می کند و البته گشتاور آن نیز۹۴ نیوتن متر است.

موتورهای دیگری تا حجم ۱.۲ لیتر ۴ سیلندر نیز برای آن موجود خواهد بود. میزان مصرف سوخت آن نیز ۴.۲ لیتر تا ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بر اساس نوع رانندگی اعلام شده است.

بنابراین ملاحظه می کنید که برخلاف جثه کوچک آن، با ضعفی مواجه نیست. گیربکس های ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخهای ۱۳ اینچی آن را بر عهده دارند.

فضای داخلی نیز بسیار جادار از کار درآمده و بلندی سقف نیز به راحتی بیشتر سرنشینان منجر می شود. طراحی داخلی بصورت دو رنگ بوده و از چرم مشکی یا قرمز برای تزئینات استفاده می شود.

طراحی خارجی آن گرچه ما را بیاد تویوتا می اندازد اما همچنان دلنشین و مدرن است. من که از چنین طرحهایی به شخصه خوشم می آید.

بد نیست حالا که قیمت بنزین واقعی شده و گرایش مردم به خودروهای کم مصرف و کوچک در حال افزایش است، شرکت اطلس خودرو این محصول را نیز در برنامه واردات خود بگنجاند. البته انتظار این است که قیمت آن به سرنوشت هیوندای  i20  و i30 دچار نشود. نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ALI JOON

    ۱۷ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همگی
    ففط میتونم بگم برای خودرو سازی خودمون واقعا متاسفم که توان تولید یک خودروی لوکس و کم مصرفی مثل اینو نداه 24 ساعت یا پراید میزنه یا اردی یا پرشیااونم مال 3 ده پیش و مردم هم به ناچار میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      این که لوکس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hossin

    ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک پیشنهاد

    بجای مونتاژووارد کردن خودرو چند سالی خودرو سازان مدیر از کشورهای صاحب برند استخدام کنند و آموزشهای کافی وتغییر نگاه در آنان بوجود بیاید مگر کارخانجات خودرو سازی از فوتبال ملی ما کمتر هستند این کار هم صرفه اقتصادی داره هم توان ملی رو بالا میبره هم رضایت مردم رو در بر داره هم…….حرفهایی که نمیشه زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. bahman

    ۱۶ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا بهتر نیست با هزینه های سرسام آوری که در امر تولید داخلی انجام میشود اتومبیلهای نسل جدید بصورت قطعات منفصله وارد ومونتاژگردد. تا از آلودگی هوا و مصرف بی رویه بنزین جلوگیری گردد.
    کاری که در کشور ترکیه وسایر کشورهای دیگر انجام میگردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. juve

    ۲۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از شرکت پیتکو میتوانید این خودرو را خریداری کنید.
    قیمتش رو زده : 30 میلیون

    قیمتش با آی20 و آی30 فرقی نداره

    سایت پیتکو : http://www.piico.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگه قرار باشه که با قیمت آی20 و آی 30 یکی نباشه اونوقت یچند تا سوال پیش میاد:
    1- گاریهای تولید شده رو کی میخره؟
    2- انگیزه ای برای ادامه تولید گاری باقی میمونه؟
    3- مدیر ایران خودرو سر کدوم چهار راه سیگار میفروشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرید

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    قیمتش 37 می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سید علیرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    من چند سال پبش اولین طرحی را که از یک خودرو داشتم به ایران خودرو بردم با کمال بی شرمی من را در این بخش اداری شون مرا پاس می دادند من هم طرحم را به سایپا بردم باز هم همان اش و همان کاسه من هم گفتم ارزش ان را ندارد خودم را کوچک کنم پس این کار گذاشتم کنار و به فرانسه رفتم و در کارخانه ی پزو مشغول به کار شدم در کشور فرانسه افراد را 15 سال بعد بازنشسته می کند ودر سن 35 سالگی بازنشسته شدم در انجا ماهی 1 میلیون فرانک می گرفتم من تازه 3 ماه است بازنشسته شدم و پول کلانی به انواع بازنشستگی به من دادم و من یه تعمیر گاه زنجیره ای در فرانسه راه انداختم ودر سال هایی که کار کردم کلکسیونم را جمع کردم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. کیهان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    I20 و i30 گرونترن! حدود 45 ت 55!
    اونا دارای قابلیتهای بیشتری هم هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان عزیز توجه داشته باشید اگه کره به این جایگاه رسیده مؤلفه هاى موفق زیادى داشته که اولیش به نظر من رابطه ى بسیار خوب با کشورهاى پیشرفته دنیاست وقتى ما تنها کشورهاى دوستمون شدن افغانستان و پاکستان و سوریه و احتمالا گینه بیسائو پس جاى پیشرفتى براى ما نیست وقتى اونها دارن با بازارهاى شدیدا رقابتى آمریکا و اروپا مبارزه و دست و پنجه نرم مى کنن ما هنوز تو تولید پرایدش موندیم و باور کنیم که اگه میخواهیم پیشرفت کنیم و موفق بشیم لازمش اینه که به قوانین موفقیت تن بدیم و پیش از همه طرز تفکرمان را نسبت به جهانى که در آن زندگى مى کنیم عوض کنیم وباید بهتر از این که هستیم باشیم چون راهى بهتر از این براى زیستن وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خیلی ریزه میزه و زیباست ولی ای کاش قدرتش یه کم بیشتر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    این ماشین بخوصوص رنگ ابیش خیییییییییلی زیبا و دیدنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ولی تو ایران خیلی گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا