کیا

زمان معرفی نسل جدید کیا اسپورتیج مشخص شد

نسل فعلی کیا اسپورتیج آخرین سال حضور خود در بازار کره جنوبی را می‌گذراند و به همین خاطر تریم جدیدی با نام گراویتی برای آن معرفی شده است. این خودرو که در تصاویر نیز دیده می‌شود از عناصر تیره رنگ در بدنه استفاده کرده و در واقع شبیه موهاوه گراویتی است که اوایل سال جاری رونمایی شده بود. البته اگر نسل جدید این کراس اوور را ترجیح می‌دهید بهتر است کمی منتظر بمانید زیرا بر پایه خبرهای منتشر شده، اسپورتیج جدید ظاهراً در آوریل ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد.

این خبر را The Korean Car Blog حدود دو هفته پس از رونمایی جهانی پسرعموی اسپورتیج یعنی هیوندای توسان جدید منتشر کرده است. اگرچه توسان جدید از نظر طراحی برجسته‌تر از هر زمان دیگری شده اما هنوز مشخص نیست که طراحان کیا چه جهت‌گیری‌ای را برای نسل جدید این خودرو انتخاب خواهند کرد. اخیراً نسخه‌های استتار شده اسپورتیج در خیابان‌ها دیده شده‌اند اما استتار سنگین آن‌ها مانع رؤیت جزئیات طراحی‌اش شده‌اند.

گفته شده نسل جدید اسپورتیج با کد NQ5 شناخته شده و ظاهراً طراحی آن توسط یک کانسپت پیش‌نمایش خواهد شد. این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا هیوندای نیز با معرفی ویژن T در نوامبر ۲۰۱۹ همین کار را برای طراحی نسل جدید توسان انجام داد.

باور بر این است کیا مجبور به تعویق زمان معرفی اسپورتیج شده و قرار است این خودرو در دو طول محوری متفاوت تولید شود. نتیجه‌گیری منطقی این است که قوای محرکه اسپورتیج جدید با توسان مشترک باشد بنابراین انتظار می‌رود این خودرو از پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دیزلی به همراه سیستم چهار چرخ محرک سفارشی و تکنولوژی هیبریدی ملایم سود ببرد. هیوندای گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه ارتقا یافته را برای توسان جدید در نظر گرفته و قرار است مدل پلاگین هیبریدی آن با قدرت ۲۶۱ اسب بخار را نیز روانه بازار کند.

اما توسان ۲۰۲۲ در بازار آمریکا با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت حدود ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر خواهد داشت عرضه خواهد شد و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز این نیرو را به چرخ ها منتقل خواهد کرد. خریدارانی که به مصرف سوخت پایین اهمیت می‌دهند می‌توانند مدل ۱.۶ لیتری هیبریدی با قدرت ۲۳۰ اسب بخار را انتخاب کنند.

امیدواریم پروتوتایپ های بیشتری از کیا اسپورتیج جدید را در ماه‌های آتی مشاهده کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    خیلی ماشین خشکیه کاش توی این نسلش مشکلش برطرف بشهAria

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. blackburn

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      یکی از دوستام عاشق اسپورتیج بود میگفت حتما یه دونه از این کیا تخمه مرغی هارو میخرم خخخخخخخخ
      به اسپورتیج میگفت کیا تخمه مرغی

      موافقم 23
      مخالفم 2
  2. .

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این خودرو ها چند نسل عوض کردن و نفهمیدیم عمرمون چجوری گذشت تو این وضع هنوزم این نسلشو تک و توک تو خیابونا میبینیم میگیم اونو ازین اسپوتیج جدیداس ک کم هم اومد تو ایران هنوزم مدل های ۲۰۱۸ رو صفر و با قیمتای فضایی دارن میفروشن این دلالا ک خیلیاشون نسل عوض کردن

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. Hadi

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    امیدوارم مثل توسان جدید گند نزنن به طراحیش
    همین…

    موافقم 15
    مخالفم 6
  4. ماکان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه از مدل های کادنزا ، K900 ، موهاوی و تلوراید تا قبل از سال 2025 یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل 550 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا