کیا

رونمایی غیرمنتظرهٔ کیا تلوراید در نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک

پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوششی از کراس‌اوور تلوراید، کیا در اقدامی غیرمنتظره، یک نسخهٔ سفارشی از این خودرو را در نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک به نمایش درآورده است. شاید بگویید یک نمایشگاه مُد مکان مناسبی برای رونمایی از یک خودرو نیست اما نمونه‌ای که از تلوراید در این نمایشگاه به نمایش درآمده هم یک تلوراید معمولی نیست بلکه این خودرو با همکاری طراح مُد، براندون مکسوِل به‌طور کامل سفارشی‌ شده و تجهیزات مختلفی مثل تجهیزات آفرود روی آن نصب شده است؛ بنابراین این را نمی‌توان رونمایی رسمی دانست بلکه این خودرو یک نمونهٔ تک ساخت از تلوراید است که به‌عنوان پیش‌نمایش در این نمایشگاه معرفی شده درحالی‌که نمونهٔ تولیدی اصلی آن در نمایشگاه دیترویت سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد.

بنابراین هرچند با وجود انبوهی از قطعات و تجهیزات مختلفی که روی این خودرو نصب شده نمی‌توان نمای واضحی از تلوراید را مشاهده کرد اما این خودرو نسخهٔ نهایی بوده و طراحی کلی آن کاملاً با نسخهٔ تولیدی تلوراید یکسان خواهد بود. این مدل ویژه به سپرهای سفارشی، محافظ رکاب‌های برجسته، رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های آفرود و یک وینچ روی سپر جلو مجهز شده است. دیگر تجهیزات آفرود این ماشین نیز شامل اسنورکل برای عبور از رودخانه‌های عمیق و قلاب‌های بکسل می‌شود. همچنین چرخ زاپاس روی شیشهٔ عقب قرار گرفته و باربندی از جنس آلومینیوم و چوب هم روی سقف نصب شده است. برای دسترسی آسان به باربند نیز یک نردبان روی ستون C خودرو تعبیه شده است.

کابین این تلوراید سفارشی هم کاملاً با نسخهٔ تولیدی یکسان است و تنها ویژگی‌های منحصربه‌فردی به آن اضافه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم چوبی واقعی و تودوزی چرمی الهام گرفته از زین اسب با دوخت دوتایی در روی داشبورد، غربیلک فرمان و روی دری‌ها اشاره کرد. این تریم چرمی روی آینه‌های جانبی، دستگیرهٔ درها و صندوق بار هم کار شده است. این ماشین در بیرون به رنگ سبز سدری بوده که تقریباً مشابه رنگ نمونهٔ کانسپت آن است که دو سال پیش رونمایی شد. همان‌طور که قبلاً در تصاویر جاسوسی مشخص شده بود، در تلوراید تولیدی نمای جلویی با چراغ‌های عمودی و جلوپنجرهٔ عریض، نسبت به نسخهٔ کانسپت تغییر کرده است درحالی‌که چراغ‌های عقب هم متفاوت بوده و ضخیم‌تر و کوتاه‌تر شده‌اند.

هرچند تلوراید در نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک به نمایش عمومی درآمده اما کیا در رابطه با نسخهٔ تولیدی نهایی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده و فقط گفته است که این کراس‌اوور فول سایز با یک پیشرانهٔ V6 عرضه خواهد شد؛ بنابراین فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد نوع و خروجی این موتور در دست نیست. تلوراید که ظرفیت حمل هشت نفر را دارد، در کارخانهٔ کیا در وست‌پوینت ایالت جورجیا تولید شده و از اوایل سال آینده با مدل ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. این کراس‌اوور فول سایز کره‌ای که در جایگاهی بالاتر از مدل سورنتو قرار می‌گیرد، با خودروهایی چون شورلت تراورز، سوبارو ایسنت، فولکس‌واگن اطلس و مزدا CX-9 به رقابت خواهد پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    نمای ظاهریش آش دهن سوزی نیست .
    ام نمای داخلی زیبایی داره ، فقط یه بازنگری روی فرمان انجام بشه ، خیلی بهتر میشه .
    به نظر من ، کره ایها از منظر طراحی دارن اُفت میکنن .

    طرح های حجومی و اِقوا کننده سال ۲۰۱۱ بود که هیوندای و کیا را جهانی کردن ، در حالی که کیا بهتر از هیوندای عمل میکنه ولی باز هم دارن محافظانه میرن جلو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjidiano rolambo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      طراحی «هجومی» و «اغواکننده» به نظر بیشتر واسه ماشین اسپورت و سدان ها و کراس اوور های سریع خوبه تا حس مبارزه طلبی و مسابقه رو منتقل کنه

      طراحی شاسی بلند فول سایز باید باابهت و مغرور و خشک باشه تا حس قدرت و پیروز شدن بر موانع رو تداعی کنه

      شما یه عکس از نمای بغل ۹۱۱ و جی کلاس ببین ، طراحی هجومی ۹۱۱ رو با شکل جعبه ای جی کلاس مقایسه کن تا منظورم رو بهتر متوجه بشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (74 ديدگاه)

        تو نمیتونی بگی که طرح محافظه کارانه به معنای افت طراحیه
        با این حساب باید بگیم طراحی بی ام و و پورشه در حال افته و طراحی خودرو های چینی خیلی بالا تره چون بدون هیچ ترسی دارن طراحی میکنن
        وقتی یه شرکت زبان طراحیشو پیدا میکنه باید حول اون مانور بده که به معنی افت طراحی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          معین جان بیا منو بزن ،.
          چخبره .
          والا بخدا بفروشه ، نفروشه ، فرقی بحال من و شما نداره ، فقط نظر میدیم ، همین .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Moein

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نوید جان قصد بی احترامی ندارم
      منظورم از جمله اول این بود که طراحی محافظه کارانه به معنی افت طراحی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        معین جان اگر توجه کرده باشین ، بیشتر کامنهای من مربوط به فروش و طراحی هست و به نظر من هم یکی از دلایل اُفت فروش کره ایها در این سالها نسبت به دوران اوج فروششون میتونه همینه طراحی باشه ، چرا که همیشه کره ایها آپشن فراوان دارند ، اما بیشترین انتظار خریدار از این دو شرکت طراحی قویتر نسبت به رقباست .
        من ژاپنی بازم ، اما از کره ایهای زیبا هم نمیتوانم تعریف نکنم ، ولی بنظر من کره ایها نسبت به طرحهای سالهای قبل و نسبت به اون دوران اُفت کردن نسبت به رقباشون .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Moein

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (74 ديدگاه)

          نوید جان دقیق نمیدونم منظورت از سال های قبل دقیقن چه دوره ایه ولی در مورد فروش :
          فروش کیا از سال ۲۰۱۳ مدام تو بازار آمریکه رشد داشته و در سال ۲۰۱۷ به بیشترین میزان فروش خودش رسیده

          هیوندای هم تو سال ۲۰۱۶ رکورد فروش خودشو شکسته و در این سال هاست که به قول شما طراحی کره ای ها افت کرده.

          متوجهم که از ۲۰۱۱ فروش شون جهش پیدا کرد ولی الان حتی اوضاع بهتری دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. saeed

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    داخلش زیباست اما بیرونش انگار رنو داستر در ابعاد بزرگه !!!!البته باید منتظر موند نسخه معمولیش بیاد بعد بشه نظر داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    کی میتونه باور کنه اینا سال 1990 میلادی پراید میزدن و سالهای دهه 70 میلادی درحالیکه دوچرخه ساز بودن آرزوشون این بود روزی به ایران ناسیونال برسند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش فرخ نژاد

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      رابطه با آمریکا خیلی خوبی های دیگه هم داره
      پیشرفت در خودروسازی فقط یک نمونه کوچیک هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (537 ديدگاه)

        الان دوستداران کشور دوست و برادر روسیه سر و کلشون پیدا میشه میگن شیطان بزرگ باید نابود بشه

        یه چیز بگم به کسایی که با فرض دشمنی با دولت آمریکا و دوستی با مردم آمریکا خودشون رو گول میزنن
        دوست عزیز وقتی شما اون شعار های درون تهی رو از خودت ساطع می کنی در حقیقت به هر دوشون تو هین می کنی و با هر دو دشمنی .چون دولت آمریکا بر گرفته از مردم آمریکاست و با مورد عنایت قرار دادن یکی ، دیگری هم مورد لطف شما قرار میگیره

        در صورتی که در کشور ما ایران مهد دلیران ، دولت کوچکترین اشتراک و ارتباط رو با مردم داره و میشه گفت یه سیستم دیگست که خدمت رسانی به کشور های همسایه رو در اختیار داره و کل سیستم هم مورد عنایت قرار بگیره به مردم ایران هیچ ضرری نداره،ای کسانی که انتخاب می کنید اینجوری زندگی کنید« آمریکا دشمن ما نیست »

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mohsen

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      می شه این بحث اونا کجا بودن ما کجا بودیم رو تموم کنیم اپل که بزرگ ترین کمپانی جهانه از نظر ارزش مگه چند سالشه یا تسلا اون طرف هم شرکتی توشیبا که زمانی پیش گام بود تو خیلی از موارد الان بخش کمی ازش مونده یا ام جی یا لانسیا یاصنعت خودرو سازی استرالیا شرایط اونا ها با ما خیلی فرق داره در عین حال خیلی شرکت های دیگه هم بودن که زمانی از هیوندا و کیا جلوتر بودن ولی الان نابود شدن و ما حتی اسمشون رو هم نمی دونیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3683 ديدگاه)

        خیلیام بودن آرزوی رسیدن به ما و موقعیت ما رو داشتن. الان ما آرزومون شده اونا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Arman

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    داخلش خیلی شیک و لوکسه،بیرونش هم جلوش خوبه ولی چراغ های عقب میتونست بهتر از این طراحی بشه و زیاد جالب نیست،البته باید منتظر موند واس رونمایی اصلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. kamran

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم موتورزیر کاپوت این تازه وارد,خاطرات خوب از نسل قدیمی ترش رو در ذهن ها زنده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی رضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ای کاش به چراغ ها یه فرم دیگه ای میدادن
    این چراغ ها با این جلوپنجره باعث میشه خیلیا ایراد بگیرن که از اسکالید کپی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    هر چقدر عکس رو نگاه میکنی کمترین حسی نمیگیری از این / چقدر خنثی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      کپیه دیگه
      این نمای جلو مال یه شاسی بلند امریکایی با گشتاور ویران زیاد و جثه بزرگه
      نه ماشین کره ای که قدرت کمی داره و جثه کوچیکی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arman

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        سلطان طراحی و گرافیک دیزاینر معروف!
        قدرت کم؟! :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Arman

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        سلطان طراحی و گرافیک دیزاینر معروف وارد میشود! استاد کاشکی میدادن شما طراحی کنی #کپی :))
        قدرت کم :))) جثه کوچیک :))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Mohsen

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    برا خودرو سازی که زمانی به طراحی های چند سال جلو تر از بقیه شرکت هاش معروف بود چه داخل چه خارجش برا خودروای که یک سال دیگه احتمالا به بازار عرضه می شه خیلی بیش از حد عادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Vahid evo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اقا داشبوردش خیلی شبیه بی ام و است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا