کیا

کیا سورنتو 2010

کیا برای سال ۲۰۱۰ مدل شاسی بلند سورنتو Kia sorento 2010 را بصورت کاملاً جدید و متحول شده به بازار خواهد فرستاد. این مدل جدید با چهره ای اسپرت تر و اندازه ای بزرگتر می خواهد سهم کیا را در بازار اتوموبیلهای خارج از جاده حفظ نماید.

kia-sorento-2010

فضای داخلی برای ۷ سرنشین و در سه ردیف جادار طراحی شده است. استفاده از طراحی مدرن و نورپردازی جالب در داشبورد به همراه فرمان زیبای اسپرت، اشتیاق انسان را برای رانندگی افزون می کند.

سورنتو 2010

برای این خودرو سه نوع موتور  تدارک دیده شده که دو تای آنها بنزینی با قدرتهای ۱۶۵ اسب بخار  و ۱۷۵ اسب بخار و یک مدل دیزلی به حجم ۲.۲ لیتر و ۱۹۵ اسب بخار می باشند.

کیا سورنتو

به نظر می رسد که طراح این خودرو در طراحی آن نگاهی به خودروهای آکورا و لندکروزر داشته است. با این حال نمی توان منکر بهبود طراحی این خودرو نسبت به نسل پیشین آن شد.

sorento-front

این خودرو با تجهیزاتی نظیر با صفحه نمایش ۶.۵  اینچی، سقف دو تکه شیشه ای و گیربکس ۵ یا شش دنده دستی یا اتوماتیک عرضه می گردد.

kia-sorento-2010-intro

* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد گرمرودی

    ۸ تیر ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    fh با تشکر از همه شما عزیزان شاید این کمترین کاری باشد که میتوان از کلیه زحمات شما ابراز نمود با دیدن این تصاویر و ریز مطالب خواننده بیشتر مجزوب میشود . به قول خودمانی دمتان گرم ترکوندید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تشکراز زحمتی که کشیده اید.
    من یکدستگاه سورنتو2010 دارم ولی روغن مناسب برای موتورش را نمیدانم.حتی در دفترچه راهنما(که همراه اتومبیل تحویل گرفتم)ودرسایت کیا نتونستم پیداش کنم اگه میشه لطف کنید برایم ایمیل کنید.ممنون میشم
    ایمیل رو درمتن هم مینویسم که اگرخواننده ها هم میدانستند قبول زحمت کنندpr.kish@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. admin

      ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      شما می توانید روغن با مشخصات سینتیک 5W30 یا 10W30 استفاده کنید. این سایت را هم مطالعه فرمایید. :
      http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef09400/1584
      مراجعه به نمایندگی نیز بی فایده نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امید

    ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عالی ولی گرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد آبادی

    ۲ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 60 ملیون دارم سورنتو بگیرم یا هیوندای سانتافه لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. SaMan

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      100% سانتافه – پولتو درست خرج کن – حداقل میدونی هیوندا سوار شدی… خیالت ازش راحته

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. eliya

        ۹ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        مگه سورنتو بده ینی سانتافه بهتره؟

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. Hesan

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (484 ديدگاه)

        سامان چیه هیوندای از کیا بهتره اخه …؟!
        لطفا سر در نمیاری نظر نده.
        لطفا سورنتو رو با لکسوس مقیاس کنید.
        Like plz

        موافقم 4
        مخالفم 0
  5. omid

    ۴ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قیمتش چنده؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. كيارش

    ۹ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سورنتو الان چه قیمتیه؟و ایا نقد و اقساط هم میدن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. eliya

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام قیمت رو نمی دونم ولی بله در google بزنید میاد بزنید سورنتو کارکرده گزینه ها میاد اونجا انتخاب کنید.اگه تو سایت تخت گاز برید بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. سجاد

    ۹ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این دو خودرو هر چند از لحاظ قیمتی تقریبا در یک رنج قرار دارند اما از لحاظ فنی و قدرت موتور با یکدیگر متفاوت هستند به طوری که سورنتو از موتور 3342 سی سی بهره می برد که این موتور توان تولید 244 اسب بخار قدرت را دارد اما سانتافه دارای موتور 2700 سی سی است که با این موتور می تواند 188 اسب بخار قدرت تولید کند.
    از سوی دیگر سورنتو به شما تجربه سرعت 189کیلومتر در ساعت را می دهد اما با سانتافه شما می توانید تنها تا 175کیلومتر در ساعت گاز بدهید.
    سورنتو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 9.2 ثانیه زمان است در حالی که سانتافه برای رسیدن به این شتاب 11.2 ثانیه زمان صرف می کند. اما از لحاظ میزان مصرف سوخت سورنتو با سوزاندن 9.2 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی شرایط مناسب تری نسبت به سانتافه دارد به طوری که سانتافه برای طی کردن این مسافت نیازمند 10.6 لیتر بنزین است. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این دو خودرو از ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ضدقفل (ABS) بهره می برند. از سوی دیگر از مهم ترین آپشن های خودروی سانتافه می توان به سان روف و CoolBox اشاره کرد و خودروی سورنتو نیز به سیستم ضد سرقت و EBD مجهز است. در حال حاضر خودروی سانتافه با قیمت 72 میلیون تومان و سورنتو با توجه به نوع رنگ با قیمت 71 میلیون در بازار آزاد معامله می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. eliya

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چرا انقد گرون خوب این پول رو می دی یه لندکروز یا پرادو کارکرده ی تمیز.شما مطمینین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۱۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اقا نمیدونی چرا حرف میزنی
      سورنتوی جدید در مجموع از آپشن انتخاب 4 پیشرانه بهره می برد که دو تای آن ها بنزینی ، یکی گازسوز با سوخت LPG و دیگری نیز پیشرانه دیزلی است که البته پیشرانه گازسوز به صورت خیلی محدود روی این خودرو نصب خواهد شد . حجم این پیشرانه ها 2.2 ، 2.4 و 3.5 لیتر است و دیگر از پیشرانه 3.3 لیتری V6 سورنتوی نسل قبل در بین آن ها خبری نیست .
      اطلس خودرو نوع 3.5 لیتری را برای بازار ایران در نظر گرفته است که توانایی تولید حداکثر قدرت 273 اسب بخار قدرت در دور 6300 و حداکثر گشتاور 342 نیوتون متر در دور 5000 را داراست . گیربکس 6 دنده اتوماتیک و دستی جدید کیا که روی سورنتو نصب شده است مصرف سوخت را تا 12 درصد کاهش می دهد و هماهنگی بیش تری با گشتاور خودرو دارد . سورنتوی جدید از یک شاسی یک پارچه به جای شاسی قدیمی نردبانی اش بهره می برد و در طراحی قطعات زیر بندی آن از فولاد مقاوم استفاده شده که مقاومت این بخش را بیش از پیش بالا می برد . مصرف موتور جدید 3.5 لیتری V6 سورنتوی جدید همانند موتور های 4 سیلندر خطی است و توان کشش بار خودرو نیز از 900 کیلوگرم به 1600 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است .
      سورنتوی جدید با پیشرانه 3.5 لیتری در عرض 7.8 ثانیه در نوع 4WD به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر در ساعت است .
      در سورنتوی جدید از سیستم های برای کاهش آلاینده های مضر استفاده شده که کیزان انتشار دی اکسید کربن را در این خودرو به 226 گرم در هر کیلومتر می رساند.
      سورنتوی جدید در مجموع از 6 کیسه هوا بهره می برد(در مدل فول 10 کیسه هوا) و توانسته در تست تصادف EuroNCAP هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند و به عنوان یک خودرو کاملا ایمن شناخته شود . این خودرو همچنین به پشت سری ها با قبلیت عکس العل به ضربه و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC ( نام دیگری برای ESP) مجهز است . در عقب خود دوربینی نصب شده که تصویرش روی آینه الکتروکرومی وسط نمایش داده می شود . کیا همچنین از سیستم های کمکی در سراشیبی وکمکی در شروع حرکت در سر بالایی تحت عنوان های DBC و HAC نیز در سورنتو استفاده کرده است که رانندگی پشت فرمان این شاسی بلند قدرتمند را مطمئن تر می سازند .
      سورنتو جدید در مدل LX (پایه) به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دکمه های کنترل سیستم صوتی و دیگر ادوات بر روی فرمان ، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 با ورودی USB و بلوتوث مجهز است .
      نوع EX از سیستم تهویه مطبوع دوگانه بهره می برد ، استارت این مدل از نوع دکمه ای است و در عقب خودرو نیز سنسور هایی نصب شده اند .
      ردیف سوم صندلی ها ودریچه های جداگانه برای سرنشینان عقب از جمله آپشن های دیگر این تیپ از سورنتوی جدید است و علاوه بر این امکانات به پوشش چرم صندلی ها ، سامانه ناوبری با صفحه نمایش لمسی و قابلیت نمایش ترافیک ( کیا UVO ) ، سقف پانوراما ، سیستم صوتی هاینفینیتی با آپشن DVD برای سرنشینان عقب ، همه ی امکانات ایمنی و ترمز ABS مجهز است .
      قیمت سورنتو از 19995 دلار تا 28895 دلار بسته به تیپ مورد نظر متغیر است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. amin gholipour az mis

    ۱۴ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلا م
    من یه سورنتو دارم ولی نمی دونم که وسایل یدکیش رو از کجا گیر بیاورم لطفا مرا راهنمایی کنید این هم امیلمه amin.railway@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. eliya

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام میتونید تو تخت گاز پیدا کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سورنتو ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ که تغییر زیادی نداشت میشه گفت راحتی ب ام و سرسختی ماشینهای ژاپنی و همه چیز رو جمع کرده در خودش.و روح کره ای آن قابل ستایش است.قیمت آن در گذشته خوب بود ولی الان بسیار گران شده حدود ۶۰۰ تومن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. کامیار گرمارودی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قیمت یک سورنتوی 2010رنگ سفید یا نقره ای فنی سالم و بدون تصادف کاملا سالم چند است؟و از چه طریق میتوان ان را تهیه کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مریم

    ۲۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام میخواستم بدونم که در مدل 2010سورنتو صندلی ها 3 ردیف است یا 2ردیف؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. eliya

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام منم نمیدونم ولی اگه تو google images search کنید و بزنید نمای داخلیه سورنتو میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مریم خانم فکر کنم 2 ردیف برای چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. اکبر منصوري

    ۱۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض ادب وسلام به محضر عزیزتان وعرض خسته نباشید . سئوال اینجانب از شما این است که برای ماکارمندان ویا بهتر گفت کارگران بخش صنعت این کشور داشتن این نوع ماشینها آروزی است که هیچگاه محقق نمی شود ولی به این بسنده کرده وعرض میکنم در مقایسه با تولیدات خودروی این کشور که انصافا” شعار محصول خوب ،رضایت مشتری ،خدمات پس از فروش راسرمی دهیم قابل مقایسه نیست . تفاوت مردم این کشور با دیگر مردم دنیاچیست . که باید در حسرت ماشین خوب باشیم . با احترام فائقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ملیکا سادات ق

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشیناتون خیلی باکلاس منم یه سورنتو دارم از محصولات کیا واقعا حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سید علیرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    من از سال 2009 تا به حال هر سال یک مدل از آن را خریدم ولی انگار هرچی از سال 2009 می گذرد کیفیت ماشین پایین تر می آید مثلا این مدل صدای موتور در ان زیاد می آید ولی برای سفر پرفکت است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شهرام

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من مدل 2012 سورنتو رو دارم ازش کاملا راضی هستم قبلا پرادو 2007 و سانتافه 2010 داشتم باید بکم انصافا از تمام اینها سرتره و بیخود نیست که در سال 2011 و 2012 بهترین suv متوسط اروپا شناخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohsen

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پرادو از همه ی اونان بهتره و الان حدود 250 تومنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amo sasan

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا من درحد 130 تا 140 تومن دارم میخوام شاسی بلند بگیرم<>ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عمو ساسان سلام.بنظرمن با این مبلغ جیلی شاسی بلند گزینه خوبی است.من سواری صندقدار آن رادارم باتوجه به امکانات رفاهی بالا و ساختار بدنه وداخلی باکیفیت آن وامکانات فنی خوب وبروزآن و تست امنیت 4*اروپاوتولید تحت لیسانس ولو سوعد و…وباتوجه به قیمت آن گزینه خوبی است البته نام چین بر این خودرو سایه انداخته ولی نگران نباش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اسماعیل

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    احتمالا اونایی که میگن سرعت سورنتو 190 هستش تا حالا سوار نشدن.من یه سورنتو 3500 جفت دف دارم یه شب 220 رفتم و کیلومتر راحت داشت میومد بالا ولی چون شب بود نتونستم برم.فکر میکنم به راحتی 240 که تو کیلومترش زده رو پر میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. داود

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.عزیزان..بعد از بررسی های .زیاد متوجه شدم. شرکت کیا . زیر مجموعه هیوندا می‌باشد. ضمنا موتور و بحث فنی تمام این دو برند در ۹۰ درصد موارد. یکی می‌باشد..مثلاً.سیستم جی
    دی ای.‌‌یا .نوع سوخت‌رسانی. و خیلی قسمت‌های دیگه موتورهای کیا و هیوندا هرو یکی هستند.فقط شکل اتاق و تا حدودی ابعاد این دو برند باهم فرق می‌کنه.البته اینکه موتورش چند سی سی .بله ممکنه با هم فرق کنه……در آخر اینکه کیا و هیوندا . در سه نقطه دنیا دوتا در آمریکا یکی در ایتالیا.مرکز تحقیق و توسعه.دارند. در آمریکا تحقیقات موتوری انجام میشه در ایتالیا..بدنه طراحی میشه. ضمن اینکه. هیوندا نسبت به کیا. در طراحی بدنه .از طرحهای فضایی بیشتر استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا