کیا

معرفی کیا سول الکتریکی بورد مسترز ادیشن مفهومی

کیا از یک خودروی مفهومی منحصربه‌فرد با نام سول بورد مسترز ادیشن رونمایی کرد. این خودروی کانسپت برای موج‌سواران طراحی شده است.

خودروی موردبحث نام خود را از فستیوال موج‌سواری و موزیک بریتانیا که بین ۱۱ تا ۱۵ آگوست امسال در خلیج کورنیش برگزار می‌شود گرفته است. قرار است محصول مفهومی و سفارشی کیا در این رویداد به نمایش درآید.

سول الکتریکی موردبحث از رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی سود می‌برد. مهندسان کیا همچنین سیستم تعلیق را نیز دست‌کاری کرده و ارتفاع خودرو از سطح زمین را در جلو و عقب به ۳۱۰ و ۳۲۰ میلی‌متر رسانده است. این در حالی است که نسخه استاندارد سول الکتریکی ارتفاع ۱۵۳ میلی‌متری از سطح زمین دارد. به این ترتیب رانندگان به راحتی می‌توانند در سواحل شنی مانور دهند. این در حالی است که سول الکتریکی هنوز هم محصولی دیفرانسیل جلو می‌باشد.

خوشبختانه این کانسپت از باتری ۶۴ کیلووات ساعتی به همراه قوی‌ترین پیشرانه الکتریکی موجود در خانواده سول سود برده است. این پیشرانه قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متری دارد. اگرچه کیا اذعان داشته برد ۴۵۱ کیلومتری این خودرو تحت تأثیر رینگ‌های جدید و تغییرات سیستم تعلیق قرار گرفته اما همچنان معتقد است شعاع حرکتی سول الکتریکی بورد مسترز ادیشن بالاتر از سایر خودروهای الکتریکی حاضر در کلاس قیمتی این محصول خواهد بود.

جدای از رینگ‌های جدید و افزایش ارتفاع چشمگیر، تغییرات بصری دیگری هم در این خودروی مفهومی رخ داده‌اند که شامل جزئیات پلاستیکی روی گلگیر، روف راک سفارشی از جنس فولاد سبک‌وزن، چراغ‌های LED روی سقف و گرافیک سفید روی بدنه می‌باشند. همچنین می‌توان دو تخته موج بزرگ را روی سقف حمل کرد.

خب صحبت از حمل وسایل شد و باید گفت صندلی‌های عقب حذف شده و جای خود را به یک محفظه با سطح چوبی داده‌اند که ضد آب می‌باشد و همین طراحی باعث ایجاد ظاهری شبیه خودروهای تجاری سبک شده است. زمانی که صندوق را باز کنید یک بازوی طراحی شده برای نگهداری لباس‌های خیس را خواهید دید.

پانل‌های خورشیدی روی سقف نیز برق یک یخچال کوچک یا دیگر وسایل را تأمین می‌کنند. داشبورد خودرو مشابه سول الکتریکی استاندارد بوده و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو جزو ویژگی‌های شاخص آن هستند.

کیا سول الکتریکی بورد مسترز ادیشن راهی به خط تولید نخواهد یافت. این خودرو احتمالاً در مقر کیا در بریتانیا باقی خواهد ماند. این اولین باری نیست که کره‌ای‌ها محصولی نمایشی را در بریتانیا به همگان معرفی می‌کنند چراکه در سال ۲۰۱۹ نیز یک دستگاه کیا استینگر GT420 پیست محور هم معرفی شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    مهندس های کیا زیاد سوار تاب شدن انگار… 🙄

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    چرت…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا