کیا

تبدیل کیا پیکانتو به یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت

اگر کیا راهی برای کاهش قیمت پیدا کند احتمالاً خودروی شهری پیکانتو را به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد کرد.


تولید یک خودروی شهری کوچک و الکتریکی بنا به گفته‌ی مدیر کیا در اروپا چالش بزرگی خواهد بود اما دیر یا زود کره‌ای‌ها باید چنین کاری را انجام دهند.


صنعت خودرو در حال حاضر به دنبال بررسی استراتژی خودروهای کوچک در اروپاست چراکه قوانین آلایندگی سخت‌تر از همیشه شده و خودروسازان مجبور شده‌اند تکنولوژی جدید گران‌قیمتی را به خودروهایی که پیش‌ از این حاشیه سود کمی داشته‌اند اضافه کنند. فورد قبلاً اعلام کرده عرضه‌ی خودروی کا پلاس را در این منطقه متوقف خواهد کرد و اوپل نیز به دنبال خاتمه عرضه‌ی کارل و ادام می‌باشد.


ظاهراً گروه فولکس‌واگن نیز به دنبال جایگزینی سه‌گانه‌ی آپ، سیتی گو و Mii با مدل‌های تمام الکتریکی است. سئات مسئول توسعه‌ی خودروهای الکتریکی کوچک در گروه فولکس‌واگن بوده و بهای آن‌ها کمتر از ۲۰ هزار یورو خواهد بود. هربرت دایس رئیس فولکس‌واگن اذعان داشته ارزان‌ترین خودروی الکتریکی این شرکت احتمالاً تا پیش از سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد.


رنو همچنین در حال کار روی یک خودروی الکتریکی پایه با قیمت هدف ۱۰ هزار یورو بوده و امیدوار است آن را در ۵ سال آینده روانه‌ی بازارهای اروپایی کند.

البته مدیر کیا به موفقیت رنو شک دارد. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم این یک ادعای بسیار بزرگ است زیرا یکی از چالش‌برانگیزترین چیزهایی که داریم سودده کردن خودروهای الکتریکی است؛ و خودرو هرچه کوچک‌تر باشد پیچیده‌تر خواهد بود؛ بنابراین برای تولید خودروی الکتریکی ۱۰ هزار یورویی در آن بازه‌ی زمانی، من چالش بسیار بزرگی را می‌بینیم و آن را خیلی واقع‌بینانه نمی‌دانم.

هنوز چیزی درباره‌ی پیکانتوی الکتریکی نمی‌دانیم اما کیا به دنبال تحقق این امر است. اگر تولید این خودرو چراغ سبز را بگیرد احتمالاً قیمت آن بین ۱۶ تا ۱۷ هزار یورو خواهد بود.

کیا پیکانتو
اما مدیر این شرکت درباره‌ی اینکه چرا کیا چنین چالش متفاوتی را قبول کرده می‌گوید:

به خاطر اینکه خودروهای کوچک در اروپا اهمیت بسیار زیادی دارند. در کشورهایی همچون ایتالیا خودروهای کوچک ۵۰ درصد بازار را در اختیار دارند بنابراین من فکر می‌کنم ما باید یک خودروی الکتریکی کوچک را تولید کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا