کیا

آشنایی با کیا K3 (سراتو) جدید بازار چین

اگرچه کیا K3 بازار چین و سراتوی بازار آمریکا کاملاً شبیه هم هستند اما خریداران چینی این سدان کره‌ای از طراحی بسیار برجسته‌تری لذت خواهند برد.


وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اولین تصاویر از سدان کیا K3 جدید برای بازار این کشور را منتشر کرده است. در این تصاویر می‌توانیم تغییرات طراحی قابل‌توجه در مقایسه با نسخه‌ی قبلی این خودرو را مشاهده کنیم.


در این تصاویر می‌توانیم جلوپنجره‌ی بزرگی را ببینیم که تا حدی شبیه نمونه‌ی بکار رفته در محصولات مزراتی می‌باشد. چراغ‌های جلو نیز در مقایسه با سراتو آمریکا یا K3 قبلی متفاوت بوده و فرم طویل‌تر و نرم‌تری دارد. واضح است که سپر جلو نیز تغییر یافته و ظاهر تیزتر و گیراتری دارد.


این خودرو در نمای جانبی کاملاً شبیه نمونه‌های کره‌ای و آمریکایی بوده اما در نمای عقب تغییرات دیگری به چشم می‌خورد. سپر عقب طراحی جدیدی داشته و چراغ‌های این بخش نیز علیرغم حفظ شکل قبلی طرح متمایزی دارند. در داخل کابین نیز تغییرات زیادی در مقایسه با مدل‌های بازار کره و آمریکا رخ نخواهد داد.


اما حالا که احتمالاً متوجه عناصر آبی‌رنگ زیر سپر عقب شده‌اید باید بگوییم این‌ها علامت قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی K3 هستند. K3 بازار چین از قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی‌ای استفاده خواهد کرد که شامل یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسبی و واحدی الکتریکی است. جزئیات زیاد دیگری منتشر نشده اما شاید این قوای محرکه مشابه همان نسخه‌ی بکار رفته در نیرو پلاگین هیبرید باشد.


مدل‌های عادی این خودرو نیز با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۵ اسبی و ۱.۴ لیتری توربوی ۱۳۰ اسب بخاری عرضه خواهند شد. سدان جدید کیا K3 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و از ماه ژوئن وارد بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان خواهد شد. این سدان جمع‌وجور توسط جوینت ونچر دانگ فنگ یوئدا کیا و در کشور چین ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگر این سراتوهای از رده خارج مونتاژی فروش نمیرفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اگه مدیران خودروسازی متعهد و کاربلد داشتیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا عکس هایی که در مورد خودروهای چینی وحتی خودروهای از برندهای معروف دنیا که سفارش چین هستن ودر چین ازشون گرفته شده تااین حدبی کیفیت هستن.یه بار یه عکس باکیفیت ازخودروهای چینی یاخودروهای سفارش چین ندیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina7

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    این چراغ عقبای سراسری داره جذابیتشو از دست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از نمای جلو شبیه موستانگ شده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیا موتور عالیه از همه جهت واقعا نقص ندارن خوش به حال چینی ها که سراتو سفارشی تحویل میگیرن کاش بجای مدل 2013 یه 2015 داشتم که قدرت موتورش 164 اسبه و شتابش بیشتره د رنهایت سراتو خودروی چالاک زیبا و بسیار کم خرجیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا