کیا

گارانتی 7 ساله کیا، یک موضوع جذاب!

همه‌ی افراد خرید خودروی دست‌دوم مناسب را دوست دارند. حتی برخی خودروهای مناسب را می‌توان با بهای ۳ هزار پوند خریداری نمود.

Kia Sportage 2015
یکی از برندهایی که عملکرد و شانس مناسبی داشته کیا است؛ و بخش بزرگی از این موضوع به خاطر گارانتی آن است. کیا برای هر ساخته‌ی خود ۷ سال و ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی ارائه می‌کند. این موضوع کاملاً احساس‌برانگیز است، این‌طور نیست؟

Kia Optima GT
واضح است که این موضوع به برتری و عملکرد بسیار بهتر کیا در سال‌های اخیر کمک کرده است، حقیقتی که توسط یکی از مقامات کیا در اروپا بنام آقای مایکل کول به آن اشاره شده است.

او به ما گفت:

گارانتی به موضوعی بدل شده که ما با آن مترادف هستیم. این موضوع یک برنامه‌ی تاکتیکی یا مشوق نیست. گارانتی ما نشان‌دهنده‌ی دلگرمی و اطمینان ما درباره‌ی محصولی که تولید می‌کنیم است.

کول ادامه می‌دهد:

البته که گارانتی باعث شده افرادی که پیش از این به ما فکر نمی‌کردند درباره‌ی کیا تأمل کنند. این موضوع به معاملات ما کمک کرده است.

خب حالا چرا برندهای بیشتری همین میزان گارانتی را ارائه نمی‌کنند؟ کول می‌گوید:

تا زمانی که شما در رابطه با محصولی که تولید می‌کنید اعتماد و اطمینان نداشته باشد شاید نسبت به ارائه‌ی گارانتی ۷ ساله بی‌میل باشید.”

چنین چیزی ممکن است اما ما فکر می‌کنیم که آن‌ها از این موضوع به عنوان یک ترفند استفاده می‌کنند.

2015 Kia CEED
Kia CEED
بله ما درباره‌ی آنچه گارانتی کیا پوشش می‌دهد و مواردی که خارج از آن است چیزهای زیادی می‌دانیم؛ اما هیچ‌کس دیگری همین میزان گارانتی را ارائه نمی‌دهد. برای کسانی که می‌خواهند یک خودروی خوب صفرکیلومتر یا کارکرده را با اطمینان خاطر خریداری کنند گارانتی کیا می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6807 ديدگاه)

    چند سال پیش مطلبی میخوندم نمیدونم راست بود یا خیر
    یه کل کل بین شرکت کادیلاک با بنز راه میوفته سر همین گارانتی که هر کدوم میگفتن کیفیت من بالاتره و بنز بدنه ماشینهاشو تا 30 سال گارانتی میکنه که به کل کل با کادیلاک پایان بده
    اگه درسته که افرین اگر هم اشتبا هس گردن اون فردی که گفته
    رفقا از این موضوع اطلاعی دارن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیاب

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      من از این خبر ندارم ولی دوتا چیز برام جالبه
      اگر بدنه ی بنز آسیب فیزیکی نبینه(مث تصادف شدید اینا)سی سال سهله تا ابد هم دووم میاره.(امکان نداره یه بنز شروع به پوسیدگی یا افت کیفیت رنگ کنه،نمونش بنز های معماری سی سال پیش)
      دومیشم اینه که یکی از دلایل به زمین خوردن دایلمر کرایسلر و به طبع اون بنز(در دهه نود میلادی)کیفیت فوق العاده زیاد ماشیناشون بود که تقریبا هیچ گونه خرابی به بار نمی آورد و به جز لوازم مصرفی تا سالیان هیچی نمیخواست و این حاشیه سود کمپانی رو خیلی کاهش میداد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Matador

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درسته

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. کیان

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      یه مسئله خیلی مهم اینه که خیلی از خودرو سازیها اصلا علاقه ندارن ماشینی بسازن که بخواد بیشتر از 5 سال عمر کنه
      معتقد هستند روند پیشرفت تکنولوژی اونقدر سریع هست که اصلا اقتصادی نیس یه ماشین برای طول عمر بالا طراحی بشه ، به همین علت کیفیت طوری در نظر گرفته میشه که برای مصرف کننده و تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشه
      این صحبت دیر کیا هم جکی بیش نبوده ، سایر تولیدکنندگان نمیتون به محصولاتشون اعتماد کنن پس نمیتونن 7 سال یا 160 گارانتی کنن

      خیلی گارانتی خفنیم نیس واقعا ، کافیه لیست گارنتی و خدمات لکسوس بنز و دید و صحبت از اعتماد به محصول آورد

      کلا کره تو جو هستش سوای اینکه خوب تولید میکنه یا بد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. xan

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      داداش این چیزی که شما میگی به دعوای بچه ها تو کوچه خیابون میخوره این شرکتها از این جور عادتها ندارن. نهایت درگیری که بین شرکتها پیش میاد بین شرکتهای it تو شبکه های اجتماعیه اونم عمرا از یک جواب خارج بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6807 ديدگاه)

        منم اول گفتم این مطلبو خوندم اصلا نمیدونم کدوم دوره هم این اتفاق افتاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. دانیال

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      یه سری شرکت ها مثل بنز برای هر بخش از ماشین یه گارانتی تعیین میکنن ، مثلا اجزای مکانیکی ماشین مثل موتور و گیربکس تا 150 هزار کیلومتر یا 5 سال و رنگ وبدنه ماشین از نظر پوسیدگی تا 10سال یا بیشتر دارای گارانتی هست .
      این میتونه بسته به کشور و منطقه متغییر باشه .
      مثلا تو انگلستان به خاطر رطوبت هوا و بارنگی زیاد بیشتر برند ها بدنه و رنگ ماشین رو با گارانتی های بلند مدت ارائه میدن که کاملا مجزا از قسمت مکانیکی خودرو هست از جمله همین بنز در صورتی که همین شرکت تو کشور دیگه ای ممکنه این گارانتی رو نداشته باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      گارانتی 30 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه خبرمگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    با عرض شرمندگی بابت اینکه سوالم رو اینجا مطرح میکنم. تو این چند سال دیدم اینجا خیلی از دوستان هستن که اطلاعات فنی و تجربی خوبی دارند.
    سوالم اینه که تا ۵۰ میلیون چه خودرویی به نظرتون خوب هست؟ مهم نیست چه سگمنتی باشه (فقط وانت نباشه ؛) )
    پ.ن:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      به محمد رضا
      داداش بستگی به خودت داره صفر میخوای یا دست دوم
      یا ماشین چینی و ایرانی میخوای یا ساخت اروپا و امریکا
      من اگه بودم با حدود30 میلیون یدونه اولدزموبیل کاتلاس سیراس 1992 تمیز میخریدم که هم ماشین کم مصرفی هست و هم در 1992 جایزه ماشین سال امریکا رو گرفته و انجکتوری هم هست
      بنز های دهه ی 90 هم خوبه و هم زیاد با قیمت مناسب
      یکی از رفقای من داره یه بنزه 1982 تمیز با قیمت 17 تومن میخره
      به ماشین ساخت چین و ایران حتی صفر کیلومترشم فکر نکن
      این نظر منه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        علی جان (CHEVY NOVA) شما راستش نه حوصله و نه وقت تعمیرگاه رفتن و دنبال قطعات گشتن ندارم. ماشینی میخوام که برم سرکارمو بیام و کارای روزمرمو انجام بدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          خوب اینم درسته که شما میگی
          البته ماشینهای نیستن که بخوان اذیت کنن و همه چیزشون تو تهران پیدا میشه هم اصلی و هم فرعی و 1000 بار از این تولیدات مسخره داخلی و چینی بهترن
          بخدا دیروز قفل داخل در ماشین بابام که 405 خراب شد چندتا جا رفتم پیدا نشد که نشد
          اما تمام لوازم شورولت خودم رو خیلی راحت تر تا الان تونستم بخرم همه چیزشم هست با قیمت کمتر از سمند اونم با چه کیفیتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          50 میلیون یا خودرو ایرانی باید بگیری یا چینی دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      پ.ن: میدونم سوال مسخره ای پرسیدم دوستان اما مجبورم چه کنم
      بعضی ها میگن ال۹۰ یا ساندرو بگیر که از نظر فنی بهترین خودرو های زیر ۸۰ تومن ایرانن اما راستش هرچقدر هم فنیش خوب باشه با ظاهرش نمیتونم کنار بیام
      اصلا ظاهرش هم به کنار با داخل و داشبردش که دیگه اصلا نمیتونم کنار بیام بخدا زورم میگیره ۵۰ میلیون پول بدم به ماشینی که نیمکت آهنی پارک تو سرمای زمستون از صندلی عقبش این ماشین راحتتره یا داشبرد پلاستیکیه خشک بد رنگ و زشتش
      برخی از دیگر هم میگن چینی بگیر (مثلا سابرینا میگن که من کلا یه بار این ماشینو تو عمرم از دور دیدم) که اینم هیچکس از اطرافیانم نداشتن هیچ شناختی هم ندارم و صد البته بازار دست دومش
      دیگه نمیدونم چه خاکی تو سرم بریزم :((

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        محمدرضا جان به نظر من با توجه به شرایط وخیم بازار و نبود تنوع در آن ، خودروهای چینی mvm از مدیران خودرو نسبتا بد در نیومده و مشکل افت قیمت هم به خاطر پشت بند داشتن تولیداتش نداره . چون خودت کفتی حوصله تعمیر و خرید لوازم نداری اینو پیشنهاد دادم . پس صفر بخر با خیال راحت هم از اول دست خودت باشه تا ایراداتشو بهتر کنترل کنی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          علی آقا ممنون بابت راهنماییتون اما راستش شما اولین نفری هستی که دیدم MVM رو پیشنهاد میکنه چون علاوه بر نداشتن کیفیت شنیدم به هیچ وجه خدمات خوبی ارایه نمیده مدیران خودرو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          یا ال 90 یا جک

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاهین

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام
        به نظر من تندر از همشون بهتره. الان جوری شده که باید فقط کیفیت رو چسبید نه ظاهر رو!
        ولی همون طوری که گفتی منم زورم میاد 50 میلیون پول بدی واسه ماشینایی که گفتی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          منم کاملا باشاهین عزیز موافقم
          ال ۹۰ بگیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          محمد رضا جان من چند وقت پیش ال90 سفید گرفتم . کفی و روکش مخمل مشکی انداختم شیشه هم یکم دودی کردم خیلی خشگل شده به نظر من ظاهرش از 207 و پرشیا که هم قیمتشن چیزی کم نداره حتی خشگلم هست داشبوردم روکش مشکی بذار واکس بزن ببین چی میشه . حالا بماند که موتور و گیربکسش حرف نداره موتورش کشش خوبی داره و کم مصرفه و کلا از نظر فنی عالیه ، 5000 تا رفتم و کیفیت منتاژش خوبه و همه چیش از اول اوکی بود
          اگر هم کوچیکتر و خشگل تر میخوای ساندرو بگیر که فنیش همون ال 90 ه فقط گرونتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Carbonado Aventador

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        من ال نود دارم هم با داخلش حال میکنم , هم با خارجش…!
        اگه میخوای استفاده روز مره از ماشین داشته باشی و مسافت های طولانی بری , ال 90 عالی هستش!
        تمامی دکمه ها رو داشبورد درست همونجایی که باید باشه هست و دسترسیش برای راننده راحته و حواس راننده رو پرت نمیکنه!
        ال 90 من 85000 راه رفته و جز روغن موتور هیچ خرج دیگه ای نداشته و حتی تسمه تایمش رو هم عوض نکردم!
        درمورد رانندگی هم بگم که من یکم بی ملاحضه هستم و واقعا میگم اگه هر ماشین دیگه ای جز ال 90 داشتم تا الان اتاقش به صدا افتاده بود!
        یبار تو شب با ال 90 با سرعت 140 تا تو جاده مخصوص میرفتم که یهو دیدم جلوم دست اندازه و با 140 تا رفتم رو دست انداز و ماشین کامل اززمین بلند شد و واسه یکی دو ثانیه رو هوا بودم و بعدش خورد زمین و صدای وحشتناکی داد وقتی زدم کنار و ماشین رو بررسی کردم دیدم هیچ اتفاقی واسش نیوفتاده!
        به جرئت میگم اگه هر ماشین دیگه ای جز ال 90 رو اون دست انداز میرفت نه تنها رینگش میشکست , بلکه جلوبندیش هم کاملا از بین میرفت و به شاسی صدمه میخورد!
        درمورد ایمنی هم بگم که 2 هفته پیش یه پراید از پشت به من زدش , پراید تا وسط کاپوتش خم شد درحالی که فقط سپر ماشین من شکستش!
        از لحاظ ایمنی و موتور و همینطور جلو بندی فوق العادس!
        خلاصش بگم ااگه واسه سرکار رفتن میخوایی شک نکن ال 90 بهترین گزنیس!
        اگر هم یکم ارتفاعشو بیاری پایین و چراغ هاشو عوض کنی و یه اسپویلر و دیفیوز عقبش کار بزاری , ظاهرش خیلی زیبا میشه!
        توصیه من بهت اینه که ال 90مدل 91-90 بگیری!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامیاب

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          یبار تو شب با ال 90 با سرعت 140 تا تو جاده مخصوص میرفتم که یهو دیدم جلوم دست اندازه و با 140 تا رفتم رو دست انداز و ماشین کامل اززمین بلند شد و واسه یکی دو ثانیه رو هوا بودم و بعدش خورد زمین و صدای وحشتناکی داد وقتی زدم کنار و ماشین رو بررسی کردم دیدم هیچ اتفاقی واسش نیوفتاده!
          داش مطمئنی خواب نبودی؟
          با ال ممد جامپ زدی تازه هیچی هم نشده یکی دوثانیه هم رو هوا بودی؟
          خب میخوای از ماشین تعریف کنی چرا بلوف میزنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          شاهین جان و @carbonadoaventador ممنون بابت نظراتتون اما یه سوال دیگه این ساندرو استپ وی که اومده چیه قضیه اش؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. کامیاب

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        محمد رضا ببین الان که سگمنت برات مهم نیست ،بنظر من بری دنبال ژاپنی ترتمیز(یکمم سر کیسه رو شل کنی)برنده تری.
        نه افت قیمت چینی ها رو دارن،نه خرابی داخلی هارو،نه کم بودن لوازم برندای ناشناخته رو.
        نمیدونم چرا میگی وانت نمیخوای،ولی اگر یه هایلوکس ترتمیز 2006.7بخری ،یه عمر راحت میشی،هم فضای بار عالی،هم مناسب برای آفرود،هم مناسب برای خانواده کم جمعیت.
        کیفیت و خراب نشدنش رو من شخصا گارانتی میکنم،هر طور دلت میخواد(دقت کن چی میگم تبصره قائل نمیشم)هر مدلی عشقت میخواد برونش،اگر تصادف نکنی،خراب نمیشه.
        سدان اینام بخوای من نظرم رو کمری کارکرده و یاریس هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          داداش کامیاب نظر شما درسته کاملا اما وانت به کار من نمیاد، آخه نه اهل آفرودم ( اتفاقا دوست دارما اما مهارت‌های خودشو میطلبه که من ازش بی بهره ام) و اینکه تو تهران واسه ماتیز هم جای پارک نیست چه برسه هایلوکس.
          “اگه امریکایی میبودم (هرجاش جز نیویورک و LA ) حتما وانت میخریدم. اگه LA میبودم اسکالید میگرفتم اگه NY گلف GT یا سیویک Type R یا مدل های مزدا” حالا که فعلا آمریکایی نیستم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمدرضا

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      من اصلا حرفه ای نیستم و اطلاعاتم زیاد نیست ولی با این پول من باشم مزدا2 دست دوم میگیرم.برای داخل شهر و کارهای روزمره ایده آله از نظر کیفیت هم خوبه تقریبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        آقا محمدرضا واقعیتش مزدا ۲ برای من یکم کوچیکه. هیکلی نیستما اما ۱۹۵ قدم هستش توش راحت نیستم اصلا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sajjad

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (119 ديدگاه)

          محمد رضا جان با این بودجه به نظر من یا ال 90 یا ساندرو بگیر یا کلا ماشین نگیر ! حس اطمینان و نرمی ال 90 رو هیچ ماشینی حتی با قیمت بیشتر به آدم نمیده . بیرونش و داخلش افتضاحه ولی بعد 1 هفته کاملا عادی میشه . اصلا سمت ماشین چینی نرو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آره آقا سجاد واقعا نمیتونم سمت ماشین چینی برم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          سجاد عزیز دوست خوب من الان تمام قطعات ماشین های داخلی هم چینی شده
          مگه ال 90 المان میزنه که میگی سمت ماشین های چینی نرو
          اتفاقا هرکی جک داشته راضی بوده من پرسیدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Sina

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      برلیانس h330 بخر یا وایستا پژو 301 بیاد یام الان برو پیش فروش میکنن ساندرو استپ وی رو 55 میلیون تازه امکانات میخوای یه مقدار کیفیت برلیانس وگرنه ماشینی میخوای افت نداشته باشه ساندرو اتپ وی پیش فروشش شروع شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دمت گرم سینا جان. سوال اینجاست که این اسپت وی به غیر از ارتفاع ( که روی هندلینگ اثر منفی داره ) دقیقا چه ویژگی خاصی داره نسبت به ساندرو معمولی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid porsche

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          پانامرا توربو 2017 بگیر قطعاتشم گیر میاد بازار دست دو هم خوبه!
          برادر من هر چی میگن یه عیبی میزاری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          جناب vahid porsche داریم تبادل نظرات میکنیم معلومه با این قیمت که هیچ با ۳۰۰ میلیون هم ماشین کامل و بی نقص نمیشه گرفت. من نظراتمو گفتم نظرات دیگران هم دیدم و اتفاقا تاثییر گذار بود و من به احتمال ۹۸٪ تندر یا ساندرو یا استپ وی میگیرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        برلیانس ماشین هاش واقعا خوشگل ولی خدمات خوبی نداره در ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Ali

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      داداش میتونی یه نیسان رونیز دست دوم بگیری
      با 50 میلیون
      فقط باید کمک فنر ها رو گازی کنی
      ژاپنی باکیفیت و بی دردسر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        علی جان واسه سرکاررفتن و کارای شخصی و اداری (بانکی برم بیام) از اینجور چیزا میخوام که رونیز واسه این کار نیست اونطوری باید هرجا میرم دنبال جای پارک باشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامیاب

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          داش محمد رضا یه چیزی که هس فکر خرید ماشین صفر تولید داخل رو بیخی شو.
          ببین پنجاه میلیون پولیه که با اینکه کم نیس ولی قدرت چندانی نداره،زیاد هم نیس چشاتو ببندی چیزی رو بخری که دوس داری،گزینه های مث ساندرو استپ وی و تندر ،دور ریختن پول برای یه چن تا صفر کمتر تو کیلومتر شماره،میتونی دست دومشون رو که افت قیمتیشونو کردن بخری.
          اون سوالت در مورد ساندرو:ارتفاع،ضربه گیرای کناریش،اسپویلر و دیفیوزر با طرح متفاوت اصلی ترین تغییراتن.
          اگر برای کارای داخل شهری میخوای،یاریس بهترین انتخابه،و مطمئنم پشیمون نمیشی.
          اگر مشکلی با ابعاد بزرگ ماکسیما نداری،اونم انتخاب خیلی مناسبیه.
          از ما گفتن،چینی،تولیدداخل،کره ای قدیمی،برند گمنام نخر.
          پیاده برو ولی اینا به جای سواری فقط عذابت میدن.

          حیف عشق و حوصله ماشین قدیمی نداری،علی جی ام هم خوب پیشنهادی داد،ولی خب باید مورد قبول شما باشه.
          ما یک زمانی بلیزر داشتیم،هنوزم که هنوزه باور دارم شاسی بلند فول سایزی روی اون نیومده و نخواهد اومد(علیرغم سکونت تو منطقه ازاد)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          با کامیاب عزیز موافقم
          پیاده بهتر از ماشین های داخلی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. فرزاد لاکچری

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (119 ديدگاه)

      سلام محمدرضا جان
      مگان 2000 مونتاژ مدل 91 مشکی رنگ دارم 130 تا هم کار کرده 58 میفروشم فنی سالم تا برج 10 هم بیمه داره 4 تا لاستیکش رو هم نو انداختم بدون رنگ
      بنظر من بهترین گزینه هستش دیگه انتخاب با خودته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        راستش آقا فرزاد خودروی شما کارکردش یخورده بالاست و احتمالا اگر زمانی خواستم خودم بفروشم به مشکل میخورم. بازم ممنون بابت پیشنهادتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        130000 کارکرد خیلی بالاست نسبت به مدلش
        ولی مگان ماشین قرص و محکم و خوبیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. سیاوش

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      فقط تندر 90 یا رنو ساندرو اگر یکم بیشتر داشتی فیس لیفتشونم یعنی سیمبل نگین خودرو فوق العاده اند . اگر یکم بیشتر خواستی فلوینس دستی معرکه است زیر 100 به هیچ چیز بجز رنو فکر نکن موتور تندر موتور مگانه فوق العاده است اینو با اطلاع کافی بهت میگم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        آقا سیاوش با توجه به نظرات قبل من عرض کردم به همین خانواده ال۹۰ هم زورم میاد ۵۰ میلیون بدم چه برسه سیمبل که ۷۰ تومنه و اینکه بحث هزینه نیست بیشتر از ۵۰-۵۵ تومن نمیخوام هزینه کنم چون برای مصارف شهری و معمولی میخوام یه سری کارای روزمره چون یه ماشین دیگه دارم برای تفریح و سفر و گردش. ممنون بابت نظرتون منم به این نتیجه رسیدم از خانواده رنو بگیرم با این قیمت هرچند کلا از برندش و طراحی‌هاش خوشم نمیاد اما به قول یکی از دوستان با این قیمت بهتره اولویت اول موتور و گیربکس باشه تا سانروف و ظاهر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (221 ديدگاه)

          آقا محمد رضا با سپاس از نظر لطفتون البته خوب منم واقفم که تندر قیافه و ظاهر نچسب داره ولی باید پشت این خودرو بشینی تا متوجه بشی چی میگم و برند اروپایی با دیگران چه فرقی داره حتی برند دست چندم اروپایی فرانسه با توجه به اظهارات شما کاملا مشخصه که اصلا پشت تندر نشستی واقعا شک نکن ضمنا ال 90 تو باز ار 39 تومنه 50 نیست به نظرم منم ساندرو با این قیمت مقرون به صرفه نیست اخه تقصیر اونا نیست که تورو خدا تفسیر سایپا رو نگاه کن میگه ما اگر ساندرو رو به قیمت 38 تومن می دادیم بازار فروش برلیانس از بین می رفت خوب اینو چی کارش کنیم به نظر منم بایددنبال لذت سواری باشی تا ظاهر فانتزی بیکیفیت بعد یه مدت اونا یکنواخت میشن می خوای مثلا یه سانروف داشته باشی چقدر می خوای ازش استفاده کنی مگه ولی گیربکس ال 90 وقعا ستودنی است تاخیر فوق العاده کمی داره آدم کیف می کنه پشتش میشینه نمی خوام درشت نمایی کنم ولی قطع به یقین بهت میگم اگر مثلا حتی هیوندای i20 بخری یا ;کیا سراتو ، ریو حتی فرقی نمی کنه 2010 یا 2015 بعد بشینی پشت تندر می فهمی چه اشتباهی کردی ال 90 رو نخریدی تندر سیستم تعلیقش و هندلینگش فقط با خودرو هایو130 و 140 میلیونی قابل مقایسه است البته بدون ESP تردید نکن به نظرم یه تندر سیاه یا قرمز بخر خیلی خوشگلم هستن تموم کن بیخود دنبال چیزای دیگه نرو ولی حداقل پشت یکی از خودرو های رنو بشین می فهمی چی میگم بازار دست دوم بسیار خوب و افت قیمت فوق العاده می کمی داره مبادا بری نمی دونم JAC بخری ها اشتباه نکن ضمنا اصلا سراغ اوتومات و CVT فقط دستی هیچ گیربکسی لذت دستی رو نداره لیست قیمت (یورو) رنو فیس لیفت سیمبل رو هم ببین تو رو خدا قضاوت کن تو سایت خود رنو اینم لینکش
          http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (209 ديدگاه)

          خوب وایسا دنا فیس لیفت رو تا آخر سال بگیر.حداقل از ساندرو و ال نود قیافش خیلی بهتره .راجع به موتور هم اگه کسی رو میشناسی که موتور توربو داشته باشه و ازش راضی باشه میتونی موتور توربو بگیری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اتومات ال 90 قیمتش 47
          معمولیش 38 میلیون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    8. فرزاد لاکچری

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (119 ديدگاه)

      آره حق با شماست
      رونیز مشکی مدل 86 مال یکی از دوستانه 60 تا کار کرده بیمه داره اما فقط یه ماه بدون رنگ با گارد فقط سپرش عوض شده قیمت هم نزدیک پول شماس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. نوید جهرمی

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      از بین ماشینای صفر بهترین گزینه تندره که خودت گفتی خوشت نمیاد.
      ماشینای چینی رو پیشنهاد نمیدم.
      اگر خواستی سمند یا پارس بگیری شانسیه . اصلا نباید بهش فشار بیاری و زودتر از موعد سرویسش باید بکنی که نسبت ب هزینش نمیصرفه.
      بین کارکرده ها میتونی ب یاریس نگاهی بندازی.
      اگر یکم دیگه روش بزاری میتونی کرولا بخری.
      گالانت تر و تمیز حدود 40 تومن گیرمیاد فقط اگر مشکل پیدا کردن قطعه نداری.
      شخصا بخوام ماشین کارکرده بگیرم فقط ژاپنی میگیرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. edris

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    آفرین به کیا واقعا کیا ماشیناش خیلی خوب شدن خیلی از هیوندای عجق وقوق بهترن البته هیوندای بعضی مدل هاش خوبن نظر شخصی بنده هست بنظر من کیا دنبال اصالت هست تا زرق و برق الکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. edris

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    پ.ن اگه واقعا دنبال یک ماشین میگردی که تعمیر گاه نری خالت از همه چی راحت باشه تویوتا کرولای بگیر مدل 2010 به پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیاب

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      قربون آدم کار بلد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      آقای ادریس اگر واسم ظاهر مهم نباشه ال ۹۰ میگیرم داداش. کلا با طراحی هیچ کدوم از خودرو های تویوتا ۲۰۱۵ به قبل حال نمیکنم اصلا. مخصوصا کرولا ۲۰۱۰ (یکی از دوستانم داره) که اتفاقا آش دهن سوزی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        والا ال 90 صفرش هم چینی شده و چیز مالی نیست
        ال 90 مدل های 89 و 90 خیلی بهتر از جدیداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          uss zumwalt DDG-1000
          داداش کامنتاتو خوندم. بالاخره جک یا ال ۹۰ یا کفش؟ ؛)
          تصمیم ال ۹۰ اتومات هست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. sina

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    کیا دیگه خودش رو از هیوندای و ماشین های کره ای دیگه داره جدا میکنه و هم تو کیفیت و طراحی داره پیشرفت های قابل ملاحظه ای میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. كوروش

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب

    همه‌ی افراد خرید خودروی با گارانتی مناسب مناسب را دوست دارند.
    یکی از برندهایی که عملکرد و شانس مناسبی داشته کیا موتورز بین المللی است ؛ و بخش بزرگی از موفقیت نیز در شرکت (اطلس خودرو) موضوع به خاطر گارانتی آن است. شرکت کیا موتورز برای هر خودروی ساخته‌ی خود 7 سال و 160 هزار کیلومتر گارانتی بین المللی ارائه می‌کند. این موضوع کاملاً احساس‌برانگیز است، این‌طور نیست؟
    واضح است که این موضوع به برتری و عملکرد بسیار بهتر کیا موتورز کره جنوبی در سال‌های اخیر کمک کرده است، حقیقتی که توسط یکی از مقامات کیاموتورز در اروپا بنام آقای مایکل کول به آن اشاره شده است.
    او به ما گفت:
    ” گارانتی به موضوعی بدل شده که ما با آن مترادف هستیم. این موضوع یک برنامه‌ی تاکتیکی یا مشوق نیست. گارانتی ما نشان‌دهنده‌ی دلگرمی و اطمینان ما درباره‌ی محصولی که تولید می‌کنیم است.”
    کول ادامه می‌دهد:
    “البته که گارانتی باعث شده افرادی که پیش از این به ما فکر نمی‌کردند درباره‌ی کیا تأمل کنند. این موضوع به معاملات ما کمک کرده است.”
    خب حالا چرا برندهای بیشتری همین میزان گارانتی را ارائه نمی‌کنند؟ کول می‌گوید:
    تا زمانی که شما در رابطه با محصولی که تولید می‌کنید اعتماد و اطمینان نداشته باشد شاید نسبت به ارائه‌ی گارانتی بین المللی 7 ساله بی‌میل باشید.”
    چنین چیزی ممکن است اما ما فکر می‌کنیم که آن‌ها از این موضوع به عنوان یک ترفند استفاده می‌کنند.
    بله ما درباره‌ی آنچه گارانتی کیاموتورز پوشش می‌دهد و مواردی که خارج از آن است چیزهای زیادی می‌دانیم؛ اما هیچ‌کس دیگری همین میزان گارانتی را ارائه نمی‌دهد. برای کسانی که می‌خواهند یک خودروی خوب صفر کیلومتر یا کارکرده را با اطمینان خاطر خریداری کنند گارانتی کیا موتورز می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد.
    آیا شرکت اطلس خودرو (سهامی خاص) به عنوان نماینده رسمی شرکت کیاموتورز کره جنوبی در ایران از این پس با دادن گارانتی 7 ساله و 160 هزار کیلومتر ؛ باعث بالا رفتن فروش و کسب رتبه اول فروش در خودروهای وارداتی این برند محبوب در ایران می شود .
    که فقط ده هزار کیلومتر و دو سال بیشتر از پوشش گارانتی محلی این شرکت عقب تر از گارانتی بین المللی شرکت کیاموتورز دز جهان می باشد.
    پس بهتر است شرکت اطلس خودرو بعنوان نماینده رسمی کیا موتورز کره جنوبی که بارها رتبه اول رضایت مشتری را کسب نموده است ؛ در کشورمان عزیزمان ایران ؛ گارانتی خود را با تفاوتی ناچیز ،هم گام با بازارهی جهانی و با گارانتی بین المللی شرکت کیا موتورز یکسان و هفت ساله کند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. edris

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یعنی ال90از کرولا قیافه اش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      نه داداش کسی این حرفو نزد منظورم این بود اگه قرار باشه ماشین زشت بگیرم همون ال۹۰ میگیرم که ۱- ماشین صفر هست ۲- قطعاتش ارزونتز و فراوونتره ۳- مکانیکش بهتر گیرمیاد و همه جای ایرانم هست ۴- تو فروششم راحتترم و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    به نظر من مزدا ۳۲۳ خیلی عالی هستش.جک جی ۵.زانتیا ولی خوب مصرفش بالاست. دنا هم بد نیست.مگان ۱۶۰۰.لیفان ایکس ۵۰.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ممنون بابت نظرتون آقای ابولقاسمی عزیز
      منم رو لیفان x50 فکر کردم و از ظاهرش (داخل و خارج) خوشم اومد اما از نظر موتور و هندلینگ زیاد تعریفی ازش نشنیدم و همینطور ترمزهای ضعیفی داره این خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دوستان ببخشید ولی درباره گارانتی خوب 7 ساله کیا اقای شاهین زحمت برگردان مقاله کشیده بودن که متاسفانه بحث از چهارچوب خارج و به با 50 ملیون چی بخر تبدیل شد بهتر نیست در مقاله ای در راستای همون مقاله بحث بشه و از حاشیه سازی خودرداری کنید؟!
    من گارانتی 7 ساله کیا موتورز را نشاندهنده کیفیت و دوام بالای قطعات این شرکت میدونم چیزی که شخصا در طی 10 سال با کیا ریو در حال حاصر با کیا سراتو تجربه واقعی کردم نه حدس و گمان واقفا در صورت نگهداری معمولی و یک رانندگی خالی از تشنج و کشیدن دستی و دورهای رد لاین به جرات میگم موتور و گیرباکس های ساخت کیا تا 7 سال و بیشتر حتی نیاز به وارسی نداره چه برسه تعمیر، کیا و هیوندای یکی از کم استهلاک ترین و بی دردسرترین خودروسازی های جهان را بنا نهادند و خوشبختانه آمارها از رضایت کامل مشتریان در بازار آمریکا و اروپا و ستاره های یورو انکاپ در تست های ایمنی موید این مطلب است که این دو برند برای خود و مشتریانی که به آنها اعتماد کردند ارزش قائل هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      جناب sunmartin من واقعا عذر میخوام بابت این که بحث رو از چهارچوب خارج کردم اما وقتی اینهمه از دوستان لطف کردن و نظراتشون رو دادن پس یعنی این صفحه رو باز کردن و اولین کاری که کردن مطلب جناب احمدزاده رو خوندن.
      اگر سایت پدال یه froum یا یک صفحه چت گروهی یا هرچیزی برای ارتباط بین دوستان و پرسش چنین سوالاتی ایجاد میکرد خیلی خوب میشد. چون واقعیت رو بخواین من جایی رو پیدا نکردم سوالم رو مطرح کنم که اکثریت قریب به اتفاق تخصصی هر چقدر ناچیز در مورد خودرو داشته باشند و ناچارا اینجا سوالم رو مطرح کردم.
      باز هم با عرض شرمندگی از آقا شاهین عزیز و دوستان معذرت میخوام بابت مطرح کردن سوالم در اینجا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد كرمستجی

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (254 ديدگاه)

        سلام من چانگان سی اس 35 خریدم و راضی هستم پدرم اسپورتج داره داخلش نزدیک به اسپورتج هستش از لحاظ فضا نرمیشم حالا نخوام بگم بهتره بدترم نیست. نسبت به قیمتش می ارزه عزیز.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. محمد

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تویوتا همیشه به کیفیت بالا معروف بوده ولی نگاه کنید می بینید گارانتیش ۳ ساله هست.
    کیا می خواد تبلیغ کنه. می خواد بگه من با کیفیتم. قبول ولی باید زمان اینو ثابت کنه و حرف و شعار. مثل تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دقیقا اما کیا سالها نمیتونه صبر کنه و با این ترفند میخواد اطمینان مردم رو جلب کنه و یجورایی پشتیبانی که از اطمینان مردم که به نظر بنده ترفند هوشمندانه‌ای هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Ali

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید اینطور میگم،
    تو کشورهای شمال اروپا اینقدر بنز و بی ام و ائوی های زنگ زده با عمر ده بانزده سال هست
    این نه به علت کیفیت بد یا تصادف یا مشکلات دیگه بلکه به خاطر سخت بودن شرائط طبیعی هست،
    البته استثنائاتی هم هست که خریدار ماشینشو همیشه تو کاراژ گرم نگهداری کرده و یا اصلا استفاده ی چندانی نکرده،
    اولین برندی که میشه گفت مقاوم هست ولوو و بعد سوبارو هست
    اگر سفری به اسکاندیناوی داشتید، خواهید دید چقدر ولوو های قدیمی به چشم میاد،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. كوروش ايرانى

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (110 ديدگاه)

    باسلام و عرض ادب
    واقعن دور از ادب و عُرفه که اکثره دیدگاه ها ؛ اصلن ربطى به موضوع مقاله درج شده ندارند .
    از دوستان عزیز خواهش مى کنم با رعایت فقط کمى اصول اخلاقى ؛ از دادن نظرهاى بى ربط ؛ خوددارى کنند .
    با تشکّر و احترام مجدد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با تشکر از کوروش عزیز بله واقعا اگه در مورد تیتر گزارش هر صفحه صحبت بشه بهتره از کاربران درخواست دارم که رعایت کنند کاربر گرامی که میگی پدرت چانگان داره چطور و با چه منطقی شما چانگان یک خودروی کم فروغ و نااطمینان با طراحی ضعیف و موتوری ضعیف تر که ناشناخته است و مختص بازار کشورهای توسعه نیافته با کیا اسپورتیج مقایسه میکنید بهتر است کمی قبل از ایراد هر سخنی آنرا بک بار مرور کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محراب

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شاید این پیشنهاد رو هیچ کسی به شما نداده باشه بنده خودم یک عدد سمند ef7 مدل 90 دارم که اون زمان که می خواستم بخرم حدود 1 تومان از ال 90 گرونتر بود تا حالا 170000 کارکرده و فقط دوباره تسمه تایم و یک بار صفحه کلاجش رو عوض کردم . همه چیز از کمک ، صندلی ، شتاب ، تعادل و هندلینگ و از همه مهمتر قیافهش بهتر از ال 90 هست و این چند ساله بیشتر بنده روی گاز روندم و واقعا راضی بودم درسته این چند وقته از ای اف سون حسابی بد شنیدی مخصوصا از تعمیر کارها اون هم به خاطر تحریم ها که مدل های 91 و 92 داشتن و استفاده از قطعات چینی بود که مدل ها 94 با ضمانت به شما می گویم هیچ مشکلی نداره . یکی از دوستان بنده یک دنا مدل 95 خریده و به نظر بسیار زیبا و بروزتر از ماشین های هم رده یا چینی می باشد و تا حالا که 10000 تا کارکرده هیچ مشکلی نداشته و بسیار راضی بوده و این اطمینان رو به شما می دهم که موتور های جدید ای اف سون تمامی مشکلاتش برطرف شده از همه مهمتر افت قیمتش هم کمتر از چینی ها و وسایلش به وفورتر وراحتر پیدا می شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      خیلی ممنون بابت نظزتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. من

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (249 ديدگاه)

        من بودم دنا میگرفتم ولی اگر اتومات میخوای ال نود خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. hamed

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، خدمت دوستان عزیز
    آقای محمد رضا بنده به عنوان کسی که هشت سال تندر 90 داشتم و الانم یکی از محصولات کیا رو دارم به شما توصیه میکنم حتما تندر90 بگیر شک نکن – نرمی – جا دارای – شتاب – مصرف سوخت – کیفیت – ایمنی همه تو رنج خودش واقعا عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      خیلی ممنون. بله بنده هم چنین تصمیمی گرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. بیژن

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آقا بحث کلا منحرف شد…داشتیم گارانتی کیا رو برسی میکردیم..
    محمدرضا ، خاطرخواه زیاد داریا…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      شرمنده آقا بیژن من عامل انحراف بحث شدم. دوستان هم بنده‌رو مورد لطف و عنایتشون قرار دادن و واقعا کمک کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mojtabaaston

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    7 سال؟مگه میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا