کیا

معرفی فیس‌لیفت کیا فورته مدل 2022 برای بازار آمریکا

پس‌ازاینکه فیس‌لیفت کیا K3 در نسخهٔ کره‌ای معرفی شد، حالا فیس‌لیفت کیا فورته مدل ۲۰۲۲ هم برای آمریکای شمالی معرفی شده است. این سدان کامپکت که در بازارهای سراسر جهان با نام‌های مختلف K3، سراتو و فورته عرضه می‌شود، از سال ۲۰۱۸ وارد نسل سوم شده و حالا فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. فورته مدل ۲۰۲۲ در چهار تیپ مختلف بنام‌های FE، LXS، GT-Line و GT با پکیج‌های سفارشی تکنولوژی و اسپرت پریمیوم در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

همان‌طور که در نسخهٔ کره‌ای دیده بودیم، فورتهٔ جدید در جلو از دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های جدید بهره می‌برد که با جلوپنجرهٔ باریک موسوم به پوزهٔ ببر ادغام شده‌اند و سپری تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های LED اضافی هم آن‌ها را همراهی می‌کند. حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و صرفاً در مواردی مثل بازنگری جزئی در سپر، گرافیک جدید چراغ‌ها و لوگوی جدید کیا خلاصه می‌شود. نسخه‌های GT همچنین از تریم‌های قرمزرنگ در سپرها و جلوپنجره به همراه اسپویلر کوچکی در لبهٔ در صندوق بهره می‌برند. کیا رینگ‌ها ۱۶ و ۱۷ اینچی جدیدی را هم برای این خودرو ارائه کرده است.

فورته مدل ۲۰۲۲ در داخل در تیپ‌های FE و LXS به نمایشگر لمسی ۸ اینچی و در تیپ‌های GT-Line و GT به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند؛ اما در نسخهٔ آمریکایی این خودرو از صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جذابی که در تیپ‌های بالایی نسخه کره‌ای ارائه می‌شود خبری نیست و خریداران باید به یک نمایشگر کوچک ۴.۲ اینچی در میانهٔ صفحه آمپر آنالوگ بسنده کنند.

برای فیس‌لیفت فورته تجهیزات جدیدی مثل ترمزدستی الکترونیکی با اتو هلد، شارژ USB سفارشی عقب، تودوزی چرم مصنوعی و سوئیچ هوشمند با استارت از راه دور ارائه شده و تجهیزات ایمنی هم حالا شامل شش سیستم کمک‌رانندهٔ جدید به‌صورت استاندارد و حداکثر پانزده سیستم مختلف مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن به‌صورت سفارشی می‌شود.

فورته مدل ۲۰۲۲ مثل قبل با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود. تیپ‌های FE، LXS و GT-Line به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل GT اما از پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای این نسخه گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب خواهد بود.

فورته GT همچنین به ترمزهای قوی‌تر، سر اگزوز دوتایی و تنظیم اسپرت تعلیق با طراحی چند اتصالی در عقب هم مجهز است. فورته مدل ۲۰۲۲ در مکزیک تولید می‌شود اما کیا هنوز قیمت آن‌را اعلام نکرده است. همچنین هنوز هیچ اطلاعی در مورد سرنوشت هاچ‌بک فورته ۵ نداریم زیرا کیا فقط سدان فورته را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ 911

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    یک خودرو مردمی و خوب با قمیت مناسب مثه داداشش k5🙃

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. کیان

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی طراحی معقول و مناسبی داره، چه داخل چه خارج، نسخه 5در هم عالی هستش و زیباتر
      نسبت به هیوندای ک اصلا معلوم نیست فازشون چی بوده با اون جلو پنجره بی ریخت این خیلی عالی کار کرده تو طراحیش

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. AMG GT R

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    نمی دونم چرا احساس میکنم شبیه چارجر هست

    موافقم 8
    مخالفم 11
  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    سراتو ای ک ایران اومد واقعا ماشین خوبی بود
    قیمتشم برا مدل 2021 حدود 19 تا هست

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. Amir evolution

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    چقدر زیبا 👌🏻

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. MC20

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    خدایا ما رو از شر ال جی و سامسونگ راحت کن . اونایی که kia می خرن همونایی اند که ال جی دوست دارند . صنعت کره و مربا در حال بلعیده شدن توسط قوم اعجوج و معجوج هست و امیدوارم هرچه زودتر . چرا که نه . این قدر این ماشین زباله است که ارزش نقد کردن نداره وقتی گل سرسبد صنعت کره و مربا استینگر عزیز رو به موت شده .

    موافقم 5
    مخالفم 32
    1. Avan

      ۲۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      همین کره و مربا بخش قابل توحهی از بازار آمریکا که سخت پسندترین بازار دنیاست در زمینه های مختلف صنعتی تصرف کرده . به قول داش محمود آب رو بریز همونجا که سوخته.
      این خودرو هم بسیار زیبا و خوش استایل و مناسب هست. یه جورایی حس تهاجمی پورشه رو هم داره اما اصلا کپی نیست.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        اولا اینجا توو پدال ما در زمینه های مختلف صنعتی نظر نمی دیم ، فقط در مورد خودرو نظر می دیم و دوما با اون قیمت های پایین و رقابتی هیا و کیوندای و با اون گارانتی ها و وارانتی های احمقانه ی کره مربایی که بیشتر به خود زنی شبیه هست تا مشتری مداری ( اگر شارژ پول د و ل ت کره جنوبی نباشه نمی تونن از این غ ل ط ها بکنن و ورشکسته می شن ) دیگه هیچ بهونه ای واسه نخریدن این زباله ها ، برای قشر ضعیف جامعه آمریکایی باقی نمی گذارن و به خیال خودشون دارن سهم بسیار اندکی از بازار ژاپن رو تصرف میکنن .

        موافقم 1
        مخالفم 11
        1. Mad.z.Max

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          فعلا که با کمک یا بی کمک گارانتی و وارانتی و قیمت هاشون به حدی رقابتیه که کسی حریفشون نمیشه. ضمن اینکه بشدت هم سود دهی دارن. فکر نمیکردم یروز بیام از صنعت کره دفاع کنم، ولی میکنم اینکارو. این ماشین هم به نسبت قیمتش فوق العاده جذاب هست. ۷ سال هم گارانتی فوق العاده داره، تجهیزاتش عالیه، موتور گیربکس مدل جی تی فوق العادس، فروشش هم مثل هرسال چه در آمریکا چه باقی دنیا عالیه. پس متاسفانه نظر شما فاقد اهمیت هست

          موافقم 8
          مخالفم 0
  6. MC20

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    غروب زودهنگام کیا استینگر پس از بهار ۲۰۲۲ ؟!
    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد .

    موافقم 2
    مخالفم 10
  7. AMANTE

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    نسبت به رقیب های دیگه اش، گزینه زیباتری هست و از نظر فنی و عملکردی هم خوبه.
    فقط میمونه مسئله برند و ارزش دست دوم، که کیا برند قابل اعتماد و خوبیه ولی ارزش ماشین های دست دوم اش نسبت به تویوتا و هوندا پایین تره.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. MC20

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    دنیا مثل ما بی سلیقه و ماشین ندیده نیست . زباله های سرزمین چوسان قدیم ، رفته رفته دارن از کف خیابون ها ، توو دنیا جمع می شن . حال و روز شرکتی که افتخارش این باشه که ، برمبو بهش ترمز فروخته ، بهتر از این نمی شه ، خصوصا زمانی که به یاد دارم دائیوو ( دوو ) از استودیوی برتونه ، طرح می خرید ، چون می خواست اصیل باشه و ماشین با اصالت تولید کنه . یادش به خیر ، کاش دوو الان بود کاش به قول قدیمی ها ، گز نکرده ، پاره نمی کرد . اگه بود ، شاید الان دیگه کسی از این آشغال ها تعریف نمی کرد .

    موافقم 1
    مخالفم 19
  9. امیرعلی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    در پارگراف سوم به جای فورته نوشتین فورد لطفا اصلاح کنید خیلی ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. علی بخششی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (124 ديدگاه)

    به نظرم بهتر از النترا س
    طراحی ش همه پسند تره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Mohsen990

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از پشت چراغاش یکم شبیه بنز شده ولی در کل پخته وخوشکله.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    قیمتش ایران بیاد ۲ میلیارد باشه چون حالا قیمت همین نسخه های که تویه ایران است بالای ۱ میلیارد است که فکر کنم 2017 یا 2018 هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمانگیر

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      قطعا بیشتر خواهد بود ، مدل مونتاژ سایپا صفرکیلومترش یک و چهارصده و وارداتی ۲۰۱۸ دومیلیاردوهشتصد ، مدل ۲۰۲۲ قطعا بالای سه و نیمی میلیارد خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا