خودروهای چینیگروه بهمن

نگاهی اجمالی به آسا، مدعی تازه‌وارد چینی

مرکب‌های چینی در ایران دوران غریبی را طی می‌کنند، شماری از مردمان به آن‌ها چنان مهمان ناخوانده‌ای می‌نگرند که برای رفتنشان باید لحظه‌شماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشته‌اند. این‌طور می‌توان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دل‌های خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمی‌توان به‌راحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آن‌هاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
از جمله سدان های چینی که در سال‌های اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آن‌هم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه می‌ورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه می‌گذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که به‌زودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آینده‌ای نزدیک با رقیبی هم‌تراز روبرو شود که هم‌وطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگی‌های بسیاری را در آستین دارد.
این مهمان تازه‌وارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزان‌تر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبه‌هایشان در این بازار به شرح ذیل است:

نام خودرو فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ رتبه فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ رتبه
بسترن B50 ۳۳,۵۶۶ دستگاه ۶۲ ۶,۷۱۸ دستگاه ۵۲
جیلی امگرند ۶۴,۵۶۶ دستگاه ۲۶ ۱۹,۰۰۸ دستگاه ۱۰

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراین‌باره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این سرزمین است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دولت این کشور پایه‌گذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیون‌های ۴ تنی JIE FANG C10 می‌پرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیون‌های روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال ۱۹۵۸ میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام HONG QI پرده‌برداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. این مدل به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.
شاید بشود گفت که حرکت جدی این خودروساز در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع شد و آن‌هم زمانی بود که این شرکت جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خودروسازان غربی و ژاپنی گام برداشت. در وهله اول، در سال ۱۹۹۰ میلادی، این کمپانی شروع به شراکت با خودروسازی فولکس‌واگن نمود؛ لازم به گفتن نیست که پیش از این هم و در سال ۱۹۸۴ میلادی شرکت خودروسازی SAIC با فولکس‌واگن اقدام به شراکت کرد. بعدها کمپانی FAW با خودروسازان معروفی همچون تویوتا و جنرال موتورز هم دست به شراکت زد. در حال حاضر این شرکت جز ۴ تولید کننده بزرگ خودرو در چین است و در کنار خودروسازان بزرگی همچون چانگان و دانگ فنگ و سایک قرار می‌گیرد. هم اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل این غول صنعتی، خودروهایی همچون تویوتا (کرولا، کمری، پریوس، ویوس و..) و آئودی (A4،A6 و…) و فولکس‌واگن (بورا، پاسات و…) تولید می‌شود؛ علاوه بر این برندها و مدل‌هایی همچون BESTURN ،OLEY، VITA و چند برند دیگر نیز تحت کنترل این کمپانی قرار دارند. در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری، این شرکت سازنده انواع کامیون، اتوبوس و پیکاپ نیز است. این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی کل تولیداتش به عدد ۲.۷ میلیون دستگاه برساند.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
همان‌طور که در سطور بالا ذکر شد برند بسترن (BESTURN) یکی از زیرشاخه‌های گروه خودروسازی FAW است. سدان B50F هم یکی از محصولات کلاس متوسط این کمپانی می‌باشد. در کل، تولیدات این برند بر مبنای پلت فرم مزدا ۶ تکوین یافته‌اند. در حال حاضر مدل‌هایی چون B50،B70، B90 و کراس اوور X80 توسط BESTURN تولید می‌شود. در حال حاضر عمده‌ترین بازار صادراتی این برند کشور روسیه است.

2014 FAW Besturn B50 facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا ۶ سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا ۶ مدل ۲۰۰۸ بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
موتور ۱.۶ لیتری این مدل از تولیدات فولکس‌واگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده می‌شود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکس‌واگن ساخته می‌شود. اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانه‌های چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

2014 FAW Besturn B50F Interior
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F Interior
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا ایمنی است و همچنین ۴ ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
این موسسه در سال ۲۰۰۶ میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهی‌نامه از این سازمان می‌باشند. هم اکنون آزمون‌های ذیل در این مکان صورت می‌گیرد که خلاصه برخی از آن‌ها بدین شرح است:

۱ – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت ۵۰ در ساعت به مانع سخت کوبیده می‌شود.

۲- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست ۴۰ درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر به مانع سخت کوبیده می‌شود. پیش از این، تست مذکور با سرعت ۵۶ کیلومتر انجام می‌شد که این مقدار در اصلاحیه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶۴ کیلومتر افزایش داده شد.

۳ – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت ۵۰ کیلومتر کوبیده می‌شود.

۴ – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیه‌سازی می‌شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر آسا با بهایی معادل ۷۳.۹ میلیون تومان در نمایندگی‌ها ثبت‌نام می‌شود که نسبت به رقیب اصلی خود جیلی امگرند در حدود ۱۲ میلیون تومان ارزان‌تر است؛ اگر در این بین مشخصات فنی را نادیده بگیریم، از رقبای دیگر این مدل می‌توان به MG 350 اشاره کرد که در حال حاضر با قیمتی معادل ۸۶.۷ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی ۱۶V DOHC

حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی

توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/ دقیقه

گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ (در چین یورو ۵)

سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۱۵/۱۷۸۵/۱۴۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۵ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۹۵ کیلوگرم

ظرفیت صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۵۵ R 16

تجهیزات ایمنی

۴ عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)

سیستم ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل کشش TCS

کمربند ایمنی پیش کشنده

چهار ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

تهویه مطبوع اتوماتیک

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت

سانروف

کامپیوتر سفر

صندلی‌های چرمی

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

سیستم کنترل فشار باد (TPMS)

سنسور پارک دنده عقب

دوربین پارک

فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

مه شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F

قیمت و ارزش‌گذاری

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان

در چین: ۱۱۰,۸۰۰ الی ۱۲۲,۸۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”97825″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳۵ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آقای سام تشکر. ممنون که این مبحث آغاز نمودی. منتظر بودیم. دست شما درد نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. reza

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوستان من این خودرو رو از نزدیک بررسی کردم و پشتش نشستم. البته ندارمش ولی با همین تجربه به فکر افتادم. بسیار نرم و بی صداست و قدرت موتورش خوبه. هماهنگی گیربکس و موتور قابل قبول. هندلینگ عالی است. جادار و راحت با امکانات خوب. من 4 ساله مگان اتومات سوار میشم و باید بگم اصلا کمتر از اون نیست. البته مگان اتومات هر چهار شیشه بغل اتوپاور و آنتی ترپ داره که این نداره. و البته مگان خوشگلتره. ولی تو این بازار قطعا انتخاب این خودرو به قیمتش میارزه. البته باید دید در طولانی مدت چی از آب در میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      جفتشون زشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبي

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        حتما از نظر شما پیکان قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مجتبي

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سلام دوستان گرامی
      این چهار شیشه بغل اتوپاور و آنتی ترپ چی هست اگه بگین ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        دوست عزیز سلام.
        اتو پاور یعنی با یکبار فشردن کامل دکمه شیشه بالابر به سمت بالا یا پایین(و سپس رها کردن آن)، شیشه به طور خودکار کاملا بالا یا پایین میرود.یعنی لازم نیست برای بالا و پایین رفتن کامل شیشه ها به طور ممتد دکمه شیشه بالابر را فشار دهید و نگه دارید.
        آنتی ترپ یعنی اگر در زمان بالا رفتن خودکار شیشه ها مانعی سر راه بالارفتن شیشه قرار بگیرد، بالابر متوقف و حتی به سمت پایین تغییر جهت میدهد.
        آنتی ترپ لازمه اتو پاور به سمت بالاست تا از ایجاد خطر گیر کردن دست و سر بین شیشه و در جلوگیری کند. اتو پاور به سمت بالا بدون آنتی ترپ بسیار خطرناک و احتمالا غیر استاندارد است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. امید

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اون دوستی که میگه مگان از این خوشکلتره ، واقعا نمیدونم چطوری مقایسه کرده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        دوست عزیز سلیقه یه موضوع شخصیه و نمیشه در موردش بحث کرد ولی با شما موافقم که بسترن قشنگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. کیارش

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من ماشین رو از نزدیک برسی کردم ماشین با این رنج قیمت ماشین خوبیه موتور ماشین مزداست و پلت فرومش مزداست و مثل مزدا 3 نیو اسپورته و ارتفاع ماشین هم پائینه مثل مزا 3 نیو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اتابک

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و تبریک به شماعالی بود فقط اگر امکانش هست تست سواری این خودرو نیز در سایت قرار بدید و مطلب دیگه اینکه اتومبیلی که شرکت FAW در سال 1958 بعنوان خودرو لوکس تولید میکرد اسمش HONG QI بود نه GONG QI!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری اتابک عزیز،انجام وطیفه بود. در ضمن اگر متن را به دقت بخوانید مشاهده می کنید که من نیز نام اولین خودروی شرکت FAW را HONG QI درج نمودم نه GONG QI! با تشکر از نکته سنجی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پینار

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام بنده این خودرو رو را کامل تست کردم. گول ظاهرش رو و آپشنش رو نخورید.. صندلیهاش واقعا افتضاح است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عباس حقیقی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باسلام من سال 92 جیلی امگرند 7دنده ای تحویل گرفتم اما برخلاف تبلیغات

    فراوان وبرداشت اشتباه مردم اصلا خودروی با کیفیتی نیست حدود 18000

    کیلومتر رانندگی کردم ایرادات مهم دنده 1 تا 4 زوزه داشت مخصوصا دو و سه

    صدای اضافه باد تو سرعت بالا 100 کیلومتر و صدای قل قل که در حالت خلاص

    و ایستاده با موتور روشن از گیربکس به گوش میرسه و کیفیت پایین رنگ

    بدنه از ایرادات مهم و البته ظاهر زیبا آپشن های خوب نرمی کلاچ و فرمان

    از خوبی های قابل تامل جیلی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهریار

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من این ماشین را گرفتم و ازش خیلی راضیم نسبت به پولی که دادم می ارزه ضمنا تنها ماشینیه که قیمت فروش چین با ایران مساویه 122000یوان هریوان 560 میشه 68300000 تومان و8ذرصد مالیات ارزش افزوده 7380000 یک میلون هم بیمه اضافه میشه ولی ماشینهای سایپا را به دوبرابر قیمت چین میدن به مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کار کنی چینیه بسیار نرم وجادار ،،،ولی بسیار کم نفس وبی جون ،،چهل میلیون باشه می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کیارش

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام بر عزیزان
    دوستان وقتی شما هم سوار ماشین میشین و از رو دوستنداز رد میشینن از لاستیک سمت شاگرد صدای تق تق می شنوید لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرم با چینی های دیگه که مقایسه میکنی بهترینه ضمنا روخدمات بهمن نمیشه ایرادگرفت.بنظرم سابقه بهمن موتور نشون میده نمیتونه چیزه بدی مونتاژکنه.ظاهر جلوش هم مثل سوناتا 2015 شده..درکل درظاهر باتوجه به امکانات وکیفیتی که میبینی می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali sars

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    اول بگم که دوستان من خودم هیوندای سوارم پس قضاوت الکی نکنید.
    چند نکته مهم در مورد این ماشین این که شرکت فاو یکی ار معروف ترین برندها در دنیاست که با دلیل ثابت میکنم بهتون
    اول اینکه اگه زحمت بکشید تو سایت شرکت های خودرو سازی مثه مزدا، فولکس ، تویوتا و جی ام برید شریک تجاری تمامی این خودرو ساز ها این شرکت است.
    این شرکت ماشین های تویوتا مثه کرولا و پرادو، برای مزدا مزدا 6 و … رو تولید میکنه
    جالبیش اینجاست که اواخر 2014 خانم مرکل از خط تولید مشترک فولکس واین شرکت تو چین دیدن کرده و اسنادش موجوده
    نکته دوم تمام مردم المان خودروهای فولکس رو با برند فاو صدا میکنن اینم چون اونجا زندگی کردم به عینع دیدم
    نکته سوم به جای تعصب الکی از چین یاد بگیریم که با دو دهه تولید خودرو حداقل ماشین های خوش آب و رنگ تولید میکنه،بعد ما بعد 100 سال خودرو سازی تو پراید گیر کردیم
    در مورد خود ماشین هم تو رنج قیمتیش و از نظر کیفیتی نمره قابل قبول میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیارش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی
    قابل توجه دوستانی که مشکل صدای جلوبندى دارن

    من امروز ماشینمو از تعمیرگاه مرکزی گرفتم و مشکل صدای جلوبندیم حل شده.
    چیزی که هست هیچ قطعه ای تعویض نشده و فقط مشکل مونتاژ بوده.
    لیست کارهایی که نمایندگی انجام داده عبارتند از :
    ١-پیاده و نصب کردن طبق پایین و بالا و تنظیم زوایای چرخ
    ٢-پیاده و نصب کردن گوشواره میل تعادل دو طرف( که فکر میکنم مشکل همین بوده)
    درضمن من لاستیک ١۶ ٢١۵/۶٠ میشلن انداختم و مشکلی ازبابت خارج شدن گارانتی جلوبندی نداشتم.
    و تمامی خدمات در قالب گارانتی انجام شد و حتی پول کارواشی هم که انجام داده بودن ازم نگرفتن و کل برخورد خیلی خوبی داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیارش

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مرکب‌های چینی در ایران دوران غریبی را طی می‌کنند، شماری از مردمان به آن‌ها چنان مهمان ناخوانده‌ای می‌نگرند که برای رفتنشان باید لحظه‌شماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشته‌اند. این‌طور می‌توان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دل‌های خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمی‌توان به‌راحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آن‌هاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.

    از جمله سدان های چینی که در سال‌های اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آن‌هم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه می‌ورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه می‌گذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که به‌زودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آینده‌ای نزدیک با رقیبی هم‌تراز روبرو شود که هم‌وطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگی‌های بسیاری را در آستین دارد.

    این مهمان تازه‌وارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزان‌تر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبه‌هایشان در این بازار به شرح ذیل است:

    همان‌طور که ملاحظه می‌کنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراین‌باره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.

    خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این سرزمین است که در سال 1953 میلادی توسط دولت این کشور پایه‌گذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیون‌های 4 تنی JIE FANG C10 می‌پرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیون‌های روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال 1958 میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام GONG QI پرده‌برداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. این مدل به مدت بیش از 30 سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.

    شاید بشود گفت که حرکت جدی این خودروساز در اواخر دهه 80 میلادی شروع شد و آن‌هم زمانی بود که این شرکت جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خودروسازان غربی و ژاپنی گام برداشت. در وهله اول، در سال 1990 میلادی، این کمپانی شروع به شراکت با خودروسازی فولکس‌واگن نمود؛ لازم به گفتن نیست که پیش از این هم و در سال 1984 میلادی شرکت خودروسازی SAIC با فولکس‌واگن اقدام به شراکت کرد. بعدها کمپانی FAW با خودروسازان معروفی همچون تویوتا و جنرال موتورز هم دست به شراکت زد. در حال حاضر این شرکت جز 4 تولید کننده بزرگ خودرو در چین است و در کنار خودروسازان بزرگی همچون چانگان و دانگ فنگ و سایک قرار می‌گیرد. هم اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل این غول صنعتی، خودروهایی همچون تویوتا (کرولا، کمری، پریوس، ویوس و..) و آئودی (A4،A6 و…) و فولکس‌واگن (بورا، پاسات و…) تولید می‌شود؛ علاوه بر این برندها و مدل‌هایی همچون BESTURN ،OLEY، VITA و چند برند دیگر نیز تحت کنترل این کمپانی قرار دارند. در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری، این شرکت سازنده انواع کامیون، اتوبوس و پیکاپ نیز است. این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال 2014 میلادی کل تولیداتش به عدد 2.7 میلیون دستگاه برساند.

    همان‌طور که در سطور بالا ذکر شد برند بسترن (BESTURN) یکی از زیرشاخه‌های گروه خودروسازی FAW است. سدان B50F هم یکی از محصولات کلاس متوسط این کمپانی می‌باشد. در کل، تولیدات این برند بر مبنای پلت فرم مزدا 6 تکوین یافته‌اند. در حال حاضر مدل‌هایی چون B50،B70، B90 و کراس اوور X80 توسط BESTURN تولید می‌شود. در حال حاضر عمده‌ترین بازار صادراتی این برند کشور روسیه است.

    بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا 6 سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا 6 مدل 2008 بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

    موتور 1.6 لیتری این مدل از تولیدات فولکس‌واگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده می‌شود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکس‌واگن ساخته می‌شود. اما پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانه‌های چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
    خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال 2009 میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال 2013 میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

    در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه 6 دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور 1.6 لیتری 8 سوپاپ و 102 اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز 5 دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای 1.8 لیتری و 16 سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

    به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 4 کیسه هوا ایمنی است و همچنین 4 ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

    این موسسه در سال 2006 میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهی‌نامه از این سازمان می‌باشند. هم اکنون آزمون‌های ذیل در این مکان صورت می‌گیرد که خلاصه برخی از آن‌ها بدین شرح است:
    1 – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت 50 در ساعت به مانع سخت کوبیده می‌شود.

    2- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست 40 درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت 64 کیلومتر به مانع سخت کوبیده می‌شود. پیش از این، تست مذکور با سرعت 56 کیلومتر انجام می‌شد که این مقدار در اصلاحیه سال 2012 میلادی به 64 کیلومتر افزایش داده شد.

    3 – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت 50 کیلومتر کوبیده می‌شود.

    4 – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیه‌سازی می‌شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    مشخصات فنی
    موتور: 4 سیلندر خطی 16V DOHC
    حجم موتور: 1798 سی‌سی
    توان: 142اسب بخار در 6500 دور/ دقیقه
    گشتاور: 172 نیوتن متر در 4000 دور/ دقیقه
    استاندارد آلایندگی: یورو 4 (در چین یورو 5)
    سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل
    سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل
    گیربکس: 6 دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

    ابعاد
    طول/عرض/ ارتفاع: 4615/1785/1435 میلی‌متر
    فاصله بین دو محور: 2675 میلی‌متر
    وزن خالص: 1395 کیلوگرم
    ظرفیت صندوق عقب: 450 لیتر
    اندازه تایرهای جلو و عقب:205/55 R 1

    تجهیزات ایمنی
    4 عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)
    سیستم ترمز ABS
    سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
    سیستم کنترل کشش TCS
    کمربند ایمنی پیش کشنده
    سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

    برخی از تجهیزات این خودرو
    آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن
    سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو
    سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)
    تهویه مطبوع اتوماتیک
    تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 6 جهت
    سانروف
    کامپیوتر سفر
    صندلی‌های چرمی
    سیستم ضد تشعشع آینه عقب
    سیستم کنترل فشار باد (TPMS)
    سنسور پارک دنده عقب
    دوربین پارک
    فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو
    سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
    مه شکن‌های جلو و عقب
    چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق

    قیمت و ارزش‌گذاری
    در چین: 110,800 الی 122,800 یوآن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان کارشناس ،راهنمایی بفرمایید که من این خودروی چینی روبخرم یا جک 1800اتومات را که تازه گرفتم نگهش دارم،جفتشون هم چینی هستن .ممنون از راهنمایی دوستانه وکارشناسانه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کیارش

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نوع خودرو: NEW SANTAFE
    اولین تجربه رانندگی با بسترن B50 F – مزدا 6 چینی

    تصویر

    تازه ترین محصول گروه بهمن

    عکس ها : روزبه حقگو

    اختصاصی دنده 6 – کمپانی FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CAR) یکی از قطب های اصلی صنعت خودروسازی چین محسوب می شود و با تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در طول سال، همکاری گسترده ای را با خودروسازان جهانی نظیر فولکس واگن،مزدا و جنرال موتورز دارد.این ابَر کمپانی چینی در سال گذشته محصولات خود،اعم از خودروهای سواری و تجاری را به بیش از 70 کشور جهان صادر کرده و طبق رده بندی مجله اقتصادی فورچن با گردش مالی بالغ بر 50 میلیارد دلار به رتبه 111 از میان 500 شرکت برتر جهان دست یافته است.

    طراحی

    باید اعتراف کرد که چینی ها در چند سال اخیر پیشرفت شگفت انگیزی را در زمینه طراحی بدنه تجربه کرده اند و مسیر پیشرفت در این زمینه را با سرعت نور پیموده اند،البته با نگاهی ریزبینانه مشخص می شود که همکاری با شرکت های طراحی بزرگ در این راستا نقش پر رنگی را ایفا کرده است و بسیاری از خودروهای چینی زیبا و جذابی که اخیرا معرفی می شوند در واقع با همکاری شرکت های طراحی معروف و معتبر شکل گرفته اند.آسا یا همان بسترن B50 هم از این قضیه مستثنی نیست و یکی از طرح های استدیو طراحی معروف ایتال دیزاین به شمار می آید.

    تصویر

    در نمای رو به رو،جلوپنجره چند ضلعی نسبتا ساده و عریض احساسی از قدرت را به بیننده منتقل می کند و در نقطه مقابل طراحی پیچیده چراغ های بزرگ،بر مدرن بودن خودرو صحه می گذارند.جالب آنکه فیس لیفت B50 به خصوص در بخش چراغ ها بسیار زیرکانه انجام پذیرفته و زمینه آمیخته شدن خط و خطوط جذاب و پیچیده به چهره ساده مدل اولیه را ایجاد کرده است.طراحی سپر جلو در ترکیب با نور افکن های بزرگ ذوزنقه ای شکل ساختاری کلاسیک را به وجود می آورد که باز هم نسبت به نسل تازه خودروهای آسیایی متفاوت بوده و احساسی قدرتمند و چهار شانه را به بیننده منتقل می کند.اصول طراحی به خوبی در بدنه آسا B50 به کار گرفته شده اند،برای مثال خط زاویه ای شکل گرفته بر روی چراغ جلو در نمای جانبی به کمان کاملا برجسته گلگیر منتهی شده و خط منحنی گلگیر جلو نیز به وسیله خطی مورب تا کمان گلگیر عقب ادامه یافته که در نهایت به خط عرضی بر روی سپر عقب منجر می شود

    تصویر

    در نمای جانبی مسلما جالب ترین نکته خط شانه ای است که ناگهان از حوالی دستگیره درب جلو پدیدار شده و با گذر از درب عقب و گلگیر عقب تا برجستگی زاویه ای چراغ خطر (عقب) امتداد می یابد.به موازات همین خط، خط دیگری نیز وجو دارد که درب موتور را به درب صندوق عقب می رساند.درب صندوق هم به نوبه خود به نرمی با کمان غیر متقارن سقف ترکیب شده است.در نمای عقب با طراحی ساده و بی پیرایه ای مواجه هستیم که بر فراخ بودن درب صندوق عقب و چراغ های بزرگ نسبتا عمودی تاکید دارد.در این بخش طراحی خودرو کاملا از سایر خودروهای منطقه آسیای شرقی متفاوت بوده و تا حد زیادی سبک وسیاق طرح های اروپایی چون فولکس واگن و یا برخی خودروهای آمریکایی را در ذهن تداعی می کند.

    تصویر

    تنها نکته متفاوت در این خصوص کمان منحنی شکل ترسیم شده در نزدیکی لبه فوقانی درب صندوق است که نشان بسترن را در بر می گیرد و یکی از نکات منحصر به فرد طراحی B50 F به شمار می آید.جالب آنکه در بخش زیرین سپر حجیم و عضلانی عقب،دو خروجی اگزوز قابل مشاهده هستند اما طراحان به دلیل نامشخصی از برجسته کردن این ویژگی خودرو (خروجی های دوگانه اگزوز) چشم پوشی کرده و گویی که نیازی به تاکید بر روی این قسمت نبوده،از نصب سر اگزوز های کروم یا ایجاد حالت اسپرتی بر روی سپر صرف نظر کرده اند

    تصویر

    فضای داخلی

    طراجی زیبا و چشمگیر فضای داخلی این روزها کار چندان سختی نیست و بسیاری خودروسازان به تکنولوژی و هنر لازم در این زمینه دست یافته اند،اما آنچه بسترن را به تافته ای جدا بافته نسبت به سایرین مبدل می سازد،کیفیت متریال داخلی و توجه به جزییات است که کاملا با سایر خودروهای چینی متفاوت است.در اولین نگاه به کابین و قبل از نشستن بر روی صندلی راننده،آرایش اسپرت و چشمگیر مجموعه پشت آمپر جلب توجه می کند.نکته جالب اینجاست که دور موتور و سرعت سنج نسبت به یکدیگر زاویه ای مایل دارند که احساسی شبیه به ساعت های لوکس و قدیمی را به بیننده القا می کنند و بسیار متفاوت با پشت آمپر مسطح یا LCD بی روح بسیاری خودروهای رقیب به نظر می رسند.طراحی داشبورد همانطور که در تصاویر مشخص است، مناسب و زیبا از کار در آمده اما مسئله مهم تر کیفیت است که یک سرو گردن بالاتر از بسیاری خودروهای هم کلاس (از نظر قیمت) به نظر می رسد.در واقع داشبورد حالتی پلاستیکی ندارد و به قول معروف از فوم نرم و با کیفیت ساخته شده است.سایر اجزای درون کابین مانند قطعات پلاستیکی درون درب ها و یا قطعات تشکیل دهنده دریچه های سیستم تهویه مطبوع و …نیز از پلاستیک نسبتا با کیفیت و خوش ساخت شکل گرفته اند و ساختار مناسبی را ارائه می دهند.

    تصویر

    فضای کابین بسترن بی 50 اف به راستی وسیع است و این خودرو در واقع از نظر وسعت کابین با خودرویی چون نیسان ماکسیما قابل قیاس است.به همین دلیل هم فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین وجود دارد و صندلی ها که با چرم مصنوعی با کیفیت روکش شده اند هم از ساختار حساب شده و راحتی برخوردارند که نشان دهنده توجه زیاد طراحان بسترن به جزییات کابین است.یکی از ویژگی های خوب کابین بسترن B50 این است که برخلاف سایر خودروهای چینی،هماهنگی بالایی بین اجزای داخلی از نظر کیفیت و طراحی وجود دارد.به عبارت دیگر در اکثر خودروهای چینی،قسمت های قابل دید از مواد با کیفیت قابل قبول شکل گرفته اند،اما برخی دیگر بخش ها همچون سطح زیرین داشبورد یا قسمت های داخلی درب ها از پلاستیک بسیار ارزان قیمت و بی کیفیت ساخته می شوند که اتفاقا در بلند مدت نیز به سر و صدا افتاده و آرامش داخلی کابین را مختل می کنند،اما بسترن B50 F اینگونه نیست و از نظر کیفیت،سطحی فراتر از سایر هم میهنان خود ظاهر می شود.

    تصویر

    ویژگی های فنی

    بسترن B50 بر روی پلت فرم نسل قبلی مزدا 6 ساخته شده است و از پیشرانه دوباره طراحی شده براساس یکی از پیشرانه های مزدا و گیربکس شش سرعته اتوماتیک (تیپترونیک) ساخت AISIN ژاپن بهره می گیرد.نکات مثبت ویژگی های فنی به همین چند مورد محدود نمی شود،بلکه در زمینه سیستم تعلیق نیز B50 F حرف های زیادی برای گفتن دارد.فنربندی چرخ های جلو از نوع جناغی دوبل به همراه فنر لول و میل موجگیر انتخاب شده و برای چرخ های عقب هم سیستم چند اتصالی (مولتی لینک) با آرایش E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول در راستای افزایش پایداری خودرو نقش آفرینی می کند.به جرات می توان گفت که مشابه چنین سیستم تعلیقی به ندرت در سایر خودروهای چینی مشاهده می شود و آرایش فنربندی این خودرو از بسیاری خودروهای کره ای (همچون هیوندای الانترا که در ماه گذشته آزموده بودیم) هم بهتر و کامل تر است.

    تصویر

    پیشرانه بسترن B50 به جای تسمه تایم از زنجیر تایم بهره می برد و در راستای کاهش سر و صدا و لرزش به سیستمی تحت عنوان NVH (کاهنده صدا و لرزش) مجهز است که توسط پورشه توسعه یافته است.این پیشرانه همچنین از نظر بازدهی و نسبت قدرت به حجم نیز در سطح خوبی ظاهر می شود و با 1.8 لیتر حجم یارای تولید 142 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد که ارقامی قابل تامل محسوب می شوند.گیربکس شش سرعته (شش دنده جلو و یک دنده عقب) نیز از نسل دوم گیربکس های اتوماتیک و تیپترونیک کمپانی AISIN انتخاب شده است که تامین کننده اصلی گیربکس های تویوتا محسوب می شود و یکی از قطعات فنی 100% ژاپنی مورد استفاده در بسترن B50 F است.ترمزها در هر چهارچرخ به صورت دیسکی هستند و از نظر ابعاد و کیفیت نیز در سطح مطلوبی قرار دارند.چرخ های با سایز 16 اینچ و عرض 7 اینچ هم توسط بهمن خودرو به تایرهای یزدتایر مجهز شده اند و بدین ترتیب می توان گفت که بسترن B50 یکی از معدود خودروهای چینی راه یافته به کشورمان است که به جای تایرهای کم کیفیت چینی به تایرهای ایرانی مجهز است که البته تحت لیسانس کمپانی وردشتاین هلند ساخته می شوند.

    امکانات رفاهی و ایمنی

    بسترن B50 همچون بسیاری دیگر خودروهای چنی،تست تصادف کشور سازنده( C NCAP) را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از آنجا که از پلت فرم مزدا 6 بهره می گیرد، می توان توقع داشت که ایمنی خوبی را در دنیای واقعی ارائه دهد.چهار کیسه هوا شامل دو کیسه هوای جانبی،شاگرد و راننده هم در کنار کمربندهای ایمنی پیش کشنده از جمله دیگر ویژگی های ایمنی این خودرو هستند.B50 همچنین به سیستم کروز کنترل و مجموعه های الکترومکانیکی ترمز گیری شامل ABS،EBD و TCS (ترکشن کنترل) مجهز است

    تصویر

    در زمینه امکانات رفاهی نیز می توان از مواردی چون سانروف،تنظیم ارتفاع چراغ های جلو،چراغ های هالوژنی جلو،سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک و کانال هوا رسانی به سرنشینان ردیف عقب،آینه فوتوکرومیک مجهز به قطب نما،حسگر پارک،مه شکن جلو و عقب،دزدگیر به همراه IMMOBILIZER،آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن،سیستم صوتی MP3 با پورت USB و دریافت کننده بلوتوث با شش بلندگو،سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)،تنظیم شش گانه و برقی صندلی راننده،روکش چرمی صندلی و نشانگر دمای داخل و خارج کابین یاد کرد.

    پشت فرمان

    وقتی شاسی یک خودرو درست طراحی شده باشد، طبیعتا سایر اجزا هم در موقعیت صحیح خود قرار می گیرند،این مسئله را به راحتی می توان از موقعیت قرار گرفتن راننده پشت فرمان بسترن دریافت.زاویه دید مناسب است و ارتفاع صندلی هم بسیار حساب شده به نظر می رسد. دسترسی به کلیه ادوات و دکمه های قرار گرفته بر روی داشبورد هم برای راننده به آسانی امکان پذیر است.صندلی از نظر جنس و میزان راحتی بسیار خوب هستند و تفاوت بارزی با صندلی خودروهای گران قیمت تر ندارند.به هرحال سوئیچ را می چرخانم و پیشرانه 1.8 لیتری که توسط مهندسان چینی FAW توسعه یافته است با صدای نسبتا واضحی روشن می شود.اهرم تعویض دنده که طرحی کلاسیک و خلبانی دارد را در موقعیت درایو قرار می دهم و به راه می افتم.تعویض دنده ها به نرمی صورت می پذیرد و در هنگام ترمز گیری نیز گیربکس برخلاف سایر خودروهای چینی بسیار دقیق عمل کرده و دنده ها را تا جای ممکن سنگین می کند.

    تصویر

    واکنش خودرو به ترمزگیری سنگین قابل ملاحظه است و اثری از قفل شدن چرخ ها یا ایجاد حالت DIVE (شیرجه دماغه خودرو به سمت پایین) دیده نمی شود.در نقطه مقابل و در هنگام شتاب گیری سنگین هم واکنش پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز با تاخیر خاصی همراه نیست و همه چیز در مجموع خوب و حساب شده به نظر می رسد.به دلیل محدودیت فضای آزمایش در شرکت بهمن خودرو،شرایط ایده آل برای محک زدن هندلینگ فراهم نیست، اما آنطور که از شواهد امر پیداست،سیستم تعلیق به سبب ساختار مدرن و کاملی که دارد هندلینگ درخور توجه (حتی قابل قیاس با محصولات مزدا) را ارائه می دهد.
    تایرهای ساخت یزد تایر هم بر اساس آزمایشات انجام شده از نمونه های فابریک بسترن (ساخت شرکت وانلی چین) بهتر بوده و نقش مثبتی را در راستای افزایش چسبندگی خودرو به سطح مسیر ایفا می کنند.نکته مهم این است که خودروهای مزدا معمولا به فنربندی نسبتا اسپرت و سفتی مجهزند که اثرات آن در سیستم تعلیق بسترن B50 F هم هویداست.همین نکته می تواند سطح مهندسی متفاوت بسترن را نسبت به سایر خودروهای چینی هم کلاس نشان دهد که اغلب از تعلیق بسیار ساده و ضعیفی برخوردارند.

    قیمت و شرایط بازار

    بهمن خودرو سری اول آسا را با قیمتی در حدود 72.5 میلیون تومان به مشتریان تحویل داده است،اما ظاهرا در هفته های اخیر قیمت آن به مرز 75 میلیون تومان نیز افزایش یافته و زمزمه های افزایش قیمت بسترن B50 F تا حدود 78 میلیون تومان نیز شنیده می شود.به هرحال بسترن B50 F با چنین قیمتی درست در بازه رقابتی با محصولات تازه سایپا (از آریو گرفته تا چانگان EADO و کیا سراتو 1.6 لیتری) و چینی های قدیمی تر مثل جیلی EC7 و جک J5 قرار می گیرد.ما بی صبرانه برای برگزاری یک آزمون مقایسه ای همه جانبه با کلیه این خودروها انتظار می کشیم،اما تا آن زمان می توان براساس تجربه های قبلی گفت که آسا رقیب بسیار سرسختی برای تمام این خودروهاست و حتی می تواند در برخی زمینه ها با میتسوبیشی لنسر 1.6 یا 1.8 لیتری مقایسه شود که 20 تا 30 میلیون تومان از آسا گران تر است.هماهنگی خیلی خوب موتور و گیربکس،شاسی و تعلیق ایده آل، قدرت مناسب پیشرانه، طراحی چشم نواز و از همه مهمتر کیفیت بالای مهندسی و ساخت از جمله مواردی هستند که در کنار خدمات پس از فروش بهمن خودرو، رقابت با آسا را برای سایرین بسیار سخت می کنند.بنابراین می توان تا زمان برگزاری آزمون مقایسه ای،آسا را یکی از جذاب ترین خودروها در این بازه قیمتی لقب داد.خودرویی که فراتر از سطح انتظار مشتریان از یک ماشین چینی ظاهر می شود و استانداردهای مزدا را با قیمتی کاملا رقابتی به مشتریان عرضه می کند.

    گارانتی دو ساله و صداهای جلوبندی

    معمولا یکی از راه های جلب نظر خریداران به سوی محصولات تازه از برند های کمتر شناخته شده،ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی طولانی مدت است تا ذهن و خیال خریداران کمتر درمورد ریسک انتخاب یک محصول نه چندان شناخته شده، درگیر شود،اما عجیب است که بهمن موتور رویه ای خلاف معمول را در این مورد در پیش گرفته و تنها 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی را برای نسخه فیس لیفت شده بسترن بی 50 ارائه می دهد که با توجه به قیمت خودرو و چینی بودن آن، باعث نگرانی برخی از خریداران شده است.از دیگر نکات مشخص شده در خصوص این خودرو تاکنون می توان به بروز نقص فنی در جلوبندی برخی خودروها در گذر از سرعت گیرها و سایر موانع درون شهری اشاره کرد که عمدتا در سرویس اولیه به صورت رایگان رفع می شود.در نهایت واپسین مورد نیز به تعلیق اسپرت و ارتفاع کم خودرو از سطح زمین باز میگردد که در گذر از مسیرهای ناهمواره احتما برخورد کف خودرو با سطح ناهنجاری مذکور را افزایش می دهد،البته ظاهرا این نکته تنها در خصوص بسترن صادق نیست و مسئله ای فراگیر برای اغلب خودروها و پلت فرم های مزداست که به شکل جالبی به بسترن نیز سرایت کرده است.

    به نقل از سایت دنده 6
    http://dande6.com/23821/%D8%A7%D9%88%D9 … D8%AF.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عرفان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من بین 4تا ماشین موندم. لیفان X60, بسترن B50F, برلیانس H330 اتوماتیک, جیلی امگرند7. میدونم قیمتاشون متفاوته قیمت واسم مهم نیست میخوام هر کدوم که بهتر هستو بگیرم. لطفا جوابمو بدین. بدون تعصب از روی علم تجربه از همه لحاظ. مرسی از همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      بین این گزینه ها که به نظرم X60 خیلی مناسب نیست برلیانس H330 هم یک کلاس پایینتر از بقیه است و اگه بخواد مقایسه بشه باید با پژو 206 و پارس و … باید مقایسه بشه. فقط میمونه یکی بسترن و یکی جیلی. بین این دو برخی موارد بسترن به نظر سره و برخی موارد جیلی. جیلی از نظر ایمنی با داشتن 4 ستاره از یوروانکاپ و 6 ایربگ و سنسور تشخیص کمک راننده و باک ضدانفجار مرغوبتر از بسترن با 4 ایربگ و TCS هست. در واقع یک رده میشه بگی جیلی بالاتر از بسترنه. در مورد گیربکس با داشتن گیربکس ژاپنی ISIN به نظر میرسه که بسترن بالاتر باشه. در مورد سیستم تعلیق هم باز هم به نظر بسترن یک کمی به جیلی سر باشه. از نظر آپشن خیلی بین این دو تفاوت نیست. بسترن مانیتور نداره که میشه با 2.1 میلیون مانیتور و دوربین عقب روی اون نصب کرد در عوض کروز داره که جیلی نداره که البته اینم میشه با یک میلیون روی جیلی نصب کرد. جیلی دیلایت اضافه تر داره و پاورویندوز که بسترن نداره ولی مثل اینکه پاروویندوز هم روی بسترن قابل نصبه. در مورد قیمت هم الان بسترن 7-8 میلیون ارزانتر در میاد. یک مشکل بزرگ در مورد جیلی هست اونم بحث تبصره 13 هست که باعث میشه ماشین چند ماهی بدون پلاک باشه. در مورد پشتیبانی مدت پشتیبانی جیلی 5 سال و 150 هزار کیلومتره که بیشتر از 2 سال و 40 هزار کیلومتر برای بسترنه ولی توجه کنید که گروه بهمن پشتیبانی قویتری داره خصوصاً اینکه زمزمه هایی در مورد توقف واردات جیلی وجود داره که روی خدمات بعد از فروشش تاثیر گذار خواهد بود. حالا اینکه کدوم از این دو ماشین بهتر باشه سلیقه شماست. من خودم دست آخر بسترنو به جیلی ترجیح دادم و ثبت نام کردم ولی رقابت بین این دو ماشین واقعاً شانه به شانه است و خیلی سخت میشه بگی کدوم بهتر از اونیکیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مانی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی میدونه شاسی بلند بسترن کی به بازار ایران وارد میشه
    x80

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      به احتمال زیاد پیش فروش بسترن x80شاسی بلند از تیرماه سال94 شروع میشه با قیمت قطعی حدود90 میلیون تومان.طراحی ماشین هم بی شباهت به اینفینیتی نیست.فنی اش هم به نظر قوی میرسه.قیمتش هم مناسبه احتمالا موفق بشه توبازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حسام

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من این ماشینو از نمایندگی بهمن شیراز گرفتم . 74.9 م .
    به نظرم عالیه از همه نظر، هم آپشن هایی که داره و هم کیفیفت قطعات . من اول میخواستم سراتو 2000 سایپا رو بخرم 92 م . ولی رفتم تو نمایندگی سوار شدم پلاستیک ایرانی دور و برت بیداد میکنه .سراتو مونتاژ سایپا اصلا نمیارزه . ولی سوار بسترن که میشی اصلا بویی از چین نمیده .صدای موتور کلا خفه شده ؟!! کیفیت چرم و صندلی و سیستم صوتی عالیه . بیایید این تعصبات مسخره رو بریزیم دور واقع بینانه نگاه کنین .به نظرم با 75م بهتر از این نمیشه .
    فقط 2 نکته :
    1- پاور ویندوز میخواد که میندازن روش با نصب 70 تومن
    2- یه دزدگیر هم میخواد چون آژیر نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیارش

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آفلاین
    نوع خودرو: besturn b50f
    سلام دوستان این ماشین من یک ماه تحویل گرفتم و تقریبا 2000 تایی باهاش راه رفتم . با توجه به اینکه ماشین قبلیم سراتو بود خیلی از این ماشین راضی هستم بنظرم خیلی از سراتو نرمتره و سواریشم بهتره . و رانندگی رو حالت اسپرتش خیلی لذتبخشه . و از نظر طراحی بیرونی و داخل ماشین که هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت فقط کاشکی کیلس استارتر داشت و چراغ داخل داشبورد و چراغهای شبرنگی روی در هم براش میزاشتن .
    ولی از نظر طراحی و کیفیت داشبورد و قطعات داخلی و رودریا و همچنین طراحی خود ماشین و قدرت موتور و گیربکس یه سر و گردن از ماشینهای مثل جک و جیلی بالاتره
    البته این نظر منه چون تجربه رانندگی با جک و جیلی رو هم داشتم گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      شما که ماشین رو داشتید واقعا مشکلی پیدا نمی کنه از نظر گیربوکسش؟ من پدرم می خواست این ماشین رو بگیره اما به نمایندگی بهمن خودرو که سر زد خیلی تعریف نکردن!شما که باهاش کار کردید نضرتون چیه؟
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. میلاد

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من توی این ماشین نشستم اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد بوی نویی بود که ناشی از کیفیت پایین قطعات داخل خودرو بود مثل پراید و تیبا اینا البته فقط رایحش!!!!! ولی. به نظر جیلی کیفیت قطعات داخل کابینش بهتره ولی طراحیش زشت ….در کل من از خریدش منصرف شدم چون در حال حاضر بسیار بد فروشه بعدا رو خدا میدونه….و ترجیح دادم رو مزدا3 یا مگان و آوانته فکر کنم. هرچند که با این پول به راحتی نمیشه تمیزشون رو پیدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. navid

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوست عزیزم بوی نویی دلیل بر کیفیت پایین ادوات نیست بلکه بده دلیل نرم بودن ادوات بوده که از نظر کیفی در رده ی بالاتری نسبت به چینی های دیگه قرار داره!!من مدت یک سال جیلی داشتم و سه مورد بود که منو و خیلی از کسایی که جیلی داشتن رو از خرید پشیمون میکرد!!
    1.خشکی سیستم تعلیق
    2.نفوذ زیاد صدای موتور به درون کابین
    3.ترمز نچندان دلچسب
    4.کیفیت پایین مانیتور که فایل های تصویری hd و full hd رو اصلا پخش نمیکرد!!
    در اخر باید بگم که شتاب و کشش بیشتره بسترن کاملا محسوسه.به نظر من بسترن در قبال پولی که واسش پرداخت میکنی واقعا با ارزشه!!مگان هم ماشین قدیمی از نظر طراحی،اپشن، موتور و گیربکس است که واقعا قابل قیاس با بسترن نیست!!
    من قصد خرید النترا رو داشتم وقتی سوار بسترن شدم دیدم نزدیک به 30 تومن باید اضافه بابت یه برند پرداخت کنم!!
    و در جواب به دوستانی که فکر میکنن صنعت خوردو سازی چین مثل 5 سال پیشه واقعا سخت در اشتباه هستن و چین داره وارد رقابت بین خودرو سازهای جهانی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Shahin

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید این ماشین واقعا ماشینی هست که یه خانواده بشه ازش استفاده کرد؟ یعنی آدم بتونه همش باهاش کار کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بیژن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب و تبریک سال نو به تمامی دوستان خصوصا آقایان کاویانی ، علیرضا خان ، آقای سن مارتین ، احمد رضا خان و دیگر دوستان

    با مطالعه اجمالی نظرات در سایت پدال با این موضوع مواجه شدم که تمامی دوستان اهل فن هستند و اطلاعات کارشناسی خوبی نسبت به خودروهای موجود در بازار ایران دارند

    بیشتر از این نمی خوام وقت عزیزان رو بگیرم و قصد از ایجاد این مزاحمت ، درخواست ارائه اطلاعات کارشناسانه ( فارغ از جهت گیری )‌ و کمک به خرید یه ماشین مناسب و خانوادگی با قیمت حداکثر 75 تا 80 بود

    لازم به توضیح هستش که :
    الف : بنده در حال حاضر ال 90 دارم
    ب- با توجه به بودجه اعلامی خودم به چهار گزینه ذیل رسیدم
    1- بسترن B50F ( صفر )
    2- کیا سراتو 2000 مدل 2010
    3- جیلی EC7 اتوماتیک ( صفر )
    4- مزدا 3

    لذا مزید امتنان خواهد بود با توجه به ماشینهای اعلامی و با توجه به امکانات و آپشنهای خودروهای موصوف بده حقیر رو راهنمائی کنید … باشد تا بتوانم در اینده نزدیک خدمت گذاری در خور برای شما عزیران باشم .

    با تشکر و سپاس فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. navid

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام خدمت بیژن جان…
    با توجه به گزینه هایی که شما پیش روی خودتون گذاشتی من نظر شخصی خودمو اعلام میکنم با توجه به اینکه من در حال حاظر بسترن دارم و قبلش جیلی و تجربه رانندگی با مزدا هم داشتم ولی سراتو نه متاسفانه!!
    من با قاطعیت میگم که جیلی رو کلا بذارید کنار به چند دلیل که توی پست قبلی اعلام کردم گزینه بعدی که مزدا و سراتو هستن باید گفت که توی این رنج قیمت باید نمونه های دسته دوم رو خریداری کرد که کلا خرید ماشین دست دوم یه نوع ریسکه!!شما اگه بتونید این دو ماشین رو از یه اشنا با کارکرد تقریبا پایین بخرید خوبه.ناگفته نماند که سراتو ماشین جمع و جور و بسیار خشک از نظر سیستم تعلیقه!!
    ولی بسترن که واقعا خودرویه که حس مزدا رو توی این ماشین پیدا میکنید…بسیار نرم و جادار…کشش بسیار مناسب ماشین با توجه به 1400 کیلو وزن و خیلی از مزایای دیگه…طوری که من واقعا از انتخابم خوشحالم…من خودم به شخصه از بیشترین چیزی که خوشم میاد صدای اگزوز ماشینه که فوق العادس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داریوش

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام خدمت نوید عزیز من قصد خریدن این ماشین رو داشتم اما تعمیر کار گروه بهمن من رو از خریدم پشیمون کرد
      شما که این ماشین رو دارید نظرتون چیه به نظر شما ارزش داره یا نه؟؟
      اگه جواب بدبد ممنون میشم سر دو راهی گیر کردم از یه طرف می ترسم به هر حال ماشین چینی ه از یه طرف تعریف دوستان!!!
      لطفا کمک کنید!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. داریوش

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      نوید جان شما این ماشین رو داری راضی هستی؟؟
      من شدیدا گیر کردم!
      قصد داشتم این ماشین رو بخرم اما تعمیر کار بهمن خودرو من رو شدیدا پشیمون کرد!!!!
      حالا واقعا موندم بین این که ماشین چینی ه و تعریف مردم!!!!
      اگه ممکنه یه سری توضیح !راجب ماشین بدید مننونت میشم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. navid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    داریوش خان میشه لطف کنی بگی تعمیرکار در چه مورد دقیقا از این ماشین ایراد گرفت؟؟
    به نظر شخصی من این ماشین گزینه ی خوبیه…از هر جهت…
    متاسفانه مردم ما دهن بین شدن!!یکی یه زمانی گفته ماشین چینی بده الان همه میگن بده!!حتی کسایی الان ماشین ایرانی زیر پاشونه و هر روز یجاش خراب میشه همین که بگی ماشینم چینیه قیافش عوض میشه میگن رفته اشغال چینی خریده…اخه یکی بگه مرد حسابی تو تا حالا سوار ماشین چینی شدی که میگی بده؟؟؟!!
    من که خودم به این حرفا میخندم…چون این حرفا رو مبنی بر عدم اطلاعات کافی و یجورایی حسادت میدونم…چرا که با یه قیمت تقریبا مناسب نسبت به ماشین های دیگه شما سوار یه ماشین خوش استایل و با کیفیت معقول و آپشن زیاد میشی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. navid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شما توی این رنج قیمت گزینه ی دیگه ای مد نظر داری؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بیژن

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نوید عزیز
    ممنونم که که برام وقت گذاشتی
    راستش خودمم به همون بسترن رسیدم ، اما
    طی بررسی ها و مطالعه نظرات و اطلاعات فنی ماشین به چند مورد بر خوردم و ممنوم می شم شما که در حال حاضر دارید از ماشین سواری می گیرید اون هارو تائید و یا تکذیب کنید .
    1- اولین و مهمترین چیز پایین بودن اکسل ماشین هستش (‌مثل مزدا که کلا پلت فرمش اینطوریه ) که با توجه به وفور دست انداز و چاله و چوله تو خیابان ، زیاد کف ماشین به زمین برخورد خواهد کرد
    2- از قرار کمک فرار های سمت راست این ماشین سر و صدا داره (‌گفتم راست چون تمامی نظرات که اعلام شده بود راست رو می گفتن … شاید منتاژ کار کمک فنر راست مشکل داره ..خخخخ )
    3- تو سر بالای با مشکل مواج می شه
    باز هم از شما و تمامی دوستانی که بنده رو راهنمای می کنن بی نهایت سپاس گذارم

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. navid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خواهش میکنم بیژن جان کار خاصی نکردم
    در مورد سطح پایین ماشین تا الان مشکلی نداشتم ولی البته رعایت سرعتو هم میکنم…ولی امروزه ساختار پلت فرم های جدید اینطوری شده و یه جورایی زیبایی ماشین به همینه.
    در مورد صدای کمک فنر ها یا هر صدای دیگر من فقط اعتقاد دارم که مشکل مونتاژی میتونه باشه که قابل رفعه،البته من هیچ گونه مشکلی ندارم.
    در مورد شتاب و کشش ماشین نسبت به 1400 کیلو وزن ماشین و موتور 1800cc راننده رو خجالت زده نمیکنه وبه راحتی شتاب گیری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. داريوش

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مرسی از پایخ گوییت نویدعزیز
    گفتن که اول به ١٠٠ تا b50 دنده ای وارد شد که کار نمیکرد!
    الان هم ٣٠٠ b50f وارد شده!
    گفنت تا الان که موردی نبوده اما از سری اول که b50 بوده اصلا مردم راضی نبودن!
    والا ما اول قصد داشتیم جیلی امرگرند ٧ اتومات رو بگیریم بعد به گزینه هیوندا اکسنت رسیدیم که نمایش گاه له ما بسترن رو پیشنهاد داد!
    ما رفتیم پول رواناده کنیم بریم واسه قرار داد! اما با صحبت های تعمیر کار پشیمون شدیم و فعلا که ماشین بی ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. آرش

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگى دوستان صاحب نظر و عزیزان زحمتکش ادمین سایت آقاى سام و سایر همکاران عزیزتون

    من چند روزیه که دارم سایتتون رو به خصوص مطالب در مورد ماشینهاى چینى رو میخونم و نظرات دوستان بعضا برام جالب یا باعث تعجبه…
    دوستان عزیزى که مخالف ماشینهاى چینى هستید، بنده و دوستم تا حالا ٧-٨ مدل ماشین چینى داشتیم و بهاطر تنوع در ماشین داریمون عوض کردیم و تقریبا اکثر چینى هاى ١۶٠٠ سى سى وبه بالا رو تست کردیم…
    چیزى که خدمتتون میگم به دور از تعصبه و صرفا به عنوان یک مصرف کننده که در حال حاضر یه پرشیا از ۴ سال قبل دارم که قصد دارم با یه بسترن عوض کنم و همسرم هم یک جى ۵ اتوماتیک داره، قبل این هم یک ۵٣٠ ام وى ام داشتیم.
    مطلبى که در مورد تمام چینى هاى موجود صدق میکنه، به جز این جدیدهایى که لگن ساز ثانى (سایپا) تولید میکنه، این هستش که با توجه به شرایط قیمتى انحصارى بازار ایران، شما به اندازه اى که پول میدید در یک ماشین چینى امکانات و آپشن دریافت میکنید و اگر مثلا تو ماشینى مثل ام وى ام ۵٣٠ دارید کیفیت و طراحى نسبتا ضعیف داشبوردش یا ضعف کمک فنرش رو نقد میکنید درسته، اما این رو مد نظر قرار بدید که با حدود ۴٠ تومن چه گزینه خوبى دارید؟! ٢٠۶ مربوط به ١۵ سال قبل با قیمت حدودا تمام شده ٨.۵ میلیون و موتور ضعیفتر و یا ال ٩٠ مربوط به ١٠ سال قبل که قرار بود جایگزین پیکان بشه از لحاظ رده قیمتى و لگن ٩٠ تبدیل شد به ماشین محبوب نیمه لوکس باز هم با موتور ضعیفتر!!! والبته فراموش نکنید در تمامى اینها امکانات ایمنى که حداقل هستش به کنار، کیفیت قطعات و بدنه ویرانخودرو و لگن ساز ثانى پایینتر هست!
    ١- باز ١٠٠ رحمت به چینى ها که دست کم به اندازه پرداختتون به شعور خریدارشون که شما باشید احترام میگذارن و در ضمن خودروسازان نماینده اونها مثل کرمان موتور و گروه بهمن و دیار خودرو و جیلیران و … تقریبا بدون احتساب عوارض ورود که صدقه سرى همین ٢ کارخونه لگن ساز و وزارت صنایع معادن حامى اونها، (جهت سرپا نگه داشتن این دو خائن بزرگ به جان و مال ملته) همه با قیمتهایى نزدیک به بازار چین دارن خودروها رو عرضه میکنن و این یه حسنه!نه که شما پراید رو تو سوریه بگیرى ۵ تومن و تو ایران بگیرى ٢٠ تومن!
    ٢- دیگه گذشت اون موقع که چینى ها کپى کار صرف و آشغال ساز بودن، الان به شخصه از داشتن جک ۵ با قیمت ۶٠ تومن جهت خرید و فول کردن آپشنهاش در نمایندگى اصلى، ١٠ برابر ٢٠۶، ۵ برابر پرشیا، ٢ برابر مزدا ٣ سرى دوم(قبل از نیو فیس) با توجه به قیمت ٧٠ تومنى حداقل براى یک تر و تمیزش، راضیترم و توصیه میکنم در صورتیکه حالتى جز خرید ماشین ژاپنى قدیمیتر مثل همین مزدا ٣ زوم، از یک آشنا میخواید داشته باشید که به خرج نیفتاده باشه ماشین، بجاى خرید آشغالهاى دو لگن ساز اعظم بخاطر تبلیغات الکى پشتیبانى مزخرفشون، بسته به بودجتون یک چینى درست حسابى، در حال حاضر مثل جک ۵ اتوماتیک و بسترن نیو فیس و جیلى و ام جى رو انتخاب کنید…
    ٣-تعصبات بیهوده رو کنار بگذارید و یک ٢*٢ تا ۴ تاى منطقى کنید و بعد از خوندن نظرات کارشناسان این سایتها و دیگر مجلات معتبر، تصمیم بگیرید که ماشین بخرید، نه که از بنگاهى ذینفع تو فروش یا رده بعدش مکانیکى که از زودتر خراب شدن ماشینها ذینفع میشه، نظر میپرسید و بعدم کارشناسانه اینجا ماشینهایى که بعضا شناخت کافى ازش ندارید رو به نقد و بهتره بگم متعصبانه به لجن میکشید و خریداران بسیارى رو گمراه میکنید…
    برا همتون آرزو ى سالى پربرکت و سلامتى دارم و انشاله با وضعیت اقتصادى بهتر بخاطر شکسته شدن تحریمها…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا