گروه بهمن

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی

در هفتمین قسمت از این گزارش وقت آن رسیده تا به سالن بهار در نمایشگاه خودروی مشهد سر بزنیم تا ببینیم گروه بهمن چه رهاوردی برای مشهدی‌ها آورده بود. گروه بهمن که شریک تجاری مزدا ژاپن محسوب می‌شد، پس از شروع تحریم‌ها با بی‌مهری شریک خود مواجه گردید و کار به‌جایی رسید که تولید مزدا ۳ در گروه بهمن متوقف شد. اما گروه بهمن هم بیکار ننشست و به سراغ یکی از خودروسازان قدیمی و نسبتاً خوش‌نام چین، یعنی فاو رفت که این کمپانی نیز شریک تجاری مزدا محسوب می‌شود و در ساخت خودروهایش از پلتفرم و قوای محرکه محصولات مزدا استفاده می‌کند. اولین محصول همکاری گروه بهمن با فاو، بستورن B50 بود که خیلی زود نسخه فیس‌لیفت آن با امکانات بیشتر و موتور قوی‌تر با نام آسا B50F نیز به بازار آمد و توانست جای پای خود را در رنج قیمتی ۷۵ میلیون مستحکم سازد. پس با توجه به حضور خوب آسا در بازار، گروه بهمن پای سایر تولیدات بستورن را نیز به ایران باز کرده است.

گروه بهمن در نمایشگاه خودروی مشهد
گروه بهمن در نمایشگاه خودروی مشهد
با ورود به غرفه گروه بهمن، دو محصول جدید از برند بستورن در پیش چشم بازدیدکنندگان خودنمایی می‌کردند. این دو محصول که قرار است به‌زودی مونتاژ آن‌ها آغاز شود، شامل یک خودروی شاسی‌بلند به نام بستورن X80 و یک سواری با نام بستورن B70 بودند. هر دوی این خودروها بدون مشخصات فنی و قیمت به نمایش گذاشته شده بودند و اطلاعاتی که در مورد هرکدام ذکر خواهد شد بر اساس تحقیقات خود ماست و نه اطلاعات رسمی گروه بهمن.

Besturn X80
Besturn X80
بستورن X80 یک شاسی‌بلند کامپکت دیفرانسیل جلو است که مانند سایر خودروهای برند بستورن بر روی پلتفرم مزدا ساخته شده و از قوای محرکه مزدا نیز سود می‌برد. این SUV از نظر پلتفرم با بستورن B50 مشترک است و همانند B50 از گیربکس ۶ دنده اتومات که منبع آن آیسین ژاپن است، استفاده می‌کند. برای این خودرو در چین دو پیشرانه استفاده می‌شود که هر دو از پیشرانه‌های قدیمی مزدا هستند. اولین پیشرانه یک پیشرانه ۲ لیتری است که توانایی تولید ۱۴۴ اسب‌بخار توان و ۱۸۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دومین پیشرانه یک پیشرانه ۲.۳ لیتری است که توانایی تولید ۱۵۸ اسب‌بخار توان و ۲۰۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با توجه به شرایط بازار به نظر می‌رسد که این خودرو در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. با این حساب بستورن X80 دو رقیب تازه‌نفس و قدر یعنی هایما S7 ایران‌خودرو و چری تیگو ۵ مدیران خودرو را در برابر خود می‌بیند که هر دوی آن‌ها در همین نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شدند. در نتیجه به نظر می‌رسد که شاهد رقابت سختی بین این سه هم‌کلاس و هم‌وطن خواهیم بود.

Besturn X80
Besturn X80
اما دیگر محصول جدید گروه بهمن بستورن B70 است که این خودرو نیز بر روی پلتفرم مزدا ۶ ساخته شده. البته برخلاف B50 و X80 که بر پایه پلتفرم نسل اول مزدا ۶ ساخته شده‌اند، بستورن B70 بر پایه پلتفرم نسل دوم مزدا ۶ ساخته شده است و در نتیجه فاصله محوری آن ۵ سانتی‌متر افزایش یافته و از پیشرانه‌های قدرتمندتر و مدرن‌تری در آن استفاده شده است. بستورن B70 که از نظر ظاهری یکی از بهترین و هماهنگ‌ترین چینی‌های وارد شده به بازار ماست، از نظر فنی هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو دارای یک گیربکس ۶ دنده خودکار ساخت آیسین ژاپن است و در چین دو گزینه برای موتور آن موجود است. گزینه اول همان موتور ۲ لیتری است که در X80 هم استفاده می‌شود. اما برای این خودرو یک موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ نیز در نظر گرفته شده است که توانایی تولید ۱۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در نتیجه به نظر می‌رسد که در صورتی که این خودرو با موتور ۱.۸ لیتری توربو و قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود، نه‌تنها میخ محکمی بر تابوت خودروهایی چون سراتوی سایپا و هیوندای اکسنت خواهد کوبید، بلکه می‌تواند تا حدود زیادی بر خودروهایی چون تویوتا کرولا، هیوندای النترا، کیا سراتو و ام‌جی ۶ تأثیر بگذارد.

Besturn B70
Besturn B70
اجازه دهید برای تنوع هم که شده کمی از فضای خودروهای چینی فاصله بگیریم و به سراغ یکی دیگر از محصولات جدید گروه بهمن برویم که در قامت یک مدعی ظاهر شده است. خودروی مورد نظر ما یک پیکاپ کامپکت با نام ایسوزو D-Max است. این پیکاپ که محصول مشترک ایسوزو و جنرال موتورز است، با نام‌های شورولت کلرادو، شورولت D-Max، GMC کانیون و هلدن رودئو نیز شناخته می‌شود. نمونه‌ای از این پیکاپ که در گروه بهمن مونتاژ خواهد شد نسل اول از این پیکاپ است که تا سال ۲۰۱۲ بر روی خطوط تولید بود و از یک موتور ۳ لیتری توربو دیزل با توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که به‌وسیله یک گیربکس ۵ دنده دستی، قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌سازد. با توجه به چنین گشتاور بالایی، این خودرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل بار، آفرود و انجام مأموریت‌های سخت است و یک سر و گردن بالاتر از رقبای خوش‌نام و محبوبی چون تویوتا هایلوکس قرار می‌گیرد. در نتیجه مالکان این خودرو می‌توانند به خود ببالند که خودرویی با کیفیت و دوام ژاپنی سوار می‌شوند که سخت‌جانی و قدرت خودروهای آمریکایی را دارد و به لطف مونتاژ در ایران، از نظر قطعات و خدمات پس از فروش خیال مالکان را راحت می‌کند.

ISUZU D-MAX
ISUZU D-MAX
البته نمونه‌ای که در نمایشگاه برای نمایش عموم گذاشته شده بود دارای گیربکس اتوماتیک بود که این در حالی است که بر اساس اعلام گروه بهمن این خودرو با گیربکس دستی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. بر همین اساس این خودرو با امکانات فنی فوق ۱۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت می‌خورد و در این رنج قیمت رقبایی چون تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ کارکرده و سانگ یانگ اکتیون اسپرتس و پیکاپ فوتون ایران‌خودرو را در پیش روی خود می‌بیند. هر چند که با توجه به گشتاور بسیار عالی و کیفیت بالای خود آن رقبا را به راحتی کنار بزند و یکه‌تاز کلاس پیکاپ ها در کشور ما شود.

ISUZU D-MAX
ISUZU D-MAX
پس از پرداختن به پیکاپ ایسوزو، اکنون دوباره به سراغ چینی‌های گروه بهمن می‌رویم و این بار یک SUV را مد نظر داریم. این SUV لندمارک است که توسط کمپانی ZX Auto چین ساخته شده و در ایران مونتاژ می‌شود. خبری که در مورد این خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد وجود داشت تغییراتی در داشبورد و نمای داخلی آن بود که به‌شدت نیاز به آن احساس می‌شد. به توجه به این تغییرات داشبورد، فرمان و صفحه کیلومتر لندمارک بسیار بهتر از قبل شده بود که تغییری بسیار مثبت محسوب می‌شود. امیدواریم که این تغییرات مثبت در بخش فنی و کیفی نیز اعمال شده باشد، چراکه انجام برخی اصلاحات و تغییرات فنی در این بخش نیز به‌شدت برای لندمارک ضروری به نظر می‌رسد.

Land Mark
Land Mark
ون مکسوس آخرین محصول گروه بهمن است که در این بخش به آن می‌پردازیم. مکسوس تا سال ۲۰۰۹ یکی از زیرمجموعه‌های برند LDV محسوب می‌شد و درواقع حاصل همکاری مشترک این برند به‌عنوان یکی از سازندگان ون در انگلستان، با کمپانی دوو بود. پس از نابودی LDV در سال ۲۰۰۹، تجهیزات و دارایی‌های آن به سایک موتور چین فروخته شد و سایک موتور نام تجاری مکسوس را جایگزین آن کرد و اولین محصول مکسوس به‌عنوان زیر مجموعه سایک موتور به نام V80 در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد. مکسوس V80 که از یک موتور ۲.۵ لیتری توربو دیزل بهره می‌برد، توانایی تولید ۱۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این ون دارای ۱۶ نفر ظرفیت است و در استرالیا و ایرلند تحت نام LDV V80 به فروش می‌رسد.

مکسوس
مکسوس
در آخر طبق گفتگوهایی که با یکی از غرفه‌داران گروه بهمن داشتیم، وی خبر از افزایش قیمت تمامی مدل‌های این گروه خودروسازی داشت. بنابر گفته‌های وی، تمامی خودروهای گروه بهمن مشمول این افزایش قیمت شده‌اند. البته این افزایش قیمت در حد چند صد هزار تومان بوده که حتی ۱ درصد از قیمت خودرو هم نمی‌شود و در نتیجه برای مشتریان چندان قابل لمس نخواهد بود. در نتیجه همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، فعلاً خودروسازان بر مدار افزایش قیمت می‌گردند.

ادامه دارد…
گزارش و تصاویر: مهندس علیرضا رحیقی

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. جهانگیر رومی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    گروه بهمن فقط مزدا و ایسوزو
    بقیه شون به درد بخور نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (918 ديدگاه)

      همه شدن چینی حالمون به هم خورد انگار تو چین زندگی میکنیم ! یعنی واقعا لیاقت ما سوار شدن این آشغالاست ؟ مردم ما اکثرا عشق ماشین هستند و ماشین رو خوب می فهمند چرا نباید خودروهای روز دنیا زیرپاشون باشه؟؟؟ باور کنید تا چند وقت دیگه چهره خیابونامون فوق العاده زشت میشه با رژه رفتن این همه چینی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (420 ديدگاه)

        منظورت اینه که الان که پراید و پیکان و سمند و پژو های ماقبل تاریخ دارن رژه میرن فوق العاده زشت نشده؟؟ چینی ها هیچی نداشته باشن، حداقل قیافشون از داخلیا بهتره و همینم هست که ملت عقل به چشم ما رغبت نشون میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کاوه

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (24 ديدگاه)

        واقعا حالم به هم خورد ،نمایشگاه شده محل تبلیغ چینیها ،یه جوری هم گزارش کردین در مورد چینیها که بدتر احساس استفراغ به آدم دست میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      جان داداش وقتی دیدم ایسوزو قراره مونتاژ بشه کلی خوشحال شدم!با اینکه توان خریدشو ندارم ولی خدارو شکر کردم قراره یه خودرو غیر چینی داخل مونتاژ بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    اگه بخوام حرف دلمو بزنم که همون حرفای تکراری لعنت به ایران خودرو و سایپا
    اما یه اطلاعتی بخوام به دوستان بدم درمورد تویوتا هایلوکس:
    دوستان درسته این ماشین در تمام دنیا تحسین شده است اما پدر بنده دو سال این غول رو داشته فقط همینو بگم جز افرود و روستا به درد هیچی نمیخوره سیستم تعلیقش انقدر خشکه که واقعا کفر ادمو در میاره البته پدر من هم به همین خاطر فروختش تکون های اتاق به قدری بود که مسافرت های بیش از 100 کیلومتر رو واقعا دشوار میکرد پس اگه تو فکر خریدش هستین برای استفاده شهری ازش بیاین بیرون که بدرد شهر نمیخوره و هیج جا هم جای پارک کافی براش نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (338 ديدگاه)

      جسارت نباشه ولی مگه هایلوکس رو کسی واسه شهر هم میخره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (477 ديدگاه)

        جناب ساسان
        برخی ها کلا عشق هایلوکس هستند و به واسطه اینکه ماشینی گرونی هست فک میکنن راحته و میشه تو شهر هم ازش استفاده کرد شما تو شهر خودت نگاه کن ببین چند نفر هایلوکس رو برای استفاده شهری میخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. RAYAN

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سلام دوستان یه چیزی تو دلم مونده بود گفتم اینجا بزارم…. چند سال پیش یه مجله فوق العاده از گروه جی اس ام بصورت ماهانه چاپ میشد به اسم پلاک که واقعا معرکه بود از نظر محتوا، چاپ، کیفیت صفحات مجله، مقایسه انواع اتومبیل ها و….آقای ***با رانت بازی و نامردی و سنگ اندازی عوامل وابسته به خودشون مانع از ادامه فعالیت این مجله شدن چون موقعیت مجله خودشون با نیم قرن تجربه داشت حسابی به خطر میافتاد!! الانم باز با رفتارای کثیف و دریافت رشوه از خودروسازهای داخلی داره میگه منتظر ارزون شدن نباشین ماشینا گرونتر هم میشه!! چقد گرفتی این مطلبو بزاری صفحه اول مجلت؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      این مجله رو گویا باید تحریم کنیم!!! هشتک #تحریم مجله xxxx رو راه بندازیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamed SK

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در رابطه با این حرفتون بنده اطلاع کافی ندارم که نظر بدم. اما خودم هم پلاک رو میخوندم. حتی قیب از تحریم ها و بالا رفتن قیمت ها به دلیل جنس کاغذ و چاپ به نسبت مجله گرونی بود. با توجه به افزایش نرخ کاغذ و هزینه های چاپ در نهایت قیمت نهایی مجله افزایش شدیدی پیدا میکرد و مجلاتی که یارانه کاغذ و چاپ نمیگرفتند با مشکلات شدید و یا حتی بسته شدن مجله روبرو شدند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وقتی این قسمت متن (نه‌تنها میخ محکمی بر تابوت خودروهایی چون سراتوی سایپا و هیوندای اکسنت خواهد کوبید، بلکه می‌تواند تا حدود زیادی بر خودروهایی چون تویوتا کرولا، هیوندای النترا، کیا سراتو و ام‌جی 6 تأثیر بگذارد) خوندم با کله رفتم تو دیوار ولی هیچ دردی حس نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Lambo

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ارم مزدا روکج کردن اسمشو گذاشتن لندمارک!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Km

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      علامت مزدارو گذاشتن مونده جلو آفتاب بعد گذاشتن رو ماشین خودشون D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وحید

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اینا چیه همه زدن تو کار چینی
    اینم از بهمن خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. alif

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    مردم همچنان به نخریدن خودروهایی اشغال ادامه خواهد داد تا همه شون ورشکسته بشن .شمام فک نکن با گذاشتن این مطلب بتونی نظر مردمو عوض کنی.با این وضع خودروساز ها ناچارن قیمت هارو خیلی خیلی بیارن پایین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALL CARS

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نه ایرانی بیکیفیت بخرین ونه چینی ونه خودروهای از رده خارج شده اروپایی که گویا قراره از این به بعدتو ایران تولیدوطبق معمول تا سی سال با اندک تغییراتی در سپرو چراغاشون به عنوان خودرویی جدید به فروش برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. s.M.s

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از پشت یه لحظه فکر کردم گروه بهمن تویوتا کرولا رو آورده تو نمایشگاه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه کلا ای وای بر ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. HELL CAT

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    و حالا سوال من از شما ماشین بازای فهمیده شما با حدود صد تومن پول اگه میخواستین ماشین بخرین چه ماشینی میخریدین؟؟(حتی دسته دو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (918 ديدگاه)

      ب ام و سری 3 مدل 2005 تا 2008و9

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HELL CAT

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        چه انتخاب هوشمندی e36

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hami

          ۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (169 ديدگاه)

          E46

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mohammad 7

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سلام، اگه تو منطقه آزاد باشی که فورد موستانگ کروک یا بی ام و 325 ، ولی در غیر اینصورت ولاستر یا سراتو کوپه یه سال کارکرده. یه مقایسه کنی میبینی چه ظلمی داره بهمون میشه، که باید پول جای چه ماشینایی بدیم،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    نگاهم با نگاهشون کرد برخورد…خ ا ک بر س ر ش ون حالم بهم خورد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بنتلی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم خودرو های چینی ک تو این مقاله هس آشغالی بیش نیستن و تنها خودرو های گوانگزو و هاوال ارزش خرید دارن البته فقط بین خودروهای چینی
    از نویسنده گرام خواهشمندم مقداری در جمله بندی بیشتر دقت کنید تا ارزش مقاله زیر سوال نرود و موجب سوء تفاهم نشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ahmad reza

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از حق نگذریم طراحی این دو تا ماشین فاو یعنی بسترن b70 و x80 اگرچه ترکیب طراحی های شرکتهای مختلفه ولی هوشمندانه چیده شده که همین کار رو خودروسازهای وطنی بلد نیستن
    در مورد کیفیتشون هم فعلا نمیشه اظهار نظر کرد اما بدونیم شرکت فاو جز چهار شرکت برتر خودروساز چین هست و نباید اونو دست کم گرفت
    اگر شاسی بلندش بین 55 تا 65 قیمت بخوره میتونه موفق بشه وگرنه خیر که متاسفانه احتمالش خیلی کمه
    این بهمن موتور یه روزی چه ماشین هایی رو مونتاژ میکرد والآن چی
    والا لیاقت مردم ایران از این چیزا خیلی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sia

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خرید خودرو صفر ممنوع تا شکست انحصار و رقابتی شدن بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    خودرو صفر ممنوع چه داخلی چه خارجی…
    چرا طبقه متوسط ایران باید زیر یوغ چینی ها باشه؟؟؟چرا هیچ حق انتخابی نداره؟؟؟
    من حدود 85 پول دارم و به تنها ماشین‌های غیر چینی شرکتی که میتونم فکر کنم هیوندای i20. و ام جی 3 هست. که هر کدوم مشکلات خودشون رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      البته دوست عزیز با 85 تومان ، گزینه های دست دوم خوبی می تونی پیدا کنی ها ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    خودروهای مشهور و پر فروشی مثل اکسنت و سراتو با یک خودروی صد درصد کپی و بی نام و تشان قیاس کردن و جمله میخ و تابوت واقعا بی انصافی محض هست از کی تا بحال بستورن چینی از برند کیا و تویوتا و ام جی برتر شده؟واقعا افسوس میخورم برای این حمایت های شما از محصولات یکبتر مصرف و بنجل چینی مملکتی که چینی شده حقش اجناس چینی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    خودروهای مشهور و پر فروشی مثل اکسنت و سراتو با یک خودروی صد درصد کپی و بی نام و نشان قیاس کردن و جمله میخ و تابوت واقعا بی انصافی محض هست از کی تا بحال بستورن چینی از برند کیا و تویوتا و ام جی برتر شده؟ باینکه MG یک برند صد در صد چینی است اما چون پشتوانه بریتانیایی دارد واقعاوبا محصولاتی چون فاو آسا بسترن بی 50 ولو بی 70 و 80 الی آخر (نام گذاری های این شرکت گویی متعلق به طیاره های عصر هیتلر خدابیامرزه )قابل قیاس نیست چطور محصولات کیا هیوندای پنجمین خودروساز جهان و برندی که در تمامی رنکینگ های معتبر در کنار بزرگان حضور دارند را با یک مشت چینی معلوم الحال مقایسه و نتیجه گیری کردید؟؟واقعا افسوس میخورم برای این حمایت های شما از محصولات یکبار مصرف و بنجل چینی مملکتی که چینی شده حقش اجناس چینی عشق چینی داروی چینی و و آدم های چینی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای sunmartin ما نه قصد حمایت از خودرو یا برندی را داریم و نه قصد تخریب خودرو یا برند دیگری. اگر به سایر بخش های گزارش بنده دقت بفرمایید خواهید دید که چنین جملاتی را کم و بیش در مورد سایر خودرو ها هم تکرار کرده ام. نمونه آن در همین متن و قسمت مربوط به پیکاپ ایسوزو. هدف از بیان این جملات تنوع بخشیدن به متن و بیان شرایط و وضعیت خودرو در بین رقباست.
      در مورد ارزش های کیا و هیوندای هیچ شکی وجود ندارد. اما همه می دانیم که به دلایل مختلف این خودروها (همچون بسیاری دیگر از خودروها) در کشور ما بسیار گرانتر از قیمت واقعی به فروش می رسند. هیوندای اکسنت نیز در بازار ما قربانی قیمت گذاری نا صحیح شد و هیچ وقت نتوانست با قیمت 105 میلیونی خود درخشش چندانی داشته باشد. سراتوی سایپا نیز علی رغم استقبال اولیه، در حال حاضر شرایط چندان خوبی در بازار ندارد و بنا به گزارش ها تا 6 میلیون تومان زیر قیمت کارخانه به فروش می رسد:
      http://goo.gl/hoLPR9
      در مورد سایر رقبایی که از آنها نام بردم باید دقت بفرمایید که همگی در کلاس C یا سدان کامپکت دسته بندی می شوند. این در حالی است که بستورن B70 یک کلاس بالاتر از آنها قرار می گیرد و در کلاس D طبقه بندی می شود. از نظر فنی نیز خروجی های پیشرانه بستورن (در صورت عرضه با موتور توربوشارژ) یک سر و گردن از سایر خودروهای نامبرده بالاتر است و در نتیجه در صورتی که با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود می تواند رقیب سرسختی برای خودروهای فوق باشد. کما اینکه خودروهایی مانند الانترا و سراتو که زمانی در بازار بسیار خوب خرید و فروش می شدند، اکنون وضعیت خوبی ندارند و تقاضا برای آنها نیز بسیار کاهش یافته. پس ظهور رقیبی که هم در کلاس بالاتری قرار می گیرد، هم از نظر فنی قوی تر است و با همه اینها، قیمتی ارزانتر هم دارد می تواند بیش از پیش بر روی بازار این خودروها تاثیر بگذارد.
      موفق و پیروز باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Archi KHAN

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    من سوار بسترن شدم ، کف اش با نشستن 4 سرنشین به اندک دست اندازی گیر میکرد.
    خوشم نیومد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سارا

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    من تو مقاله قبلی هم عرض کردم که نویسنده قصد داره افکار عمومی رو هم جهت کنه با بازار خودرو … این یکی هم یه نمونه دیگه از اون مقالات

    آدم احساس میکنه نویسنده تا بحال به غیر ژیان ماشین دیگه ای ندیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      سارا عزیز من نمیخوام از کسی دفاع کنم اما به نظرم این مطالب فقط خبر دادن از یه اتفاق هست .
      فرض کنید مثل دوره راهنمایی قرار باشه از تابستان خود انشایی بنویسم ولو اینکه واقعا بد گذشته باشه . درسته داره بد میگذره اما بلاخره باید اخبارش رو منتشر کرد اینجا هم واقعا من به شخصه انتظار نداشتم بنتلی یه کانسپت جدیدش رو بیاد معرفی کنه :) دیگه وسعمون در همین حدده دیگه , چه میشه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بله من مطالب این سایت رو دنبال کردم با حرف شما کااااملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. رضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من که سالهاست عشق ماشینم و همه جور اخبار ماشین رو پیگیری میکنم سرگیجه گرفتم از دست ماشینهای چینی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      رضا الان 38 تا suv تو بازار هست یه شکل با 38 تا برند مختلف :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. رضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    متوجه نشدم این تبلیغ ماشینهای چینی بهمن موتور بود یا گزارش. دوستان روتون شد این بویتون یا هر چیرو بادو تا از بهترینهای جهان از نظر قیمت و کیفیت کرولا یا اکسنت که جنازشم مییا د تو آکشن همه میخرنش مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AHMADREZA

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    گرون بشه یا ارزون بشه
    جواب مردم …. هست
    من(:
    پدال:/
    بهمن …. آقا این چیز بدی بود نکشیدمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بنتلی

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان من علت حذف قسمت اول نظرمو متوجه نمیشم؟!!بنده عرض کردم شوخی کردم و قصد توهین نداشتم،داش علی گل من شرمندتم و اگه موجب آزردگی خاطرت شدم منو ب بزرگی خودت ببخش،از بقیه دوستان هم ب خاطر بی ادبی ک کردم عذرمیخوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین . ش

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یعنی میشه ما هم یه روز تو نمایشگاههای کشورمون از مونتاژ و رونمایی محصولات آلمانی و آمریکایی بگن ؟
    بدون ماشین سَر میکنم ولی هیچ وقت حاضر نیستم از این ماشینای چینی و همچنین مونتاژهای ضعیف داخلی سوار بشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پرهام

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این برند ها ی چینی اینقد ر که تو کشور ما شناخته شدن هیچ جای دنیا خبر از حتی وجودشونم ندارن حالا چرا؟؟؟؟؟؟؟
    چون تو مملکت ما به اندازه سر سوزن هم برای مصرف کننده احترامی در کار نیست
    حد اکثر بازدهی مالی از یک تولید اون هم بدون وجدان و به هر قیمتی.
    من قبول دارم چین داره شدیدا پیشرفت میکنه و برندهای مناسب چین هم که خوب مشخصه ولی خدا میدونه تو کشور عقب مونده ما چقدر مردم باید قربانی بشن تا شرکتهای ناشناخته چینی با خون مردم آزمون و خطا کنن و پیشرفت کنن.
    ما (مردم) خودمون اینقد ر بها دادیم به قیمتهای ….. تخیلی اینا خودمونم باید درستشون کنیم چون مقصر اصلی خود ما هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Abbas

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لعنت خدا برچین متقلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اکبر66

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    میخ بدی میکوبن به تابوت ماشینهای اروپایی وزاپنی بخاطر قیمت . کم کم مردم این ماشینارو دارن می خرن وتعریف میکنن دیگران هم دارن میخرن .خیابونها داره پر میشه از ماشینهای چینی . وقتی سیف خودرو سوبارو 22000دلاری را 230000000میفروشه .همین میشه دیگه………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امین

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یه چیز میگم فقط خودتون قضاوت کنید.چند وقت پیش تلویزیون خود ما نشون داد که تو آلمان شما میتونید بنز مدل 2015 رو با اقساط از دم قسط با ماهیانه 400یورو قسط سوار بشید این درحالیه که یه دارمد متوسط آلمانی نزدیک 3000یورو درماهه.جالبه که قیمت اون بنز 37000یورو بود ینی بین درامد و قیمت یه اختلاف قابل قبول با یه اقساط معقول هست اینجا ماشی آشغال چینی میخواد 100میلیون بشه با درامد متوسط که تو ایران 2میلیون تومنه هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امین

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه بخوام 100 میلیون پول بریزم جیب چینی های متقلب .90 میلیون میدم بی ام و 320 سال 2009 رو میخرم سگش میارزه به همه ماشینای آسیایی بخصوص چینی حداقل آلمانی ها لیاقت دارن بخورن.تهشم اینه که بی ام و سوارم نه یه ماشین گمنام واشغال که با یه تصادف احتمال مرگ 100%

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا