لوازم جانبی و تیونینگ

کالیپرهای ترمز جدید برمبو برای سوپرکارها

برمبو از کالیپرهای ترمز جدید خود برای خودروهای پرفورمنس رونمایی کرد. این کالیپرهای ترمز در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ به نمایش درآمده و بنا به گفته سازنده از نظر زیبایی‌شناسی یک انقلاب محسوب می‌شوند.


برمبو که یکی از بهترین سازنده‌های سیستم‌های ترمز می‌باشد با طراحی جدید خود کاهش وزن قابل‌توجهی را داشته که به ۴۰۰ گرم به ازای هر چرخ می‌رسد. این امر به برمبو اجازه داده تا بهترین نسبت وزن به استحکام را برای کالیپر ترمز آلومینیومی به ارمغان بیاورد. این کالیپرهای جدید در مقایسه با دیگر کالیپرهایی که همان میزان استحکام را دارند ۸ درصد سبک‌تر هستند.


برمبو به منظور ساخت این کالیپرها از بهینه‌سازی توپولوژی استفاده کرده است. این یک ابزار نرم‌افزاری است که به مهندسان اجازه می‌دهد تا استحکام قطعات و هویت دقیق متریال را شبیه‌سازی کنند. نتیجه چنین فرایندی ایجاد یک ژئومتری جدید برای بهینه کردن پرفورمنس است. در همین اثنا، تجربه به دست آمده از ۴۵ سال حضور در مسابقات موتوری نیز به برمبو در ژئومتری و کاهش وزن کمک کرده است.


از نظر بصری، جدای از اینکه کالیپرهای ترمز جدید برمبو شبیه سلاح خاص بتمن هستند اما دارای حداقل انحنا و وزن در بخش پیستون بوده و به همین دلیل است که پاگانی آن را برای سوپرکار هوایرا با ۷۲۰ اسب بخار قدرت انتخاب نموده است.

Pagani Huayra Pearl
برمبو همچنین می‌گوید کالیپرهای جدید می‌توانند به خوبی با فرم و رنگ محصولات منحصربه‌فرد هماهنگ شوند و در عین حال کار خود یعنی توقف خودرو را با قدرت بیشتری انجام دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    برمبو از جمله شرکتهاى مورد علاقه منه
    محصولاتش بسىار عالى و با کىفىت هستش
    البته هىچ کالىپر ترمزىwilwood نمىشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    برمبو ایتالیایی ه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام بله ایتالیایه
      مقرش نزدیک میلانه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    برمبو عشق ترین سیستم های ترمز رو میسازه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا