آکورا

آکورا NSX تایپ S، نسخهٔ جدیدی برای خداحافظی با سوپراسپرت هوندا

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی، آکورا رسماً از ساخت NSX تایپ S خبر داده است. این خودرو که قرار است برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری در ۱۲ آگوست رونمایی شود، وعدهٔ ارائهٔ قدرت بیشتر، شتاب سریع‌تر، هندلینگ دقیق‌تر و تجربهٔ رانندگی احساسی‌تری را داده است. آکورا فعلاً جزئیات این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که NSX تایپ S به نسخهٔ تقویت‌شدهٔ پیشرانهٔ V6 توئین توربو و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک اسپرت هیبرید سوپر هندلینگ مجهز خواهد بود.

فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این ماشین در دست نیست اما آکورا یک ویدئو و چند تصویر تیزری از آن منتشر کرده است. در این تیزرها رینگ‌های پنج پره با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، دیفیوزر تهاجمی‌تر، تریم فیبر کربنی و نشان‌های Type S دیده می‌شود. برای یادآوری، نسخهٔ استاندارد NSX به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که یک سیستم هیبریدی سه موتوره با پکیج باطری ۱.۳ کیلووات ساعتی آن‌را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

به گفتهٔ آکورا، تولید NSX تایپ S به ۳۵۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۳۰۰ دستگاه آن برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است. همچنین متأسفانه این شرکت اعلام کرده است که ۲۰۲۲ آخرین سال تولید NSX خواهد بود و نسخهٔ تایپ S درواقع برای خداحافظی با این سوپراسپرت هیبریدی ارائه خواهد شد. بااین‌حال شاید وقفه در تولید NSX کوتاه‌مدت باشد زیرا آکورا وعده داده است که در عصر الکتریکی‌سازی به دنبال خودروهای اسپرت خواهد بود. این یعنی ممکن است نسل بعدی NSX یک سوپراسپرت تمام الکتریکی باشد هرچند که هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    حقیقتا خیلی با این نسل NSX حل نمیکنم بنظرم خیلی چیز خاصی جلوی رقبا نداشت

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. HamiD

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2443 ديدگاه)

      شاید تنها چیزی که داشت طراحی جالبش بود …
      در کل به پای نسل قبل نمیرسید!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        ولی خب با توجه به قیمتش که هم قیمت ۹۱۱ gt3 rs و یا amg gtr pro بود ، خیلی از این دو ماشین که گفتم بهتر بود ، هم در خط مستقیم و هم در هر مدل پیستی به غیر از نوربرگ و هم اینکه از نطر کلی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          به نظرم بهتر نبود ، چون اکن دوتا هیبرید نبودن ولی این هیبرید بود پس با وجود یک برتری بزرگ تو خیلی پیستا نمیتونست برنده باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amin

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          درسته ،ولی خب اگر به قیمت ها نگاه کنیم و فاکتور اصلی رو قیمت بگیریم از نظر من nsx نسبت به این دوتا بهتره
          راستی ، من خودم در کل amg gtr pro رو ماشن کامل تری نسبت به gt3 rs میدونم ، در پیت پرفورمنس عالی داره نسبت به قیمتش و شاید در حد gt3 نباشه اما قطعا اختلاف کمه ، در خط مستقیم سریع تر هست مخصوصا در رولینگ ، اپشن های بیشتری برای رانندگی انرود داره و نرم تره و یکمی با کیفیت تر در صورتی که gt3 برای شهر یکمی خشک هست و اپشن های کمتری داره
          ولی مقایسه ی کلی بین rs gt3 و gtr pro این هست که صرفا برای پیست rs بهتره قطعا البته در اکثر پیست ها اختلاف کم هست، اما اگر یه ماشین بخواین با این قیمت که در پیست سریع باشه و در شهر راحت و رام و در جاده نرم و قوی ، قطعا gtr pro عالی هست، و فکر می‌کنم nsx یک لول از این دو کاربردی تر و کامل تر باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    عاشقش بودم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    خیلی خوشکله

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خوشکلترین NSX ، نسل دوم آن است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Philipp

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    همین یکی کم اون جذبه NSX اصلی رو خراب کرد

    حالا می خوان یه الکتریکی هم براش بدن بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    نسل قبلیش اسطوره بود
    اما این نسل هم بد نبود و زیبا بود و من هم دوستش داشتم
    خداحافظ اسطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میثم

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    اگه کلا بزاره کنار واقعا حماقت بزرگی کرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. datsun

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره ولی از طرف هوندا مورد کم لطفی قرار گرفت نه تبلیغی نه نسخه خاصی قیمت هم بالا سیستم هیبرید پیچیده و گران هم رغبت تیونرها رو کم کرد که سمتش برن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ماکسیمیلیان

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    دیر یا زود رفته رفته ، آرام آرام مابقی میروند و ما هم میرویم‌‌…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی ماشین خاص و باحالی بود ، لایق اسم nsx بود ولی نسبت به nsx قبلی نه نسبت به نسل جدید رقبای nsx قبلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    این نسل اصلا ماشین بهتری نسبت به رقبا و حتی نسل قبلش نبود،فقط یه ظاهر جدید داشت وگرنه غیر این هیچ بود،بنظرم باید زودتر کنار می‌رفت…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. آریا ماشین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خیلی خبر خوبی بود عاشق این ماشین هستم ولی حیف که با خبر خداحافظی همراه شده…
    فروشش کم بود و رو به انقراض ولی قابل احترام بود
    خیلیا رو تو درگ شکست داد مثل مرسدس gt-r ، نیسان gt-r و هیبرید ها مثل بی ام و i8
    جوایزی هم گرفت مثل خودروی پرفورمنس سال ۲۰۱۷
    شروع کننده راه شش سیلندر های هایبرید بود که الان رسیده به فراری و مکلارن و حالا داره از جمع ما میره
    ژاپنی مورد علاقم بود بهتر از نیسان gt-r
    ❤HONDA NSX❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا