آکورا

معرفی آکورا MDX PMC Edition، اسپرت، جذاب، چشمگیر

آکورا در نمایشگاه لس‌آنجلس نسخهٔ PMC Edition از کراس‌اوور سه ردیفۀ MDX را معرفی کرده است. MDX PMC Edition دنباله‌روی سدان TLX PMC Edition خواهد بود که اوایل سال جاری رونمایی شد. این کراس‌اوور اسپرت همانند برادر سدانش در مرکز تولیدی پرفورمنس آکورا (PMC) در اوهایو یعنی همان‌جایی که سوپراسپرت NSX ساخته می‌شود به‌صورت دستی مونتاژ می‌گردد.

MDX PMC Edition با جلوپنجرهٔ مشکی براق، سر اگزوزهای کرومی سیاه، رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق و از همه مهم‌تر رنگ قرمز والنسیا، ظاهر منحصربه‌فردی به خود گرفته است. رنگ مشکی براق روی سقف، تریم اطراف پنجره‌ها، آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها هم کار شده ست. نمای دورنگ در داخل این خودرو هم ادامه پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در اینجا هم صندلی‌ها با چرم مشکی میلانو و دوخت قرمزرنگ به چشم می‌خورد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این خودرو نیز می‌توان به غربیلک فرمان اسپرت A-Spec، کف‌پوش‌های A-Spec و پلاک حاوی شمارهٔ ساخت روی کنسول مرکزی اشاره کرد.

علاوه بر این، MDX PMC Edition به‌صورت استاندارد به گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های خلیانی ردیف دوم، گرم‌کن غربیلک فرمان، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۰ بلندگو، ناوبری GPS، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و کارپلی، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هم مجهز است.

در زیر کاپوت این خودرو اما تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این موتور به گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا تحویل می‌دهد. MDX PMC Edition اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود و تنها ۳۳۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. از این تعداد، ۳۰۰ دستگاه با قیمت پایه‌ای در حدود ۶۵ هزار دلار، برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده درحالی‌که ۳۰ دستگاه دیگر راهی بازار کانادا می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این رو از آلمانی ها بیشتر پسندیدم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    طراحیش چرا اینقدر پر از خطوط تیزه ؟ تمام طراحی های آکورا همینطوره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من مدلهای جدید مزدا انقدر در طراحی داخلی و خارجی پخته شدن و به تکامل رسیدن که براحتی میتونن با مدلهای لوکستر مقایسه و البته پیروز بشن.
    تو مجله موتور1 مزدا CX5 با لکسوسnx مقایسه شد که برنده شد و در مقایسه با آکورا هم بنظر من مزدا در طراحی خیلی سرتره. مدل جدید الکتریکی MX-30 هم خیلی نوآورانه و زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    معنی جذاب رو به ابتذال نکشونید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا