آکوراهیوندای

درگ شاسی‌بلندهای لوکس ژاپنی و کره‌ای، آکورا MDX تایپ S و جنسیس GV80

در این درگ، آکورا تایپ S با ۳۵۵ اسب بخار قدرت به مصاف جنسیس GV60 رفته است که ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد اما ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

آکورا در اوایل سال ۲۰۲۱ نسل چهارم کراس‌اوور MDX را روی پلت‌فرم کاملاً جدیدی معرفی کرد. در این نسل برای اولین بار یک پیشرانهٔ V6 توربو برای این خودرو ارائه شده که در سینهٔ MDX تایپ S قرار می‌گیرد. این موتور ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای کراس‌اوور ۲۱۷۰ کیلوگرمی آکورا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۶.۳ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند.

حال سم کارلیجن در یکی از ویدئوهای درگ خود، این کراس‌اوور لوکس ژاپنی را در برابر یک رقیب کره‌ای بنام جنسیس GV80 قرار داده است. برای این خودرو دو پیشرانهٔ مختلف چهار و شش سیلندر ارائه می‌شود که نمونهٔ حاضر در این درگ به موتور قوی‌تر مجهز است. این یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که به لطف ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر و یک توربوشارژر اضافی، در مقایسه با آکورا خروجی بالاتری برابر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

البته GV80 با وزن ۲۲۸۰ کیلوگرم، بیش از صد کیلوگرم از رقیب ژاپنی سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما درحالی‌که جنسیس از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند، آکورا به یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. با توجه به اعدادی که بیان شد، شاید پیش‌بینی کردن برنده سخت باشد زیرا یک خودرو قدرت بیشتر و دیگری وزن سبک‌تری دارد.

در هردو درگ از حالت سکون، این MDX تایپ S است که پیروز می‌شود اما در رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با گیربکس در حالت اتوماتیک، دو خودرو تا پایان پابه‌پای هم پیش می‌روند. سپس رولینگ دیگری از همین سرعت ولی در دندهٔ دو برگزار می‌شود که عملکرد نه‌چندان بی‌نقص گیربکس جنسیس، پیروزی آسانی را به آکورا هدیه می‌دهد. در رولینگ آخر از سرعت ۸۰ کیلومتر اما دوباره دو خودرو کاملاً نزدیک به هم عمل می‌کنند. به‌طورکلی، باید گفت این دو شاسی‌بلند لوکس سرعت یکسانی دارند.

مشخصات فنی

 

جنسیس GV80

آکورا MDX تایپ S

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۲۲۸۰ کیلوگرم ۲۱۷۰ کیلوگرم
قیمت ۶۴,۰۷۵ دلار ۶۷,۸۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4925 ديدگاه)

    آکورا MDX : 👍
    جنسیس GV80 : 👎

    موافقم ۱۱۱
    مخالفم ۵۲
    1. Amiro

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (224 ديدگاه)

      یک لحظه جنسیس رو دیدم فکر مردم بنتلی بنتایگاس بعد متنو خوندم گرفتم کره ای
      انتخاب من جنسیس
      جنسیس 👍
      آکورا 👎

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۶۷
      1. کرگدن باواریا

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (439 ديدگاه)

        متاسفانه صفر تا صد پلتفرمش رو از فولکس واگن بنتلی دزدیدن ؛ هیوندای یه روز کپی نکنه روزش شب نمیشه در عوض اونطرف آکورا mdx اصالت و روح داره ؛ داخلشم که نگو آدم دلش میخواد پشت فرمون بخوابه !
        آکورا باید با آئودی q7 مقایسه بشه نه کره مربا

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱۱
    2. amirmohammad

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اول که آفرین به آکورا بخاطر این پیروزی دوم هم که بنظرم هر دو خودرو قدرت کاملا کافی رو برای مالکین فراهم میکنن ضمن اینکه این کلاس برای جوانان عشق درگ نیست بلکه برای افرادی هست که معمولا میانسال هستن و بیشتر دنبال کیفیت رانندگی و امکانات هستن.
      اول دقت نکرده بودم ولی بعد از کامنت یکی از دوستان دیدم که اختلاف کیفیت سیستم تعلیق خیلی زاده بینشون و تکان های راننده آکورا خیلی زاده ولی سرنشین دتوی جنسیس تکان کمتری رو حس میکنه و کابین جنسیس هم ساکت تره.
      کلا بخاطر طراحی شیک تر و کابین به روز تر هم علاوه بر موارد قبلی جنسیس رو انتخاب میکنم

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۲۵
    3. علی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      آکورا بخش لوکس شرکت هوندا هست ، عاشق هوندا هستم و مطمئن هستم آکورا نه تنها از جنسیس بلکه از بسیاری از رقبای آلمانی اش بهتره

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۴
  2. Ehsan

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    تکون های راننده توی اکورا رو با تکون های راننده تو جنسیس بنگرید!

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱۸
  3. new reventon

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بجا اینا میشه راو فور فول ۲۰۱۹ خرید ۱۰۰ هزار درهم
    یعنی ۳۰ درصد قیمت این دو

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۴
    1. Reza Waffen SS

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4925 ديدگاه)

      اصلا قابل قیاس نیستن

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۰
    2. Ehsan

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (169 ديدگاه)

      چه ربطی به هم دارن؟ یکی سایز متوسطه یکی تقریبا فول سایزه! اینا لوکسن راو۴ اقتصادیه!
      اونی که راو۴ داره اگه پولشو داشت یکی از اینا میخرید خودش!

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۰
  4. new reventon

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ادامه کامنت قبل
    با ۱۰۰ هزار درهم مدل ۲۰۱۹ فولترین حالت راو فور رو بهت میدن با کار کرد خیلی پایین، ۱۰،۲۰ هزار تا
    الان مدل ۲۰۲۳ ۱۲۰ هزار میدن که فول آپشن نیستن ولی

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۷
  5. مهران

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (341 ديدگاه)

    راننده آکورا روی صندلی fh نشسته!😄

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  6. MASOUD 0099

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    قطعا جنسیس 🔥🔥🔥

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۷
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (439 ديدگاه)

      😂🤣

      موافقم ۸
      مخالفم ۶
  7. Car love

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    و در ادامه راننده اکورا با همون سرعت رفت نزدیک ترین فیزیوتراپی برای درمان آسیب کمرش!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۹
    1. حسین

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (688 ديدگاه)

      چیزی نیست آثار فشار خبر قهرمانی آکورا تو مسابقات ‌۲۴ ساعته دیتوناست جایی که سلطون هیوندا رو اجازه نمیدن از دم درش رد بشه😂😂

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۶
  8. MAJking2

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    با کمال احترام ولی کسی این دو ماشین رو برای شتاب نمیخره.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
    1. phonix

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      اکورا تایپ اس اسپورته نه لوکس
      قیمتش زیاده چون اپشنای زیادی داره ولی میشه به راحتی فهمید برای اسپورت بودن ساخته شده
      که الان اومدن میگن تعلیقش تعلیقش
      معلومه که ماشین اسپرت تر تعلیق نرمی نداره نسبت به ماشینی که میخواد لوکس باشه
      الله اکبر از دست اینا اگر ببازه اشغاله اگر ببره هم باز اشغاله!

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۶
  9. کیان

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1148 ديدگاه)

    قطعا آکورا، همه رقمه بهتر هست، جذابیت اکورا و کم استهلاکیش و اصالت، پرفورمنس بالاتر، دیگه جای فکر نمیذاره

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۹
  10. کیوان

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جنسیس سالهای متمادی هست جنسیس۷۰و جنسیس۸۰هرساله توسط داوران دنیا دربرابر اتومبیلهای با ارزش از کشورهای مختلف اول میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا