آلفا رومئو

قیمت و مشخصات آلفارومئو جیولیا و استلویو QV ریسینگ

خودروهای سفارشی آلفارومئو جیولیا و استلویو کوادروفولیو وارد نمایندگی‌های فروش این خودروساز در بریتانیا شدند.


این خودروها که هم‌اکنون در فستیوال سرعت گوودوود حضور دارند به منظور گرامی داشت همکاری این خودروساز با تیم فرمول ۱ سائوبر تولید شده‌اند. تنها ۱۰ دستگاه از جیولیا و ۳ دستگاه از استلویو برای بازار بریتانیا آماده شده‌اند و قیمت آن‌ها به ترتیب برابر با ۸۹۵۰۰ و ۹۶۵۰۰ پوند می‌باشد.


هر دو خودرو از پوشش بدنه‌ای استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی پوشش خودروهای فرمول ۱ آلفارومئو بوده است. ترکیب رنگ سفید تروفئو و قرمز آتشین ترکیب جذابی با رینگ‌های تیره ایجاد کرده است. ظاهر این خودروها با پکیج آئرودینامیکی سائوبر که از اسپلیتر جلو، بالچه‌های جانبی، رکاب‌های پهن‌تر و اسپویلر بزرگ‌تر تشکیل شده بهبود یافته‌ است.


کابین نیز همان طرح مسابقه‌ای بدنه را داشته و در آن تریم چرم و آلکانترا، دوخت ها و کمربندهای ایمنی قرمز، صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو و اهرم تعویض دنده موپار به چشم می‌خورند. دیگر ویژگی خاص این خودروها نشان آلفارومئو ریسینگ است که به یاد ۱۰ پیروزی این شرکت در مسابقات فرمول ۱ سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ نصب شده است. از جمله تجهیزات استاندارد این دو خودرو می‌توان به شیشه‌های تیره، سیستم صوتی هارمن کاردون، صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی، اپلی کارپلی و اندروید اتو، رادیو DAB و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.


نهایتاً باید گفت هر خودرو به سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ مجهز است که ۱۰ اسب بخار را به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو اضافه کرده و بنابراین این نیروگاه هم‌اکنون قدرت ۵۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. جیولیا با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که شتاب برادر قدبلند ۳.۸ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب ۳۰۷ و ۲۸۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چطور شد؟! شتاب استلویو از جولیا کمتره؟؟؟؟ با همون قدرت موتور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sevlan

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      آره دوست عزیز ، چون استلویو چارچرخ محرکه ،پس تو شتاب اولیه یک دهم ثانیه از جولیای دف عقب بهتره!ولی احتمالا بعد یه سرعتی جولیا داداش قدبلندترش رو جا بگذاره،همونطور که حداکثر سرعت بهتری هم از استلویو داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. moein

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    عروسک های زیبا?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا